[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:20

De Tub doet mij echt heel goed! Meestal TubTijd op zondag; is ook zo lekker om buiten te zijn en ben lekker licht en beweeglijk in het warme water. Hoop dat de stoel enigszins comfortabel is, mijn linkerbeen kan vast gezet worden; ben idd benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:18

En dan niet gaan scheuren he Ava :+ fijn als je zo weer wat mobiel kunt zijn :j
Bedankt Ips en Gem :*
Zit het op een plek waar ze geen litteken krijgt ervan Ips? Dat shetlandertje wat ik in de wei had had toen zo'n rottige wond onder zijn oog. Stond helemaal open en erg diep. DA zag het op zich niet zo zitten het te hechten ('t beestje had er ook nog mee gerold was echt heel vies allemaal schoonmaken was ook :r :oo ) maar heb het toch laten nieten en het is heel netjes geworden, je zag er eigenlijk niets meer van.

Zooooo wat was het koud vanochtend zeg bah wat vies en goor. Wilde ik Ber even haar slobber in de stal laten eten, denk vind ze vast wel fijn, er stonden ook een paar paarden op stal, nou mevrouw dacht er echt heel anders over ze gilde de hele boel bij elkaar :roll: dus maar aan touwtje buiten gezet in de stromende regen, staat ze rustig boel op te eten (kon ze haar maatjes in de paddock zien).
Naja die is erg regen/sneeuw/ijs/whatever proof dus :7

Daarna hier de zoveelste keer diverse vloeren onder handen genomen met speciaal middel en ik moet zeggen ik zie eindelijk resultaat. Vloeren waren heel vies met verf- en betonmortel resten. In de hal van B&B ligt nu ook tapijttegel, ziet er zo mooi uit. Moet alles nog wel even afwerken. Bij pantry hou ik de gietvloer en die ziet er nu ook netjes uit 95% vlekvrij zeg maar. 't Is een hele klus maar dan heb je ook wat.
Ook nog even bedlampjes gekocht waren hele mooie bij de Praxis, niet te duur en met LED licht erin. Dus ik was weer helemaal blij :D

Vanavond moet ik nog les geven dus voor de rest vandaag even rustig aan anders trek ik het niet tot 22.00 uur.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:27

Super aan de klus VHU :) rustig aan doen he?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:38

Is, wat naar dat Det een wond heeft,...ik hoop dat t snel weer geheeld is..niet leuk !
Vhu,..je mag ook eens hier mee modderhappen hoor hahahaha...heul ver rijden... :+
Fijn dat de vloeren mooi worden !
Ber winterproof *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:28

Bianca, nu jij weer lekker op pad kunt, willen we natuurlijk wel regelmatig film/foto zien. Ik vind het zooooo mooi wat jij doet.
VHU: nog aan het klussen, maar einde nadert wel denk ik? En Ber geniet van het weer. Gekke pown
Ava: ik zie je helemaal gaan door een vaardigheidsparcours. Nee zonder gekheid, heel fijn, dat je iets minder afhankelijk wordt, ook al is het maar een klein beetje!
Baudy nog even lekker gemend. Fijn dat de operatie al snel kan, anders ga je er zo tegenop zien.

Al flink wat duplo verkocht. Nu een sloop vol met (rest) stenen en wat poppen, in de wasmachine gedaan, die doneren we aan school.

Creatief bezig geweest hier. Met stukje schuurpapier de ergste randjes van mijn afgebroken kies aan het bijwerken. Ik ben blijkbaar een stukje van mijn kies kwijtgeraakt, maar ik vind het niet zo erg. Al jaren last van die kies, maar nooit iets te vinden. Pijn lijkt nu weg. Maar ja, die scherpe randen zijn dan weer wat minder fijn voor de tong.
Heb wel een afspraak bij de tandarts hoor, maar pas volgende week. Is niet zo handig om nu in de stoel te gaan liggen, als ik mijn longen steeds naar buiten probeer te werken

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:31

Tine, echt met gewoon schuurpapier!! Hihi.. Jammer dat je kies stuk is, maar wel fijn dat de pijn weg lijkt.

VHU druk aan de schoonmaak. Wel fijn als je goed resultaat kunt zien!

Avaluna wordt weer wat mobieler. Snap je tweestrijd wel een beetje, zelfstandiger, maar ook wel een beetje spannend. Hebben jullie zelf een hottub? Lijkt me heerlijk!

