[AR] [NH] boerenverstand of NH?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:45

sanne83 schreef:
Ik noem dat zeker geen grondwerk, je had namelijk helemaal niet gezegd wat je met dat paard op de grond deed. Als jij schrijft dat jij het heel opvallend vind dat als je iets doet op de grond dat je dat dan merkt in het zadel, vind ik dat een grappige opmerking, aangezien de discussie toch al 25 pagina's over iets als grondwerk gaan.

Ik heb het over puur duidelijk zijn met poetsen, voeren enz. Niet doormiddel van wat jullie grondwerk noemen. Daar heb ik geen tijd voor, en wil ik geen tijd voor vrijmaken.

Maar nogmaals.............wat is de toegevoegde waarde van NH en grondwerk. En waarmee meet jij dat je het goed doet, want als ik het goed begrepen heb uit het vorige topic, heb je al jaren geen les gehad. Wie zegt dat je niet gewoon een uitermate braaf paard hebt.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:51

sanne83 schreef:
omdat grondwerk iets verder gaat dan opvoeden. Daarbij slaat de term opvoeden nergens op, want dat zou betekenen dat als jij iets doet met een paard, dat gelijk aangeleert is voor iemand anders. Genoeg paarden die bepaalde mensen niet bijten en andere wel, dus van opvoeding is eigenlijk geen sprake.

Ik heb geleerd dat mijn paard mij niet omver mag lopen, dat doet hij niet bij mij en dus ook niet bij iemand anders!
Ja, als ik hem verkoop aan jou en jij doet er niks aan, dan loopt hij na een paar maanden ook over jou heen.

Ik weet ook nog steeds niet wat de toevoeging van NH is.
Denk je er soms een unieke band tussen mens en paard te kweken ofzo?
Dat hij dan alleen aan jou gehecht is en aan niemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:01

essie79 schreef:
Dat hij dan alleen aan jou gehecht is en aan niemand anders?

Dat is vrij onmogelijk Haha! Aangezien een paard zo niet denkt en niet voelt Haha!

oeps, pennyovertreding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:06

Je bent ook gelijk STUDENT!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:06

Pipo schreef:
Dat is vrij onmogelijk Haha! Aangezien een paard zo niet denkt en niet voelt Haha!

oeps, pennyovertreding

Penny patrouille heeft het zwaar dezer dagen Haha!

Maar het is wel leuk dat je kan zeggen dat jij de enige bent die hem uit het weiland kunt halen Schijnheilig

Ik vind dat btw helemaal niet leuk, nu kan ik nog eens een ander voor mijn karretje spannen..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:07

Oh jongens,
ik heb nou toch een NH truuk!
Sjongejonge, lig nu al in een deuk...

Ik ga zo even een foto sessie maken van de constructie Nagelbijten / Gniffelen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:08

voor 5 uur aub..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:08

Wil ik zien, want ik ga ook NH doen met mijn ros

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:09

Dan ga ik nù foto's maken
Tot over een kwartier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:10

Sjuimpje schreef:
Oh jongens,
ik heb nou toch een NH truuk!
Sjongejonge, lig nu al in een deuk...

Ik ga zo even een foto sessie maken van de constructie Nagelbijten / Gniffelen

Schiet ff op als je wil Haha!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:16

Pipo schreef:
Ik heb het over puur duidelijk zijn met poetsen, voeren enz. Niet doormiddel van wat jullie grondwerk noemen. Daar heb ik geen tijd voor, en wil ik geen tijd voor vrijmaken.

Maar nogmaals.............wat is de toegevoegde waarde van NH en grondwerk. En waarmee meet jij dat je het goed doet, want als ik het goed begrepen heb uit het vorige topic, heb je al jaren geen les gehad. Wie zegt dat je niet gewoon een uitermate braaf paard hebt.

grondwerk noem ik alles wat je op de grond doet, dus de gewone dingen plus alle andere dingen op de grond. Ik wil daar wel tijd voor vrijmaken, alleen bijv al voor de veiligheid. Ik heb geen zin van een paard af te donderen, alleen maar omdat ik er zomaar opgestapt ben.
Ik ben ook pas anderhalf jaar bezig met nh (alleen in het weekend Huilen )
Daarvoor heb ik van verschillende mensen les gehad (vast niet de goede Knipoog ). Ik ben er trouwens mee begonnen omdat ik in australie bij iemand werkte die dit ook uit zelfstudie leerde. Hij maakte alle buitenritten zonder hoofdstel, langs allerlei bergpaden, koeien opdrijven enzo, dat leek me ook wel gaaf. Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:17

Zonder auto's tractoren, crosmotoren in het bos Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:19

buitenritten in nederland zonder hoofdstel is een poging tot zelfmoord..

