[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:11

Lekker bezig idd VHU.

Mijn E is in afwachting van de medische keuring..... De vraag is of een artsenverklaring voldoende is of dat ik weer de hele medische molen doormoet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:27

Wat zou dat ongelovelijk balen zijn als dat zou moeten zeg ... :(:)

Nou ik had vandaag echt zo'n bagger-rit bleh. Leek alsof ik weer helemaal van voren af aan kon beginnen of zelfs nog erger ze ging echt helemaal 'uit' en was geen kant meer op te krijgen, wilde helemaal niets meer
Ík wist echt niet wat ik moest doen. Ben er eerst maar afgegaan eindje met haar lopen. Ze was ook helemaal verkrampt zo zielig eigenlijk want dat was het ik drong helemaal niet meer tot haar door
Wat nou de trigger is geweest, ik vrees een tikje van mij omdat ze met het begin al heel slomig was en dat accepteerde ze dus totaal niet, of ze werd bang, ik weet het niet. Ik tikte haar gewoon bij in stap paar keer, helemaal niet erg of zoiets maar blijkbaar vond zij dat wel .... Het voelde niet als verzet in die vorm van niet willen maar meer totaal niet meer durven of zoiets...

Naja al met al ben ik er een paar keer op en af gestapt (dat was opeens ook heel spannend...) en op een of andere manier hebben ik haar weer aan de praat gekregen aan het eind stapte ze normaal rond, zijn zo'n 1.5 uur bezig geweest met niks dus eigenlijk.
Pffffff.
Kan jammergenoeg morgen niet rijden maandag maar weer zien hoop wel dat ze dan weer normaal doet. Zo jammer ging net zo lekker vooruit met alles.

Mocht iemand tips hebben, ik hoor het graag. Ben nu maar rustig gebleven en ben er net zolang mee bezig geweest tot ze weer ontspande en normaal rondjes liep ... paar keer even aangedraafd en toen maar gestopt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:35

Wat balen VHU, het ging net zo lekker. Wel fijn dat je dan wel de tijd had om rustig aan de slag te gaan, want als zo iets gebeurt als je een strakke planning hebt (heb ik doorgaans...) dan kun je het niet goed afsluiten.

Hier vandaag onderlinge wedstrijd gehad en alle vier hebben ze super goed hun best gedaan. Eerst Patrick met Fabels in de baan. Hij was flink zenuwachtig, gelukkig deed Fabels daar niet heel veel mee. Ze slingert nog wel af en toe, maar dat is nog een balansding. Wordt wel steeds beter. Amerigo ging zoooo goed met zijn 6-jarige ruitertje. Zo trots op het stel! Toen met vliegende vaart naar huis om te wisselen. Bijrijdster op Rembrand reed ook nette proef en mocht met 4e prijs naar huis en tenslotte zoonlief nog met Samoerai. Wat reden ze ontzettend netjes rond. Heel blij mee en ook nog 2e prijs. Bij het springen ging het ook heel fijn. Heel grappig en dus ook leerzaam parcours. Daar 4e plaats gehaald. Nu bijkomen en het morgen nog eens dunnetjes over doen.

De nieuwe hekken voor de katten zijn er. Oftewel, werk aan de winkel, want er moeten 4 flinke gaten gegraven worden voor de palen. We hoeven ons voorlopig niet te vervelen ;-)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:42

Fvandaag de brief binnen dat ik geen nieuwe medische molen nodig heb voor mijn E examen. *\o/*

Wat jammer VHU. Rustig de tijd nemen zoals je gedaan hebt is het beste.

Mooie resultaten Tine. Wat een drukke dag _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 06:11

Gisteren een rondje Amsterdamse Bos gedaan onder het zadel met de hartslagmeter. Gaaf om te kijken hoe het verschil is onder het zadel en met de koets. Met onze fysio op Meneer Anton en ik met Janoukje. Lekker vroeg voor het druk wordt, want met een beetje mooi weer trekt half Amsterdam naar het bos.

Om 12.00u een appje van Hypofucus dat een deelnemer had afgezegd als fotomodel voor de workshop. Of Meneer Anton kon komen. Haha 13.30u daar zIjn. Dus met spoed Anton in de wasstraat. Gelukkig staat altijd alles schoon klaar. Dus hop hop naar het bos weer. Knappe Anton liep braaf weer zo de trailer op. Heel benieuwd naar de foto's.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:25

De kruiwagen stond stil in de wei, ik denk ik moet eens gaan kijken wat er aan de hand is. Toen vond ik dit <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
5 maanden bij ons.
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:43

Was eigenlijk vooral teleurgesteld omdat ik zoiets had van paardje paardje zijn we onderhand half jaar bezig vertrouw mij toch dus zat voor het eerst sinds jaren te janken op mijn paard -O- ik vind haar dan zo zielig want ze is dan eigenlijk gewoon een hoopje ellende...

