[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:06

Jeetje, arme pony!!! Nou weet ik wel dat bij mensen de tong altijd heel erg bloed waardoor het erger lijkt dan het is en het heelt ook heel snel. Dus hopen dat het bij de pony ook snel weer goed komt!!

Hier vanmorgen gemend in de bak, ging heel fijn. Bak ligt er super bij. Vanmiddag voor de zekerheid nog een keer gesleept en net weer gestrooid. We hebben sinds een paar maanden houtsnippers (omdat de pony de kar niet meer door het zand getrokken kreeg) en dat lijkt echt een heel goede beslissing. Ook met al die regen kon ik gewoon blijven mennen, terwijl dat met het zand dan toch te zwaar werd. Ben er erg blij mee. Onder het zadel is het ook fijn, maar dat ging in de oude bak ook goed, dan kun je toch veel meer dan met een karretje erachter.

Morgen weer priveles met de pony, ben benieuwd.

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:15

Arme pony/paard :(:)

Onze bak was ook goed droog, dus eventje gelange teugeld :+
Daarna was de boer er, want hij had mijn wagen ingebouwd.
Hij heeft hem ertussenuit gevist, echt super!

Daarna een rondje van 5km gemaakt. Super pony weer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:48

Lees allemaal heerlijke ritjes :D lekker hoor, morgen ga ik denk ik ook weer in de bak oefenen, de bak ligt er gewoon super bij dus daar wil ik mijn voordeel uit pakken :D

Hij krijgt allemaal dingetjes tegen infectie, pijnbestrijding enzo, toen we daar aankwamen was hij nog verdooft, hij keek me zo suf en starend aan. Toen hij weer mocht eten, deed hij dat wel gewoon maar wat rustig aan. Gelukkig heelt een tong heel snel en zal hij hopelijk niet lang last ervan hebben. Helaas overkomt je dit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:57

Wie laat nou zijn tong eraf bijten door een ander. Arm paard.

Zoals verwacht was het geen mennen met de mannen. Continu gedribbel en toen ik ze een keertje losliet hebben we in zo'n noodvaart een galop gemaakt.... ik heb geen armen meer over. Veiligheidshalve de helft van de route gestapt (gedribbeld dus) Mijn skibroek uitgeprobeert, lekker warm. Uberhaupt heerlijk weer om te mennen. Geen koude handjes,m niks, maar ik had ook angstzweet :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:57

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:13

Superfoto Jelleee, ik had ook al even in je topic gekeken. Ik ben bang dat ik aan de horizon verdwijn als ik nu op het strand zou rijden (of mijn pony's aan de horizon zie verdwijnen)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:18

Bedankt! Jammer dat je ponys momenteel zo opstandig zijn. Enig idee hoe het komt?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:18

Het probleem is inderdaad, het strand houd niet zo snel op :P

Ziet er heel leuk uit jelle! misschien kom ik je ooit nog is tegen daaro,, hihi lijkt me echt super om is te doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:21

Het is idd echt genieten, maar daarna moet je alles super goed weer schoonmaken omdat anders de boel gaat roesten :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:23

Geen idee, het is een winterprobleem. Ik heb er over zitten te denken of het aan mijn tuig of bit licht maar aan de hand en de longe zijn ze net o heet, met name de jongste. Aankomende tijd maar enkelspannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:23

Wat lijkt me dat heerlijk 8-)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:24

ziet er heerlijk uit op het strand!
als ze een keer gaan heb je op het strand tenminste wel de ruimte en als ze willen stoppen kan je ze dan ook nog een keer naar voren jagen, dan zullen ze de keer daarna nog wel een keer nadenken ;)

vandaag alleen dernet even de pony's wezen voeren en knuffelen de rest van de dag bij liggen komen van gisteravond hihi

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:26

Napie schreef:
Geen idee, het is een winterprobleem. Ik heb er over zitten te denken of het aan mijn tuig of bit licht maar aan de hand en de longe zijn ze net o heet, met name de jongste. Aankomende tijd maar enkelspannen

Mijne zijn in het begin ook altijd zo heet, instappen is er eigenlijk niet bij. Maar daarna lopen ze netjes. Heb jij dat elke winter? Zijn ze geschoren ofzo dat ze daar druk van worden? Enkelspan lijkt me een goed plan nu. Hoe lopen ze dan?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:48

Marrianne, zag dat je gereageerd had op mijn foto's. mijn groom ging even foto's maken. verder rij ik namelijk ALTIJD met een groom met tweespan :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:18

Napie, mijn merrie is ook zo heet op het moment en ik heb ze ook al even niet meer ingespannen, aan de longe en aan de hand is ze echt maf, dus van de week ga ik met haar naast de fiets en dan kijken of ze rustiger wordt, vandaag hindernisroute door het bos gewandeld, dat vind ze echt gaaf, over boomstammen springen, maar mennen doen we van de week hoop ik weer en dan de rust zoeken, ik weet ook niet hoe het kan. Het is altijd een fitte pony, maar niet zo heet.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:27

Hmmm das echt goed vervelend dat je van die bommetjes hebt Napie!!! Bij ons knetteren ze ook als een gek maar das meer van het weer en de sportbrok die nu in eens voor de winter gevoerd wordt...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:32

hmm ik heb jammer genoeg altijd bommetjes, al is het 30 graden :p en zo gek veel voer krijgen ze niet eens, ik zal blij zijn als mijn jonge ding helemaal bevestigt is, dan kan ik lekker met mijn tweespan de veluwe op kilometers maken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:46

Riv heeft af en toe zijn momenten, totaal onverwachts is dat altijd.. gisteren was hij erg ongeduldig met hem voor de kar te zetten, Hij wilde maar gaan en gaan,, heb net zo lang stil gestaan tot hij weer normaal deed, toen pas mocht hij lopen, heb de indruk dat hij het erg leuk vind dat mennen :D

Net een heerlijke gezichtsmasker op gedaan, had er een gekregen, soms is dat wel is lekker :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:10

altijd fijn als je pony toont dat hij er plezier in heeft, ik kan daar echt helemaal gelukkig van worden!

ahh gezichtmaskers zijn altijd lekker zou er nu ook wel eentje willen, misschien dat het helpt tegen een dikke kater :o
iemand nog handige tips daartegen :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:21

Oei, arme pony :(:) .
Geen tips tegen een kater, het beste kun je volgens mij volgende keer minder drinken ;) .
Hier helaas geen tijd gehad om wat met de paardjes te doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:20

Ik zit er overna te deken om mijn s&k deken te verkopen, het is namelijk een halsdeken en ben bang dat zijn manen er aan kapot gaan. Wat zijn jullie ervaringen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:03

Ik heb mijn merrie onder een Rhino halsdeken staan en merk er weinig/niets aan haar manen :) gewoon netjes in de vlecht houden :)

Gebruik altijd groene leem van de paardjes voor mijn gezicht :D

In januari reis ik weer af naar het gevaarlijke Limbabwe. Beetje uit de buurt van Landgraaf blijven als ik hier lees dat de merrie van Sonjim aan het stuiteren is :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:10

@Evelli: als je tijd hebt, kom je maar langs!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:13

Hihihihi :) denk dat ik van de zomer een week naar limbabwe ga :+
Kom dit keer voor twee kraamvisites. De volgende keer (als ik vriendje thuis laat) zal ik er paarden bezoeken bij plannen :+

Misschien sleur ik er van de zomer wel eentje met sulky en al op de trailer :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:19

@Evelli: gezellig, hoor!