[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:09

@Tine, wat een stoer peerd hebben jullie gekocht :~
@VHU, een rijtuignummer krijg je als je ook aangeeft bij de KNHS dat je samengesteld wilt rijden. Je krijgt dan ook aparte coupons en een rijtuignummer. Het bordje etc. kun je dan zelf maken/plakken etc.

Vwb Bruutje bedoel ik dat ik de indruk heb dat hij nog steeds niet de oude is geworden na zijn virusinfectie van vorig jaar maart. Hij zou nu in top-conditie moeten zijn, echter vind ik hem nog snel bezweet en maakt hij ook te veel geluid bij het ademen. Ik heb alles al uitgesloten, cornage, longfoto's laten maken, 3x longspoeling, holistische da 3x naar laten kijken, ander voer, omega 3/6/9 en toch zegt mijn gevoel het klopt niet dat hij zoveel geluid maak en zo snel buiten adem is daar hij een goede conditie moet hebben. Hij hoest niet, heeft geen neusuitvloeïng, en op stal en in de wei maakt hij een goede en alerte indruk. Het is alleen met het werken... het lijkt wel op inspanningsastma of iets dergelijks.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:12

Die maskertjes vielen bij mijn pony's steeds weer af, hoe strak ik het ook deed (moest nog wel verantwoord blijven maar volgens mij zat het echt strak), komt denk ik door die kleine oortjes. Ik heb die hele dure van de paardendrogist geprobeerd en een wat minder dure versie, maar beide geen succes. Freddy heeft een met paars bontje <3 die blijft wel zitten.

Citaat:
ik kom misschien nog foto's maken in zelhem en anders gewoon kijken
Zou leuk zijn Askazita...moet wel eerlijk zeggen dat ik als ik nog bezig ben met de wedstrijd niet de meest gezellige persoon ben hoor...maar daarna ben ik wel te genieten :+

Wij zijn gisteren helemaal een judo-examen vergeten van zoonlief te erg he :o :o :o
Zowel ik, mijn man als onze zoon we zijn het allemaal vergeten. Man en zoonlief hebben vooral op het hockeyveld gebivakkeerd, ik vooral dus bij de paarden. Naja, we hebben wel een fijne dag gehad maar ik vind het echt wel stom.

@Ollie, dat kan wel heel lang duren of inderdaad niet meer overgaan, wat vervelend zeg. Een van mijn paarden heeft ook ooit een virusinfectie gehad met allerlei gevolgen o.a. dat ze dus wel degelijk benauwder bleef dan dat je van haar zou verwachten. Maar DA kon officieel niets meer vinden, holistisch DA zei dat ze ingekapseld virus had, maar kon er verder ook niets aan doen. Ik heb toen met endurance training haar conditie op de lange afstand wel heel goed gekregen maar het korte explosieve wat voor springen / dressuur nodig is was niet meer optimaal. Uitte zich o.a. uit steeds uit galop vallen bij galoptraining op werkpirouettes / travers e.d. dus als ze echt zwaar aan het werk moest. Dan moest ik er zo aan duwen, vond het niet meer diervriendelijk/fijn op den duur.

Dus je hoeft alleen zo'n rijtuignummer op je wagen te doen bij SGW begrijp ik? Had gewoon alle drie soorten startcoupons aangevraagd, geen idee wat ik met Rizanta wil / ga starten maar dacht dan heb ik alles in ieder geval in huis....

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:38

TINE! :oo wat een geweldige kudde heb je zo! :9 ik vind ze érg knap, álle 3!

@ollie; hmm da's balen... zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn of hoe je dat kunt uitvissen..

Biancacoo lekker gemend :D
En iemand.. ollie dacht ik? had kei actief gemountainbiked op een gewone HTK-fiets, respect voor jou!!
@VHU; oeps examen vergeten := :P

Zo! Ik ben toch naar stal geweest, gingen eerst wandelen, met dids z'n quartervriendin.
Maar die bleek bij het poetsen kreupel te zijn (heeft een schimmelinfectie in haar hoef, en de hoefsmid was er weer mee bezig geweest, zat eraan te komen dus)
Met de kar door een ondergelopen pad gereden :D Water kwam bij dids tot aan zijn knieen O:) en doorgaan dan he, de held :D was toch wel een aardig stukje water :j

nu frietjes bakken :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:41

Tine, wat een leuke foto's, knap dier is je nieuwste aanwinst.

