[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 11:10

Net ook even naar de kalender gekeken, zo als het er nu uitziet rijden wij:

8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
27 juni Etten-leur (mits ik vrij kan krijgen)
en boxtel

Ik twijfel zelf nog over Hellendoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:16

Zo hele tijd hier niet geweest, wel meegelezen. Ik ga denk ik nog niks meerijden maar kom Teteringen wel kijken als ik vrij ben. Vlakbij mijn ouders.

Mijn kar is weer gemaakt, zit alleen een klein slagje in het wiel. Gisteren is Polly voor het eerst meegeweest naar de duinen. Het ging super! Dus Laura we kunnen wel een keer samen mennen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 11:27

Jaaaaa gaan we doen leuk! Even kijken wat de planningen zijn de komende tijden ivm bedrijf.
Wellicht vind je het leuk om te groomen in Teteringen? Ik heb namelijk een groom die wel vaker mee geweest is (en denk ik ook weer mee wil) maar die heeft geen rijbewijs en om bij de groompunten te komen is het wel een pre (is 14) kijk maar of je het leuk vind om samen te groomen :)
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 21-12-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:28

L_Rivaldo schreef:
Jaaaaa gaan we doen leuk! Even kijken wat de planningen zijn de komende tijden ivm bedrijf.
Wellicht vind je het leuk om te groomen in Teteringen? Ik heb namelijk een groom die wel vaker mee geweest is (en denk ik ook weer mee wil) maar die heeft geen rijbewijs (is 14) kijk maar of je het leuk vind om samen te groomen :)

Oh dat lijkt me zeker leuk!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 11:28

Leuk! Denk dat het dan altijd leuk is om eerst is af te spreken dan weet je of het klikt voor je je dag daar vrij voor houd toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:31

L_Rivaldo schreef:
Leuk! Denk dat het dan altijd leuk is om eerst is af te spreken dan weet je of het klikt voor je je dag daar vrij voor houd toch?

Het valt toevallig in mijn vrije weekend :))

hebben jullie de shetters geschoren trouwens? Polly is echt heel nat na het mennen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 11:41

Goed bezig! Nu ik nog voor etten-leur proberen vrij te regelen.

Tum is dit jaar 3 keer geschoren de laatste keer net iets voor de wedstrijd van teteringen (dacht 19 oktober?) Rivaldo maar 1 keer geschoren. Gezien ze nu amper echt werken laat ik het zo (mijn mesjes moeten ook echt geslepen worden) je zou eventueel een stuk van de borst kunnen scheren of jachtmodel, dan kan ze toch haar warmte kwijt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:35

L_Rivaldo schreef:
Hier gaat het gelukkig met mezelf wel iets beter. Maar dat kan per moment verschillen (borderline).
Mijn schoonvader heeft een bedrijfsongeluk gehad waardoor de pony's op een lager pitje staan (stonden ze al wel vanwege het weer en vroeg donker) maar probeer nu zoveel mogelijk te helpen op het bedrijf.
Gelukkig maakt me schoonvader het af met een zware hersenschudding en gebroken pols na een hoge val van 4 meter op beton. Hij is van de maissilo afgevallen maar kan zich niet herinneren hoe het gebeurd is. Ik kwam gelukkig net thuis en zag hem al strompelend de garage in lopen.

Wow dat is niet niets zon val!!!! Jeetje!!!

Hopelijk even lekker ontspannen door met de ponys te werken dan?

Ik heb er nu alweer 5 dagen oid niet op gezeten. Vanavond komt er iemand anders op rijden. Ik ga het dan aanpakken door te longeren met ruiter en dan steeds de ruiter iets meer 'controle' geven. Dus eerst alleen longeren, dan ruiter de overgang terug alleen zelf laten doen en dan als laatste de overgangen voorwaarts door de ruiter laten doen en dan alleen te ondersteunen als nodig. Kijken of het dan misschien wat duidelijker voor hem is.

