[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:27

hmm nee napie, ik denk niet dat je het je voor kan stellen;) ons doel is ook niet mendurance dus ja!
fijn dat je blij bent met je nieuwe haar!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 01:43

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 08:32

zo ik ben er klaar voor. Ff mijn koffie opdrinken en op naar de paardjes !!!! Eerst nog even verkennen en om half 10 ben ik in de beurt.

@ naaltje echt verschrikkelijk als ze zoiets doen. Ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 08:59

werd vannacht wakker, dacht ''er is iets''
ohja.. ze willen m'n auto vernielen..
:\

succes vandaag maisie! :)
ik mag zo werken, en morgen weer :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:15

Citaat:
@Vanhuisuit: hier ook, al vind ik het ook wel eng, wedstrijden, ben bang dat ik weer te veel doorsla .

_O- erg he ben jij er ook zoeen :o

@Naaltje, oliebol hoor.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:33

Zo jullie zijn druk wezen praten :D..

Gisteravond kwam mijn zus naar me toe, wil je alsjeblieft voorleen ik heb niemand,.. help nog nooit gedaan vooruit dan maar. Had stift mee om alles af te tekenen wat ik gezegt had en zo'n houdertje voor de losse papiertjes (ik heb de hele nacht slecht geslapen van de zenuwen) moet je nagaan als ik zelf moet rijden!! haha.. was vooral bang dat ik fouten maakte zodat zij haar proefje niet goed reed, ze had netjes gereden en het voorlezen vond ze erg fijn :D.. dus geslaagd :).. er was bij iedereen streng gejureerd maar ze heeft toch voor hij 2de keer een wedstrijd 176 en 178 :).. dus ben trots :D

Daarna door gegaan naar de ruiterwinkel :D.. heb van die mooie zwarte tuigonderleggers (wist de maten niet maar er stond naast de winkel een look a linke rivaldo van 1,12 dus mocht daar alles op passen :P, knalroze longeerzweep, nieuw menbit, hoorde jullie over tongvrijheid dus heb die maar meegenomen :D en lederbalsem :D (mijn moeder wilde graag dingen halen voor het mennen, maar heeft hier minder verstand van dus het leek haar beter om mij mee te nemen, weet dus al wat het is maar zo heb je ook wel wat je wilt :D)

Nu ik dit net typ krijg ik een pakje binnen met mijn westernsingel :D :D :D

Napie: leuk zeg dat je er blij mee bent, ik zit er ook over na te denken om me haar te verven.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:22

zo je hebt lekker ingeslagen;)
wat voor bitje heb je precies gekocht?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:02

gok een huismerk sprenger look a like met een tongboog :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:09

hmm oke

vandaag weer mijn driejarige in het span gehad met mijn andere merrie, vorige 2 keer had ik haar rechts staan en nu heb ik haar links gehad, ik vind het namelijk belangrijk dat ik ze aan allebei de kanten kan inzetten, is wel even wennen hoor 2 merries naast mekaar, misty deed echt ff zuur, maar na even streng optreden van mij ging het beter, naarmate we ook wat langer reden, kon moby het ook al beter bijhouden, duidelijk een dieseltje :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:46

Hoi allemaal,

Heb wel bijgelezen, maar heb niet zo veel tijd dat ik overal op kan reageren.
Het gaat super met Veale. En tussen ons. Rijd hem zelf al weer onder zadel en stukjes gallop ook al weer.
Vandaag hebben we hem gewassen hij was zo vies.

Zaterdag weer wedstrijd, moet al om 9 uur, moeten dus om 7 uur bij stal weg.

Hij mist alleen een voorijzer. Maandag komt de hoefsmid dus hij heeft vandaag en morgen vrij. Hoefijzers hebben er 9 weken onder gezeten, daar was ik dus al heel blij mee na al het gezeur omtrent de hoeven

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:15

Evelli schreef:
gok een huismerk sprenger look a like met een tongboog :P

Is die slecht dan? Weet niet of ik die heb eigelijk..
Ik zou eigelijk niet weten van welk merk of welk soort bit :P.. niet op gelet, er was niet super veel keuze, of rechte stang, met grote kinketting of een met tongvrijheid en passende kinketting en kleine scharen (ze steken niet uit lang de mond)

Vandaag met het bitje gereden en tuigonderleggers.. Hij was lekker aan het schuimen en pakte het goed op! :D De bak was vandaag super!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:29

Ja super he dat het een even een beetje droog is geweest. Bij ons ook (bijna :+ ) geen plassen meer in de bak.... Dus Alwyn aan de lange lijnen gezet / stukje gelongeerd. Hij was echt super braaf en alert. Echt leuk. Sjouwde zeer enthousiast in het rond.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:32

