[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:04

Tallechie: dat blijft dus nog even spannend.
Aks: balen van revalidatie en andere plek
Bianca: weer mooie samenvatting en weer lekker getraind. Zo leuk om te lezen
Verder sluit ik me even aan bij die samenvatting.

Hier beetje moe, logisch natuurlijk.

Vanmorgen wel nog 2 getraind. Eerst Amerigo voor de kar en daarna met Rembrand lekker een buitenritje hier door het veld. Kwam precies met speelkwartier langs school, dus zag zoonlief nog even.

Net 2 uur geslapen, dus zo nog maar aan de slag in de tuin Moeten nog steeds heel veel bloembollen de grond in, tuin moet nog gemaaid en eigenlijk moet ik nog verder met uitmesten, want dat is ook nog lang niet klaar.Maar ja, is niet meer zo lang licht he?

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:17

Zo Frensie begint weer een beetje tot leven te komen.... sjongejonge zeg wat een heftig buikgriepje was dat!

Tallechie fijn dat je goed gevoel hebt over je examen!
CPP/CCP (wat is het ookalweer?) tof dat je wagen kan lenen! Ik heb zelf ook geen wagen kon er ook altijd eentje gebruiken.
Tine drukke dagen! Leuk dat je zoonlief zag tijdens je buitenrit!
Biancacoo lekker ritje met de hussen gemaakt!

Straks weer even werken proberen. Kan nog niet zoveel eten (goed voor de lijn, haha). Vanavond groentesoep proberen, moet lukken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:19

Doe maar gewoon CP :P Zijn mijn initialen :P.

Buikgriep weer een beetje over?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

Ah gewoon cp, haha. Buikgriep inderdaad weer over.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:26

cp: zie ik dat je een merrie van 192cm te koop hebt? krijg je er ook een ladder bij kado? := dat is een joekel
frensie aan de race %)
zhora heeft haar diploma gehaald +:)+
paard en koets.....wensen.....heb net een uur geleden een 2-spantuig van ideal gekocht,dus alweer een wens minder, maar wil wel wat dekens erbij(voor degene die vrijdag op zaterdag gaan; laat maat 145/155 graag liggen voor me O:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:27

hallo allemaal,

Frensie, ben je weer beter?
VHu, fijn dat Bente redelijk rustig de verhuizing door lijkt gekomen
Aks, balen van je revalidatie, maar wie weet helpt het toch
Biancacoo, hoe voel jij je na het rotnieuws gisteren?
Tine is moe, lekker ff rustig aan joh, die bollen misschien keertje doen als paardjes dagje vrij krijgen?
Tallechie examen gehad en bij ouders

en verder... las ik over P&K, wij gaan mss zondags, maar we kijken die dag zelf even of we gaan

en over voer, altijd lastig. Op de stal waar ik met Har had gestaan voordat ik bij VHu op stal kwam, was er een voedingsadviseur die elke maand de paarden nakeek en voor die maand een op maat voerplan per paard maakte, afhankelijk van de activiteiten die voor het paard gepland stonden. Was errrrug luxe voor de paardjes daar, maar voor Har vrij overbodig want die werkte bijna nooit :D
Op het symposium van de kliniek in Utrecht vorig jaar was het advies vrij simpel; zo weinig mogelijk voeren omdat paarden steeds vaker doodgaan wegens stoornissen in het metaboolsysteem door overvloedig voeren en de gevolgen hiervan worden inmiddels schijnbaar mee doorgefokt.
We doen hier met een zak voer voor Mick een half jaar, dus die krijgt niet zoveel naast onbeperkt hooi, alleen na zwaar werk klein beetje slobber van klein handje brok gemaakt en elke dag klein handje muesli als hij uit de wei komt, in de winter groter handje. Snoepjes krijgt hij ook niet en appels of wortels ook niet. Heel af en toe wel eens voor de lekker. Streng zijn we he? Arm paard /3

hij lijkt er niet erg van onder de indruk (foto van deze zomer):
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:27

gelukkig buikgriep weer over frensie! :)
en goed voor de lijn :') elk nadeel hep ze voordeel :))

@tallechie; nog even spannend inderdaad..