Gister heb ik in de storm met hem drooggement door het dorp

Afbeelding

In de storm, dwars door de winkelstraat, met wegwaaiende partytenten, vrachtwagens en winkelend publiek (zaterdag he). Ik was eigenlijk heel blij met hem *\o/* . Hij kan zich duidelijk erg opfokken maar gaat dan heel macho doen, maar aan een losse teugel eigenlijk.
Stilstaan was in 't begin iets lastiger (draaien), maar dat vaak achter elkaar gedaan te hebben had ie door dat ie pas weer mocht stappen als ie met 4 benen stilstond dus dat had ie eigenlijk ook snel door.
Hij vind buiten het terrein echt prachtig, oren erop en super hard doorlopen :D Hij vond van huis weg leuker als terug haha!!
Ik denk dat hij buiten qua rijden een stuk braver is, omdat hij dan zelf voorwaarts wil, dat heeft ie in de bak helemaal niet.

En ik heb ZO ontzettend veel zin om met Kyano en een HCA sulky op pad te gaan!!!!! Ik ga hem nu denk ik verder beleren zonder oogkleppen (uiteraard weer terug naar het droog mennen - slepen) kijken of dat beter gaat. Zo nu met Taz erbij zie ik duidelijk hoe ontzettend bijzonder mijn band met Kyano is.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 21-12-14 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:35

L_Rivaldo schreef:

8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
en boxtel

Mooie planning!! ben alvast benieuwd naar de foto topics haha. Ik wil ook zo graag!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 12:37

Leuke foto ziet er ontspannen uit.
Heb je je hca al besteld?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 12:38

Toydoll schreef:
L_Rivaldo schreef:

8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
en boxtel

Mooie planning!! ben alvast benieuwd naar de foto topics haha. Ik wil ook zo graag!

Ik kan altijd grooms gebruiken (vooral omdat mijn vaste groom/verzorgster) geen rijbewijs heeft en ze het zo leuk vind om mee te gaan is een extra groom met rijbewijs altijd fijn. (samen wachten op punten is ook veel gezelliger ook, samen dragen en elkaar helpen)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:39

Helaas nog niet besteld ik heb het geld nog niet, athans, ik wil een iets grotere buffer hebben eerst. Als ik einde van de maand genoeg overhoud dan ga ik bestellen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 12:40

Groot gelijk hoor, hier heeft het ook emh heel lang geduurd tot ik de stap deed. Twijfel, rekenen en overleggen was hier veel aan de orde :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:41

Ik moet helaas die Ysselstein en Teteringen werken; verder heb ik mijn rooster nog niet ingevuld; maar mocht ik vrij zijn op een van je andere wedstrijd dagen wil ik best een keer komen groomen hoor!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 12:42

Leuk en gezellig :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:49

Zie wel dat al die wedstrijden super ver weg zijn XD Voor groomen minder erg maar als ik zelf wil starten maar eerst 2 uur moet rijden met trailer ! Hopelijk komen ze ook nog eens wat meer naar de utrechtse heuvelrug of veluwe!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 13:14

Waar woon je zelf?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:31

Amersfoort! Ponys staan in Woudenberg

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:08

Oooow dit moet ik toch even kwijt. Vanavond hebben we idd Taz gelongeerd met ruiter en langzaam ruiter controle gegeven. Stik braaf!!! Geen stap verkeerd en hij liep ook een stuk zekerder! Dit houden we voorlopig vol! #blij

Thanx voor de adviezen! Love bokt!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:12

Laura: wat erg voor jullie en je schoonvader, heftige gebeurtenissen.

De wedstrijden zijn inderdaad niet altijd in de buurt, voor ons zijn Etten-Leur en Teteringen de enigste twee wedstrijden waar we niet hoeven te overnachten. Dat maakt meedoen soms best prijzig voor ons, overnachten en tank benzine of anderhalve tank. Maar het is echt de sport waar we voor gaan en leggen er dan geld voor weg en zorgen dat we vrij zijn na de wedstrijd. Want het put behoorlijk uit zo'n weekend en dan is een dagje rust fijn.

