[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:46

Hè wat sneu Gem. Beterschap.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:47

Gem wat vervelend met je hand,maar je bent niet de enige die met 1 vinger typt hoor :o
Vhu-ik heb districtkampioenschap op programma staan,verder ff doortrainen
Zo wat een mooie sulky zeg,mooi zo met dat blauw
Las over mooie ritten,mooi een jongetje blij maken of ondanks de dazen heerlijk plonsen door water.
Hier vanmorgen heerlijk relaxt getraint met sun,ik ben na 19 jaar met een medicijn gestopt (cortistroide) en stuiter niet meer ....meteen een mooie aanleuning mrt sun,wauw wat werkt dat door

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 04:46

baudyh schreef:
Beetje ego post. Ons gefokte paardje met de Duitse menner Philipp Faisst heeft de 3 sterren menwedstrijd in Chablis( Frankrijk) gewonnen. De topper. Super trots op ze!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@mooney mooie wagen. Benieuwd hoe je pony ervoor staat. Veel fijne veilige kilometers!

@Gem :(:) verstandig om je pols rust te geven.

@ HT apart dat de cortico zo doorwerkt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:45

ik lees ook nog mee..even kort bericht..
Zwaai naar Aks.
Mooney, supermooie en fijne wagen, gefeliciteerd, veel plezier ermee !
Baudyh, gaaf van philipp faisst en "jullie" paard !
Tine hooi binnen en druk met de paarden.
HT, gestopt met cortico..bij jezelf of paardje ??
Gem, beterschap..dat zijn langdurige pijnlijke dingen.... :(:)
janouk een fijne rit gereden ! *\o/*
Ips..denk je wel om jezelf..wat een uren maak je.
sonjim..lekker gaan mennen na de geboorte van je kindje als je kunt...tijd voor jezelf..is ook af en toe heerlijk..
jeskim..rugpijn. :(:)
Vhu, lekker dressuurmatig aangekloot met Ol, heerlijk toch !! ik begrijp wat je bedoelt....had vroeger een Xijslander van 130...en ben zelf 166..haha....maf maar wat een superpaardje was dat, genoten van de lange buitenritten en af en toe wat sleutelen in de bak, noodzaak, en toch ook wel leuk.
verder...bijna verhuizen...rommel te veel...honden doen het supergoed..en..verder ga ik weer meelezen....tot laterrrrrr

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:52

wowwowwow Mooney.. Die wagen :oo

Beterschap voor gem :(:)

Vandaag met auto voor APK, daarna door naar het werk. Na het werk ''verplicht'' met Dids freubelen... Vind het moeilijk om iets te doen met 'm nu werk niet mag.. Rondje wandelen is ook niet echt een optie, want het stikt de moord van de dazen, en ik krijg daar wel zo'n reactie op..

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:17

Goedemorgen!

HT, op zoek naar een andere telefoon. Ik ben heel blij met mijn iPhone, heb hem nu al 4 jaar.

Ips, hopelijk wordt het snel minder druk bij jullie, niet normaal zoveel je moet werken.

Aks, leuk dat je er weer bent. Alles gelukt met je vakantiefoto's?

Janouk een fijne rit gehad en niet zoveel wind.

Jeskim, weer eens op de bok gezeten. Hopelijk heb je straks op je eigen wagen geen last van pijn in je bovenrug.

Sonjim, misschien gewoon proberen of je dit jaar nog kan mennen? Ik heb met vriendlief afgesproken dat de menavond "mijn" avond wordt als straks de baby er is zodat ik ook 1 avond per week iets voor mezelf heb. Nu alleen nog afwachten of het in de praktijk ook zo gaat werken :+

Baudyh, naar het Drents Friese woud geweest. Balen van de dazen maar verder wel genoten van de spartelvijver. En wat een goed resultaat van jullie gefokte paardje, daar mag je trots op zijn!

Mooney, wat een mooi wagen! Daar ga je vast veel plezier mee hebben.

Gem, balen van je pols! Doe maar lekker rustig aan daarmee. Fijn dat Moos het zo goed doet.

HT, wat bijzonder dat dat zo snel doorwerkt.

Biancacoo, druk bezig met de verhuizing. Fijn dat de honden het zo goed doen. Zag op FB dat er eentje jarig is vandaag, gefeliciteerd!

Aks, succes met de APK.

