[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:35

haha...bicci heeft een geheim voor ons..flauw hoor....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:38

:D :))

zodra 1 en ander wat zekerder word...ga ik het delen.. :))
eerst moet alles op orde zijn, goed gaan, kleinigheidjes als die vordoen opgelost worden..
en dan...

(ik loop nu al naast mn schoenen van trots en vind t lastig er helemaal niet over te kletsen :o )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:34

:wave:

zo kom net binnen vallen na weer een super geslaagde lange teugel lesdag!
en weer mooi weer! *\o/*

zo gaaf om iedereen zo enthousiast de les uit te zien komen, weer heel veel mensen blij gemaakt met hun paard erbij! :j

alles even bijgelezen, bedankt voor de samenvattingen weer!

las over scheren (komt er hier ook weer aan, fifi is een pluizebeer...) en over verbrande broodjes...

ingrid, mijn schoonvader is van de zomer overleden aan longkanker...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:36

fijn dat de les goed ging nouvel!
bicci doet stiekem

ben al uurtje thuis, bezig met huishouden maar gaat op z'n 11endertigste als je kreupel bent he... Hopelijk wordt het wel gewaardeerd straks, want het kost me zo ongeveer 6x zoveel moeite.. Als ik zo klaar ben duik ik de douche in, en dan op bed...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:39

sterkte naaltje!

ja het was echt gaaf weer, Piet vond haar ook alweer zoveel sterker geworden dan ze 3 weken geleden...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:15

Sorry even ego :o

Wat een super dag vandaag <3.

Ik heb vanmorgen de stalletjes klaar gemaakt, vlasjes erin en hooitje klaar gelegd. Daarna lekker de pony`s uit de wei gehaald. Allebei buiten vast gezegt en lekker de maantjes en voetjes gewassen :D. Ze waren zo braaf, Aiden helemaal, de waterrat :+:. Nadat ik had gewassen en Aiden klaar was met, met het water te spelen heb ik ze op stal gezet. Ik heb nog even maantjes en staart geknipt en daarna lekker gepoetst. Toen kregen de brave knollie lekker eten :D.

Ze zijn wel flink gegroeid :oo.
Fio is niet veel kleiner als Vjell en Vjell is 1.51 :=.
Aiden zijn kont is hoger als die van Vjell :oo. Dan is Aiden ondertussen zo groot als Vjell en zijn kont hoger :=.

Ik heb nog hele leuke foto`s die plaatst ik vandaag of morgen even, denk morgen :D.

Ik ben zo trots en gelukkig met mijn geweldige pony`s <3.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:16

Heb Blondje nog even in de wei gekroeld, vond ze leuk :D. Maar ze stond zo lekker rusitg met haar vriendjes dat ik haar maar heb laten staan :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:29

** in haast want zo zit huis vol mensen **

@Lacuna ik ben zelf ook altijd voorzichtig met jong / nog niet zoveel getraind spul vandaar mijn vraag, blij dat je me geen zeikerd vindt :+ Ik zou met Bente bijv zo'n rit nog niet wagen, niet omdat ze het conditioneel niet aankan maar om alle indrukken eromheen en vooral omdat je toch je eigen tempo en idee niet echt aan kunt houden. Maar lees dat je wel 'escapes' hebt ingebouwd.

Citaat:
Vhu: had je mijn cap op je wagen liggen? Vind het echt super tof dat ik je wagen mag lenen voor de tijd dat Bickel daar nog staat!
Ja hoor, cap ligt op een van de wagens, of die van mij of die van Peter :j En natuurlijk mag je wagen lenen, ik heb hem keurig voor je schoongespoten na de rit met Naaltje *D

Vandaag Snuit zijn jas ook maar weer uitgetrokken (dekenmodelletje), zijn hoeven zijn bekapt en hij ziet er nu weer spik en span uit *D. Hij mag morgen mee met vierspan denk dat hij het al wist want hij stond er erg stoer bij 8-)

Lekker lang gereden met Bente in de bak en daarna stukje verder dan ik normaal doe uitgestapt, op ander landweggetje, ze was alert maar heel braaf <3 zo zien we het graag. Stalhoudster heeft gave foto's gemaakt van mij en Bente, zal ze van de week even op sticky zetten en meenemen, kunnen jullie ze ook zien.

