[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:00

Balen is het zeker, maar ik had het wel verwacht Bor heeft 6 jaar lang in een omgeving gestaan waar niet veel gebeurde. Nu kom hij op een grote stal waar veel virussen en bacteriën aanwezig zijn. Oz heeft al een sterk immuunsysteem. Bor moet dat nog opbouwen. Hij krijgt de tijd en wordt goed in de gaten gehouden. Ik heb dit al een keer meegemaakt met mijn eerste paard. Die stond met zijn moeder 4 jaar lang in een weilandje. Toen hij op een grote stal terecht kwam..... zucht, als we een paard kon krijgen kreeg hij incl. droes. Na een jaar was hij pas weer 100% daarna nooit meer ziek geweest. Ik hoop maar dat Bor wel droes heeft gehad. Hij heeft wel in de opfok gestaan. Mijn eerste paard niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:54

ppppffff net zoals een kind voor het eerst naar school gaat, dan lopen ze ook continue alles op wat er maar heerst.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:56

Zo moet je het inderdaad zien :-). Het is lastig en vervelend, maar ik wil niet met van alles en nog wat te spuiten. Gewoon rustig laten uitzieken dat is ook beter voor het immuunsysteem. Bor zijn buurman die nu alweer 3 weken echt ziek is heeft al van alles gekregen.... cortisonespuit, 5 dagen AB nu staan hij met dikke benen en heeft gisteren weer 3 spuiten gekregen. Diagnose (nu pas) een virus..... die cortisone en AB waren helemaal niet nodig...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:01

Ik meld me ook maar in dit topic :) Lees zo nu en dan al wat mee, maar weet niet of ik de tijd heb om alles bij te houden, ik doe mijn best ;)

Vervelend dat Bor ziek is! Pony van vrienden van mij heeft ook sinds een paar dagen koorts en at slecht (weet niet of dat nu beter is). Misschien heerst er een virusje? Dit betreft een pony die neem ik aan wel genoeg weerstand heeft opgebouwd omdat hij ook al veel op wedstrijd is geweest.

Afgelopen zondag is een droom voor mij uitgekomen ;) Hanna en Dexter in dubbelspan! Was heel erg benieuwd hoe dit zou gaan, aangezien Hanna een shetlander is van 1.01m en Dexter een welshje van 1.23m.. Ze hadden beide al wel veel dubbelspan ervaring. Hanna is, ondanks haar leeftijd (bijna 24), behoorlijk pittig en stapt flink door, Dexter is vaak heel relaxed, dus ik gokte er op dat dit er voor zou zorgen dat ze samen er wel uit zouden komen. Het ging van begin af aan super! Stapten direct in het zelfde tempo en tegelijk weg. Draf ging ook heel goed! Hanna wat inhouden en Dexter bij drijven :')

Afbeelding

We moeten nog veel kilometers maken en ik zit nog wat te prutsen met het verstellen van de leidsels (vind ik altijd zo'n drama!) maar ik hoop dat we binnenkort het bos in kunnen. Voor Hanna is dit dan ook een stuk makkelijker en zo kan ze toch nog lekker naar buiten.

Weet niet of dit filmpje werkt?
https://www.facebook.com/fenny1987/vide ... 265755476/

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:50

Ja ja ik leef nog.
Beterschap voor Bor.

We hebben tot nu toe nog 1 veulen. Die is alweer anderhalve maand. De volgende is er 24 april aan toe. Maar ik denk dat het eerder komt.
Ik gun mezelf de laatste tijd te weinig tijd voor de paarden. Ja voeren en afmesten enzo.
maar vanmorgen mezelf een schop gegeven en db weer gelongeerd. Hopelijk hou ik dan nu een beetje vol. Het weer is super daar ligt het niet aan.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:54

Welkom fenny,leuk zo naast elkaar
Ach die bor,komt wel weer goed
Iedereen heerlijk buiten aan de klus,zonnen enz ik heb brandnetels gespoten,gras tussen tegels weggehaald(brak zowat mijn nek over de pollen tussen de tegels) vanavond les met sun,beetje vaardigheid ,zondag weer starten met sun.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:53

Welkom Fenny, ziet er leuk uit
Happytime druk bezig in de tuin en vanavond lekker les
Baudy, heel herkenbaar dat je met van alles druk bent en dan geen tijd hebt voor de leuke dingen.
Yarrah, hopelijk knapt Bor snel op
Marga heeft een knopje gevonden en druk aan het klussen
Bianca weer aan het klussen en krijgt zo een prachtige keuken
Belker heeft datum voor examen. Duurt nog even, maar kun je ook nog even wat lessen nemen
Gem heeft mooie tocht gemaakt
VHU heeft weer heerlijk kunnen rijden, heel blij voor je!

