[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:58

@ tallechie: wat naar voor je zeg! En voor Daan uiteraard... Hopelijk kan hij snel weer slapen zonder last :(:)

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:01

@ gem remko zn pony zit ook in de D maat en is ook niet gemeten. Hij is al officieel gestart is geen probleem. Dus als je wilt kan je ook nog wachten hoor. Hier komt er in maart een meetmeneer bij de club dan gaan we ze laten meten.

Spoorbreedte kan je idd zelf meten. Die van mij is 1,26 dus komt wel nauwkeurig zou zonde zijn als het in je nadeel is.

Wagennummer is idd alleen voor sgmw.

Succes en als je nog vragen hebt gewoon stellen he !!

@ SL zal idd wel verschil zijn tussen nederland en belgie. Gelukkig dat het nu beter gaat.

Heb miss een wintec zadel op de kop getikt via bokt. Dan kan ik straks miss op jeroen gaan rijden. Wil dan ook graag een micklem hoofdstel maar dan moet ik nog even sparen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:08

Maisie schreef:
@ gem remko zn pony zit ook in de D maat en is ook niet gemeten. Hij is al officieel gestart is geen probleem. Dus als je wilt kan je ook nog wachten hoor. Hier komt er in maart een meetmeneer bij de club dan gaan we ze laten meten.

Spoorbreedte kan je idd zelf meten. Die van mij is 1,26 dus komt wel nauwkeurig zou zonde zijn als het in je nadeel is.

Wagennummer is idd alleen voor sgmw.

Succes en als je nog vragen hebt gewoon stellen he !!

Okee! Als de metert geen contact opneemt, laat ik de vereniging wel gewoon een kopie paspoort meesturen met het aanvraagformulier, en geef telefonisch wel tekst en uitleg als ze daarom vragen. In april of zo kan ik Ster evt laten meedoen met stamboekopname. Ik zou alleen wel een beetje verdrietig zijn als ze haar daarvoor niet goed genoeg vinden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:15

gem: krijg het niet in pb gekopieerd, dus als je me via pb even je mailadres wilt laten weten, dan stuur ik je mijn formulier. Indoor worden de papieren eigenlijk nooit gecontroleerd, dus ook de meetbrief niet. Niet dat ik nu vind dat mensen hun zaakjes niet in orde moeten hebben, maar als je kunt bewijzen dat je het hebt aangevraagd, loopt het wel los denk ik. Dressuur zit pony en paard toch bij elkaar en bij vaardigheid zullen ze vast wel zien dat het een pony is. Meetbrief is ohz veel belangrijker dan met mennen lijkt me, daar heb je per categorie een rubriek.

tallechie: ellendig weer. Maar superles gehad.

Krijg mijn oppas maar niet te pakken, dus weet nog niet of ik donderdag wel naar theater kan (Cabarat Drieluik, weet niet meer wie het vroeg).

Nou, ga zo naar bed, oogjes vallen dicht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:43

Instructeur zei al wanneer ga je weer op wedstrijd... :-)
Veale vindt het nu ook gewoon weer leuk, worden steeds meer een combinatie.

Meetbrief is inderdaad niet het belangrijkste. Ik heb het bij Alwyn ook, maar nog nooit gecontroleerd. (ook nog maar 2 keer meegehad).

Vervelend van de oppas. Ik ben nog steeds op zoek naar een oppas voor af en toe doordeweeks, maar kan nog geen geschikt iemand vinden.

We hebben Daan net even laten huilen, is niet anders, hij wilde niks meer. Nu slaapt hij, hopelijk een tijdje door.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 00:32

goedeavond

ik was er ook weer even heel snel

kreeg vanmiddag ineens een pakketje. en jawel simone heeft een valentijns cadeautje gehad :D

we zijn vanavond met het menteam begonnen om de marktwagen op te knapen om daarna te verven. we hebben dus vanavond eerst alle stikkers verwijderd (wat een poedersuiker klus zeg). en nu zijn we begonnen met schuren. morgen hebben we weer menles en donderdag gaan we dan weer verder met de marktwagen, en vrijdag hebben we weer les ik heb dus alle avonden wat te doen +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:48

Goedemorgen.

