[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:58

sterkte met je rug! Fijn dat thabor zo mooi in je kuddetje past!
Ik ben nu onderweg naar den bosch. In mijn stagegebied afgesproken dus ik ben knus met mn frommelfiets op pad :p

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:16

@Biancacoo: Hoe was het gourmetten?

@Naaltje: Goed bezig geweest gisteren! Nog last van je hand?

@Tine: Lekker gereden met Rembrand. Spierpijn is nie fijn nie! Hoe doet je nieuwe ventje het? Fijn he.. op je eigen stalletje. Mooie foto’s.

@Ollie: Fanatiek gefietst, haha. Vandaag spierpijn of valt ’t mee?

Heb alles netjes gelezen, maar ben de helft kwijt. Het is een echte maandag.
Directeur komt zo langs.. Ben benieuwd.

Even een quote uit mijn andere HK over gisteren.

Poeltje schreef:
Gisteren ritje gehad in het bos. We hadden de kar eruit gehaald, maar die stond op een steil stukje.
Toen we bezig waren met de pony's van de trailer af te halen, rolde zo de wagen de sloot in.
Konden we eerst de wagen er weer uit halen. :')

Verder zag Bart overal (!!!!) spoken. Zo uit het niets vloog sprong die zo links en rechts. Leek soms wel een kat. Verder wel genoten. Was nog best warm gisteren.

Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:21

Hihi Poeltje.
Wat een "men" ongeval :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:39

@ Poeltje: lekkere modderkar heb jij }:0

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:41

Haha, dit is onze oude kar. We moeten de nieuwe kar nog even aanpassen voor dubbelspan.
Hebben de langboom nog niet getest. Dus even de oude wagen gebruikt voor Henkie en Winner.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:01

@Poeltje de spierpijn valt mee alleen een beetje zadelpijn toen ik vanochtend naar het dorp fietste :=

Pff lekker als je wagen er zo bij ligt, hopelijk was alles nog recht en heel :')

@Tine, hopelijk heb je lekker :z en wat fijn dat het zo goed gaat met Thabor +:)+
@Gem, je laat het dus nu zo vwb je koetsiersbewijs ? Jammer want je kunt hem nog wel eens nodig hebben.
@Maisie, ik heb het gisteren allemaal even gemist vwb die allergische reactie.. ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt :oo . Hopelijk is nu alles weer rustig en blijft het hierbij....

Vanochtend ben ik lekker even richting de duinen geweest met Brutus en hond en vanmiddag heb ik Simba maar even gelongeerd... ik kon nl. geen 'slachtoffer' vinden :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:04

gourmetten was lekkerrrr.

Haha, die kar in de sloot !!
Lekker modderige wagen zeg !!

Tine, succes met je rug...... :(:)

Ik heb Melody vanmiddag gelongeerd , hhmmm, moet ik nog even over nadenken...
Ze doet met dubbele lijnen erop net zo....druk...soms wat gespannen als voor de wagen....oefenen maar, ze deed het best goed verder, ze moet gewoon uren maken, en de wind werd ze wat druk van.

Ga zoontje van school halen en dan nog stoeien met mijn vragenlijst voor de 1e bestuursvergadering van vanavond.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:32

Ollie1 schreef:
@Gem, je laat het dus nu zo vwb je koetsiersbewijs ? Jammer want je kunt hem nog wel eens nodig hebben.

In principe heb je hem alleen nodig als je normale WA-verzekering te kort schiet bij een schade-geval (maar dit kun je checken op je polis), en wanneer je door natuurgebieden wilt rijden waar een koetsiersbewijs een vereiste is. Ik wil wel gaan uitzoeken of er veel mengebied afvalt om in te mogen rijden zonder koetsiersbewijs, maar ik ben idd niet van plan om 280 euro te betalen, waarvan 245 euro weggegooid geld is.

Verder zag ik een omgevallen wagen :oo , niks kapot?

Tine: wat is Thabor een prachtdier!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:37

Ollie en Biancacoo hebben gelongeerd!

Niks stuk, enige wat ontbrak was dat pennetje om de langboom aan de kar te bevestigen. Maar dat was niet zo'n ramp.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:18

Oeh poeltje doen jullie goed :P.. schrok eerst wel toen ik de foto zag, maar bij het lezen gelukkig maar!

Als ik dit topic zie dan wordt je toch vrolijk.. wat zie je hier toch zo'n lief karakter van de paarden.
Zo mooi gefotograveerd!