@cp leuk van die kar :)

Qua voeren, ik voer nu al 2,5 jaar Cavalor strucomix. Eerst gewone, nu de sensitive, nog wat minder suiker-zetmeel.
Maar ik voer zó ongelooflijk veel! :oo
Ik doe wel een jaar met 1 zak _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:45

haha Aks ook al zo streng voor d'r paardje, wij hebben hier ook nog een volle voerton waar nog ongeveer een derde van de mueslizak in zit en bijna de hele zak brok nog en die hebben we eind november vorig jaar gekocht, dus denk ongeveer half jaartje gemiddeld per zak voer (zou ik voor mezelf wel 's moeten doen zo'n systeem :D )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:58

Ja 't arme beest krijgt niks :P
Maar ik heb er ook zeer zelden last van dat hij tam wordt.. Hij is wel braaf, maar zeer zeker niet tam :) Gelukkig :)

Nou krijgt hij wel regelmatig een worteltje, appeltje, korst brood oid bij, dat dan weer wel :)

Nog een uurtje.. Ben m'n werkplek beu :') Zo nog lekker een mok cupasoup ( zo'n honger al he.. maag wil nog zomertijd-voedertijden :P )

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:19

@aks, nog drie kwartiertjes inmiddels, kunt verder aftellen
@smick, stoere foto
@frensie, hopelijk snel buikgriep vrij.
@tine, nog in de tuin aan het werk.
@tallechie, zes weken wachten tot uitslag examen, dats nog lang wachten.
@lacuna, studeer ze, is van de pc die zegt studeren, vandaar het haperen van toetsenbord.
@ava, balen van samen rijden.

over voeren, op dit moment nog alleen maar gras, zodra ze snachts op stal staat, krijgt ze hooi extra gevoerd.
over dekens, welke deken, die gebruik niet.
zo beetje bijgelezen, probeer later weer een poging

hier gaat alles zijn gangetje, weer rustig in huis, vanmiddag was floris samen met vriendje hier.
nu weer even alles opgeruimd. Nu aan de slag voor avondeten. Tot latersss allemaal :wave:

ps voor degene die nog niet gestemd hebben, zie onderschrift, willen jullie op sophie stemmen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:21

Ik wet nooit zo goed meer wie wat post.hi hi
Maar ik heb een enquite ingevuld,en helaas iemand zijn baan kwijt.Dat is balen.

VHU ik was vroeger daar wel een beetje bekend maar zou er nu niet zo meer heen rijden.Mijn eerste serieuse vriend woonde in rotterdam aan die kant.Kwam der dus wel eens.Volgens mij sta je dan wel aan de goede kant van rotterdam ( hopelijk schop k niet iemand tegen het zere been)

Ik ben een beetje ziekjes vandaag,veel geslapen.Net wel ff voer weg gebracht.Leuk dat jullie het over voer hebben.Wij verkopen Havens en Action quality en equifirst.
Zelf voer ik van alles omdat er wel eens wat over de datum is en we dat dan zelf opvoeren.
Dalerboy krijgt Equifirst classic fibre een eiwitarme kruidenmeusli en daarbij geef ik linamix een supplement korrel rijk aan omega 3 en lijnzaad.En als hij moet pieken op een mendurance voer ik equifirst omega 3 een meusli zonder haver maar met een hoog vetgehalte.Dit is voor paarden die een langdurige energie nodig hebben.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:32

goedemiddag

ga even mee met de samenvatting ben aan het eten koken....

of wij (menteam) naar paard en koets gaan weten we nog niet... wel is onze marathonwagen op paard en koets te bewonderen met krassen en butsen en all...
excellent stand staat onze kar..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:41

@ Aks en smickey ik doe ook een half jaar met een zak ongeveer. In de zomer krijgen ze alleen als ze gewerkt hebben en in de winter wel elke dag.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:11

Goedenavond!
Deze voormiddag een uur met Luna gemend, was leuk! Heb geluk gehad met het weer, begon net te regenen als ik terug thuis was :D nog geen skipak op de kar gedragen, wel al mijn sneeuwlaarsjes :P Bijlees:

Tine : gisteren goed gewerkt met Thabor & vandaag Rembrand en Amerigo. Langs de school gepasseerd, ik vind het altijd grappig om de reacties van de kindjes te zien als ze een pony voorbij zien rijden :D & :(:) voor de vermoeidheid!
S_L : klinkt echt super! Zijn er foto’s of filmpjes gemaakt? Ben benieuwd :))
Maisie heeft Robin gereden en helaas in de regen tijdens het longeren
Avaluna : dat is jammer!
Biancacoo met de honden het bos in
Tallechie : zal wel goed zijn als je er al een goed gevoel bij hebt. Gefeliciteerd!
Aks : :(:)
Cp heeft koets gevonden & verwacht veulentjes, leuke vooruitzichten! :)
Baudyh : :(:)

& dan nog over voer : momenteel staan de pony’s op de weide dus krijgen ze gewoon gras, en Lieze nog veulenbrok. Luna krijgt een dieetmengeling voor sobere rassen (shetlander ;) ) maar enkel als ze gewerkt heeft. Binnenkort gaan ze op het winterstuk en dan krijgen ze allebei brok en hooi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:45

Nou, de eerste 40 (van de 400) bloembollen zitten in de grond. Zoonlief heeft super geholpen. Helaas duurde het grasmaaien veel langer dan normaal, want de maaier had kuren. Morgen maar weer verder.

Tja, hier gaan heel wat zakken voer per maand erdoor. Maar er wordt hier ook best flink getraind. Als ze een dag vrij hebben krijgen ze 1/3 minder. Maar die vrije dagen komen niet zo heel veel voor.

Mijn oppas voor de donderdagavond gaat ermee stoppen, dus kan weer op zoek naar iemand anders. -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:03

Ben ook weer thuis, op dinsdag zet ik de paarden altijd binnen dus vanuit mijn ouders daar heen gereden.

Tine goed bezig. Jammer dat je zover woont, anders was ik graag gekomen.

Voor de rest bijgelezen, maar moet eten maken. En vanavond heb ik bankhang avond

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:13

Hi there..... zo weer een enerverend dagje werken achter de rug :=

Vwb voeren heb ik daar zelf nogal uitgesproken ideeen over maar de laatste 2 jaar dus aangesloten bij de stal waar we stonden, was volpension. Toen ik de pony's had op mijn landje had ik ze ook gewoon 'op niets' behalve handje muesli zonder of af en toe handje ponybix, maar dat was alles... deden ze het ook prima op.
Nu kan ik weer zelf voeren en dat vind ik toch wel erg fijn moet ik eerlijk zeggen.
Bente krijgt (nu nog wat gemengd met haar 'oude' bix maar als dat op is dan helemaal) ponybix/bix voor sobere rassen (of paarden die dus snel heet worden, dat laatste is het geval) en muesli zonder allebei van Subli en dus senior priores. De magnesium voer ik nu niet meer, was ik al aan het afbouwen en ze krijgt nu vrijwel onbeperkt hooi. Gevolg is dat ze geen stro meer eet en box gevuld blijft. Ze krijgt over 4 voerbeurten verdeeld, elke voerbeurt een bakje met daarin van alles plus nog appel of wortel of zoiets.

Bij elkaar is het maar het 1 kg voer. Minder dan dat geef ik niet omdat ze ook wel echt aan het werk is, dan hebben ze krachtvoer erbij wel nodig vind ik plus dat ze verder hooi of kuil krijgt en voor de vitamines heeft ze het krachtvoer dan ook wel nodig, ze kan ook niets uit een wei kan halen, want ze staat niet in de wei :+ .

En over paard is de spiegel van je ziel? Ik haalde vanochtend haar deken eraf en zag eindelijk weer een mooi glimmend afgetraind paard zoals ze zo rond april ook was ... ik heb vanaf mei tot nu ongeveer niet lekker in mijn vel gezeten (letterlijk) en dat gaf ze me toch terug... heb het gevoel dat we nu echt weer in de goede richting zijn.

Blondie gaat straks dus ook op de ponybix en muesli/senior priores.