Vandaag enige vrije dag van de week en retedruk met allerlei regeldingen. Maar, ben heel goed bezig geweest en toch tijd genomen om met de ponys bezig te gaan (Rembrand werd aan het werk gezet door bijrijdster). Eerst heerlijk gemend met Samoerai, bijna half uur en ze liep zo fijn nageeflijk, wat een verschil met een half jaar geleden. Blijkbaar is de stop juist heel goed geweest. Daarna Fabels weer met dubbele longe gedaan en bij het uitstappen er weer achter gewandeld. Zo ook van de bak naar de stal terug gelopen. De hoefsmid kwam voor haar, ze heeft nu haar allereerste ijzers onder. Hoefsmid deed het natuurlijk heel rustig aan, maar ze gedroeg zich ook voorbeeldig. 's Middags nog in de moestuin van zoonlief bezig geweest. Vorig jaar voor het eerst moestuin gedaan, beviel goed, dus hij wil nu een groter stuk, dus we moesten groot stuk gras afsteken. We zijn nu bijna klaar, hopelijk morgen het laatste stuk en dan bemesten en zaadjes kopen.
Ook nog met Fabels trailerladen geoefend, want zondag wilde ze de trailer niet meer op en kregen we het niet meer voor elkaar met zijn tweeen. Morgen heeft zoonlief weer les en dan is het wel fijn als we haar weer op de trailer krijgen na afloop. Het gaat spannend worden....
Heb met duocollega overdrachtsbestand, had allerlei vragen gesteld, maar helaas nog geen antwoorden gehad. Beetje jammer. Maar goed, we gaan maar gewoon door, ik kan er dan ook verder even niets aan doen. Moet volgende week paasviering in de klas doen (christelijke school) maar heb echt geen idee wat ik dan allemaal zou kunnen doen, heb ook geen materiaal. Maar goed, komend weekend maar op internet zoeken. Zal wel iets moeten hebben.

Nou, ik ga nog heel even bankhangen en dan hopelijk goed slapen. En dan hopelijk morgen een fijnere werkdag, ga er zo langzaam aan tegenop zien om erheen te moeten. Gelukkig krijg ik wel veel steun van de directrice.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:27

even tussendoor wat linkjes voor Tine

http://www.schooltv.nl/video/het-verhaa ... ristendom/
https://www.internetwijzer-bao.nl/pagina/pasen
natuurlijk de palmpasenstok (zo leuk om te doen)
http://www.meesterrien.nl/christelijkef ... en&page=19
weet niet in welke groep je staat en hoe christelijk het is maar deze is wel leuk voor groep 7/8
https://www.scientias.nl/waar-komt-die- ... h-vandaan/
http://hobby-en-overige.infonu.nl/spell ... ieren.html

Geef les aan onder andere onderwijsassistenten en Pasen kwam vandaag ook voorbij :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:29

Tine ook goed bezig geweest en met fabels en de trailer....welshponys en emmertje voer doet meestal wonderen _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:05

VHU bedankt!!
HT dat proberen we al, maar longeerlijn achterlangs helpt soms ook.
Blijft spannend. Thuis vind ik dat niet zo erg. Schiet ze toch los (nog niet gebeurd) dan kan ze het erf niet af, maar bij maneges kan ze dan alle kanten op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:00

Keukentje....is maar 2,5 x 2m... dus...klein klusje :+
Voer superhandig met trailerladen
Vhu linkjes voor school
Tine goed met paardjes gewerkt.
Nieuweling welkom
Baudyh zag paardjes in t zonnetje heerlijk hoor.

Voor wie ik vergeet...sorryyyyy

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:11

Welkom Fenny wat een leuke pony's! En wat gezellig dat ze nu naast elkaar kunnen super!

Je krijgt haar er tenminste in Tine, ik moet/wil het met Cathey komende tijd gaan oppakken, die heeft een laadprobleem zo is me verteld dus ben benieuwd... tot nu toe is alles mbt staken met wat dan ook (ze wilde eerst ook niet in de stal, niet op het erf lopen, niet naar buiten wandelen, niet in de bak, later weer niet uit de bak :roll: opgelost door gewoon te wachten en dan doet ze het op enig moment (vaak al na paar minuten) vanzelf en vervolgens is het na een paar keer geen probleem meer. Maar als je gaat duwen, trekken, schreeuwen of slaan verzet ze geen pas meer of gaat steigeren...
Dus wil het ook helemaal alleen gaan oefenen en hoop dat ook dat met geduld goed gaat komen.
Meestal als ze al losschieten lopen ze stukje en komen dan gewoon weer terug hoor, ze gaan niet zomaar op vreemd terrein alle kanten op is mijn ervaring tenminste.

Da's een lief klein keukentje Biancacoo :j

Vandaag lekker getut en wat gewandeld / laten grazen <3

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:36

Hallo Fenny dacht dat ik een ongelijk span shetten had (verschil 6 cm) maar die van jou lopen ook nog mooi.
VHU mooi dat je Tine die links kon geven voor palmpasen. Elk paard heeft zo zijn gebruiksaanwijzing.