VHU, de judo examen van zoonlief vergeten. Ik moet er stiekem erg om lachen. :o

Ollie heeft heel stoer met de mannen meegefietst!

Vanmorgen vroeg gauw een buitenrit gemaakt met de merrie (uit angst dat het alsnog zou gaan regenen), wat was het toen al heerlijk weer. Het was gelukkig nog niet druk op de weg, enkel wat mensen die naar de kerk liepen..

Vanmiddag nog terug gegaan naar stal om de dekens weer op te doen, toen lag Dtje in stal. Ze was toch erg moe van de verhuizing gisteren + voor het eerst rijden in de binnenbak vanmorgen ( ze heeft de gehele tijd gehinnekt naar al de andere paarden op stal). Ik heb heerlijk meer dan een half uur bij Dtje op de vloer gezeten en geknuffeld, wat voelde ik me toen echt een penny. <3
Laatst bijgewerkt door cobiie op 03-04-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:51

Cobie: lekkere buitenrit gemaakt.
Naaltje: ook. Hier ook frietjes op, gehaald, foeifoei.
Ollie: respect voor je fietstocht! Geen tips voor je paard, klinkt erg vervelend. Je hebt al zoveel geprobeerd.
VHU: masker blijft gelukkig heel goed zitten. Heel enkele keer vind ik hem in de wei, maar doorgaans goed op hoofd. Oeps, vergeten examen.

In de wei alles heel rustig. Echt top!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:54

hee tine, ik bak ze nog zelf :P dus loop tig keer naar die pan op en neer
telt dat niet? :)) :P

super dat het zo goed gaat in de wei :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:57

Doe ik normaal ook hoor, zelf bakken, maar we hadden even geen puf meer. Moet eigenlijk de keuken nog soppen en dweilen, maar ook hier geen puf voor en zin in. (vooral dat laatste ;) )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:58

examen vergeten ??? foeiiii !!

Tine, hij ziet er stoer uit !! Rembrand en Amerigo maken zich idd ook groooot !!
Amerigo doet zijn best,maar ja hij is nu eenmaal niet groter.. :(:)

Ollie gefiets, knap, doe ik je niet na.
Brutus ... problemen met de conditie... moeilijk, je hebt al zo veel gedaan.

Naaltje lekker gemend !! door het water, super toch ?!

VHU startkaarten en rijtuignummers.......ben ik ook nog onbekend mee, hahaha :o
Moet me daar echt in gaan verdiepen. :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:59

door 't water was heel gaaf :D het was zo diep dat we stapten, maar het laatste stuk heb ik hem laten draven, dan issie gaaf!! :9
hij moest ook nog kakken in het water.. deuzige :P

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:03

Tine: Wat een super gaaf paard is het toch! En leuk zo de mannen bij elkaar:)
Verder ga ik even mee met je samenvattingen..

Wat dat betreft snap ik wat Jelleee en IT bedoelen. Ik moet voor mn gevoel alleen maar bijlezen(6,7,8 pagina's) en als ik een samenvatting wil maken moet ik minstens op papier alles opschrijven omdat ik het anders allemaal niet kan onthouden. Het is leuker als het iets rustiger zou zijn hier.. maar ik hou nog even vol en probeer het nog, en anders ga ik terug in de meeleesmodus als ik het echt niet bij kan houden..

Vandaag niets gedaan.. stuk gewandeld met hond en eef en verder wat gehangen.. Had me ingesteld op een vieze regenachtige zondag, maar t was hartstikke droog. nou ja keer relaxen is ook niet erg toch?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:05

@ tine wat een mooi gezicht met zn 3en. Dat gaat wel goedkomen denk ik zo.
Ze kunnen zo wel lekker wennen aan elkaar.

@vhu rijtuignummer hoeft idd alleen maar voor SGW. Bij mij blijven de maskers wel zitten.
Alleen robijn wil ze nog wel eens slopen }>

Naaltje is lekker frietjes aan het bakken :9 Wij hebben lasangnette gegeten.

Olie heeft gefietst. Pfff ik doe je het niet na hoor!! Ga wel proberen deze week weer een keertje
op de fiets naar mijn werk te gaan.

