[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:19

Dennis schreef:
Ik heb me net even ingeschreven voor de laatste 3 wedstrijden van de pin en ga competitie.
We gaan het in het M proberen met Caya, ik ben heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen!

spannend en natuurlijk succes

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:21

Ipsilonka schreef:
Ik heb mijn startplannen in de kast tot het eind van de zomer. We gaan verbouwen op de zaak.

o jammer want zomers zijn de ringen groter en lomen de figuren mooier uit
maar slimme keuze denk ik inderdaad

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:22

baudyh schreef:
Ja hoor ik ben van mendistrict Noord.

Ik rij in de herfst en winter voornamelijk dressuur. Ga nu deze zomer voor het eerst swm starten. Maar ook nog wel dressuur en vaardigheid.
Ik woon op de grens met overijssel dus pak ook wel Mendistrict oost wedstrijden mee.

17 mei swm Den Ham
7-8 Juni swm Hellendoorn
13 Juli dressuur en vaardigheid Nieuw Weerdinge
2-3 Aug swm Boijl
9 Aug of Ten Boer of Hardenberg. Nog niet helemaal uit.
6 Sept mendurance Zelhem.

Dit is mijn rijtje deze zomer.

Hellendoorn schijnt hele mooie wedstrijd te zijn doe ik denk ik volgend jaar. (past nu niet meer in kalender)

baudyh

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:34

Ben heel benieuwd hoe hij is. Ben er een aantal keren als bezoeker geweest en ook als vrijwilliger geholpen. Nu eens kijken hoe het is om hem zelf te rijden.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:46

Letsdunit schreef:
Noord ga ik ook wel eens heen, Franeker vind ik erg fijn.

Franeker heb ik nog nooit gereden, maar dat is wel fijn dus? Outdoor? Moet nog opgeven :o maar meestal kan dat nog wel kort voor de tijd.

Baudyh, luxe positie, dat je dan ook makkelijk(er) wedstrijden in district Oost mee kunt pakken :) Ik ga trouwens ook naar Boijl in augustus, maar dan de 1e. Talentencompetitie (denk ik) en dressuur. En Ten Boer natuurlijk op 9 augustus, kijken of we ons kunnen selecteren voor de Hippiade :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:07

Ik heb Franeker alleen indoor gestart, vond het wel eens lekker anoniem te starten, niemand die je kent, niemand die al klaar staat met een oordeel.
Toen ik alles opgeruimd had en de kantine in kwam stond mijn score al op een TV scherm in de kantine, dat vond ik zo handig, weet je meteen hoe je gereden hebt !

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:22

Oh dat vond ik in Garderen ook wel fijn! Niemand die me kent (wel een paar die Dexter al konden :p ) en ik ken de jury ook niet. Wel fijn dat de punten zo snel al zichtbaar waren :) Hoop dat ze dat volgende week in Franeker ook hebben. Start je daar ook of zijn je dames al met zwangerschapsverlof? (heb nog niet alles gelezen in dit topic..)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:29

Dat is in onstwedde ook zo fijn dat die punten er zo snel zijn.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:08

Mijn score was in Garderen heel mooi. Heeft dat ook groot op het bord gestaan ? :D :')
Vind mijn prestatie nog steeds erg kunstig. 3 Mei gaan wij er weer tegenaan.

Ik vind dat hier in omgeving weinig wedstrijden dichtbij zijn.
Veel zijn verder weg helaas.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:18

LS_fotos schreef:
Mijn score was in Garderen heel mooi. Heeft dat ook groot op het bord gestaan ? :D :')
Vind mijn prestatie nog steeds erg kunstig. 3 Mei gaan wij er weer tegenaan.

Ik vind dat hier in omgeving weinig wedstrijden dichtbij zijn.
Veel zijn verder weg helaas.

Voor welk district rij jij?
Hier in west is iedere maand wel een wedstrijd en soms rij ik in oost

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:45

Hoogland (3-05) is een thuis wedstrijd voor mij..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:50

LS_fotos schreef:
Hoogland (3-05) is een thuis wedstrijd voor mij..

Das voor mij eind weg

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:17

LS_fotos schreef:

Hebben wel uitslagen/tussenstanden op de deur gehangen, maar omdat ik daar toen nog niet tussen stond heb ik er verder niet op gekeken. Weet dus niet of dat van jou er ook groot tussen stond :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:08

Leuke foto's op vorige blz.

Flurk Rockanje is dus op zand, oef, maakt het wel aantrekkelijker....