[ITP] WAARSCHUWING te schattig, neva met slapende paarden

Heb net muffins gemaakt en ga over 2 uurtjes naar stal en gaan we weer 2span mennen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:19

wat n stunt poeltje! :P
Mijn hand brandt nog,is niet meer dik maar de huid is net schuurpapier,lekker joh :P
Ik heb weer treinvertraging,20min. Dus maar niet eten en gauw naar stal,zou 5u stalgenootje ophalen voor ritje,baal wel heel erg..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:33

Tine, vervelend dat je weet zo'n last van je rug hebt.

VHU, bedoel je dat als iemand geen samenvattingen wil maken dan ook niet hoeft te posten?
hihi ik snap je post niet helemaal namelijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:49

He He ik heb even tijd om snel te reageren. Mijn vriend is even aan het bijslapen en moet nog eten maken en douchen.... druk druk druk..

Sorry dat ik even niet op anderen reageer. Heb er echt even geen tijd voor. Heb wel mooie foto's gezien.

Zodra ik tijd heb plaats ik ook foto's, maar elke keer komt kleine Daan er tussen.

Wij mochten zondag naar huis, we waren om 15 uur in ons eigen huisje. Mijn zus had alles versierd. (heb hier nog geen foto's van). Vannacht dus voor de eerste keer met ons drietjes. Alles is goed gegaan.
Hij heeft alleen een beetje ontstoken oogjes. Maar dit is een ziekenhuiskind probleem. Komt wel goed.

Het valt me 100% mee. Moet alleen even stapje terug doen, wil te snel want ik voel me goed. Dus wordt echt verplicht te rusten. Heb ook al geen pijnstillers meer.

Vandaag is ook super gegaan. Hij drinkt goed en is al 40 gram in 2 dagen aangekomen. Er zit een stijgende lijn in.

Foto's komen zo snel mogelijk

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:51

tallechie, fijn om te horen dat het goed gaat met jullie.
nu zo na de bevalling voel je je dus gelijk al stukjes beter?
ik ben benieuwd naar kleine daan :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:54

Ik voel me super goed inderdaad, maar dat is ook weer funest want ik wil te snel en te veel.
Heb last van mijn rug gekregen op die ziekenhuisbedden dus even afwachten, anders weer fysio.
Er komen zsm foto's. Heb ze al op de laptop staan, maar moet ze even updaten en telkens als ik daar mee begin komt er wat tussen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:57

doe maar rustig aan hoor :j
en denk ook aan jezelf he? een bevalling/keizersnede is niet niks.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:59

Tallechie: borstvoeding is superspul, kun je voor heel veel dingen gebruiken. Dus ook voor de ontstoken oogjes. Paar keer per dag beetje bv erin druppelen en de ontstoken ogen zijn zo weer weg.

Gewoon lekker genieten van je kind. Wij komen wel weer hoor :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:49

Nouvel schreef:
:wave: :evaw:

gave plaatjes weer!

wow tine, hij is stoer zeg!

even snel plaatje van vandaag spammen en dan ga ik bedje opmaken en slapen, weekend alweer om, gaat veel te snel...
Afbeelding

Nouvel, wat een mooie vlecht.

Maisie, wat schrikken dat Peter pan ergens op een allergische reactie heeft gehad. Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt bij een paard/pony.

Rivaldo was erg heet tijdens het mennen omdat er een pony ohz mee was. Hopelijk wordt hij met wat vaker oefenen daar rustiger in, want het kan toch gevaarlijke situaties opleveren.

Tine, super dat Thabor zo lekker in de groep lijkt te passen en hij goed reageerde op de freestyle training.

Ik heb geen verstand van hoe een twee span behoort te staan.

Tallechie, ik ben erg benieuwd naar de foto's van Daan. Super dat je weer thuis bent en dat je zus alles versierd had.

POeltje, gelukkig gleed de wagen voor het inspannen de sloot in dan met de dieren ervoor. :o

Gem, wat een geld kost het om je koetsiersbewijs weer opnieuw aan te vragen zeg. :o

VHU wat een luxe een eigen moestuin (maar ook wat een werk), hopelijk kan je dit jaar goed oogsten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:12

** zit op mijn werk dus ff snel reactie **

Citaat:
VHU, bedoel je dat als iemand geen samenvattingen wil maken dan ook niet hoeft te posten?
hihi ik snap je post niet helemaal namelijk

Nee jo, juist niet. Samenvattingen maken is heel veel werk en als je daar geen zin in hebt, dus dat niet wilt doen, dan doe je dat toch gewoon niet? Dus als je het niet wilt, gewoon wel posten. Het is natuurlijk fijn als iemand af en toe een samenvatting maakt (thanks Cobii) maar als je daardoor niet meer mee wilt / kunt doen zou toch zonde zijn.
Is het zo duidelijk hoop ik ????