Toen ik vorige week na het aanmeten van de hoefschoenen de pony weer op de trailer wilde zetten en manlief uit het zicht van pony, wat in de auto legde begon pony te hinneken en verzette geen stap meer op de klep, baas kwam in zicht en legt hand op z'n kont liep hij verder de trailer in :+

Gister is de Osteopaat geweest voor de mannen dus ze hebben nu een paar daagjes vrij.
Kunnen wij weer verder met het land bemesten v.a. de mesthoop.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:50

Tine: Niks frustrerender dan dat ze de trailer niet op gaan! Longeerlijn werkt bij ons ook altijd goed, soms hoeft hij alleen nog maar aan de trailer te hangen en dan is het al klaar, haha.
Bianca; lukt het wat met de keuken?
VHU; Gezellig vinden ze het zeker! ;) Ze staan ook samen in de box dus kennen elkaar goed.
Marga1; Haha ja dit is helemaal een ongelijk span, Hanna is 1.01 en Dexter 1.23, dus íets meer dan de 6cm verschil bij jouw ponies :P
Geweldig trouwens hoe jouw pony reageert op je man! Ik moet zeggen dat Dexter ook makkelijker de trailer op gaat als mijn vriend er bij is. Hij straalt heel veel rust uit, ideaal ;)

Afgelopen week niet zoveel met de ponies gedaan, druk gehad op het werk. Vandaag beide even met kaptoom gelongeerd, Dexter pakt dit steeds beter op! Hanna wil vaak maar 1 ding en dat is gasssss. Gekke ouwe shet ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:05

Bor is weer beter . Zijn streken zijn weer terug

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:20

Pppff yarrah fijn bor nieuws.

Bianca, de keuken wordt al zo leuk.

Tine. Je weet pas weer hoe fijn het is als paarden goed laden, als je er eentje tussen heb die slecht laadt. Dat geeft zoveel stress :(:) . Mijn vorige pony moest ik voor de plank zetten en jas over zijn hoofd en dan liep ze naar binnen.

Hier in de buurt is ni de zoveelste melding van droes. _-:( nu de verzorgsters opgedragen om hier om te kleden in schone paardrijkleren en de cap etc hier te laten, zodat ik zeker weet dat ze niets mee naar stal slepen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:51

Lastige trailerladers is vreselijk....
Fijn Bor weer beter !
Zoonlief heeft vanmiddag de oude tegeltjes van de 2e muur afgehaald...die zaten ook los..hoop dag manlief zaterdag nieuwe op kan tegelen..
Vreselijk droes Janouk !! Wees idd maar heeeeel voorzichtig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:36

Yep slechte trailerladers of rijders zijn best wel een probleem.... daarom oefenen oefenen oefenen maar bij sommige paarden blijft het helaas een probleem. Denk dat het net zo is als bij mensen, sommige mensen zijn gewoon ook wagenziek...

Bah die droes dat is heftig dit jaar he -O-

Fijn dat Bor weer zijn mannetje staat =:)

Pfffff ik heb het zwaar op school.... het is fysiek voor mij heel zwaar. En dan werk ik nu maar 2 dagen per week. Wil het wel volhouden tot de zomervakantie maar of ik daarna doorga, ik weet het nog niet. De leerlingen en het lesgeven gaan hartstikke lekker maar mijn reuma speelt giga op helaas zo'n pijn echt bizar -O- baal daar zo van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:40

Glimworm

Afbeelding

Helaas gisteren door mijn rug gegaan.... laatste keer was alweer twee jaar geleden, dus mag eigenlijk niet klagen, maar owww .... %)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:15

Gem: hoeveel flessen glansspray zit erop _O- balen van je rug

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:26

Nul, nada, noppes. En niet eens goed gepoetst :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 05:40

{:} 8-) {:}
Wauw gem, die glimt

Vhu :(:) wat =_$&×^_× als je lichaam niet wil doen wat jij zo graag doet, les geven.

@fenny, ik vind het een schattig tweespan, Dexter en Hanna. Temperament en soort gangen zijn belangrijker dan dezelfde hoogte in het tweespan.
Wel pekker om straks samen zo op pad te gaan.
Welkom in het topic overigens. Uit de regio noord bij tine in het district zie ik.

Er zijn zaterdag gave fotos gemaakt van Meneer Anton. Hij is zich zo sterk aan het ontwikkelen onder leiding van Tessa van dierfysio tessa

Even fotos spammen [ITP] Meneer Anton, I'm sexy and I know it

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 06:43

Gem..wauwwww wat is ze toch mooi !! Beterschap voor je rug...waardeloos :(:)
Vhu.... :x frustrerend en waardeloos dat je zo'n pijn hebt... :o hoop dat je het vol kunt houden,maar doe voorzichtig....en kalm aan.. :(:)
Janouk....sprookjespaard is hij toch geweldig gave foto's =:)
Fenny heeft een mooi tweespan..als je maar plezier hebt toch ?...heerlijk bezig zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:00

Iemand nog contact gehad met avaluna recent?
Lees je mee?
Heel benieuwd hoe het gaat

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:03

Moooiie,.... meneer anton