En voor de rest ga ik mee met alle samenvattingen :D
:evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-10-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:31

lekker bezig geweest dus tass en vhu, super!
het was ook echt heerlijk weer! :j

*\o/*
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:34

Aha, jij vrolijk, Fief vrolijk dat ziet er weer goed uit! Zie je eindelijk niet meer zo bezorgd kijken Nouvel, top!

Tass helemaal verliefd, fijn gevoel he <3
Nou nu ga ik echt.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:39

@tine, dat zou je best met haar kunnen overleggen.
Er gaan namelijk in de winter meer pony's naar de wal omdat ze dan niet voldoende weide hebben voor alle pony's.

Hier vandaag weer heerlijk gedressuurd, en ik heb weer 4 gelijke banden om mijn wagen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:08

gave foto nouvel!! :):) wat een heerlijke plaatjes heb jij toch telkens :j

@VHU; snuit weer kaal, voor 'n stukkie :D en je kar schoon gespoten, waarom dat dan? :+ (je zag vast goed waar je gebleven was := :+ )

nou, slaapkamer opgeruimd, was in 't machien, was opgeruimd. Gestofzuigd. En mezelf gedoucht..
En alles doet echt onwijs zeer nu....
Kerel is kwijt.. Die reageert niet op sms/mail.. dus ik zal maar braaf wachten met eten.. Hij zal 't wel druk hebben..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:10

Hallo allemaal

Heb even vluchtig bijgelezen, maar niet genoeg om een samenvatting te maken.
Leuke foto van Nouvel!!
Las dat Tallechie eindelijk weer lekker heeft geslapen, fijn!

Hier druk programma achter de rug en we zijn nog niet klaar voor vandaag ;) nu even bijtanken, ben gaar.
Vanochtend eerst met de honden gewandeld en toen buitenritje met Gwin ohz die van mening was dat je in het bos NIET kan stappen... grrr.... En boos worden werkt dan absoluut niet dus maar rustig blijven dribbelen en lief proberen of ze alsjeblieft wil stappen.
Daarna even wat thee gedronken op de vereniging en toen gaan omroepen voor de springwedstrijd, altijd leuk. Rond half 6 daarmee klaar, Gwin nog even een knuffel gegeven en nu een omelet aan het bakken. Even uitrusten, omkleden en feesten ;) (Ben helemaal geen feestbeest dus...)

Fijne avond allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:33

Nou zeg spreek je met mensen af rond 18.00 uur zijn ze er nog niet :roll:
@Frensie ik ben ook echt geen feestbeest (meer) :+

Citaat:
@VHU; snuit weer kaal, voor 'n stukkie en je kar schoon gespoten, waarom dat dan?

Kar zag er natuurlijk eigenlijk niet uit nadat we op pad waren geweest ... :x weet dat Evelli hem zondag zou gebruiken, denk kan haar toch niet op pad sturen met zo'n bagger-wagen := dus ff spuit op gezet.
Snuit weer kaal omdat hij toch alweer behoorlijk in het haar zat en omdat hij dus waarschijnlijk meegaat met het vierspan naar Nijkerk. Dat is indoor, anders ontploft-ie van de hitte. Hij zal zowiezo wel ontploffen <<) maar dan heeft het niet aan mij gelegen :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:51

@ vhu dan moet snuit wel goed zijn best doen want ik ga kijken in nijkerk dus ik wil die pony natuurlijk in de finale wel op snelheid voorbij zien komen natuurlijk.

