[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:24

:wave:
ben er een beetje klaar mee hoor mezelf steeds te moeten verdedigen. Ga zelf maar op Samoerai dressuren, kom je er wel achter. Er worden weer allerlei conclusies gedaan die nergens op slaan en die ik niet heb gezegd.

**zucht**

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:36

Akshay schreef:
tine10 schreef:

Die opmerking snap ik niet hoor. Ten eerste is ze niet klein en ten tweede waarom zou een kleine pony niet goed in de dressuur kunnen lopen?

Omdat de verhouding met ruiter erop dan wat scheef is. Je je houding daarop gaat aanpassen. Pony sneller uit balans is etc.

Het is niet ideaal. Wat niet maakt dat het niet kán. Maar wat meer aanklooien.

(Lijkt mij dan hè. Als eigenwijs die ook graag op een c pony klimt )

En een :wave:
Ik blijf maar bijlezen hier telkens.. Dus ik kom ook maar weer gewoon kletsen denk ik :)

Haha ik kan ook meepraten, eigenwijs iemand die op een B pony dressuurproeven gaat hobbelen.
Mijn wagen staat vanaf vandaag op stal, ben echt super blij ermee :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:47

VanHuisUit schreef:
ben er een beetje klaar mee hoor mezelf steeds te moeten verdedigen. Ga zelf maar op Samoerai dressuren, kom je er wel achter. Er worden weer allerlei conclusies gedaan die nergens op slaan en die ik niet heb gezegd.

**zucht**

Relax zeg. Pffff. Ik dacht dat je dressuren met mennen bedoelde. Dan maakt de grote namelijk echt niet uit. Je schreef aanklooien MET pony, dus ik dacht erachter.

En op Samoerai gaan zitten lijkt me erg oneerlijk naar de pony toe. Ze is 1,36 en heel iel. Ik ben 1,75 en weeg 72 kg.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:30

paardrijden en mennen zijn beide activiteiten die je MET pony onderneemt toch :P

Ik moet zeggen, mijn reactie was ook omdat ik me aangevallen voelde omdat ik op kleine pony klim. Het was vast zo niet bedoeld. Maar de power van getypte tekst..

@sonjim; spannende tijd voor je! :)

@ips: :(:) voor jou nog een roosvicee.
Is het nu drukker dan verwacht door de jumbo-verandering?

Paarden activiteiten heb ik overigens nog niet echt hoor. Dids staat nog op rust :) ik helaas niet, 6 dagen in de week maken... *geeuw*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:45

Ik werk nu ongeveer 50-60 uur in de week. Het is echt druk en veel werk.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:11

ips: tjonge tijd om weer terug te gaan naar C1000 was wat relaxter voor jullie
hai Aks *\o/* vervelend van dids hoop snel weer de oude gekke dids _/-\o_
VHU: wat maakt het uit erachter of erop of aan een touwtje(longe) als je maar plezier hebt daar gaat het toch om? :j
iedereen bedankt voor het meedenken voor een nieuwe fone...ik ben dus ook zo'n ouderwetse muts met zo'n klaptelefoon maar die gaan er zowat uit....(zo handig die stop je zo in je broekzak)morgen maar eens verder spitten en een tomtom aanschaffen....word gek van de route steeds uitschrijven op papier..... :list: (en in de donker terugrijden zonder papier te kunnen lezen ) ^)
tijd om met de 'tijd' mee te gaan....maar valt niet mee met al die keuze...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:03

Op een beetje telefoon zit tegenwoordig ook een Tom Tom. Dus apart kopen hoeft niet.
Was het saaie voetbal zat. Lig dus lekker in mijn bedje.

