[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:07

goodmorning :D
netjes laura! :D

k heb bij dids aan de kar ook snelsluitingen zitten. Komen van breda hippique ofzo geloof ik?? Waren duur, 40 eur voor 2. Heb wel vrij grote. Ik vind ze fijn werken. Heb leren veters aan de oogjes van de pinnetjes gedaan, en aan mijn strengen ogen laten zetten ipv vierkante stukjes :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:29

Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen! Echt knap dat je dat je pony's leert!

Haha, die brilletjes! Raap me op. _O-

Mooi dat Wobbe het zo goed deed!

L_R lekker dubbelspan gereden en lesgegeven en naar het strand geweest!

Wij hebben ook snelsluitingen aan de kar zitten. Geen musketonhaken. Zal even kijken op internet of ik kan vinden welke we hebben.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:33

Wij hebben ongeveer zulke:

Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:08

Nou, dames! Ik zal richting stal en dan naar Egypte. Parcour verkennen en kijken bij de cross. Tot vanavond!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:38

ik rijd ook met snelsluitingen dezelfde als hierboven en dan niet de kleintjes maar de grote. Heb er ook 2 aan mijn langboom zitten van voren dat zijn wel kleintjes. Er is er nog nooit een losgegaan.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:44

VHU nog gefeliciteerd!!
Poeltje veel succes!
Buckje leuke foto's :D

Wij rijden ook met snelsluitingen, maar... Aan de strengen zaten al D-ringen, maar 1 daarvan is in april tijdens de wedstrijd geknapt. Toen zijn we op zoek gegaan naar musketonhaken mét slot, wat we dan op die plek zouden maken. Nu hebben we musketonhaken uit de zeilsport (is blijkbaar sterker dan de bergsport) en die klikken we dan aan de panieksluitingen. Ze kunnen volgens mij een trekkracht aan van 1000 kilo of zoiets. Superfijn!

Ooohhwwww wat baal ik dat ik niet mee kan doen in Hengelo dit weekend. Pony loopt nog steeds niet goed. Morgen helpen bij de Bokbierdag, meelopen met de optocht met onze vriend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:35

Thanks iedereen voor de felicitaties :D

@Laura, wat gaaf, langs het strand! En die Tum gaat je nog verbazen, leuk!
@Poeltje, heel veel succes, je hebt er werkelijk prachtig weer bij +:)+

En iedereen bedankt voor de info over snelsluitingen. Ga zo even tuig passen en langs van Rijs of ze daar snelsluitingen hebben. Musketonhaken heb ik hier, maar weet exacte gewicht dat ze kunnen hebben niet, zijn bergsportmusketons, ga wel ff prutsen.

Heb tijdens de lessen tweespan nog een leuk mengenootje leren kennen en ze wil ook wel mee op de wagen, dus met een beetje geluk kan ik en met Tamara en met de nieuwe persoon regelmatig op pad gaan. Hoop echt dat we ze elke week met z'n tweeen in kunnen spannen, dan leren ze het een beetje (en ik ook :+ ).

Iedereen fijne dag, het is heerlijk buiten!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:42

Goedemorgen!

VHU, hihi dan heb je 2 grooms! als de ene niet kan dan kan de andere misschien wel!

ik heb geen snelsluitingen, ik heb van die karabijnhaken aan mijn staaldraadje zitten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:09

Ik heb ook karbijnhaken aan mijn staalkabel van de sulky. En ook bij de marathon.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:29

VHU van harte gefeliciteerd met het halen van je koetsiersbewijs. Ga je ze vandaag al samen voor de wagen zetten of eerst het tuig op maat krijgen en lekker enkelspannen? Aan grooms geen gebrek, hoewel ik je creatieve bloem op de foto om te gillen vind.. :+ !Het is prachtig weer vandaag, geniet ervan!

Wij rijden altijd met panieksluitingen zoals hierboven. Ik heb grote voor het tweespanrijden en kleine voor het enkelspan. Ook kleintjes trouwens vooraan bij de disselriemen. Er is er hier ook nog nooit eentje losgegaan, maar als we een marathon rijden doe ik er voor de zekerheid een zwart plakbandje omheen uit voorzorg. Dat doe ik thuis nooit hoor en dat gaat nog wel eens harder dan tijdens de marathon ;)

Laura leuk hoor met je span door het water! Je bent wel lekker bezig. Pas je wel op dat het niet te snel diep wordt? (heb helaas vorige zomer meegemaakt dat terwijl ik lag te zonnebaden 200 m verderop een aanspanning verdronken is, sindsien durf ik nooit meer zomaar ergens het water in re rijden en laat ik eerst de hond op verkenning gaan)