Tallechie, klinkt allemaal hartstikke goed en de tip van Tine helpt, had Han ook. Borstvoeding is inderdaad soort multi-inzetbaar spul :+

@Biancocoo wat heb jij dan in de kreukels gezeten zeg, vreselijk ...

Moestuin is heerlijk wel veel werk maar ook lekker werk hoor. Je bent veel buiten en in de tuin word je echt super bruin. Wij wonen in een bovenhuis dus die moestuin is zo'n beetje mijn/ons fijne stekkie met mooi weer 8-)

** gaat weer werken **

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:15

ik snap wat je bedoeld VHU, dank voor je uitleg :j

ik wil nog best reageren.
maar voel me af en toe zo 'verplicht' om op zoveel mogelijk mensen te reageren....
tuurlijk probeer ik wel te reageren en ook op meerdere mensen.
maar voel me bijna 'schuldig' als ik niet iedere dag reageer op iedereen.
en ook als ik soms alleen mijn eigen verhaaltje vertel en verder niet reageer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:03

Citaat:
maar voel me bijna 'schuldig' als ik niet iedere dag reageer op iedereen.
en ook als ik soms alleen mijn eigen verhaaltje vertel en verder niet reageer.

Heb ik ook wel hoor. We zijn gewoon met z'n allen erg sociaal denk ik, zo sociaal dat we er zelf last van hebben :+

** moet nog even verder werken **

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:41

tallechie!!! :D leuk om van je te lezen, ben heel benieuwd naar je kleine kanjer :D

(eujs, d'r raast hier net gewoon een colonne politiewagens over de ''spookrijbaan'' (de verkeerde kant op dus) langs, zal wel weer wat gebeurd zijn := )

ik ben net pas thuis. Vandaag veearts aan het werk gezien, en nog even de koniks goed bekeken, toen met die vertraagde trein naar huis, om 5u zou ik stalgenootje ophalen voor een ritje, was 10 minuutjes telaat viel mee dus. Lekker gereden, 8km was erg gaaf :D
en nu even eten, had ik nog niet gedaan :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:58

eetse naaltje.

Tallechie fijn dat het goed met jullie gaat. Ben ook heel benieuwd naar foto's.

Heb zelf weinig te melden. Ben grey's Anatomie aan het kijken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:20

Zo ben weer thuis :+
Wat een dag. Zou dus gaan lunchen, helemaal opgedirkt in de auto... na een paar kilometer dreigt de motor te oververhitten...ik stilstaan, anwb bellen... is de thermostaat stuk. Kan altijd gebeuren, schijnt het, nieuw ding erin, maar goed, kon dus niet meer naar de lunch. Naar de moestuin, want het konijn moest ook nog eten, kom ik daar: geen konijn. Vrees dat hij door een klein gaatje dat ik onder het hek aantrof is vertrokken. Dus nu zowel poes als konijn weg |( Toen naar werk in Breda, kon niet gaan paardrijden met dit mooie weer, als het goed is is Rizanta gelongeerd vandaag, had ik dus afspraak, was afspraak 3 kwartier te laat, had ik net zo goed nog even naar paard/poowns kunnen gaan.

Maar goed...auto doet het weer en ik ben weer thuis :O

Morgen tweewieler van de poowns nog verhuizen want B485/Babs komt vrijdag proefritje maken met Snuit en omdat ze zelf ook een tweewieler heeft lijkt het me handig met de tweewieler te gaan. Bovendien weet ik niet of ik mijn wagen goed krijg voor vrijdag, ivm het vreselijke piepmonster >;) Ben benieuwd hoe het gaat, Snuit is een schat in de omgang maar met mennen geen idee of het wat is voor B. 't Is een hele vlotte voorwaartse pony en hij kan als je hem te strak houdt echt gaan drammen (moet je dus niet doen, maar als je dat vlotte 'eng' vindt of niet wilt, kun je er denk ik niets mee, als je het wel leuk vindt, is het een wereldpony).

NOu ga even VI kijken met glaasje wijn erbij of zoiets :9k

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:22

je golfje weer in de staak VHU? ^) stout hokje
je wijntje wel verdiend dan ja, ik doe met je mee, ga een kriekbiertje pakken :)
Ventje is nog niet thuis, weet niet waar die is :+