Die van mij moest eigenlijk half juni al gekeurd worden maar elke keer als vriendlief iets gaat maken, gaat er weer wat anders stuk waardoor de auto nu nog niet klaar is voor de APK. We zitten dus heel hard te duimen dat we geen boete krijgen. Auto heeft deze maand al 300 euro aan onderdelen gekost.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer bij Bubbles geweest. Bij het uit de wei halen bleef hij zomaar stilstaan zodat ik in 1x zijn halster om kon doen, normaal moet ie eerst een kwartier een spelletje er van maken maar nu niet. Dus dat was al heel braaf. Daarna gepoetst en 10 minuten gelongeerd. Ook daar heeft ie maar 1x iets uitgeprobeerd en gelukkig zag ik het aankomen dus kon hem meteen corrigeren. Daarna zijn we nog lekker in het bos wezen wandelen. Helaas weer 4 x gestoken door dazen op mijn benen (wie trekt er dan ook een korte broek aan) en 's avonds behoorlijk veel pijn in mijn heupen en rug, wandelen was dus niet zo'n goed idee. Gelukkig is de pijn nu weer weg.

Laatste weekje werken en dan heb ik verlof. Kijk er wel naar uit nu.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:46

Claud01 lekker bijna verlof! De laatste loodjes. *\o/*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:55

Claud, ik kan ook makkelijk s'avonds weg of overdag als manlief thuis is, maar het is meer dat ik voor mezelf twijfel of ik het nu wel wil, ik vind dat ze minimaal 3 keer per week moeten lopen en de vraag is of ik dat halen ga, zo ja dan is de tweede vraag hoe lang kan ik mennen voordat de winter toeslaat, meestal geef ik in de winter een periode vrij, afgelopen jaar heb ik dat niet gedaan en in het voorjaar waren ze er wel echt aan toe, dan men ik liever weer in het voorjaar. Daar komt bij dat mijn vast verzorger na dire jaar besloten heeft dat als er niet gemend wordt er ook geen verzorging plaats hoeft te vinden, dus ik denk dat ik bedank voor de eer om haar dadelijk wel weer mee te nemen op de kar. Juist nu was het erg fijn geweest als ze wel gewoon zou komen. Jij nu ook bijna verlof. Ik heb er inmiddels al 17 weken opzitten dat is echt lang en nog minimaal 10 te gaan vanaf de bevalling. Aansluitend heb ik dan nog vakantie dus ik ben gewoon 7 maanden niet aan het werk of zo, is best extreem als je het zo opschrijft.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:06

Ja, dat is wel een verschil. Bubbles loopt (of liep eigenlijk) 2 x per week: op woensdagavond de menles en meestal ga/ging ik dan op zondag nog een rondje met hem mennen. Meer ook niet. En als je ze de winter vrij wilt geven, kan ik me voorstellen dat je dan twijfelt om ze eerst in het najaar weer op te gaan pakken. Balen dat je verzorger dan juist nu niet komt, nu je haar het hardst nodig hebt.

Zo, 7 maanden verlof/vrij! Dat is behoorlijk lang! Ik zit te twijfelen of ik er vakantie achteraan plak. Op zich heb ik dagen genoeg maar het is ook wel fijn om in november weer te beginnen en dan bijvoorbeeld met de kerst 2 weken vrij te zijn.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:22

Doordat ik zo lang al ziek thuis zit heb ik veel verlof over, dus met de kerst heb ik ook nog vrij. Als ik moest kiezen was de keuze misschien ook anders, hoewel ik weer werken als ukkie pas 10 weken is erg snel vind.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:24

Ik heb sowieso 12 weken na de bevalling omdat ik pas 4 weken van te voren met verlof ga. Maar die 12 weken zullen inderdaad ook zo om zijn, dan zijn 10 weken helemaal snel om.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:36

was mijn planning ook 4 weken ervoor, is niet helemaal gelukt. paardjes staan ook inmiddels als weer 21 weken stil.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:40

Gem: Dat is vervelend, beterschap en succes met het 1vinger-typen.
happytime: vreemd dat die cortistroide zo doorwerkt, wel fijn dat je na het stoppen zo fijn kan rijden.
Biancacoo: heel gezellig dat je toch wel een beetje bij ons blijft zo. Succes met het verhuizen
Akshay: Succes met de APK, lastig inderdaad als je niet mag werken en wandelen ook geen optie is met Diddle. Misschien had ik het gemist, maar wat heeft Diddle dat hij niet mag werken op het moment?
claud01 heeft een pony die een goede bui had, fijn als ze een keertje gewoon stil blijven staan. Dan ben ik blij met mijn stelletje schooiers die gelijk aan komen lopen. En bijna verlof, fijn!
sonjim: balen van je verzorgster zeg, dat is beroerde timing dat ze stopt als jij het net nodig hebt.