(zaterdag nog even een kleine schrik toen we paardentrailer iemand tegenkwamen met onduidelijk optoming die haast voor de auto sprong OK dan! )

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:20

Pipo schreef:

nee, dat denk ik ook niet. Ik denk wel dat je paard er plezier in kan hebben, jou als leider ziet en extreem veel vertrouwen in iemand kan hebben. Dan ben je dus in een bepaald opzicht wel speciaal voor je paard, het is maar hoe je het noemen wilt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:21

essie79 schreef:

Ik noem zoiets liever gewoon ronduit ontzettend dom.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:23

runningkawa schreef:
Zonder auto's tractoren, crosmotoren in het bos Lachen

auto's, tractoren, bergpaadjes, bomen over het pad, riviertjes, wegspringende kangeroo's.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:25

en een duffe knol Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:30

runningkawa schreef:
en een duffe knol Haha!

Zelfs dan nog durf ik het gerust dom te noemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:31

Ik ben de baas op mijn weiland en alle pony's hebben een respect voor mij en niet omdat ik ze verrot sla , tegen deel
maar als er een bijt of trapt dan hebben ze direct met mij te maken

mijn pony (een shet-schurkie - de naam zegt genoeg denk ik)is heel braaf , bij mij ..... hij mag bv niet in het zadelhok annex voeropslag
als hij stiekum toch daar naar binnen sluipt en ik zeg : uh schurkieeeeee
dan stormt hij in zijn achteruit eruit een ander moet m bij zijn maantjes grijpen en hem er bekant uitslepen

mij trapt hij niet een ander wel dus is er hier sprake van een klein eigenwijs dondersteentje die heel goed weet wat wel en wat niet mag
maar zeker ook weet bij wie hij met wat wegkomt!

mijn anda daar in tegen is gewoon een goudeerlijk mak beestje
daar kan iedereen onderdoor of ik er nou bij ben of niet
maar vaak als anderen er op zitten en ik midden in de bak sta komt hij naar mij toe om te kroelen , beesten hebben echt hun voorkeur hoor!

en ook allen hun eigen karakter!!

ook ik heb laatst zo'n nh clinic gevolgd om er achter te komen dat ik heel veel dingen al deed alleen waar een slimme goerroe een naampje voor bedacht heeft , ook een paar nieuwe methodes geleerd wat bij de een zeker zal werken en bij de ander zeker niet

ik ben de baas en ik mag ten aller tijde overal komen en doen wat ik wil (hooi pakken een pony t halster aan doen ff achterhoefje checken etc normale dingen dus )en als een pony t daar niet mee eens is heeft die echt een probleem
Laatst bijgewerkt door nickyu op 21-06-04 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:33

ja hoor, elk paard dat veel vertrouwen in iemand heeft is gelijk een duffe knol
Raar toch dat mensen met parelli beginnen met een steigerend, bokkend, rennend of schrikkend paard en eindigen met een ontzettend suffe knol Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:35

Mijn knol is nu ook manegeknol
Vind ik tenminste Lachen
Toch ga ik niet zonder hoofdstel met hem naar buiten Lachen
Hij blijft paard, met NATUURLIJK gedrag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:37

sanne83 schreef:
auto's, tractoren, bergpaadjes, bomen over het pad, riviertjes, wegspringende kangeroo's.... Haha!

En zeeeeeeeeën van ruimte!!

Nickyu, dat kroelen he, wat ze komt doen als jij in het midden staat, valt dat niet in de categorie: 'als ik dat nou doe, dan hoef ik in ieder geval niet te lopen'?.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:38

Ook al heeft een paard heel veel vertrouwen alleen in jou, dan nog zou ik het nooit in mijn hersens halen om bv zonder deugdelijk materiaal naar buiten te gaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:38

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:39

essie79 schreef:

Scheve mond Ik stop met de discussie. Of beter gezegd, ik ga niet verder proberen redelijk te blijven tegen een groepje mensen dat doet alsof hij graag overtuigd wil worden maar eigenlijk samen ontzettend veel lol ziet in het afkraken van wat een ander doet.

Ik kan niet logisch denken heb ik al voorbij zien komen en blijkbaar doe ik ook 3x per week een zelfmoordpoging. Ok prima OK dan!

Overigens, wat is longeren dan? Doe je dat niet op de grond? En als we al moeilijk gaan doen over een woord als 'grondwerk'. Mijn hemel, je kan ook onzin zoeken zeg.

veel plezier nog met de 'discussie'. Ik ga lekker met mn paard spelen nu Clown