Ik kan als het goed is op 3 januari de Cavalier tweewieler ophalen voor ons dubbel en enkelspan. Ik ben zo benieuwd hoe dat zal verlopen met een tweespan ervoor tijdens de wedstrijden. De vierwieler gaat nooit weg en zullen we nog genoeg mee rijden maar de tweewieler is een stuk lichter voor de zeventig km voor de pony's en dat zou ze moeten helpen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:18

Fijn dat taz het zo goed deed!

Ik geloof best dat er veel geld in gaat in deze sport. Voor hellendoorn was ik ook zo'n 100 euro kwijt en scheelde het behoorlijk dat ik bij suzan kon overnachten anders had ik het echt niet gedaan. Ik zit nog erg in dubio wel of geen startkaart aanvragen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:35

@Rivaldo zo zeg dat is niet mis wat je schoonvader is overkomen :oo dan is alle hulp welkom fijn dat je die kunt bieden. Sterkte ermee :(:) hoop dat je tussendoor nog af en toe even kunt uitwaaien :j
@Toydoll super! Grote stappen vooruit *\o/* tja en dat geld aan het eind van de maand .... :=
@Barney ben heel benieuwd hoe je span voor de tweewieler gaat lopen *-:) en ik vind het zo cool dat jullie zoveel kilometers maken +:)+

Ik blijf wel gewoon meelezen en af en toe posten maar heb geen idee hoor of we dit jaar mendurance starten. Data komen niet zo goed uit :o we willen proberen de 7e maart klasse II endurance debuut te doen, dus dan valt 8 maart al af. Teteringen is in het weekend van: onze trouwdag, verjaardag zoonlief en verjaardag van mijn moeder (wordt 81, dan wil je wel elk jaar echt naar ze toe...). Etten Leur zou wellicht kunnen .... mits ik niet voor de klasse II ga omdat ik echt hoop dat Crazymel en Wish ook weer gaan starten dan kunnen we met z'n tweeen oprijden ... en Hellendoorn vind ik voor ons te ver weg.
Duszzz.

Maar goed, volg jullie allemaal graag :D

Het is inderdaad een 'dure' sport, endurance opzich ook, want je maakt veel kilometers en je hebt niet zoveel starts als bijv dressuur of springen of d/v en marathon. Maar ik vind het persoonlijk de mooiste sport die er is, al die uren die je met je paard of pony doorbrengt, zo goed als je ze leert kennen. De mensen die je leert kennen. Zo heerlijk buiten, in de natuur ....
Als je dat omrekent naar de kosten .... dan is het per uur niet eens zoveel :D
Wat niet wegneemt dat je je geld maar een keer uit kunt geven natuurlijk, dat is zo.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:26

Wat is het gemiddelde inschrijfgeld voor de mendurance? Ik zit te twijfelen om met mijn Fries dit jaar een paar keer mee te rijden. Mijn pony waar ik eigenlijk mee wil gaan starten is drachtig, dus dat wordt tot september zowiezo niets

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:33

Ik denk dat hier met duur meer bedoeld wordt (tenminste zo bedoel ik het), duur door kilometers die je moet rijden naar de startplaats, de wedstrijden zijn door heel Nederland. Daardoor ga je ook wel eens een dag eerder al heen e.d. kost ook weer eea.
Startgeld ligt zo'n beetje rond 25,- Euro zoiets.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 07:21

Duur is inderdaad het reizen en soms overnachten. Het is ook een keuze die je zelf maakt als we alle wedstrijden mee rijden. En inderdaad het zijn geweldige wedstrijd dagen met onze pony's dus ik zou het zeker niet willen missen.

Het inschrijfgeld hangt af van je klasse en enkel of dubbelspan. Maar het ligt vaak ergens tussen de 25 en 35 euro.