Wat een verschil in werk inderdaad. Mijn smurf loopt 5x in de week, 3x onder het zadel en 2x voor de wagen. Mijn grote die op actief pensioen is loopt ongeveer 4x in de week een buitenritje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:40

Vind 10 weken ook snel hoor, Nederlandse wetgeving is niet anders, maar het is feitelijk natuurlijk veel te snel. 12 weken trouwens ook. In veel andere landen is het een half jaar, soms wel een jaar.
Top samenvatting Claud _/-\o_
En van dat soort verzorgsters .... waardeloos -O-
Toen onze zoon geboren was uiteindelijk dik jaar vrijwel niet gewerkt (werkte na 4 maanden 2 dagdelen per week), was heerlijk. Overigens ook enigszins noodzaak want opvang was bij ons een groot struikelpunt maar moet zeggen dat ik het niet zo erg vond hoor :) en die twee dagdelen was wat college geven en afstudeerbegeleiding, lekker chill dus.

Wat een prachtige tweewieler zeg, mooie kleuren ook.
En topprestatie van fokproduct *\o/*
Heel vervelend Gem.... :(:) misschien beetje geluk bij ongeluk dat je straks verplicht niet kunt mennen en ik hoop dat je rust kunt pakken op het schip (geen idee hoe het werk dan is, of je je hand/pols kunt ontlasten? )

Hier al lekker gewandeld/gejogt, samen met fysio probeer ik iets vlotter te wandelen richting jog. Gewoon omdat ik het zo leuk vind en het erg goed voor je conditie is. Ben zo blij met mijn fysio, heeft me de laatste maanden zo enorm geholpen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:59

Vhu, ik heb er, behalve met muis / typen en "vage" pols-draaibewegingen (zoals sleutels of achter je iets oppakken), helemaal geen last van. Kan gewoon tassen of wat dan ook sjouwen, koetsen, niks aan de hand. Maar naast muisgebruik of soortgelijke houdingen, voelt alles waarbij je je pols "klapt" zeurderig aan of levert een lange pijnscheut op waardoor ik minutenlang geen pen of kopje meer kan oppakken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:03

Gem wat een vervelende klacht aan je pols en zo vreemd ook dat zwaardere dingen geen pijn doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:33

Gem misschien is ter ondersteuning een goede brace een idee?
HT wat geweldig van de medicijnen!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:29

Gem, wat lastig en vervelend die RSI. Kalm aan doen maar! Wel heel benieuwd naar alle menvorderingen natuurlijk, maar dat horen we dan over een half jaar wel.

VHU, straks aan het joggen, wel fit hoor!!

Sonjim, ik heb dat ook, het liefst 3 keer in de week wel aan de slag. Het lukt me niet altijd, maar het is wel het streven. Jammer van je verzorgster, kon je nu zo goed gebruiken.

Claud, een brave Bubbles! Ja een korte broek met paarden, vooral in combinatie met bos, is geen goed idee op dit moment. Lekker verlof over een weekje!!

Akshay ook al last van de dazen, het is momenteel een ramp!

Biancacoo komt ook even langs tijdens de verhuizing.

Happytime, wat een aparte medicijnen. Een pilletje per dag kan een hoop met je doen, heb er ervaring mee. Fijn dat het mennen lekker ging!

Mooney, wat een gaaf wagentje!! Prachtige kleur blauw, chique modelletje!!

Baudyh, wat een superprestatie! Kan me voorstellen dat je onwijs trots bent!!
Hoorde laatst ook al iemand over die spartelvijver. Wel een beetje stijl dus?