Waait het bij jullie ook zo? Ik wilde vandaag even op Thabor rijden, maar met deze wind durf ik dat niet. Gisteren er ook maar even opgezeten. Niet dat hij een pas verkeerd deed hoor, maar ik heb hem een maand niet gereden en dan durf ik niet meer. Hopeloos. Komt wel weer, maar ik moet weer even over die eerste drempel heen. Maar om dat nu met harde wind te gaan proberen... :n Geen zin om eraf te vallen en weer weken niets te kunnen. Dus hij krijgt maar even een dagje vrij. Ben ook weer vreselijk moe. BAH. Maar vandaag geen gelegenheid om te slapen. -O-

Hoe is het met de Zhora????

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:33

Gewoon niet doen Tine als je niet durft of als je twijfelt! Je hebt er helemaal niks aan als je valt, al helemaal niet aangezien je daar in je eentje bezig bent.
Ben ook heel benieuwd hoe het met Zhora is, hopelijk is alles goed!!

Hier een gebroken nacht achter de rug :Z
Er was een vliegtuig met heel veel vertraging en daar ben ik elk uur van de nacht over gebeld, heb alleen van 11 tot 1 uur echt geslapen, daarna tussendoor telkens allemaal hazeslaapjes. Lekker duf nu dus, maar vandaag weinig verplichtingen. Ga nu eerst in de les rijden en daarna zie ik wel wat ik doe vandaag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:39

gem schreef:
Okee! Als de metert geen contact opneemt, laat ik de vereniging wel gewoon een kopie paspoort meesturen met het aanvraagformulier, en geef telefonisch wel tekst en uitleg als ze daarom vragen. In april of zo kan ik Ster evt laten meedoen met stamboekopname. Ik zou alleen wel een beetje verdrietig zijn als ze haar daarvoor niet goed genoeg vinden.

Bingo! Metert belde gisterenavond om 22.45 uur :x nog (toen stond ik onder de douche), en nu alweer om 08.30 uur..... vroege vogel :roll: . Man is wel snel, om 10.00 uur staat hij op stal :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:57

Zo ben ik ook weer met een enorm snothoofd en vrijwel geen stem....dus ga maar niet mennen :7 maar ik voel me wel redelijk dus straks lekker naar stal even paardenlucht opsnuiven, knapt een mens meestal ook van op.

Had gisteren op werk even gelezen op bokt en zag het alarm rond Zhora, gisteravond kon ik niet op bokt (mijn laptop is gecrasht, ben 'aangewezen' op onze desktop en manlief was daarop aan het werk) dus toch regelmatig gedacht aan Zhora. Hoop dat het allemaal met een sisser is afgelopen maar wat een vreselijke schrik! Ik ben hier ook gewend 's ochtends brengen, 's avonds ophalen en dan is je hond / kat al helemaal uit narcose en zie je alleen de hechtingen maar geen bloed of wat dan ook. Dus S_L zeer terecht dat je hebt gebeld dat was anders echt niet goed gegaan, hoop dat het nu beter gaat met je meisje :(:)

@Gem ik vind het ook een enorm gedoe zo'n startkaart circus, had het voor RIzanta natuurlijk voor elkaar, ook makkelijk want geen stokmaat gedoe. Snuit heeft gelukkig meetbriefje en is nu 15 dus die hoeft niet meer. Maar bij mij stond Rizanta er nog steeds op (echt al tijden geleden afgemeld, gelukkig bewijs van, maar best wel pijnlijk eigenlijk als je haar er weer ziet staan ;( ) en Bente kreeg ik er maar niet in. Heb nu speciale andere link gekregen met hoe ik het moet doen van de KNHS en ga het vanmiddag weer proberen. Bente staat met haar stamboekpapier niet op mijn naam, ik vind dat niet nodig want dat kost me weer geld bij het KWPN maar daardoor schijnt het ook weer lastiger te zijn.... :7 enz enz maar goed, uiteindelijk zal dat wel goedkomen net als bij jou en Ster.

En het vervoer naar een wedstrijd, praat me er niet van, vind dat met mennen echt een enorm nadeel -O- . Hoop dat we dit jaar paar keer meemogen met vrachtwagen als instructeur wedstrijd heeft en voor de rest zie ik wel hoe we het gaan doen. Wil eigenlijk ook wel heel graag de wedstrijdjes in Rhoon rijden dit jaar, vond het daar goed georganiseerd, fijn terrein en gezellig.

Maar ja wil zoveel....en endurance en ook nog onder het zadel :+ en..en..en.. laat ik eerst maar eens zorgen dat ik uberhaupt ergens een keer start hahaha.