Baudyh nog even gemend. Spannend, ik zal op mijn hardste duimen dat het allemaal goed uitpakt. Binnen staan is met dit weer het ergste niet, nou ja, volgens Ber wel..

Ik ben dit natte weer echt goed zat, bah koud en alles is modder aan het worden..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:43

Ja gewoon schuurpapier, was tip van de assistente. Ik hoop dat ik het vol ga houden tot volgende week vrijdag, dan pas afspraak. Begin koud water toch wel te voelen. Nou ja, we zien wel even. Nu gaat gewoon echt niet met al het hoesten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:29

Hier helaas nog wel een tegenvaller vwb onze vloeren in de woonkamer ... die moeten er waarschijnlijk uit en opnieuw in (ondervloer) -O- zit verkeerd aangebrachte gietvloer op, oerlelijk maar we dachten dat er wel wat overheen kon worden gelegd echter het is instabiel.
Daarnaast moet de badkamer nog af worden gemaakt en heel veel 'kleine dingen', varierend van TL buizen verwijderen t/m radiatoren werkend maken.
Maar al met al zal het ergens jan/febr zo ongeveer vrijwel af zijn (helemaal af denk het nooit :7 ).
Maar die vloeren hakte er bij mij wel erg in -O-
We wanen ons af en toe in zo'n programma van Ik vertrek, of De verbouwing, mijn man is klusser e.d. :))
Maar goed keep on smiling :D en stug doorgaan :j

Geweldig die schuurpapier aktie van jou Tine... wat naar dat je zo moet hoesten :(:)
Ik heb hier nog een beetje DUPLO overgehouden. Van die dingetjes waar zoonlief zoveel mee speelde, kan daar dan geen afscheid van nemen (Bob de Bouwer enzo :+ ).

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:28

:wave:

Wat een tegenvaller VHU van de ondervloer :(:)
Tine is een doe-het-zelver met haar schuurpapiertje, als het helpt, waarom niet :=
Ips :(:) wat naar voor jullie van Det, hopelijk snel alles weer heel
Biancacoo Jaaaa *\%/* filmpjes van de hondjes :D
Avaluna wat super dat je vandaag een proefritje hebt, kun je toch weer lekker naar buiten, hopelijk klaart het weer ook snel op, anders is er ook niet zoveel aan met die kou en regen, maar vandaag is het best zacht buiten en nog droog.

Wij zijn gisteren voor een kitten wezen kijken, we willen graag een Maine Coon. Nou we hebben een optie op een katertje, zodra dit vast staat dan zal ik ff een foto plaatsen. Het zijn allemaal zulke dropjes, maar toch heb ik niet van "ik wil ze allemaal" wel 2 van de 6 vind ik super leuk, maar we willen geen vrouwtje :+
Bij de paarden is het momenteel een beetje rustig, met al die rukwinden en stortbuien kunnen we niet zoveel doen -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:14

Leuk Dingetje een snoepig katertje!
Balen van de vloeren, Vhu.
Hoop zo dat het lukt, als ik al eens qua zitten ff lekker een half uurtje met de hondjes zou kunnen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:17

Leuk Dingetje. Dat wordt een flinke kater!
Heb ook twee van die grote katers en mag ik je het merk Petfun aanraden van krabpaal?
Wel een investering maar die zijn echt super stevig en blijven ook super mooi. Ben er echt zo blij mee :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:17

Balen vhu.... zeker ook ivm het oppervlak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:42

VHU: balen, maar het komt vast wel goed.
Dingetje: leuk een Maine Coon, mooie beessies

Nou, schuurpapier heeft echt goed geholpen. Gisteren een heel zere tong, maar nu niet meer.
Zometeen maar eens boodschappen gaan halen.

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:48

Goed geschuurd, dus, Tine; hahaha. Gelukkig, maar.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:12

Keet schreef:
Leuk Dingetje. Dat wordt een flinke kater!
Heb ook twee van die grote katers en mag ik je het merk Petfun aanraden van krabpaal?
Wel een investering maar die zijn echt super stevig en blijven ook super mooi. Ben er echt zo blij mee :)

Ik ben bezig met een Rufi Drapaki :o beetje groot formaat ook voor de twee andere katten die ik al heb. Ik hou niet van het pluizige van een krabpaal en vind het zo fijn dat hier alles wasbaar van is en er een kleur bij zit wat goed bij onze meubels past.
Ben benieuwd naar jou reuzen :j
Ga ook maar eens kijken voor een PeeWee kattenbak, klinkt wel handig in gebruik en loop nu 3x per dag of met de stofzuiger of met de blik en handveger rond, want ze graven graag in het kattengrit en dan vooral naar de opening......dus er ligt af en toe meer buiten de bak dan binnen :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:35

Mooi een maine coon ! Spannend en leuk.
Vhu heeft vloerperikelen...met een eigen huis..blijf je bezig idd.

