[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:59

Wij hadden gisteren wederom een strao dus vandaag rustdag voor de paarden. Komende week geen groom dus niet mennen maar ze gaan wel lekker onder het zadel weg.
Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Mooie foto die eerste!

Gaat ineens hard hier.

Iedereen weer lekker aan de gang met het betere weer. Wat fijn Assie dat jouw merrie zo braaf is en het inspannen en wegrijden is. Nou een calming mask geeft mij geen rust maar hopelijk mijn paard wel haha. We zullen zien. Zoveel verschillende ervaringen hoor ik er over. Gisteren stond er inderdaad nog een aardig fris windje maar het is al fijn dat je je niet meer hoeft aan te kleden als een eskimo met het naar buiten gaan vind ik. :o Leuke ervaring voor de kinderen en je puppypaard zo!

Wat sneu Spaikey maar ik snap jouw merrie wel, ik heb ook een hekel aan harde wind. Voor de wagen kan ze zich waarschijnlijk meer focussen op wat ze aan het doen is.

Leuk Muronia! Ik ben heel benieuwd hoe de Haf het gaat doen. Heb je daar ook nog wedstrijd ambities mee?

Ronnie is dus een lekker hete pony GD, ik vind het altijd leuk dat ze allemaal anders zijn en je van ieder ander paard weer net iets anders leert. Ik ben heel benieuwd hoe je Stippel het gaat doen tzt in de les. En zo'n wandeling klinkt inderdaad als een goede manier om de relatie positief te ontwikkelen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Ze heeft een boom waar ze achter kan staan mits het zuid westen wind is.
Wegens omstandigheden kan ik geen schuilhut plaatsen.

Dat klopt Elisa in het werk is ze super gefocust.

Leuk we foto's dierenfan.

Overigens heb ik het calming masker retour gedaan omdat ik er toch 1 met oren wilde ivm de wind in de weide.
Wel aangeven dat ik wilde ruilen ik ben benieuwd of dat lukt of dat ik opnieuw moet bestellen

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Spaikey kan je dan niet 2 van die grote pakken stro in de wei zetten voor luwte.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

Jeetje wat gaan jullie hard opeens!
Ik zie toffe filmpjes, fotos, blije verhalen!
En Muronias Haflinger in het tuig, ik hou van haflingers haha!

Voor de Arden-tuig-gebruikers hier: hebben jullie de verstelmogelijkheid achter aan de strengen, bij de kar, of vooraan aan het borsttuig?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Ilsiie schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard opeens!
Ik zie toffe filmpjes, fotos, blije verhalen!
En Muronias Haflinger in het tuig, ik hou van haflingers haha!

Voor de Arden-tuig-gebruikers hier: hebben jullie de verstelmogelijkheid achter aan de strengen, bij de kar, of vooraan aan het borsttuig?

Hier achteraan

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

marga1 schreef:
Spaikey kan je dan niet 2 van die grote pakken stro in de wei zetten voor luwte.

Dat is een idee ja!

Vandaag was ze hieperdepiep , ik weet niet waar het aan lag, het weer, mijn groom of gewoon zo'n bui weer. Ze vond stappen niks en draven het liefst in de hoogste versnelling .. ...maar een stap uurtje plannen de volgende keer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Hier achteraan. En ook al bij een ander Ardentuig de strengen verwisselt, is niet zo moeilijk.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Hoe bevalt het jullie achteraan? Omdat je daar dan toch wat meer gewicht hebt, komt het niet tegen de benen enz enz?

Belker, hoe gaat dat dan?

Spaikey, oh oei ja soms hebben ze zulke dagen hè... Zolang ze er geen gewoonte van maken!

GD heb je nieuwe foto's van je stippel? Hij is zo knap <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Schroefje losmaken, pin eruit en langere streng eraan doen, pin erdoor en schroef weer vastmaken.
Meer gewicht achteraan valt mee. Je hebt de strengendragers of de broekriem om ze van de benen af te houden. Ik heb wel af en toe dat het uiteinde tegen het wiel aanloopt. Is maarheel soms dus kan ook liggen hoe ik de strengen vastmaak. Ij en paard irriteert het niet dus ik doe er ook niks aan.