Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
assie schreef:Grappig dat je dat zegt van meer contact houden. Ik moet bij mijn merrie juist minder contact houden. In de vaardigheid moet ik haar veel zelfstandiger laten lopen. Voor de vaardigheid doe ik de kinketting vaak ook een gaatje losser zodat het contact uit zichzelf al minder wordt.
assie schreef:Ook een belangrijk onderdeel: verkennen.
Ik heb nu zelf vaak dat ik het eerste parcours echt verpruts en dan het tweede parcours foutloos rijd. Dat eerste parcours heb ik nodig om uit te vinden welke lijntjes wel en niet kunnen. Ik moet dus nog écht gaan leren om tijdens het verkennen al betere lijntjes te lopen en beter in te schatten hoe ik moet rijden.
assie schreef:Gefeliciteerd Tine, heeft Patrick toch maar goed gedaan!
Yarrah ook gefeliciteerd! Ik heb je geloof ik half vanuit mijn ooghoeken gezien, maar zat een beetje in mijn eigen wereldjeJe hebt wel een mooie combinatie zo met Oz en je kar.
Gisteren ben ik ook op wedstrijd geweest met Tentsi.
Mijn vriendje is in de hobby-B-dressuur gestart met mijn merrie. Dat ging super met 192 punten (en wat hulp van ondergetekende tijdens de proef, middendrrrrrraf deed ze pas toen ik het riep). Supertrots op het stel, want dit was denk ik de 2e keer dat mijn vriend achter mijn merrie zat. Lieve merrie.
Daarna ik de M-vaardigheid. Eerste parcours nog wat miscommunicatie en 3 ballen. Daarmee was ik gewoon 1e![]()
![]()
Tweede parcous liep echt heel fijn. Helaas 1 pechballetje. Daarmee 2e en weer een winstpuntje erbij.
In de M-dressuur was mijn schimpie een heuse draak. Ze liep echt totaal niet fijn. Wel redelijk licht in de hand, maar gewoon niet fijn gebogen en lekker door het lijf.
Vanaf de zijkant zag het er blijkbaar wel fijn uit, ik kreeg wat leuke complimenten van concullega's, maar omdat het gevoel niet zo fijn was, was ik echt niet tevreden. Toch nog 182 punten, dus de score is nu M+2.
Wel moeten we écht iets gaan doen aan haar angst voor tweespannen. Die vindt ze zó eng dat ze dan gewoon alleen wil vluchten. We kwamen bijna óver de ringmeester heen gisteren. Niet best. Binnenkort maar eens kijken hoe we dat kunnen gaan oefenen.