Morgen eerst nog even Viantha en Just Viantha opscheren en dan komt om half twaalf de taxi voor het Drents Friese woud. ( onze bus is er nog niet, zo niet handig) vriendin die toch al mee ging groomen rijd nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 06:40

Nou, ik ben er nu echt klaar mee. Ik bedoelde alleen maar dat een kleine pony net zo goed kan dressuren als een grote pony. Lijkt me logisch in een mentopic dat mijn eerste gedachte ging naar mennen. VHU (en ook Aks), je zou beter moeten weten lijkt me, je kent me toch behoorlijk lang, dat ik je daar niet op zou aanvallen.

Ik heb nergens iets aanvallends gezegd, ik zeg alleen dat ik het niet snapte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:51

:o? :o?
Ik ben even spoor bijster
Van waar die prikkelige reacties? En dat alleen door misverstand.
Ik lees nérgens een opmerking van tine , tenminste ik snap hetzelfde

Lief zijn voor elkaar, ~~}>

Wij gaan rondje mennen

Tot later

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:18

Citaat:
Citaat:
(blijft natuurlijk beetje aanklooien met zo'n kleine pony maar goed)

Die opmerking snap ik niet hoor. Ten eerste is ze niet klein en ten tweede waarom zou een kleine pony niet goed in de dressuur kunnen lopen?

Ik vind dit nogal stellig hoor. En je weet toch dat ik mijn wagen heb verkocht, dus dressuren in de bak is bij mij onder het zadel, niet met de wagen.

en voor degenen die het niet (meer) weten ik ben 1.78 met lange stelten en weeg 63 kg
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-07-14 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:50

Maar hoe dan ook goedemorgen en Ips ik hoop dat je even bij kunt tanken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:30

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de uitspraak van Tine eerst ook niet snapte. Want inderdaad VHU heeft de menwagen in de wilgen gehangen. Maar ja als je zelf alleen maar ment dan denk je in het mennen dus dat snap ik Tine ook wel weer.
VHU jij wil zelf een pownie dus ja dat heeft voordelen maar ook nadelen.
Je maakt het jezelf ook niet makkelijk. Maar dat weet je zelf ook wel ;-)

Het is nu eenmaal zo dat iets opschrijven niet hetzelfde overkomt dan het gewoon zeggen.
We hebben het over het algemeen heel leuk hier. Alhoewel ik sommige echt mis
Biancacoo- Gem - ollie
Maar ja.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:50

Vandaag uitrusten. Dinsdag een halve dag vrij en de rest volgende week werken. Helaas geen vrije dag ..
Mijn tijd komt wel weer. (Hoop ik)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:57

Sterker nog. Ik weet zeker dat een kleine pony met een groot mens erop (erOP) in lekker dressuurwerk daar harder voor moet werken dan een grote pony/paard.

Maar ik krijg alweer ren-neigingen nu hoor :Y)

Leven en laten leven. En een vraag als je, denk ik, bedoelde kun je ook opener formuleren. Dan geef je een ander ook de ruimte om zijn/haar antwoord/standpunt en reden voor dat standpunt aan je uit te leggen.
En als je dat niet wil weten, dan is er niet op reageren ook een optie...

@ips; zoveel uur :oo Jullie hadden al een winkel toch? Dus die hele ''verkleuring'' kost dan nog zo ongelooflijk veel geregel.. Tjee werkelijk nooit bij nagedacht..

@gem; lees net in boktnieuwsbulletin dat je op zwart bent. Alles verder wel oke? :)

Ik ga vakantiefoto's bewerken, met kat knuffelen en eind van de middag even Dids aaien.. Zin om weer aan het werk te gaan met hem..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:33

Er wordt hier van een mug een enorme olifant gemaakt. Nogmaals ik bedoelde helemaal niets denigrerends met mijn opmerking. Ik snapte het niet, waarom het met een kleinere pony moeilijker zou zijn. Onder het zadel kan ik me daar iets bij voorstellen, maar ik ging ervan uit dat het over het mennen ging. Ik heb nergens een oordeel geveld. Sterker nog, het was goed bedoeld. Zo van, joh, je kan het best met een "kleine" pony |( |( |( Ik snap niet zo goed, hoe dit anders begrepen kan zijn. Erg jammer, want het was goed bedoeld.