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:12

Ik vind zand ook fijner rijden, ik reed voor het eerst op gras proef met zijn ijzers, het regende toen natuurlijk prescies toen ik moest. En ik zat niet op te letten en moet voor F in stap ik op letter f in stap. Pony gleed, maar was echt mijn schult. Hij gleed wel meer maar daar kon ik niks aan doen, had achteraf kalkoenen in moeten doen. Maar die ene keer kon ik mezelf wel voor me kop slaan. Ik had mijn proef tochal verkloot dus kon best na F in stap... :o

Na van mij mag iedereen t weten hoor heb niets te verbergen haha maar het was wel een recoord om een keertje heel laag te eindigen. Ik geloof zelfs t allerlaatste. Maar ik reed ook 3keer verkeerd, concentratie was ernstig zoek. Stond ook wat op me protocol moet ik nu nog steeds om lachen. :')

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:37

'Gelukkig' begon het voor mijn proeven al wat te regenen, waardoor ik al van plan was om kalkoenen te draaien ;) Tijdens mijn proeven was het gelukkig droog :)
Volgens mij komen de uitslagen niet op internet van Garderen? :(

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:41

Nee ze staan er igg laat op..

Heeft het verschil als je voor het eerst kalkoenen in draait ? Ik heb een setje kalkoenen gekregen en ga ze in Hoogland gebruiken maar ga ze van het weekend ook een keer indraaien om even te oefen. Vinden ze het spannen of merken ze er niks van ?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:47

Het was Dex zijn eerste outdoor en dus ook eerste keer kalkoenen. Heb niks aan hem gemerkt. Ik doe zelf altijd alsof er niks aan de hand is, en dat is er eigenlijk ook niet :D Haha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:55

Ik merkte geen verschil bij de eerste keer kalkoenen. Draai ze altijd in op het gras.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:57

Oke mooi ga ik ze ook indraaien! Ik heb zo'n standaarts setje van de eppeljeck zegmaar. Divoza en Agradi heeft ze ook. Zal de kleinste indraaien met ze mini voetjes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:05

Over stiften staat overigens ook veel op bokt, vooral in het eventing gedeelte.
Belangrijk is naar de grond te kijken; is het soppig, zacht, gras; dan wil je een groter oppervlak; dus neem je platte.
Is de ondergrond harder, dan heb je juist een punt nodig, zodat het zich 'in kan boren' en grip kan krijgen en neem je dus de puntige stiften.
http://hypostore.nl/media/wysiwyg/kalkoen.jpg
Bovenstaande widea gebruikte ik voor vele ondergronden; een niet te scherpe punt, maar wel voldoende voor hardere ondergrond, maar ook weer meer oppervlak dan de meeste puntige stiften, zodat je ook op natter gras meer oppervlakte had.
Tacx het fijnste en imo het beste qua stiften. Door in-kepinkje in de stift hoef je niet heel het stiftgat schoon te hebben, scheelde veel werk en tijd.

Overigens rijd ik ze niet met ijzers, die kleine pony'tjes is het bijna onnodig, die vinden hun grip wel als ze handig zijn, maar dan moet je er wel op getraind hebben. Rijd wekelijks zeker 10km over de straat, complete marathons in de regen. Zulke gigantisch sterke hoefjes, al kocht ik ze wel op ijzers en waren de hoeven de eerste tijd erg slecht ivm uit laten groeien van de nagelgaten en het aanwennen en dat ze niet zomaar overal hun benen kunnen laten slingeren. Bon wel ijzers gehad maar die is ook net ff wat lomper en sprong daar ook mee dus moest wel.
Plus bespaart veeeeel geld :))

Vraag me idd af of Garderen online komt, vind het altijd wel ff leuk om te zien. Zal het eens ff navragen.
Fenny, zal jouw foto's nog ff doormailen, is er ff bij ingeschoten!
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 24-04-14 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:07

@sjolvir rockanje is idd zand. Wel redelijk pittig merkte ik vorig jaar met faira om dan de tweede proef de impuls goed te houden !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:12

Wij draaien ook altijd kalkoenen in bij wedstrijden op het gras. Zeker in kleine voltes in galop heeft Janouk echt de kalkoenen nodig om goed onder te blijven springen.

Volgens de hoefsmid zijn wij de enige klanten die het hele jaar door het paard met kalkoengaten heeft in de ijzers haha maar ik train s winters ook geregeld op het gras en dan zijn kalkoenen echt nodig op glad kort gras.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:47

Meestal staan ze hier op blote voeten. Maar als ze op ijzers staan draai ik op wedstrijd wrl kalkoenen, meestal de kleinste die ik heb kunnen vinden. Thuis train ik op gras zonder kalkoenen, maar dan hou ik wel er wat rekening mee als het nat is.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:51

Sjolvir schreef:
Leuke foto's op vorige blz.

Flurk Rockanje is dus op zand, oef, maakt het wel aantrekkelijker....

Rockanje is op zand maar het is echt een zware baan, ze moeten blijven trekken daar en voor het mooie had de bodem natter gekunt. Maar het is er klein schalig en gezellig