Lees ook nog over oppas, we hebben net een nieuwe, lijkt super. Ze heeft gisteren ook gekookt en zelfs alles afgewassen, het zag er keurig uit *D leuke meid dus hoop dat ze voorlopig beschikbaar blijft. Maar goede, betrouwbare oppas ja dat is altijd enorme zoektocht.

:wave:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:11

bijlezen wilde niet,
kan er geen kaas van maken, mn kop werkt niet mee,
af en toe last van wat volle ballon en af en toe issie stuk minder vol..
concentreren met lezen wil niet.

tussen stand ballonnen-bicci ; btje bagger...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:13

@SL: fijn dat het beter gaat met Zhora :j :(:) , wat een schrik.

@Maisie: ik heb de Micklem in Engeland gekocht, daar koop is sowieso vaker, scheelt flink.

@VHU: wat een superoppas :j , lijkt me idd verschrikkelijk lastig om te vinden.

@Gem: fijn dat de meter er zo snel is. Hier kan ik gelukkig wel alles in 1 keer mee nemen, maar wij gaan vanaf maart met dochter op concours onder het zadel, een stuk minder gedoe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:52

Bicci: :(:)
VHU: Rembrand en Amerigo staan ook niet op onze naam bij stamboek hoor. Veel te veel onnodige kosten. Maar Rembrand was al wel bekend bij de knhs toen ik startkaart aanvroeg, dus misschien dat dat scheelt? Zou eigenlijk zo gebeurd moeten zijn. Zoooo, dat is nog eens een oppas zeg. Nu mag ik absoluut niet klagen over de 2 die ik heb (1 op maandag en 1 op donderdag), maar koken en afwassen....

Gem: mooi dat het zo snel is geregeld.

Frensie: onrustig nachtje.

SL: ben zo benieuwd hoe het met Zhora is. Hoop dat je snel hier langs komt.

Vandaag hebben alle paarden vrij gekregen. Het is in mijn rug geschoten, dus al dat bukken met poetsen, optuigen en inspannen zag ik niet zitten. Heb wel uitgemest, want tja, kan het moeilijk laten liggen.

De paarden zijn trouwens nog steeds heerlijk aan het spelen met hun kapotte skippybal. Zal zo even foto van gisteren plaatsen (ze staan nu weer in de wei en tot nu toe blijven ze van de tent af gelukkig)

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:10

Oei Tine sterkte! Doe het maar rustig aan met je rug voor zover dat wil lukken.

Bicci ook sterkte!

VHU beterschap!

Gem super dat de meetmeneer al zo snel kan komen!

Ik heb net in de les gereden, ging best lekker! Zit nu op de bank met warme chocomel en stukje ontbijtkoek :D Straks even paar boodschappen doen en verder hoef ik vandaag helemaal NIKS!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:51

Even snel langskomen om te vermelden hoe het met Zhora gaat.
Ze is een heel andere hond in vergelijking met gisteren. Het verband is er ondertussen af, er is 1 klein plekje wat nog een beetje nat is van het bloed, maar er zit geen beweging in het bloed. De dierenarts had er het volste vertrouwen in dat het dik in orde komt.
Zhora eet heel erg goed, ze drinkt netjes en ze beweegt alsof er niets aan de hand is. Ik hou haar wel nog binnen in een afgesloten ruimte waar ze geen gekke bewegingen kan maken, ook de andere hond kan niet bij haar.
Als ik niets meer laat weten (omdat het goed gaat), komt de dierenarts morgen middag nog eens langs om te kijken hoe het gaat en om pijnstillers te geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:11

Heel fijn te lezen dat het goed gaat met je hond!!! Maakte me wel een beetje zorgen.

Zo meteen zoon naar muziekles brengen. Ga ik even wat shoppen. Hij moet nieuwe pyama's hebben. Voor hem kleding kopen is veel leuker dan voor mezelf hahah. Daarna naar het zwembad. Hoop dat dat lekker is voor mijn rug. Zoon moet wel eerst even oefenen voor zijn C diploma daarna spelen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:15

Vanmorgen is de ponymeter van het KNHS geweest. Was blij dat ik zelf onderzoek had gepleegd. Lesmees vroeg of ik meteen internationaal wilde gaan starten, want dán was meten pas nodig. Hij kan nogal overtuigend overkomen, maar ik werd dit keer in het gelijk gesteld door de metert -:) : wedstrijdpony's moeten voor álle KNHS wedstrijden, in alle disciplines en klasses, officieel gemeten worden door het stamboek bij stamboekopname óf door het KNHS. En aangezien deze man, getuige zijn stempeltje van de NHS ( :)) _/-\o_ ) , dit blijkbaar al eeeeeeuwen deed, was de discussie hierover snel gesloten ;) .
Ster meet nu overigens officieel 1.45 m. Ik had gedacht dat ze iets kleiner zou zijn, maar dat valt dus mee.