En ja, ik heb een keer gelezen dat VHU een wagen had verkocht, maar ze had er meerdere bij mijn weten. (een vierwieler en een tweewieler dacht ik)

Maar dan nog, ook al zou het over ohz zijn gegaan, ik heb nergens iets beschuldigends gezegd. Alleen maar dat ik Ollie niet klein vond en dat ik niet snapte waarom dressuur met een kleine pony moeilijk zou zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:02

Het schoot bij mij in mijn verkeerde keelgat.
Maar kan zeker aan mij liggen, ben ook niet heilig.

Of je op een pony rijdt of een groot paard is een mega verschil qua dressuren, zeker als je lang bent met lange benen. Wat niet wil zeggen dat ik er geen plezier in heb, wat HT zegt, who cares as long as you have fun, maar ik mag toch zeggen dat het in mijn ogen aanklooien blijft. Je evenwicht qua zitten is lastig en je beenhulpen zijn heel moeilijk goed te geven.

Net als iemand met een groot paard mag zeggen dat het lastig is een kleine volte te draaien, of op te sluiten e.d. ja je kiest voor een groot paard maar dan mag je toch wel af en toe verzuchten dat het niet zo eenvoudig is.

Kijk dat kan die van mij namelijk uitstekend (snelle) wendingen, opsluiten enz, 't is net een ping-pong balletje :)

Hoop dat je een fijne rit hebt gehad Janouk, waaide je niet van de wagen af?
50-60 uur per week werken is mega veel, :(:) voor Ips
Heeft je hand het een beetje volgehouden Tine, met al die pakken hooi?
Aks wat gezellig dat je weer meepraat :)F kan me voorstellen dat je weer wat wilt ondernemen met Diddle!
Gem hoe was je uitslag van je hand, hoop niet te nadelig :(:)
Baudy hoe is het met je pink?
En hoe is het met Sonjim en Claud? Baby's nog rustig?
HT alweer wedstrijdplannen met je mooie combi?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:18

Eind goed al goed. We blijven allemaal dames haha.
De nieuwe opleidingsbrochure van de knhs is uit. Is de eis voor wedstrijdsport hoger gezet. Nu Z+1 ff balen hoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:53

Citaat:
Hoop dat je een fijne rit hebt gehad Janouk, waaide je niet van de wagen af?

Nee, het was zalig weer vanochtend bij Amsterdam ZO; in de Bijlmermeer: Gaasperplas door het bos. Ooit aangelegd als Floriade tentoonstelling, dus mooie lanen, aparte bomen, etc.
Ik wist echt niet dat je daar een menroute had, met mooie ruiterpaden van leemzand. Het is niet groot, maar een uurtje kan je je daar wel bezig houden.
De route voor diegene zonder mijn facebook
https://www.endomondo.com/workouts/368355597/3893112

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:13

Als je zelf in mennen denkt kun je soms raar gaan nadenken. Misverstand is dan zo ontstaan..
Weet nog dat ik veel met Fjella aan het mennen wat en op het fjordenforum zat. De anderen menden ook wel, dus ik had dat in het hoofd. Totdat iemand vertelde dat ze balkjes had gedraafd.. Huh?? }:0 Oh, onder het zadel!! :+

Gisteren weer eens op de bok gezeten. Niet eens mijn eigen, maar kreeg op fjordenwedstrijd eentje in handen. Eigenaar moest even helpen het vaardigheidsparcours op te bouwen, dus ik moest paard even bezig houden. Maar wat me dan weer opviel is dat ik echt pijn in mijn bovenrug krijg, de laatste keren met mennen gebeurde dat steeds, het is zelf zo dat ik het mennen wat ga ontwijken.
Ik denk dat ik zelf te gespannen ben met mijn hand en schouders en dan bovenin mijn rug ga verkrampen. Vervelend..
Zal morgen hopelijk Tea weer aanspannen, dan eens kijken wat ik precies doe. Helaas kan Tea nogal een handvol zijn, vandaag weer een overtreffende trap in spanning maar dan onder het zadel. :(
Dan wordt het lastiger te ontspannen.