Waar een mens wel niet druk mee kan zijn he :=

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:15

@tallechie, bank hang ze
@tine, goed bezig het is een begin, ik heb niet eens groene vingers, kun je nagaan.
balen van oppas
@lottex, lekker gemend vandaag
@baudyh, beterschapjes

ik sta nu op plek 300, maar om prijs te hebben moet ik in de top 75 komen, eerste plek is wel heel top, maar dat gaat me nooit lukken, helpen jullie mee?
link

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:04

lottex moooie samenvatting. _/-\o_
biancailona...ik heb al gestemd..helaas kan het niet nog eens...
tine mist straks donderdagavond oppas..balen.
lottex nog gemend, en ik zag een mooi uitzweetdekentje voorbij komen..
tallechie, fijn dat je gevoel goed is over het examen, nu maar afwachten !
vhu gewerkt, en heeft heel eigen mening over voeren..ik ook, maar ik hou die voor mezelf.. :+ voeren is zooooooo persoonlijk !
lanouska...dat kan toch niet een gebutste en gekraste koets neerzetten..wel eerst even uitdeuken en met commandant flink aan de poets he ?!! ~~}>
aks wil voedertijd...haha..heb je al gegeten inmiddels ??
baudy ziekjes..beterschap. :(:)

verder..geen nieuws.. :roll: en ben moe :O .....waarvan..?? :o?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:11

biancailona schreef:
@tallechie, bank hang ze
@tine, goed bezig het is een begin, ik heb niet eens groene vingers, kun je nagaan.
balen van oppas
@lottex, lekker gemend vandaag
@baudyh, beterschapjes

ik sta nu op plek 300, maar om prijs te hebben moet ik in de top 75 komen, eerste plek is wel heel top, maar dat gaat me nooit lukken, helpen jullie mee?
link

heb gestemd!!! hopelijk helpt het

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:12

net met me zieke lijf toch maar even db zijn stal gedaan en de rest hooi gegeven en straks nog ff de brok.
Nu weer ff niks

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:15

Hooi

Gelezen over honden trainen, voertijd, zieken, bloembollen, p&k, paarden als spiegel!

Gisteren voelde ik me al niet helemaal lekker op werk en vanochtend belde de baas op dat ik niet hoevde te komen dat er genoeg mensen waren :) had dus lieve collega tegen de baas gezegt!

Wel snel maar stal geweest lieve beestjes hebben we ook!

Over voeren van paarden Wish valt ook snel af maar nu met onbeperkt hooi/gras bietenpulp/zemelen/luzene en een kwartje dravers brok gaat dat goed :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:15

Logisch dat je moe bent Biancocoo is nogal wat gebeurd toch?
Mijn mening over voeren is ook puur voor mijn situatie en mijn paardje hoor :o maar die mening wil ik dan wel delen, mocht iemand er wat aan hebben is dat fijn, mocht iemand andere mening hebben alle respect :j
Mijn paard Happiness voerde ik toen ze Z dressuur liep en bijna elke week wedstrijd 5 kg krachtvoer, totaal andere situatie (dressuurtraining of duurtraining) en totaal ander paard :7 en ook andere tijden dus andere inzichten... :7

Zo en hier zijn we ook weer gevoerd :Y) verse pasta met carbonara saus, spekjes, courgette, ui enz :9

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:59

Vroeger voerde ik ook bijna onbeperkt hooi / voordroog, en maar heel weinig krachtvoer. Ze was altijd "rond met de druppel naar beneden"
Huidige SH heeft daar heel andere inzichten over: Ster krijgt 's morgens en 's avonds een halve maatbeker Mijten muesli (hoeveel gram correspondeert dat mee?), en 2 x per dag een flinke pluk hooi. Ze is nu veel meer in sportconditie. Rond bovenin, maar zonder de "buik" :D . Hij bekijkt de paarden allemaal stuk voor stuk en ze zien er super uit. Er is er maar eentje te dik; die wordt door de eigenaresse zelf (bij)gevoerd met een ander soort muesli.

Ik heb vanavond 2 kaartjes geboekt voor het theater in Venlo :) . Dochter en ik gaan morgen naar het Scapino Ballet kijken met hun moderne uitvoering van Romeo en Julia :P .

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:03

@gem, leuk een voorstelling van scapino ballet, veel plezier morgen
@baudyh, alle beetjes helpen, elke stem is er 1
@biancaoo, ja helaas kun je maar 1 keer stemmen, denk ip gevoelig is. Want ik kan met manlief ze mailadres niet nog een keer stemmen, dan zegt die dat ik al gestemd heb.

ik keek net sta op 299, nu nog onder de honderd zien te komen :') maar goed, morgen of vanavond kan ik al weer onder de 300 staan -O-