Weet iemand trouwens of de menproeven vanaf 1 april ook verranderd zijn? Ik dacht
zelf van niet maar het staat zo stom bij een wedstrijd als je verkeerd rijd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:12

Menproeven zijn het zelfde, maar hebben wel andere nummers gekregen. Ze staan wel op de site van de KNHS als het goed is.
Weet toevallig dat 80 en 81 nummer 60 en 61 geworden zijn (M dressuur enkelspan).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:17

Menproeven zijn hetzelfde gebleven. Nummers zijn -20. Dus proef 80 is nu 60.

Ik haal voor de veiligheid de mannen vannacht (en de komende nachten) wel op stal. Heb open stallen, dus daar kunnen ze verder kennismaken, maar hoef ik neit bang te zijn dat er toch een in het lint verstrikt raakt ofzo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:25

Dat kan ik met goed voorstellen Tine, een maaibeweging met een voorbeen in de lijntjes en je kunt de poppen aan het dansen hebben :7

Er wordt inderdaad flink gekletst in het topic, maak me er zelf ook schuldig aan :o maar ja, is een HK topic toch ook voor :x :oo Voor wat betreft samenvattingen die hoef je niet te maken natuurlijk, als je dat weer houdt om te posten laat het dan aub, ben meer geinteresseerd in wat een ieder meemaakt dan in een samenvatting hoor, als ik even voor mezelf spreek.

Erg he van het examen, echt wij vergeten nooit wat (examens dan he..., andere dingen wel eens ben gewoon soms beetje dromerig let ik niet goed op...). Vorige week ook al verjaardag van iemand vergeten. We hebben het gewoon een beetje druk, zowel mijn man als ik en dan ook nog een verbouwing die niet vlot dus tja. Geen excuus maar zo werkt het wel. Zoonlief zat er niet mee, gelukkig }:0

Zal proberen vandaag niet meer te posten :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:55

Hihi gelukkig was hij hetzelf ook vergeten hihi.. Ach kan gebeuren toch, scheelt dat hij er ook niet aan gedacht had.

Ollie: Sportastma zou zeker kunnen zijn, maar daar zouden ze dan toch wel mee gekomen zijn?

Tine: Wat een knapperds heb je toch.. rembrand maakt zich inderdaad ook erg mooi, amerigo is ook lekker dapper.
Verstandig dat je ze binnen houd ;)

eefielover: Snap wel wat jullie bedoelen, moet ook eerlijk toegeven dat het mij ook niet lukt vaak mee te lezen maar dan sla ik het soms over en reageer dan een keer wanneer ik wel tijd heb :)

Las ook stukje terug iets over een meeting? Lijkt me erg gezellig :)

Bianca: Ga zo even mee op je kar zitten hihi

Heb toch gemend met het span kreeg behoorlijk wat afleiding, stalgenootje ging mee (groom kon na afbellen niet meer die had al andere plannen) wat natuurlijk erg logisch is.
Toen we op de dijk waren kwam al snel een stalgenootje achter ons aan op haar paard, dus we hebben met zn alle een heerlijk rondje gereden.
Had nog voor we weggingen een programma gedownload op mijn telefoon (www.trackr.nl) om uit te testen en om is te kijken hoeveel we afleggen.
Ben ik weer zo stom geweest om hem niet aan te zetten.

Rivaldo was voor we gingen optuigen al erg druk aan het trillen en heen en weer lopen aan zijn touw.
Hij was ook echt een kanon voor de wagen, tum liep goed mee en ging ook echt keihard maar wanneer hij weer rustig aan moet doen was hij er ook erg braaf mee, rivaldo die was erg aan het draven op de plek. Had tijdens het rijden wel echt het gevoel 2 kanonnen voor de wagen te hebben, doordat het paard voor mij wat langzamer ging en ik ze moest inhouden heb ik echt al mijn spieren in mijn armen gevoelt hihi.

Op de terug weg kreeg ik rivaldo echt niet in stap een keer lukte het mij bijna en liep hij eindelijk in stap toen kwam er een idiote wielrenner langs die iets zei waardoor hij weer lekker vel erop reageerde, pfff :P
Morgenavond gaan we weer rijden is zien of ze dan wat moeier zijn hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:07

Toch nog een postje :o
@Rivaldo heb je dan een stuk waar je kunt mennen zonder dat je over de weg gaat / kruisingen tegenkomt waar je moet stoppen / stukjes hebt waar je perse in stap moet / auto's tegen kunt komen? Want als ik het zo hoor zou ik er niet mee over de weg durven gaan eerlijk gezegd. Of staat het geheel ondanks Rivaldo's gestuiter wel stil als het moet?