ik ben vandaag met H.S mee geweest naar de les van gerard leijten. H had uzma mee genomen omdat we toch wel het galopperen er uit willen krijgen en de juiste stelling en buiging er in. halverwege de les kon je toch al gaan zien dat het steeds beter ging en aan het eind van de les ging het al een heul stuk beter, super tevreden dus en over een maand heeft H weer les welk paard ie dan mee neemt is nog even nadenken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:07

:wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:30

Hoi Tine :wave:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:31

tine :wave: :D

lanouska, leuk dat jullie bij Gerard voor les zijn geweest!
Hij geeft echt super les vindt ik!
We zijn van de week nog even bij 'm langs geweest om even bij te kletsen en een bakkie te doen...

frensie drukdrukdruk geweest...

tine en vhu paardjes geschoren...
Fifi moet er eerdaags ook weer aan gaan geloven, die heeft ook al een flink pak haar...
wat voor deken hebben jullie er nu op liggen na het scheren?
Fifi heeft nu ongeschoren een 200 grams op, dikker heb ik alleen een 300 grams liggen, weet niet of dat nu op een geschoren huidje al te warm is...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:00

@Nouvel, gave blije foto van jullie beiden :D
@ Lanouska, Ik ben 1x bij Gerard geweest toen ze nog op Blakheide zaten en ik moet zeggen dat ik hem erg prettig lesgeven vind :j
@Tine, net 1 dag terug van vakantie en al weer druk aan het scheren en aan te soppen :? :):)
@VHU, heel veel plezier vanavond :j

Morgen voor het eerst weer op wedstrijd met Simba sinds mei van dit jaar.... ik ben benieuwd :o . Af en toe vind hij de middendraf nog moeilijk (mist nog wat kracht) en heeft daardoor wel eens een taktfoutje. Maar goed dat weten we en hij moet toch sterker worden door training en ervaring....
Vanmorgen werd ik niet lekker (rare maag en neiging tot overgeven) gelukkig is het nu weer wat gezakt. Hopelijk blijft het weg want ik wil morgen gezellie met Ingrid op stap :j
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 22-10-11 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:01

hopen dat je niet ziekjes word ollie...
morgen gewoon je best doen...meer kan toch niet :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:08

wij gaan niet naar gerard maar gerard komt deze kant uit om een heel groepje les te geven en hij komt dan voor een weeekend over. het is zo georganiseerd dat gerard 5 weekenden komt en er zijn mensen die met 2 paarden op 1 dag rijden en dan op zaterdag en zondag les hebben dus in totaal 10x met 1 paard wij rijden 5 x dus elk weekend dat gerard komt heeft H.S les

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:10

VHU bagger kar schoongemaakt, mijn kar krijgt volgende week groot onderhoud en ik moet mijn rem inspuiten, hij blokkeert aan een kant. Vandaag Chicko enkelspan gereden ging erg goed als het zwaar wordt gaat hij nog beter trekken, dat is een groot verschil met eerder enkelspan ervaringen met hem. Eerder stopte hij als het hem te zwaar werd.

Tine is druk bezig en droomt over ijsco.
Mijn lesgever heeft les van Gerard. Ik ken hem niet.
Nouvel je bent erg gelukkig met het herstel van fifi zo te zien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:12

dat is helemaal super lanouska!

ik zou dat hier ook graag eens willen regelen, maar wij hebben er geen echte goede accomodatie hier voor en ik zou ook niet weten of er hier genoeg animo zou zijn om de lessen te kunnen vullen...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:18

bij ons wordt het door iemand geregeld die ook altijd naar gerard toe gaan, we rijden 3 kwartier en er rijden ongeveer 9 á 10 mensen op een dag. en een half uurtje naar zuidwolde rijden (is waar we les hebben) is beter als 3.5 uur wat de andere wel is doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:26

ja wel super hoor!
ik denk niet dat ik hier zoveel aanspanningen bij elkaar kan krijgen die ook les zouden willen, maar misschien ga ik het toch eens proberen...