Vandaag dan Turbo oftewel Tea weer eens voor de wagen geknoopt. De stoel helemaal naar voren gezet en toen schoof hij niet weer achteruit, dus zat een stukje beter en dat scheelde al een hoop.
De grote wei op gegaan en Tea was behoorlijk fris, schijnbaar hebben we een verlenging van granaatweek. Maar verder niet schrikkerig ofzo, meer flink druk en wat op huis gericht, ik had de handjes wel vol genoeg. Hebben een rondje over de weilanden gemaakt, je moet dan wel steeds kleine stukjes over een bospad naar de volgende weide en daar stikte het wel van de dazen. Ik was vergeten te sprayen, shame on me!! :o Maar we hebben maar goed de gang erin gehouden. Op de open weilanden was het wel te doen. Heb haar flink laten draven en toen ging de stoom wel wat van Tea af. I.p.v. met de kop in de lucht te lopen kwam ze ook een eindje naar beneden en pakte ze ook een beetje stelling in de bochten, de bochten naar huis gingen wel wat vallend, ahum.. :+

Mijn vader is een paar keer van de wagen af gegaan om even de dazen van Tea af te slaat. Hij slaat ze er altijd af met zijn valkke hand en Tea reageert daar ook niet op. Ik zeg, oh er zit ook nog eentje op haar kont. Daar zou ik zelf dus niet meppen, maar vegen, maar Peng!! Hij geeft haar een klets op de kont met zijn hand. Arme Tea schrok zich een hoedje!!

Kom ik thuis en ik ga stil staan valt ineens de streng los!! Toen was het tijd dat ik me een hoedje schrok. Hoe kan dat nu?? >;)
Aan die marathonsluitingen zit zo'n ringetje om dat palletje in te trekken, waarschijnlijk heeft ze daar met haar staart door geslagen, ringetje zat ook niet helemaal mooi meer. Heeft ze met haar staart die sluiting dus losgetrokken!! Weet niet of hij al eerder open was gegaan en dat hij losviel omdat de druk van de streng viel, of dat hij toevallig net open was gegaan. Heb die ringetjes er aan beide kanten maar afgehaald. Dan maar iets meer peuteren met de marathonsluiting, dit kan ik niet hebben!
Iemand anders dit ooit mee gemaakt??

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:56

jeskim: zo dat is zeker schrikken als de streng los gaat,er is een hoesje/bandje voor erover heen te doen(even op de site van de menner ofzo kijken) want het is niet de bedoeling dat tea hem zelf losmaakt!
mijn medicijn gaf 24 uur een cortistroide af,ik had er gelukkig nog maar 1 per dag (met 3 stuiterde ik zo dat mijn baas me vroeg thuis te blijven!) en ik kreeg er snel een irritatie/driftbui van en nu....zo relaxt, weer de oude ik....(moet er wel bij zeggen dat ik van een halve kinder-asperine al ga slapen....gevoelig typeje) O:)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:23

Thanks Happytime!! Ik ben dus niet de enige die dit overkomt!
Z.s.m. maar even bestellen, eerst de site nog even doornemen voor andere leuke spulletjes, hihi..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:36

Ht stuiteren van de medicatie en een baas die je dan liever niet ziet, dat klinkt als een grappige combi, zal het niet geweest zijn, maar ik ben nogal visueel ingesteld en zie je letterlijk stuiteren. Je reageert blijkbaar wel heel snel op medicatie heeft ook voordelen.

Jeskim, ik heb gewone strengen waarvan je het leer om de ... (wist ik het nu maar, lang niet gemend valt het op) doet. Dus geen ringetjes die los kunnen lijkt me wel super eng, nu stond je inderdaad stil en bij huis maar wat als dat tijdens het mennen gebeurt (bergaf valt ook de druk weg).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:07

Stukje fietsbinnenband afknippen en om de marathonsluiting heen doen. Werkt prima.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:19

ha, Gem is me voor met de tip over de binnenband van de fiets..dat werkt mooi en is supergoedkoop..fietsenmakers geven kapotte binnenbanden voor niets, haha...succes jeskim ! schrikken hoor..
HT, fijn dat het nu beter gaat zonder medicijnen..wat werkt dat dan door zeg...

nou,...ga weer onder mijn steen..t'word al wat kaal hier in huis..beetje droevig gezicht zo..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:25

Bianca, sterkte en succes met de verhuizing, ik vind je nieuwe huis wel echt een plaatje, maar in dit huis zitten ook heel veel herinneringen lijkt mij.

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:04

hey sonjim heb je ooit hulp nodig schreeuw Maar effe want wil je als het kanook wel uit helpen als je moeilijk iemand kann vinden daar ik nuook aan huis sta en hier een eigen wie heb hahah ja das pas fijn mischien moet je met ukkies Maar eens hier heen komen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*laat Maar iets horen wel jammer dat je verzorgster en vriendin nu er mee ophoudt juist nu je het meeste kann gebruiken . :(:)