[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:07

wei aan huis heerlijk LouLou. Momenteel kom ik nergens heen geloof ik. Er moet eerst een beeb uit mijn buik, maar hij wil niet.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:24

ik geef de beeb groot gelijk..met dit rotweer wil je gewoon niet eruit komen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:27

Als ik beeb was bleef ik ook zitten. Maar Sonjim kan me voorstellen dat je hem/haar er wel uit wil kijken!
Had Lanouska dat ook niet een keer met staart van paard dat snelsluiting lostrok? Ik had met Ollie wel eens dat de staart er zo'n beetje in bleef hangen/omheen hangen maar gelukkig geen lostrek-toestanden.

Vandaag werd ik gebeld dat Ber en Hero over het hek waren gesprongen. Hek is 1.40 :oo ik denk dat ze vanachter uit de wei zijn komen rennen (had toevallig strook net zo dat dat precies leidde naar het hek) en niet meer konden stoppen en er toen maar overheen zijn gegaan. Van Ber wist ik dat ze kon springen, die is ook gewoon goed over het hek gegaan, alleen uitgegleden bij de landing. Maar 1.40 dat is wel heel hoog.... Hero kan 'officieel' helemaal niet springen maar blijkbaar wel, die heeft op een of andere manier een schaafwond boven zijn knie, misschien wel van een hoef van Ber want ze gingen er bijna gelijktijdig overheen, volgens de kijkers. Voor de rest lijkt het dat ze niets mankeren. Ze waren geschrokken van een landbouwvoertuig wat heel veel lawaai maakte.
Ondertussen stond Ollie gewoon stil, te eten, die ging dus helemaal niet aan de loop maar die andere twee dus wel.
Toen hadden stalgenootjes ze weer terug de wei ingejaagd (ze kregen ze niet te pakken) en de lijnen verplaatst dat ze verder bij 'het ding' vandaan liepen, wilden ze even kijken bij Ber en Hero of ze geen verwondingen hadden. Was Hero zo in de stress gegaan dat hij om die merries liep te paraderen en iedereen wegsloeg :oo

Dus ik werd gebeld dat ze compleet uit hun panty waren gegaan en dat ze waarschijnlijk gewond waren. Jeetje was zo bang iets vreselijks aan te treffen. Maar toen ik aankwam kwamen ze direct naar me toe gedraafd, met een regelmatige pas, was niets aan te zien. Behalve die schaafwond van Hero.

Hero was nog helemaal van slag, als ik hem aanraakte schrok hij helemaal arm ding :(:) maar goed, volgens stalgenootjes zou het voor vreemden onmogelijk zijn iets met ze te doen want ze lieten zich dus totaal niet vangen en Hero sloeg overal op in.

Overigens reed 'het ding' nog een paar keer langs toen ik er was en toen was er gelukkig geen paniek meer pfffff.

Dus uiteindelijk had ik alles weer goed staan, stroom weer goed op de draden etc maar was wel zeik en zeiknat geregend >;)
Nou dat was mijn paardendag vandaag.
Sorry heel verhaal maar 't was ook wel een heel gedoe.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:31

VHU dat is schrikken als ze je zo bellen. ben blij dat dat bij ons geen optie is, paardjes zijn92 cm met een hek van 1.80m moeten ze toch echt eerst redbull krijgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:34

:+ nee dat is inderdaad echt niet mogelijk (alhoewel ik shetlanders wel in staat zie om er gewoon onderdoor te graven }> )

Ik had wel zoiets van als ze zo doen kan ik wel een abonnement bij Steffi gaan nemen }:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:39

Graven doen ze tot nog toe midden in het paddock, leuk als je in het donker gaat voeren, die graven echt gaten van bijna een halve meter.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:29

wat een gedoe VHU, hopelijk houden ze er beide niks aan over!

@biancacoo; druk aan het inpakken. En tussendoor aan het kunstenaressen zie ik op fb, mooi zeg :+:

@mooney (dacht dat jij het vroeg); Dids staat al een paar maanden ''kreupel'' eerst een beetje vaag. Toen vrij accuut. Bleek dat hij een flinke buiteling gemaakt moet hebben in de wei (osteopaat is geweest). Maar na behandeling nog steeds net niet 100%. Ik zie ''iets'' en anderen die goed kijken ook. Dus die staat op rust. Zie er weinig heil in om diep in de buidel te tasten en te zoeken. Hij loopt in alle 3 de gangen, toont geen ongemak en eet goed. Is nog steeds het haantje in de wei dus valt allemaal wel mee :)

Verder ben ik echt compleet afgedraaid.. Auto was afgekeurd gisteren, dus gisterenavond nog laten maken. En ik heb een kitten gekregen voor mijn verjaardag. Dus ik speel me een ongeluk met touwtjes, veters, propjes en mijn inmiddels zwaar gehavende handen :z
en slaap zo'n 4 uur per nacht -_-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 05:10

sonjim schreef:
wei aan huis heerlijk LouLou. Momenteel kom ik nergens heen geloof ik. Er moet eerst een beeb uit mijn buik, maar hij wil niet.

