[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:09

De orthopeed deed wel moeilijk, maar kon me ook geen goed antwoord geven waarom zij beter voor hem kunnen zorgen als ik. Ik wil m gewoon thuis en niet meer opgesloten in een hok op Utrecht. Dat ik niet op bezoek mag, werkt natuurlijk ook niet mee.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:11

dat snap ik,home sweet home voor hem

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 20:37

Photoshoppen.. ik vind een klein beetje kleur bijwerken leuk met foto's maken... maar hoop zo veel mogelijk goeds in de originele foto te hebben gepakt...dat bijwerken weinig nodig is...dat de foto écht is..en dát gevoel ook weergeeft... maar dat lukt (nog) niet naar m'n zin..
Heerlijk ips, banjer weer naar huis !!
Gasten !! Altijd goed voor de business !!
Regen, hier ook een klein beetje.

Fijne avond nog !!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:16

@Marga1: dankjewel! Ik heb de trailer zo gekocht, is wel ooit door iemand laten ombouwen. Dat afvallen was overigens voordat hij druk aan het werk werd gezet. Toen liep hij nog maar 3x per week.
@Jorex, wat een schatje zeg!
@Happytime: Dankjewel :D Ja als het weer mag wil ik zeker op wedstrijd komen *\o/* Laat je het even weten wanneer er een is.. ik ben zo iemand die er pas op de dag zelf achterkomt :o :')

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:04

Belker het is weer veel te druk naar mijn smaak.
Het zijn vooral de dagjes mensen waar we ons dood aan ergeren. En nu men nergens naar het toilet kan zie je overal in het bos de wcpapiertjes / zakdoekjes :r

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:25

Gadverdamme Marga........ Idd, ruim je troep achter je kont op, net als bij honden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:58

Ik zie een nieuwe markt na de mondkapjes de strontzakjes met leuke opdruk :P :7

Citaat:
een of andere opleiding voor de zorg te gaan doen..maar ben al 42 jaar..dus weet niet of ik dat kan en geschikt voor ben...en financieel weet ik niet of ik het betalen kan.

Mogelijkheden te over, opleidingen worden altijd helemaal betaald en gefaciliteerd. Ik was veel ouder dan jij toen ik overstapte. Ken geen zorginstelling die geen trajecten aanbiedt en ook bij weer ik werk en werkte waren er zij-instromers van alle leeftijden. Ik was niet eens de oudste. Goed kijken wat je leuk lijkt. Ik vind zelf gehandicaptenzorg echt heel leuk. Maar er is zoveel keus. Van thuiszorg t/m palliatief, ouderen, jongeren, speciale doelgroepen. Met veel zorg of juist begeleiding. Bepaald ook wel de opleiding die je wilt doen. Wat bij mij goed hielp is bij paar plekken vragen of je een dagje mag meelopen, krijg je wel een indruk.

Heerlijke foto's Jenkins <3 en misschien is Sil wel zo afgetraind omdat hij zo te lezen nu best wel veel doet :D

Ips fijn dat Banjertje weer thuis is :(:)

Het gaat hier met de berichten in het topic weer eens ouderwets hard sorry als ik niet overal op reageer Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 11:53

Vhu , bedankt voor je reactie, ik weet het gewoon echt niet... en als ik al die dingen lees bij vacatures..dan moet je echt al hoog opgeleid zijn...vóór je begint.. maar ik ga eens wat info vragen.
Waardeloos marga... die toiletten moeten gewoon open !!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:22

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:26

Bianca
Ik denk dat je er gewoon voor moet gaan. Laat je niet bij voorbaat al ontmoedigen. Laat de beren op de weg je niet tegen houden.

Gewoon proberen en kijken waar je pad je heen leidt. Verdeel je idee in stappen. Begin anders met een korte cursus in iets dat je leuk vindt, dan kom je weer een beetje in leren, met andere mensen samen werken, etc. Zelfvertrouwen in leren opbouwen. Prikkel je nieuwsgierigheid. Je kan echt zoveel.

Afbeelding

Hahaha sprak zei als een wijze oude vrouw. >;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:40

VanHuisUit schreef:
Heerlijke foto's Jenkins <3 en misschien is Sil wel zo afgetraind omdat hij zo te lezen nu best wel veel doet :D

Dankjewel <3
Voordat Sil zo veel deed was hij zoveel afgevallen. Hij liep toen misschien 3x per week, waarvan 1x kind, 1x ohz buitenrit, 1x voor de wagen naar buiten.
Hij werkt nu zoveel omdat ik hem op het land heb staan, ondanks dat hij 2 jaar terug hoefbevangen was. Ik wil hem daarom elke dag even aan het werk hebben.

Biancacoo, Wellicht kan je kijken voor BBL?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:15

Dacht ik ook Biancacoo. BBL is MBO niveau, 3. Daar ben ik ook mee begonnen. Want hoe dan ook, als je met iets nieuws begint en je omschoolt is het handig bij de basis te beginnen. Kun je altijd kijken of je nog iets anders wilt. Ik heb de Verzorgende IG opleiding gedaan (daarna ook nog maatschappelijk werk, MBO en WMO consulent=HBO). En ja, ik was universitair opgeleid in het onderwijs. Maar dat boeide me niets. Vond het werk van een VIG'er zoals dat wordt genoemd echt super leuk om te doen. Had een versneld traject door mijn vooropleiding maar als je het in een gewoon traject doet is het meestal 2 jaar en je verdient direct al.