Leuk zeg :D.. ja onze bak was gewoon mooi vlak, wel paarden voeten erin, maar ik kon gewoon heerlijk zitten en af en toe ging het karretje wat heen en weer maar niet zo erg als die ene keer..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:06

Wat droogt dat ineens snel op he, het viel me hier ook al op dat de bak en het land een stuk droger was

Straks weer eens het bos in met de pony's, voor het eerst sinds een maand. Kar gaat terug naar stal. Remmen zijn vernieuwd dus iets meer zekerheid. (remmen halen niet veel uit als het er vandoor gaat maar ik kan net even de controle terug krijgen) Ben benieuwd hoe het gaat omdat het tegenwoordig zo is dat ze alleen maar willen gaan. Zelfs aan de longe is het eerst een kwartier lang galopperen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:28

Jeetje Napie. Ben blij dat die van mij niet zo zijn. Zou doodsangsten uit staan. Zeker als mijn paard dat zou doen (op een of andere manier vind ik het bij de pony toch minder eng als hij even wat te hard gaat, stom he)

Ik ga zo even in de bak met mijn paard mennen. De pony alleen even longeren. Zijn kar staat op de manege en ik heb vandaag geen tijd om ook nog op en neer te gaan.

Ben blij dat ik gisteravond de bak nog heb gesleept en heb gestrooid, anders zou ik nu niets kunnen doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:30

hmm.. ik ga straks op stal kijken of er aan de bak nog wat te redden is :) wil hem eigenlijk even slepen, met dids uiteraard :D 2 vliegen in 1 klap dan he :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:28

ik heb gisteren super gereden was over de dag 3e geworden dus mocht finale rijden en dat ging ook super. Uiteindelijk 4e van de 6 finalisten maar vind dat ferro het super heeft gedaan.

zo ff mijn kar ophalen bij remko en dan hoop ik nog even een klein rondje met 2-span rijden zodat ze even de benen kunnen strekken. Het is nu wel lekker weer.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:22

nou met de vorst sleep ik de buitenbakken 2 keer per dag om het een beetje rij-baar te houden. 's avonds sleep ik ze vlak en 's ochtends sleep ik het bovenste laagje een beetje los en eventueel de sneeuw erdoor, maar we moeten ook nog laten strooien een keer dus ben benieuwd of het weer een beetje lukt deze winter, hebben een andere bodem dan vorrig jaar dus zou goed moeten komen zou ik zeggen.

weinig nieuws van deze kant eigenlijk

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:38

wat leuk maisie dat het zo goed ging!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:51

@Maisie: fijn dat het goed ging! Enne...vergeet je menschort/deken niet als je gaat mennen want is zeg maar fris :+
Vandaag pony's ook lekker op het land gehad, ze gingen helemaal uit hun stekker zo vrolijk. ZIe je dat ALwyn en Freddy natuurlijk nog heel jong zijn. Wel flinke remsporen in het land maar goed...
Sim rondje van 3 kwartier of zoiets gereden met Han op de bok, ik ernaast op de fiest met Sim aan lijntje. Kind wilde geen deken op of warme sokken in de laarzen. Behoorlijk eigenwijs (van wie zal hij dat nu hebben O:) ). Gelukkig wel handschoenen...en muts op (:) maar mannetje zag er wel erg koud uit na afloop. Na afloop heb ik de boel maar alleen opgeruimd en Han in de stal gezet met deken om zich heen en warme chocolademelk :9k Gelukkig vond hij het nog wel leuk ...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:20

Wat goed van ferro en jou !! Leuk hoor

Net naar mijn zus haar paard geweest, DA erbij zijn tong was bijna een stuk af, helaas kon het niet gehecht worden en werd het afgeknipt. Heel akelig, mogelijk heeft het buurpaard het afgebeten, want de breuklijn was naar binnen in het midden ipv zelf afbijten dat vooral de zeikanten er af liggen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:33

nou ik zou toch niet echt op m'n tong laten kouwen door een ander haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:44

neej,, inderdaad!

Paardje wat er naast staat, staat er pas een weekje, ze kunnen contact hebben via de trailies (daaraan zat ook bloed, mogelijk dat hij heeft gelikt aan het ijzer en er zo een hap vanaf is gegaan)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:36

:n wat zal dat zeer doen en bloeden zeg. Arme pony.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:00

Hallo!

L_Rivaldo, wat sneu voor dat paardje! Wat zal hij een pijn hebben, arm beest...