12 juli is het volle maan.............dus zaterdag :j

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:57

Goedemorgen.

VHU, blij met de fysio die zo goed helpt.

Gem, niet zo fijn van je pols. Misschien dat een brace dan toch helpt, juist omdat die voorkomt dat je pols klapt. O, zie dat VHU dat ook al zei.

Jeskim, Tea had er zin in! Gelukkig viel de streng thuis pas los.

HT, zeer gevoelig voor medicatie. Dan slaan dingen wel snel aan, dus heeft ook weer een voordeel!

Biancacoo, huis al aardig kaal. Dat schiet dus al goed op.

Sonjim, misschien moet je de ananas en bitter lemon enzo gaan proberen om hem eruit te krijgen. :+ Of gewoon nog even wachten tot het weer iets mooier weer is, dan komt ie vast vanzelf wel eruit.

VHU, wat schrikken van Ber en Hero. Gelukkig zijn ze er, op een schaafwond bij Hero na, goed vanaf gekomen.

Grappig dat jouw shetlanders gaten graven Sonjim. Dacht dat dat alleen iets voor honden was :+

Aks, balen van je auto. En wat leuk dat je een kitten hebt gekregen.

Hier weer een vage zwangerschapskwaal erbij gekregen: een beknelde zenuw in mijn pols waardoor mijn vingers gevoelloos worden. Heel fijn als je op je werk dictaten uit moet typen...voelt alsof je vingers slapen, zo tintelend. Super irritant.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:58

't Komt vanzelf Sonjim :(:)
Da's niet handig Claud :(:)
Maar vier uur per nacht slapen is niet handig Aks :n

Nou pony's lijken er zo niets aan over te hebben gehouden, dacht straks lopen ze helemaal stijf en ellendig erbij maar ze waren juist allemaal zeer fris en fruitig en enthousiast *\%/* een beetje te enthousiast want Ollie liet zich niet pakken }:) het is toch af en toe zo'n draak. En toch moet ik enorm om haar lachen want ze is zo slim. Zelfs bix of sultana (is ze echt gek op) hielpen niet (Ber en Hero dachten :9 ) Ook niet allerlei andere trucken. Heb ze uiteindelijk zo'n drie kwartier alle drie dus om me heen laten dansen en toen was ik er wel klaar mee.

Ga ik de wei uit staan ze alle drie, Ollie voorop, bij het hek he, alsof ze je uitzwaaien :)) :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:01

VHU daar gaan ze hier niet meer van uit, ik heb namelijk een mega buik en uk heeft daardoor alle ruimte, hierdoor heeft hij geen noodzaak om mijn buik te verlaten, dus inmiddels is helder dat ik ingeleidt ga worden alleen nog niet wanneer precies.

Claud even checken op carpaaltunnelsyndroom, dan beter even rustig aan anders hou je daar last van.

Net de pony's de dekens opgedaan in de zomerwei is geen stal en ze stonden te razelen, zijn toch watjes die shetten van mij.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:08

Krijg net een foto binnen van SH dat we aquatraining kunnen gaan geven op stal. Dat kunnen alleen de héle luxe stallen :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:13

Oh, zo erg die regen, hier.
Ben blij dat we niet meteen aan de rivier liggen en een stuk hoger, als ik zo naar de weilanden van de "buren" kijk en de springstal...
Het houdt ook gewoon niet op, gisteravond was het een paar uurtjes droog _/-\o_ , hopelijk vanavond weer. Paarden staan nu liever in de stal hooi te eten dan in de wei en dat is toch wel uitzonderlijk te noemen, hier.

Maar we kunnen dus aqua training gaan doen bij stal van Moos, hahaha.
Straks dochter naar voltige en de meiden met de pony's naar de hal brengen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:17

Zelfs de supergedraineerde rijbak van vriendin Loes staat blank......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:31

Lekker luxe zeg al die aqua training stallen hier :P 't is echt bizar he zoveel water opeens.

@Sonjim bij onze zoon zou ik ook ingeleid worden. Wij 's ochtends naar het ziekenhuis. Was ik zo in de stress dat de weeen spontaan begonnen, ik was al in het ziekenhuis, dus kon daar blijven, hoefden we ook niet op en neer :7 binnen paar uurtjes was zoonlief er }:0 Hoop dat bij jou hetzelfde gaat gebeuren :(:)

Nou ik sleep mezelf uit mijn stoel, moet boodschappen doen maar dat is een soort survival met dit weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:32

Vhu, lijkt mijn verhaal wel! Ging precies hetzelfde :D

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:20

VHU, fijn dat de pony's er niks aan over gehouden hebben. Ollie deed een spelletje pak me dan als je kan.

Sonjim, hopelijk komt het alsnog spontaan op gang bij jou.

Het zijn inderdaad wel de symptomen van carpaal tunnel syndroom maar volgens mij kun je daar toch niet veel meer aan doen dan rust geven? Nog 2 dagen werken en dan hoef ik in ieder geval niks meer te typen.

