[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:53

ik zal niet zonder voetsteun.gaan rijden de kans dat je dan voorover valt is dan aanwezig, hca zou wellicht wel iets kunnen bedenken, mijn sulky zie onderschrift heeft ook voor een bankje 4 voetsteunen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:44

Ayla schreef:
Ik had gister een topic geopend maar die werd gesloten en toen ben ik hierheen verwezen. Wellicht weet iemand hier de 'oplossing'?
Heb het bericht uit m'n topic even gekopieerd:

Citaat:
Hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het aanpassen van het lamoen van de sulky cavalettie. Het is de bedoeling dat die van mij aangepast gaan worden omdat de ruimte tussen de bomen te smal is, het moet dus eigenlijk breder worden gemaakt. Volgens mensen hier uit de omgeving zijn de bomen 'simpel' om te buigen door ze te lassen en dan om te buigen.. maar ik weet niet of ik dit zo vertrouw. Ik zou evt een los lamoen of losse bomen opnieuw kunnen bestellen maar dan is er nog de vraag of dat gewoon gaat passen (ik heb een oudere Limited Edition) en of dit überhaupt het verschil maakt. Ik ben benieuwd naar ervaringen en evt foto's mocht iemand die hebben..

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, want die van mij is juist iets te breed.

Ik heb geen idee welk model ik heb, vrij oud denk ik.

Er valt wel mee te mennen hoor, maar het is toch iets fijner als het nog wat smaller gemaakt word.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:25

Naar mijn idee zijn de bochten van het U-stuk misschien wel te verwarmen door een las apparaat oid en dan voorzichtig naar binnen of buiten te buigen..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:42

Wat bedoel je precies met het U stuk? dat waar er al een bocht in zit?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:47

Ik heb gister m'n HCA sulky opgehaald, helemaal happy mee! Maar ik vroeg mij af, waarom kies je er voor om de katrollen aan je strengen vast te maken en waarom kies je ervoor om je katrollen direct vast te maken aan het borsttuig? Zitten er nog voor en nadelen aan?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:32

Ies_ schreef:
Ik heb gister m'n HCA sulky opgehaald, helemaal happy mee! Maar ik vroeg mij af, waarom kies je er voor om de katrollen aan je strengen vast te maken en waarom kies je ervoor om je katrollen direct vast te maken aan het borsttuig? Zitten er nog voor en nadelen aan?

Hey! Dan heb ik jou gisteren gezien bij Andries haha. Kwam jij een bruin/rode (heb niet goed gezien) ophalen?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:25

Haha ja klopt! Zwart met Bordeaux rood! Grappig, heb ik jou dan ook gezien of dat niet? :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:53

- dubbele post
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 30-03-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:55

Hoihoi allemaal :)

Ik heb een vraagje, aangezien ik zelf niet heel veel verstand van sulky's heb.
Een meisje die ik ken heeft vandaag voor haar nog jonge minipaardje/shetlander een sulky gekocht en heeft haar pony vandaag gelijk ingespant en is al gaan oefenen met meerdere personen in de sulky. De eerste reactie die dat bij me oproept was, wow dat gaat snel, moet je dat niet rustig opbouwen? nu lijkt de pony het geen probleem te vinden, dus vandaar dat ze er waarschijnlijk vaart achter gezet hebben.
Maar ik vroeg me af of jullie argumenten hebben waarom je dit rustig moet opbouwen en hoe het zit met het juiste spiergebruik etc? Kan je je pony hier onbewust te zwaar mee belasten?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:00

arans schreef:
Wat bedoel je precies met het U stuk? dat waar er al een bocht in zit?
waar de bomen aan vastzitten zegmaar, bij de kont van je pony zit het U-stuk. Die twee bochtjes daarin daar doelde ik op haha.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:51

Meld mij ook hier, mijn vriend is op dit moment begonnen een sulky te bouwen :P
Voorbeeld is HCA, hij heeft er foto's van gemaakt en alle maten opgenomen. Als mensen het interessant vinden kan ik foto's plaatsen en hoe en wat :j