Heb je enig idee hoe het komt dat Rivaldo zo druk is de laatste tijd?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:08

Rivaldo: fijn dat je toch nog bent gaan mennen. Rivaldo is wel vaker druk de laatste tijd, of vergis ik me nu?
VHU: vanmiddag hadden ze het lint al een keer plat, 2 palen waren afgebroken (net nieuw, baalbaal), maar ze stonden allen braaf in hun eigen stuk.

Ging ze net binnenhalen, stonden Thabor en Rembrand naast elkaar te dutten (ok, nog wel een lint ertussen). Zo schattig om te zien <3 <3 <3 .
En Amerigo loopt er inderdaad heel parmantig tussen. Lekker ventje :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:09

oef idd.. dat ze toch te remmen zijn als je wil is wel heel fijn inderdaad..

Ken je overigens www.afstandmeten.nl of niet? Daarmee kun je je routes nameten (of voormeten :P )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:13

Oh gevaarlijk is hij zeker niet hoor, het is meer (hoe leg je dat uit via de computer :P) dat hij erg dribbelig is, heet maar ook erg eerlijk. Je kan hem dus gewoon goed rijden (niet vluchterig zeg maar) hij wilt gewoon heel graag voor je werken, iets te graag waardoor het in stap zo is dat tum nog langzamer loopt en hij alles op zich neemt.

We moeten stukje over de dijk, dan een rustig fietspad en dan kom je op de ruiterpaden, dat is voor dicht bij de randstad echt een lekker natuurgebied.

Ik denk dat het komt nu we meer rijden hij meer conditie krijgt. Hij is altijd wel het type geweest dat hij zich eerder dood rent dan hij het opgeeft. De keren dat hij wat heftiger was als normaal is denk ik ook de dagen geweest dat ik samen reed met een ruiter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:22

Citaat:
De keren dat hij wat heftiger was als normaal is denk ik ook de dagen geweest dat ik samen reed met een ruiter.

Maar vaak doen dan want met de Eper Vierdaagse zijn het allemaal ruiters en aanspanningen door elkaar heen. Wel super dat Tum hem zo goed bij beent trouwens en dat jij je niet onveilig voelt.

@Tine, dat is toch lief zeg. Rembrand en Amerigo zijn natuurlijk al wat ouder, misschien dat ze zoiets hebben van dat jonkie nemen we even onder onze hoede?

@Naaltje, gaaf zeg door zo'n enorme plas 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:24

whaha, kijk maar uit tine, straks is die kleine de baas?
dat mormeltje van mij is ook de chef in de kudde ;)

We gaan binnenkort met een handpaard aan de wagen eens op pad trouwens. DeeDee (Dids z'n vriendinnetje) gaat weer klaargestoomd worden voor een ruiter etc, en ook conditie opbouwen en de wereld zien hoort daarbij. Dus ik ga een extra groom proberen te regelen, en dan de eigenaresse van DeeDee mee op de kar met Deeds aan een touwtje erachter, hopelijk werkt dat net zo fijn als wij denken :))

ik ga eens een bakje yoghurt pakken :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:26

Uhu in epe hadden wij het er vandaag en vrijdag ook al over, rivaldo wordt best wat heter als iemand of iets hem inhaalt. Al is het een fietser denkt hij dat hij gelijk ook harder mag. Dit is iets waar we nu even weer aan gaan werken.

Naaltje: Bedankt, toch best moeilijk de echte route uit te stippelen gezien ik toch niet echt de paden kan zien. Ik kwam nu op 13 km uit echter denk ik dat het veel korter is :P.. ene kant wel stoer als dat het zou zijn (dacht altijd 7 km) want dan zitten we al wat verder in onze getrainde km voor epe :P

Tine: Wel een heerlijk idee inderdaad dat ze net zo rustig nog stonden. Gaat geloof ik helemaal goed komen ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:41

Ferro kan zich ook zo enorm opfokken. Vooral als ik hem aan het werk zet.
Dan gaat ie beetje drammen zeg maar maar als je dan weer leidsels geeft dan is
ook gelijk de rust terug. Hij is ook niet moe te krijgen heeft echt een mega conditie.

We hadden hier trouwens zaterdag nog een schrik momentje. We zaten koffie te drinken
bij mijn ouders en de paarden gingen door de wei rennen. (we konden door de heg schimmen
zien) peter pan was aan het rennen en briesen en robijn rende mee. Ferro stond gewoon te eten.