**moet nu direct weer naar gasten kom zo nog wel ff terug :evaw: **

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:31

Denk dat het net zoiets is als bij mensen. Angst is een raar ding en komt veel sneller opzetten dan vertrouwen. Maar de aanhouder wint

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:46

Snel vergeten en opnieuw beginnen vhu. Off-day kan gebeuren.
De aanhouder wint niet altijd mbt angst....helaas.
Maar met wilskracht kun je ver komen.

Hier stukje bos gewandeld..
Belker wat super !!
Janouk heerlijk naar bos en fotoshoot.
Tine mooie fotos

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:19

Super nieuws Belker!!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:04

Wat lief Tine <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:25

Fijn belker, goed nieuws. Succes.

Tine, smelt, zulke lieve fotos met Patrick.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:52

Geweldige foto's Tine. Wat een toppaardjes hebben jullie zo.

Bekker fijn nieuws voor het rijbewijs.

Vhu ik kan alleen maar zeggen. Begeleid haar in haar angst en geef haar al het vertrouwen wat je haar kan geven. Maar wordt er zelf niet onzeker van dat je iets niet goed doet. Ik denk dat je top bezig bent met haar.

Janouk lekker wezen rijden in t bos. Fijn weer nu!

Afbeelding
Ik ben de dag heerlijk begonnen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:39

Ook wij hebben een heerlijke rit gemaakt met Oz. 16 km in 2 uur best wel snel. Alleen thuis gekomen zag ik dat Bor (onze nieuwe leerling) slecht at. En met slikken een kreunend geluid maakte, hmmmm,. Gelijk de thermometer gepakt. 38.6 een lichte verhoging dus... Vanavond maar weer controleren. Morgenvroeg voordat ik naar mijn werk ga ook en dan kijken of we de dierenarts erbij moeten halen. Nooit leuk zoiets.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:46

Ojee dat lijkt slokdarmverstopping Yarrah zou het even goed in de gaten houden ... :(:) zal je altijd zien net in het weekend...
Wat een heerlijk gezicht die twee paardenkonten voor je Ips 8-)
En wat fijn Belker, helemaal top! Snel halen dat rijbewijs :list:
Wat vreselijk lief Tine <3
Janouk ook lekker bezig +:)+

Dank jullie voor de bemoedigende woorden. Ik zat er ff door ^) maar gaat nu wel weer hoor :)
Vandaag lekker dagje gegroomd bij endurance vriendinnetjes heerlijk zo in het zonnetje genieten van de paardjes en paardenpraat dus heerlijke dag gehad. Had Wiske meegenomen die ligt nu met de benen om hoog haha. Daarna nog even langs Cathey, even gelongeerd, was meisje haar minipaardje aan het loswerken dat vond ze bijzonder bijzonder :wow: =:) oftewel ik had een erg mooi paard aan de longe :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:54

En de **aan** knop zit er weer op hoor :D zelfs erg fijn gereden vandaag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:37

Top vhu..gewoon een Cathey-rotdag geweest dus..
Manlief had gisteren keukenmuur gesloopt..en nieuwe tegeltjes erop gemaakt . Ik heb vandaag de kastjes geschilderd en nieuwe handvat/knoppen gemaakt, helemaal blij mee..helft van keukentje is fris en ziet er nieuw uit.
En..buiten in t zonnetje gegeten met de hondjes luierend in de zon

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:54

Vhu.goed zo,ze had gewoon een day off
Biancacoo....zo aardig gesloopt bij jullie
Ik heb vanmorgen met les de " vanuitgestrekte galop naar arbeids galop" knop gevonden... *\o/* wat een heerlijke overgang zonder een hangende ponywaffel opmijn handen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:59

Vandaag de topictitel eer aan gedaan. Met de cliënten van de zorgboerderij een huifkartocht gemaakt. Uiteraard met koffie en vlaai en als bonus het mooie weer. Je krijgt wat je verdient. Zulke lieve mensen!

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:17

In een rijtuigieeeeee....wat een gezelligheid gem *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:32

Heerlijk Ipsilonka +:)+

Gem ook al genoten, mooi uitje voor de groep.

VHU, fijn dat je weer genoten hebt.

Hoe gaat het nu met Bor Yarrah?

Fanatiek aan het klussen Biancacoo.

Ik heb een datum voor het afrijden voor mijn E. Pas in juni, het CBR zit barstensvol -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:10

Ht goede versnelling gevonden :+
Gem heerlijk genieten !
Belker.maar wel een datum !!
Ips heerlijk 2 span !!! Lijkt me fantastisch !!
Kleine klus was het hoor...20 tegels eraf...10 nieuwe erop..haha...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:45

VHU en HT knopjes gevonden zit in het weer zo mooooooi.
Gem en Ips hebben er van genoten.
Bij Biancacoo lekker aan het klussen.
Hier ook een knopje gevonden en van het weer genoten, en de klus aan het voorbereiden in de keuken
van mijn zomerwoning.
Het zit echt in het weer hoor voorjaar met veel zon {:}

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:10

Bor was vanmorgen koorts vrij, maar vanavond was het weer gestegen naar 38,8. Meerdere paarden schijnen deze virus te hebben of hebben het gehad. Ik laat hem eem weekje met rust.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:08

Balen Bor ziek is:(:)