Jenn herkent mijn nieuwe auto ondertussen ook :+ erg handig. Hoef ik haar nooit ver uit het land te halen. Als ik langs de wei rijd loopt ze al naar het hek <3

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:50

Vandaag flink rondje gemaakt. Groter dan gepland :') Iets met klem voor een overgroeid rooster, er toch maar overheen, opzoek naar een andere uitgang, uitkomend bij een dicht hek, dan toch maar terug rijden, en een pad pakken die anders loopt dan je dacht :') _O-
Maar.... Pepijntje was echt zijn gewicht in goud waard, wat deed hij het super!!! Ook nog even door de waterbak heen gereden! Was lang maar gaaf rondje geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:50

Ziet er uit als een prachtig ritje lekker rustig aan.

Prachtige billen van vanavond
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:29

Mooi rondje met Pepijn Wendy_komen!
En met dit weer helemaal niet erg als het langer duurt als gepland.

Hier mocht Hummer vandaag voor het eerst mee op de koets.
In het begin vond hij het erg spannend, maar eenmaal onderweg wist hij niet meer waar hij moest kijken. :))
Afbeelding

Morgen eindelijk weer menles, heb er zin in. 1e menles weer dit jaar.
Heb er in januari/februari uitgelegen omdat Olivia drachtig was en Ariel nog niet beleerd.
En daarna kwam corona...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:16

Wat leuk Renske, bij wie les je?

Jenkins wat een knappe billen.

En dan die grote Shet :') Pepijn. Stoer hoor!

Ons ritje vanavond:

Afbeelding
Afbeelding
Die schimmel van mij is ook gewoon gek _O-
We kwamen allerlei groot landbouwverkeer, trekkers, hakselaars etc tegen. Allemaal gerammel, doet ze niks op. Langsracende auto's , een knalmotor, het viaduct over de N-weg en allerlei vrachtauto's. Gewoon braaf.
Maar de mevrouw die van haar fiets stapte om haar klokhuis aan schimmel aan te bieden.... nooooou dát was toch eng. Snurkpaard haha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:53

Wij lessen bij de Menvereniging in Cornwerd. :)
Ene week les van Tonnie Cazemier andere week les van Hendrik Vietor.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:20

Ah, grappig, dat dacht ik al. T zei al dat hij ein-de-lijk weer les mocht geven in Cornwerd. Dus ik deed een beetje 1+1=misschien 2 ;) .
Veel plezier met les.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:36

Zo, ben een beetje druk geweest de afgelopen tijd. Wel lekkere ritten gemaakt. Al kan ik aan pony merken dat ze manegelessen weer zijn begonnen en dat ik haar niet meer volledig in de lease heb. Ze is soms gewoon echt moe voor de wagen. (let op, ze loopt maar 1 uurtje per dag mee in de les en soms galoppeert ze niet eens, en met een tempo waarvan de shetlanders haar nog uitlopen) Heeft ook 1x per week een vrije dag.

Ik ga nu 2x per week met de wagen op pad, waarvan ook regelmatig (maar niet vaker dan 1x per week) naar de hei. Dit vind ze dan helemaal geweldig.

Het is even zoeken vermoed ik. Anders voeren is niet mogelijk, het is en blijft een manegepony, die ook nog eens bijna gevaarlijk dik is/was (ze valt nog steeds af, maar niet meer zo hard)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:23

Wij zijn er ook heel blij mee. :))
En met dit weer is buiten lessen geen straf. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:53

@Chamion misschien kost het haar geestelijk veel energie?
@alle billen foto's wat heerlijk, ben jaloers <3

Hier gisteren met Jenn naar buiten geweest aan de lange lijnen. Ook weer probleemloos. Ze let wel heel goed op, maar luistert perfect. Ondanks dat we langs de weilanden en paddocks met haar vriendjes gaan (inclusief 2 brullende hengsten...).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:47

Ha iedereen lekker aan het mennen en aan de wandel, het is er ook weer voor.
Hier gister ook een rondje met de shetten en s'avonds een rondje met mijn Maf, kon daarna goed :z
Vandaag onder toezicht van de boy's hun inloopstal (van de maflinger) schoongemaakt Lau heeft de matten nagekeken, slang getest en het vrouwtje gekontroleerd. En mocht nog een rondje wandelen in het bos met mafje, hij deed het goed. Auto's, fietsen met zo een kinderbakje vooraan geen probleem. Hij vind nieuwe stukjes wel spannend maar loopt wel door.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:17

Hier heerlijk gelest. <3
Had geluk, want 2 andere in mijn uur hadden afgezegd dus ik had een uur privé les. :D
Fijn om weer dressuurmatig aan de gang te gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:13

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Misschien zitten hier wel mensen die er verstand van hebben ;-). Komende zaterdag gaan we een tweede nieuwe geit ophalen (afgelopen zaterdag ook al een). Deze tweede heeft net een vierling gehad. Drie zijn al weg en ze houden de 4e zelf om mee te fokken. Wij hebben niet eerder geiten gehad die net jongen hadden gekregen. Hoe lang duurt het voor de uiers zijn opgedroogd? Moet ik daar zelf nog iets mee of gaat dat vanzelf?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:51

Wat leuk een nieuwe geit.

Gaat in principe vanzelf. Eventueel kun je met droogzetters werken.

Maar wat sowieso helpt: minder (eiwitrijk) voer erin. O en goed in de gaten houden dat ze geen uieronsteking krijgt.