Ik heb al een concourswagen maar wil graag een sulky omdat dit makkelijker meenemen is en tja de HCA vind ik een mooie sulky alleen het past even niet in het budget.
Het voordeel is dat mijn vriend handig is en alles wat er op een HCA zit zijn prima te vinden zowel nieuw en 2e hands.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:23

Ik wil wel foto's van het proces zien. Ben benieuwd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:25

Afgelopen weekend even in de gelegenheid geweest de panzitting van de HCA uit te proberen. Wat is mijn stoeltje dan een verademing. Ook volgens de dames die mijn stoeltje hebben uitgeprobeert. Pan is maar koud aan de kont en je gaat toch snel krom zitten.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:05

Afbeelding

Dit word het achterste gedeelte U stuk) de losse lamoenen (losse voorstukken) ga ik bestellen van de caveletti sulky bij horseshop international. Pan zadel bij agradi en de wielen (voorwielen) en vering) worden van een puch of een tomos velgen gemaakt (komen van een brommer sloop) :)

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:20

Mag ik vragen welk panzadel je gaat kopen bij de agradi? :o gewoon uit nieuwschierigheid, hihi

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:45

Ah wat leuk zeg! Ik ben benieuwd naar het hele proces!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:03

heb je ook een topic waar we je kunnen volgen? ben heel benieuwd namelijk!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:50

Wil wel een topic maken maar daar wacht ik nog heel even mee, mijn vriend doet het in zijn vrije tijd dus het gaat niet in een maand :') Zou het wel willen maar tja 24u per dag is bij ons thuis echt te weinig.

http://www.agradi.nl/granit-panzitting-plaatstaal.htm Deze waarschijnlijk, maar liever gevoerd maar dan ga ik ook nog 2ehands naar opzoek :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:03

Ies_ schreef:
Haha ja klopt! Zwart met Bordeaux rood! Grappig, heb ik jou dan ook gezien of dat niet? :D

Ik zat binnen koffie te drinken toen jullie binnen kwamen haha

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:03

Is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn vraag eerder op deze pagina? :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:23

Ja. Je kan je pony er te snel mee belasten. Soms zijn pony's op het begin overdonderd en doen braaf wat er van ze gevraagd word. In een later stadium kunnen ze wel in staking gaan. Meerdere personen op een sulky? Er kunnen er max twee op toch?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:10

Iemand een idee of je ergens losse wielen kan kopen. 16inch? (onder de 75 euro)
band is lek helaas.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:17

je moet naast de inch ook even kijken welke maat er nog meer op staat. Meestal bij een fietsenwinkel of motorzaak kan je het wel halen.

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Rianne1994 schreef:
Iemand een idee of je ergens losse wielen kan kopen. 16inch? (onder de 75 euro)
band is lek helaas.

Met wat voor sulky rijd je? Voor mijn sulky cavaletti heb ik een nieuwebinnenband besteld bij Horseshop International. Daar heb je ook losse banden

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:32

Sellyxx schreef:
Is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn vraag eerder op deze pagina? :)

Die vraag hoort eigenlijks ook niet in dit topic...

Maar zoals al is gezegd; pony kan overdonderd worden en nu nog braaf zn ding doen. Maar dat kan anders gaan worden straks.

Echter heb ik bij enkelen al vaker pony's kapot gereden zien worden van achter, omdat er te snel te veel mee gedaan word, zonder spiergebruik op te bouwen aan de achterkant. Pony moet het ook later goed kunnen trekken.
Mijn ding zou het niet zijn.

Ik word echt knettergek van het rekje/voetsteunen van de HCA, steeds zet ik 'm vast en gaat toch weer heel snel los en schuift dan naar achter etc. Vind dat geen handig systeem zo, kan niet strak genoeg aangedraaid worden. Meerderen die hier last van hebben?
Moet er toch eens wat op verzinnen..