Wat komen er mooie dekens voorbij! Ik word bijna in de verleiding gebracht om ook dekens te kopen terwijl ik de mijne gewoon in berevacht laat :D

Hier verder alles zijn gangetje, vanmorgen kleren en schoenen wezen shoppen (heb daar echt een hekel aan, maar ben weer geslaagd) en zometeen lekker op de fiets met de hond naar de ponies toe. Lekker even inspannen, het is zo'n lekker weer!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:53

Alweer een uur uit bed (lag er om half 9 vanmorgen in he, ben niet vreselijk lui ofzo)
Straks even ponyknuffelen en verder niet

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:36

Heb helaas ook ervaring met een span zien verdrinken. Verschrikkelijk.. Was op Texel met het NK ringsteken een aantal jaren terug. Pony schrok van een dichtklappende autodeur. Pony ziet een gat tussen 2 geparkeerde auto's (auto's flink gehavend) maar achter dat gat was dus de haven van meteen minimaal 4 meter diep.

Ik heb ook net heerlijk een hele tijd bij de poowns in de wei in het zonnetje gezeten, eentje ging zowat op mn schoot zitten :)
Wat een geweldig lekker weer zeg.. Zijn al een flink eind met de hond wezen wandelen (Bussloo rond). Denk dat ik lekker buiten ga schilderen, is leuker dan met de was bezig ;)

Pff wat wordt ik gestoord van dat zomereczeem. Naja, bij mijn pony is het lente- en herfsteczeem. Snap er helemaal niets van. Pony heeft nu ineens vanaf haar schoft tot halve hals geen manen meer. Wist dat ze jeuk had, dus had haar overdag al de eczeemdeken opgedaan, maar die verruilde ik savonds weer voor de winter- of regendeken. Nu blijkt dat die muggen of wat dan ook 'savonds ook erg actief zijn. Ze heeft de eczeemdeken nu maar standaard op, daarover doe ik de winterdeken. Tis niet anders helaas.....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:12

toch maar de exceemdeken ophouden?

Ik heb lekker een stuk buiten gereden met wobbe.
ergens de dijk naar beneden gereden en over een stuk gras heen en weer gereden.
lekker gedraafd, maar ook gegaloppeerd.
en ook even wat meer gas gegeven! en we vonden het allebei heerlijk!

helaas voel ik me nu niet zo prettig meer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:52

VHU wat een leuke foto's!
Kim, stoere deken , staat m goed

Zaterdag gaan we Kay wegbrengen. Lekker naar een professionele men stal, gaan ze hem lekker verder beleren. Die man was vandaag hier, ging echt super! Hij vind Kay geweldig en mijn wagen en tuig vind ie echt schitterend! Hij heeft al helemaal wedstrijdplannen met Kay, echt super leuk. En wat een ervaring heeft die man, hij is echt super met paarden. Durf Kaytje daar met een gerust hart neer te zetten. Hij vond de voorbereidingen van mij (LL, longeren enz) ook erg goed want nu kan hij zo aan de slag, slaat hij dat over.

Ben echt happy!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:55

wat leuk zeg!
wat heeft hij vandaag met kay gedaan?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:57

Eerst zijn karakter bekeken, toen stuk LL ook langs de weg (kwamen ook nog een tractor en motor tegen, ging super) en toen voor de wagen een kwartier. Hij vond het een heerlijk dier, met veel potentie voor de wedstrijdsport en zeker ook voor recreatie. Tuurlijk is het geen volleerde menpony, maar hij vond mn voorbereidingen prima, hij kon zo aan de slag.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:11

mooi zo dat het goed ging!
je gaat toch wel eens kijken en dan wat foto's maken he?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:38

Jelleee leuk dat het zo goed met Kay gaat!
Ben benieuwd! :)
..Zijn je twijfels nu allemaal weg?

IT fijn dat het zo goed gaat met Wobbe!
Ben je ziekjes? of..?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:38

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:46

@Jellee wat fijn zeg en vind het echt een goed besluit van je. Leuk dat die man zo goed met Kay overweg kon, breng je hem met een gerust hart weg. Is het een beetje in de buurt zodat je ook paar keer samen aan de slag kunt gaan.

|o hierbij het volgende epistel in het tweespan tuig gebeuren.
Alwyn: borsttuig is voor het mooi eigenlijk net te groot ... misschien nog gaatje bijprikken of zoiets... rest past goed. Denk dat hij er nog wel ingroeit, hij is dit jaar al breder geworden... maar goed, dus nog niet helemaal optimaal maar wel bruikbaar.
Snuit: bij hem culeron te klein :? (heeft dikkere staartwortel dan Alwyn) en schoftje te klein, zit te nauw, moet echt maat pony hebben, hij is gewoon breder bij zijn ribben. Die heb ik dus enkelspan van Ideal maat pony, past perfect maar goed voor tweespan moet je natuurlijk ander schoftje hebben. En ik wil dit combituig dus ook kunnen ombouwen naar enkelspan, dus moet nu het schoftje weerruilen voor een ponyschoftje en dan klopt het eindelijk >;) en dan nog setjes ligtogen erbij heb ik ook direct twee goede enkelspan tuigen.