T mag nu ook wel weer een keer droog worden. Al die aquatrainingsstallen leveren elkaar teveel concurrentie op :+ Het enige voordeel is dat we de plantjes nu geen water hoeven te geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:26

Heel flinke onweer hier. Heel toevallig had ik even op buienradar gekeken. Toen zag ik dat dit eraan kwam, dus snel de emmers gevuld, en op de fiets naar de zomerwei geraced. Ik was net op tijd thuis, toen het losbarstte.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5477_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5429_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=544FCE7F

VHU: dat was schrikken met uitbreken, gelukkig goed afgelopen
Sonjim: is het wachten zat. Ik hoop dat het nu snel komt.
Claud: cts kan worden veroorzaakt door zwangerschap.

Zoonlief heeft vandaag supernetjes gereden. <3 <3 Hij gaat momenteel weer met enorme sprongen vooruit. Zo mooi om te zien. Alleen wel jammer dat toen we proefje gingen oefenen, het ineens een stukje minder ging. Maar goed, nog 6 wp en dan moet hij over naar de l1

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:50

gets claud sterkte met je pols, klinkt alsof he typen er erg lastig door wordt..

@tine; gave lucht zeg! hier wel al heel de dag regen, en harde regen, maar gewoon uit zo'n grijzig luchtje :))

@vhu; dat merk ik inderdaad ook dat ik slaap tekort kom..
Maar oorzaak is gewoon dat ik uren in een dag tekort kom.. Die 47 uur werken in de week en dan elke dag nog 1,5 in de auto maakt gewoon dat ik voor de rest tijd tekort kom :') Ga het vast wel leren ;)

@sonjim; duimen dat beebje toch zelf nog besluit een kijkje te komen nemen op de wereld :)

Wat een weer he.. :\
Morgen maar naar Dids toe. Was nu zo moe dat ik blij was dat ik met auto veilig thuis kwam :+ Dus stal maar overgeslagen.. Ach.. Een zeiknatte pony valt toch niets aan te poetsen :+

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:23

Wat is het rustig hier!

Iedereen van slag door het voetbal? Dat zal toch niet? Ik werd vannacht wakker van het vuurwerk dus dacht dat we gewonnen hadden. Viel dat even tegen toen ik vanochtend mijn computer aanslingerde. :+

Tine, jullie fikse onweer gehad. Gelukkig was je op tijd thuis. En zoonlief doet het dus super.

Aks, Dids maar even laten staan. Vandaag is er weer een dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:48

Hier vooral beetje vies zweterig weer en drukke dag voor zoonlief ivm musical op school.
Wel Ollie heerlijk gelongeerd en wat freestyle met Ber die ook erg braaf was. Nu weer snel verder.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:01

weet iemand misschien of je ergens navraag kunt doen waarom een bokker (permanent) geband is?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:35

Hier druk met de voorbereidingen op de vakantie, dus ik ben ook vrij stil.

avaluna schreef:
weet iemand misschien of je ergens navraag kunt doen waarom een bokker (permanent) geband is?

Over het algemeen worden bannen niet besproken op bokt zover ik weet. Wanneer je een probleem hebt met de betreffende gebande bokker (stel een oplichter op de markt) kan je de bezwaarcommissie een pb sturen dacht ik.
Mensen die vinden dat ze onterecht geband zijn komen trouwens ook nog weleens opduiken op poetsplaats (www.poetsplaats.nu) dus daar zou je ook even kunnen kijken.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:50

Hmm, heb over 1,5 uur rijles en het onweert.. Hopelijk is de bui snel voorbij.
Ben zelf niet zo bang van onweer en het is nog droog, maar weet niet wat mijn nieuwe instructrice er van vindt.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 05:51

Ramples..
Bij het poetsen vond ik een stuk hout in Tea's hoef. Zat tussen de straal en het ijzer in geklemd. Had haar niet raar zien lopen, dus mooi opgezadeld e.d.
Tea was wederom druk in overtreffende trap, kop in de lucht, naar alles kijken, zelfs er een keer tussenuit geknepen. Het lijkt wel of het steeds erger wordt |( En het komt omdat ze ineens zo aan Jeskim plakt denk ik.
Eerst veel gewerkt aan tempocontrole. Goed die onweerslagen hielpen ook niet echt om Tea rustig te krijgen, hihi..
Toen aandraven, jawel kreupel....
Dus ik er maar af, even op het harde laten draven om goed te kijken, loopt ze daar weer prima. Dus toch de les maar vervolgd, maar voornamelijk stappen.
Kreeg haar later wel mooi terug in tempo en toen ontspande ze ook lekker.

Maar het zit me niet lekker met dat voorbeen. Al zoveel problemen gehad met die voorbenen. Nu waarschijnlijk wel een oorzaak gevonden, maar maak me er ook wel zorgen over. Maar even afwachten of het weg gaat of dat het erger wordt.