Filmpjes is lastig..heb smartphone. Geen actioncam..dus maak dat niet zo vaak.. beetje eng stuur vast houden..honden in de gaten houden..en niet van je kar af vallen...

Ava ik hoop dat t goed lukken wil vandaag met de scootmobiel.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 25-11-15 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:42

goedemorgen

@ tine speelt voor eigen tandarts. en al flink duplo verkocht
@ vhu heeft een tegenvaller met de vloer
@ dingetje krijgt niet kat en paardjes hebben en vakantie
@ ava vandaag een proefrit.. ik duim voor je dat je wat meer vrijheid hiermee krijgt
@ keet komt ook voorbij zwaaien met advies over een krabpaal
@ jeskim is koude weer nu al zat.
@ bianca heeft vast lekker getraind met de hondjes.
@ baudyh heeft nog even fijn gemend met DB..
volgende week operatie.. mooi vlot en dan kan het duimen draaien beginnen

ik heb gisteren weer les gereden met dempsey.. hij liep al weer beter als vorige week maar nog niet zo als ik graag wil hebben.. maar daar heeft het paard ook niet geheel schuld aan.. omdat ie op het moment eigenlijk gewoon te weinig doet omdat de amazone ziek is..
vrijdag geen les omdat alle paarden naar de tandarts gaan.. volgende week dus maar weer verder trainen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:30

Mega samenvatting van Lanouska _/-\o_

Hier kei-kapot zeg maar enorm hard gewerkt aan onze hal in de B&B. Is nu eindelijk om aan te gluren :D
Nu even lekkere soep :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:22

Scoot was fijn; ging hier ook mooi door het terrein. Had hier gisteren nog flink geregend, dus ik durfde de rijbak niet aan, maar onder normale weersomstandigheden gaat ook dit lukken, verwacht ik. Ben meteen stukje op pad gedaan en even emotioneel toen ik besefte dat ik voor het eerst zelfstandig van huis was...

Nou hebben de meesten van jullie honden; ik heb zelf dus nooit met onze honden gefietst bv en vraag me af of die dingen met die veer handig zijn. Beetje probleem is dat ik ze niet los durf te laten lopen als ik nu in mijn eentje op pad ga; kan dan gewoon niks en ze zijn nu extra enthousiast als ze van het terrein af mogen. Zeker omdat we de zwemroute zullen moeten gaan nemen met de scoot. Verder kan mijn lijf ook niet echt wat hebben als ze eens flink zouden trekken. Misschien ook eens kijken voor zo'n tweelingriem. Als iemand haar ervaringen wil delen of tips heeft; graag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:58

Ava. dat is fijn !!
je hebt pb...als je een kort stukje lijn met klip vast kunt maken aan je scootmobiel en dan door de veer..dan zou je een leidhondensectie kunnen gebruiken, kun je makkelijk beide honden vast maken..kunnen ze zo met je meelopen. *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:01

Wat heerlijk Ava zelf op pad ... pfff en even slikken ja ... :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:13

Ik had vroeger een "springer" voor de Dobermanns, dus qua kracht wel vergelijkbaar met jouw Labjes. Het werkte geweldig goed, maar ik weet niet of 2 van die sterke beesten jouw scootmobiel niet om krijgen als ze een kat of haas zien := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:16

Ava wat fijn dat je zelf op pad kunt.

Ik heb wel ervaring met de springer (bedoel je die?) Fietste vroeger heel veel met mijn 2 herders en Akita. Maar heb wel eens gehad dat ik lekker aan het fietsen was, Akita moest poepen en ging dus prompt zitten. Ik lag dus met mijn snuffert op het asfalt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:36

Ik fiets altijd met de honden (nu niet met Gretha natuurlijk). Maar nooit vast. Vind dat doodeng. Dus altijd lijntje in mijn hand. Kon dat ook met twee hondjes tegelijk. Moeten ze wel goed luisteren uiteraard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:38

Ik denk niet dat lijntjes vasthouden goed is voor Ava's gestelletje %)