Het zou ook in een keer passen zeg -O-

Maar we zijn er dus bijna 8)7

Vind het wel een mooi tuig, valt me erg mee, was nogal anti kunsstof, maar dit ziet er prima en degelijk uit en is ook lekker licht. Zitten van die strengen aan met veiligheidssluitingen, echt super, je hebt het zo los. Heb nog setje snelsluitingen gekocht, even uitgeprobeerd, wat een ideale dingen zijn dat.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-10-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:50

Hallo allemaal,

Ben ik even een week op vakantie, kliederen jullie gewoon een dikke 20 pagina's vol. Ik had in mijn vakantiehuisje wel internet, dus heb wel mee gelezen, maar ik wist mijn wachtwoord niet meer, dus kon niet reageren. Lekker handig.

In ieder geval VHU gefeliciteerd.

Wij hebben dus lekker een week op Vlieland gebivakeerd en 2 keer een heerlijke tocht op de IJslanders van stal Edda gemaakt (Vlieland zonder ijslanderrit is niet echt vakantie). Gisteren weer thuis en pony gelijk weer gelongeerd en vandaag hebben zoon en zijn neefje ponygereden. Morgen weer voor de kar, want volgend weekend wedstrijd. Hij heeft de laatste 4 weken amper iets gedaan, dus zal niet echt geweldig gaan, maar ik ga toch maar, gewoon voor de wedstrijdervaring. Ik had me met Rembrand voor de 23e voor een wedstrijd opgegeven, maar blijkt 20 x 40 bak, dat is niet te doen met die grote lummel, zeker niet in de Z. Dus ons debuut wordt een maandje later. Hij heeft gister en vandaag nog vrij gekregen, zooooooo moehoe. Hopelijk kan ik het morgen weer opbrengen om ze allebei te doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:05

Kim en VHU, het is een half uurtje rijden ongeveer. Ik moet idd van hem in de 2de week ook komen om te rijden met hem, lekker vertrouwd worden met Kay voor de wagen. Dus dat komt helemaal goed!

Ik ben super blij dat ik heb doorgezet met Kay.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:43

Welkom terug Tine, klinkt als een super weekje! Vlieland is ons ook goed bekend, heerlijk eiland en leuke pony's he !
@Jellee, top hoor.

Jeetje dat van IJsbrand Chardons wagen zeg, dat is toch wel heel bizar. Denk je direct ook aan je paarden. Vind het echt heel erg!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:47

Ja bizar idd, welke zieke gast doet dat nou.. komop zeg beetje sportief zijn tegenover andere mensen. Aan elkaars troep rommelen is echt not done.

Wij hebben zoiets een keer meegemaakt met onze sledehonden. Een wedstrijd en mijn vader stond na de eerste dag op de eerste plaatst. Toen is er die nacht iemand aan het spul wezen rommelen, treklijnen van de honden doorgesneden, slee stuk. Toen was de wedstrijd voor ons klaar..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:37

Erg onsportief, dat zeker. vind het erg flauw en kinderachtig dat mensen zulke dingen doen :n

Ben bang dat ik een behoorlijke muisarm aan het ontwikkelen ben. Ik doe nu stage bij een bedrijf waar ik van 8 tot half 5 achter de computer zit, bijna non-stop (soms alleen om even een wandelingetje te maken) en ik merk dat ik best wat pijn in mijn hand heb. Nou kan ik gelukkig met beide rechts en links de muis besturen omdat ik eigenlijk links ben maar ik bestuur de muis al mijn leven lang met rechts. maar vandaag was ik een pony aan het borstelen en ik switchte over naar mijn rechtshand en spande mijn spieren aan om een borstelbeweging te maken en het deed echt enorme pijn, heb voor de rest ook alleen mijn linkerhand gebruikt omdat ik mijn rechter even er niet meer voor kon gebruiken

Ben blij als ik niet meer zoveel achter de computer zit ;(