Zit nu ik het schrijf ook te bedenken dat mijn benen aan de korte kant zijn, gisteren op de kar kon ik niet mooi in het kussen zitten omdat ik dan niet met mijn voeten bij de grond kwam, ala, dat is andermans wagen. Maar mijn nieuwe wagen heeft dat ook een beetje. We moeten de hendel nog maken. Het kussen kan wel naar voren, maar schuift dan weer naar achter, dat zal ook niet helpen met mijn houding.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:18

Jeskim misschien een aanpassing maken zoals tine voor hasr zoon heeft kun je kijken of dat helpt. Ik moet ook altijd goed op mijn houding letten wil ik geen rugpijn krijgen, nu is mijn ukken wagen wel uitermate geschikt voor kleine mensen.
Ik ben benieuwd of ik dit jaar nog ga mennen. Dadelijk met beeb eerst maar even wennen en dan is het al gauw september denkmik, nu twijfel ik tussen dan gewoon oppakken, bij een milde winter kan ik immers gewoon doormennen, of wachten tot het voorjaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:46

Esther, als ik op een te grote wagen rijd heb ik ook enorme last van mijn rug hoor. Probeer eens een dik stuk hout onder de voeten ofzo. Dat scheelt echt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:02

Vanmiddag heerlijk met de Hippo's naar het Drents Friese woud geweest. Eindelijk eens naar de spartel vijver. Die is vlakbij het canadameer aangelegd en dan speciaal voor paarden en honden.
Durfde er niet heel ver in omdat het soms best stijl was en ik al heel scheef hing. Maar langs het randje ging goed en een beetje gedraafd. Het hobbelde vreselijk.
Lekker om weer gement te hebben maar db was vooral in het begin erg sterk en dat vond mijn pink niet heel leuk. Maar overleefd.
Volgende keer ga ik in het najaar. Wat een dazen.Db had een vliegendeken om maar werd aangevallen. Hij had er ook meer last van dan de andere paarden. Ik had mezelf ingesprayd met atex daas. En dat hielp goed. Maar je kon bijna niet stappen om de dazen. Dat is jammer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:05

Beetje ego post. Ons gefokte paardje met de Duitse menner Philipp Faisst heeft de 3 sterren menwedstrijd in Chablis( Frankrijk) gewonnen. De topper. Super trots op ze!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:13

Wauw baudyh, daar mag je best even een egopost voor plaatsen. Stoer hoor!
Janouk een jongetje de rit van zijn leven bezorgt, wat geweldig.
En Akshay weer terug van weggeweest, gezellig :)

Mijn wagen is dan eindelijk gearriveerd, morgen gaan we pony eens inspannen en kijken of we het niet verleerd zijn. Kan niet wachten :D
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:25

Gem leest braaf mee hoor en zou heel veel willen posten, maar mijn pols is zo lastig en nadrukkelijk aanwezig dat ik eigenlijk alleen aan 1-vinger-typen doe. Geen artrose, foto's zagen er goed uit, maar een spier-pees-aanhechting die RSI-achtige problemen geeft. Dat is één van de twee hoofdredenen dat ik me ff een half jaar zoveel mogelijk van de pc onttrek en me zolang op zwart heb laten zetten. Jammer, want er is zoveel nieuws te melden op men-gebied.

Met Moos alles goed, hij gaat harder vooruit dan zijn baasje :D . Baasje kan de ontwikkelingen niet bijbenen en was tijdens de les gisteren een beetje de kluts kwijt :') . Maar lesmees is tevreden en die moet er ná komende week 6 weken mee gaan werken als ik moet varen.
Als ik aan boord ben heb ik op de laptop vaker tijd om te 1-vinger-typen Y;( .