Ik denk ik ga minder posten maar het tempo zit er weer aardig in dus post ook maar even
Citaat:
Kan je 2 pony's die elkaar niet kennen in 2 span zetten, of is het beter om ze eerst kennis te laten maken (bijvoorbeeld samen in de weide)
Je kunt in feite alles wat beetje normaal is naast elkaar zetten want als het goed is hebben ze oogkleppen en een menpony/paard weet dat hij/zij gewoon aan het werk moet. Wat niet wil zeggen dat het dan direct een tweespan is dat samen goed werkt, daar gaat tijd inzitten en hoeft ook niet altijd te lukken.
@Rivaldo, zie ook dat rechts helemaal uit de borst loopt, let erop als je naar rechts stuurt, je het rechter paardje wat vooruit laat lopen en het linkerpaardje volgt. Dat is de andere kant op net zo. Het is dus niet zo dat als je met tweespan naar rechts stuurt, rechts inhoudt, maar rechts trekt de wagen om/vooruit, links volgt. Is net ff anders dan wat je spontaan denkt (tenminste dat vond ik toen ik tweespan les had, als je het eenmaal weet en doet zul je merken dat je span veel fijner de bochten doorloopt). Kun je heel goed oefenen, hebben ze zo in de gaten. Ik weet niet waar Rivaldo loopt maar als je zo de bochten doorgaat en Rivaldo loopt dus op links, kan ik me voorstellen dat hij gaat hyperen, want zo komt alle druk op hem en hij kan geen kant op met die druk. Omgekeerd als hij rechts loopt en hij moet van jou inhouden snapt hij het ook niet.
@Maisie, heb ik ook een keer gehad met een paard, helaas zagen we dat pas later op de dag want dat arme dier was vrijwel in shock. Direct naar DA gegaan. Ze was op haar rug geprikt (lekker, precies bij de schoft, dus kon 2 maanden niet rijden). Was waarschijnlijk wesp geweest volgens DA. Zat enorme bult en paard voelde zich echt niet fijn (sloom, helemaal zweterig). Paard heeft toen week op kliniek gestaan met drain in de plaats van de steek om vocht af te laten drijven, want we waren bang dat het anders een hele nare plek zou worden zo op die schoft en ze heeft anti histamine of zoiets gehad plus antibiotica kuur tegen infecties.
@Tine ik vind freestyle e.d. ook perfect om kennis te maken met een paard. Doordat Rizanta bij ons kwam midden in de winter met sneeuw heb ik de 1e drie weken eigenlijk ook niets anders kunnen doen en er heel af en toe eventjes in stap opgezeten. Je bouwt dan toch wat op.
@Nouvel
Wij hebben ook een moestuin. Ben nu bezig spul in huis te kweken en we zetten het daarna uit. Maar de aardbeienplantjes groeien alweer, allemaal kruiden heb ik alweer gezien en natuurlijk de rabarber. 't Is veel werk maar zo lekker
Verheug me nu al op onze heerlijke soepen, sla, tomaat, komkommer en de bietjes & boontjes. Heb ook voederbiet voor 't peerdenspul.
Ik heb straks een luxe lunch met College van Bestuur van een hogeschool
vind dat nooit wat maar goed het is goed voor 'de contacten'
En besef me dat ik nu een belafspraak heb. Dus ga jullie weer verlaten
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-04-11 09:51, in het totaal 2 keer bewerkt