Mijn zusje ging toch maar even kijken alhoewel ze natuurlijk wel vaker rennen in de wei.
Toen riep ze mijn naam op zo'n manier dat ik gelijk zoiets had van das niet goed. Dus
ik er naar toe. Staat peter pan heel raar valt bijna om helemaal als een bannaan. Zijn rechtse
kant vanaf voren gezien zat helemaal onder de bulten opgezwollen zijn hals schouder kont en achterbenen.
Dus ik gelijk mijn pa en remko geroepen en mijn zusje is met hem gaan stappen en ik de dierenarts gebeld.
Die kwam en heeft een prik gegeven. Allergische reactie op iets maar wat weten we dus niet. Was best
een eng gezicht. dat scheeflopen deed hij dus omdat hij wou weglopen voor de pijn,jeuk.

Gelukkig was hij na een uurtje weer de oude. Bulten zaten er nog wel maar die waren vandaag
weer weg.

Zo lang verhaal maar het was ook echt heel appart.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:41

Goeie avond allemaal.

We zijn een paar uurtjes eerder thuis van de bouw en heb dus nu al tijd om bij te lezen.

Ollie heeft een knappe pony helpen kopen.
Naaltje heeft een heerlijke buitenrit gemaakt ter ere van Diddle zijn verjaardag.
Rizanta en Melody houden niet van longeren
Biancacoo en Tine zetten zich in voor met mennen. TOP! zonder jullie zou er niemand wedstrijden kunnen rijden.
Lanouska gaat naar het zwembad
Lotje krijgt meteen DA training
L_Rivaldo heeft een echt team voor de wagen en gaat tweespen starten
Jellee: begrijpelijk en tot ziens
Poeltje: heeft een knappe pony voor de wagen
Cobiie: knap paardje , maar voor het mooie heb je idd te lange benen
Poeltje heeft worstelende paarden
Biancacoo kwam enge voerbult tegen
Naaltje: Ik ken iemand die de buitengevels van zijn huis gepoetst heeft met velgenreiniger. Huis ziet er als nieuw uit.
Tine: knappe Thabor
VHU die een judo-examen vergeten is :=
Maisie: misschien door wespen of zo gestoken? Ik zou je hagen eens nakijken op wespennesten.

Sander_Lotte: Ofwel vind hij kinderen leuk ofwel niet. Maar drammen is absoluut not done. Meteen streng corrigeren. Ik merk wel in je posts over Romeo dat hij dergelijke problemen wel meer heeft. In dat geval zou ik er geen kindje mee laten wandelen. Daar gaat hij alleen maar van profiteren. Wat doet hij als je alleen met hem gaat wandelen? is hij dan wel gewoon braaf? Mijn tip: ga alleen met hem wandelen. Zelf goed doorstappen en hem op de gewenste plek houden (hoofd langs je schouder of helemaal achter jou). Meteen als hij van die plek wil afwijken corrigeren: met de stem, met halstertouw en desnoods een zweepje meenemen waarmee je voor zijn hoofd wappert. Als je toch met het meisje gata wandelen, neem dan een 2de halstertouw.

VHU: ik heb moij ooit eens laten vertellen dat je je rem eens lichtjes moet induwen en de pony's moet laten doortrekken (natuurlijk eerst controleren dat je remblokjes nog OK zijn) dan schuurt je remblokje loszittend vuil er vanaf.

Drukekr worden als er een ander paard bij is: ik heb het vrijdag zelf ook meegemaakt. Was juist aan het inspannen toen een menner uit de buurt voor bij kwam. We zijn er dus samen op uitgetrokken. Zijn pony is de grote van Petra, maar is ene heel hevig type. Petra is slomer/rustiger. Dus hebben afwisselen op kop gereden. Als hij vanvoor liep, zette Petra er flink de pas in om het bij te houden. Liep ik van voor, werd de andere pony getraind om rustig te blijven. Het was echt zalig.

En dan nu een vraagje: Kan je 2 pony's die elkaar niet kennen in 2 span zetten, of is het beter om ze eerst kennis te laten maken (bijvoorbeeld samen in de weide)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:48

hmm, interessant van het 2 span.. zou het niet weten.. Denk wel dat ik het graag zou willen, maar ik heb geen ervaring met 2span :))

gevel schoonmaken met velgenreiniger, die kende ik nog niet.
Wel de WC met velgenreiniger doen, die wist ik al :')