SL: fijn te horen dat het goed gaat met Zhora :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:30

gem: dat is dus duidelijk.....en nu niet meer groeien,anders straks een E-pony!
sl: fijn dast zhora weer goed gaat,nu nog duimen voor je examen....
en ik zit met dooie vingers te typen....wat is het waterkoud :brr: nu hier 6.5 graden, maar vond de -6,5 beter aanvoelen :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:40

Happy: Ster wordt al 8, dus of ze nou nog groeit of niet: de ponymeter hoef ik niet meer te laten komen :7 .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:48

Naar mijn weten hoeven alleen de twijfel gevallen pony-paard (de D en E pony's dus, omdat E'tjes paarden zijn bij het mennen) gemeten te worden bij het mennen. En straks de A'tjes voor de 110 spoorbreedte.

Mijn pony's worden als 3 jarige stamboek opgenomen en worden dan gemeten, maar naar mijn weten telt dat niet voor de KNHS. Al moet het gek gaan willen die van mij B pony's worden. Alles wat 8 jaar en ouder is is wel gemeten. Heb jongere pony's gehad die ohz uitgebracht werden, dus toen de 8 jarige en oudere ook omstebeurd mee genomen als ik plekjes vrij had in de trailer (afspraak maken en heen rijden was meer moeit dan het meten zelf, dus 2 meten ipv 1 koste weinig extra moeite).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:49

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... tyle=&men=

@Gem
hier lopen 2 regels door elkaar
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... tyle=&men=
menpony's moeten alleen gemeten worden tussen 1.45,1 en 1.56,9 anders niet. Dus kleinere exemplaren niet. En tot het 8-ste jaar.

De regel voor ponymetingen geldt alleen voor pony's die uitgebracht worden in de pony rubrieken onder het zadel.
http://www.knhs.nl//news.asp?pCatID=225 ... =&ppCatID=

Maar het maakt niet uit meer, ze is gemeten en valt in de mencategorie die gemeten moet worden. Dus alles is nu goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:51

Wat fijn dat het goed gaat met Zhora.
Sterkte met je rug Tine!

Gedoetje met meten van (D/E) pony's B-) we hadden het laatst nog over hoe groot bepaalde paarden waren en volgens stalhouder is Bente trouwens echt wel 1.57, 1.58 dus ik ga er maar vanuit dat dat zo is. Wel grappig dat je echt nog een ponymeter had uit het NHS tijdperk :7

En over spoorbreedte, het ligt ook aan hoe je je banden hebt opgepompt. Bij de wagen van Bente als ik ze goed strak oppomp zit ik op 1.26, is het wat zachter op 1.27.

Hier nog steeds nauwelijks stem en wattenhoofd maar we zijn wel lekker naar stal geweest :+
Omdat ik niet topfit ben heb ik Bente even gelongeerd maar maar kort want er kwam een stortbui >;)

Lekker gemend met de pony's, ondanks mijn stem. Corrigeren van Snuitje gaat langzamerhand beter, begin er zelf wat handiger in te worden :o . Mannetjes liepen toch behoorlijk wat stukken keurig met elkaar op. Vind het toch een uitdaging om te kijken hoe en of we ze voor elkaar kunnen krijgen. Snuitje probeerde trouwens nog paar keer wat fratsen maar ik kreeg hem dus steeds weer op het goede pad <<) Rattan was weer erg engelig _/-\o_ zul je zien dat zodra Snuitmans zich gedraagt, dat Rattan fratsen krijgt :roll:

Wel weer gedoe met die stokmaten Snuitje is 1.15 en is dus A pony, mag enkelspan wagentje spoorbreedte vanaf 1.15. Maar Rattan is 1.21, dus die zou enkelspan 1.25 spoorbreedte moeten. Tweespan moeten ze beide 1.25 spoorbreedte. Dus als ik KNHS tweespan zou willen starten D/V moet ik andere wagen of dat dus oplossen want mijn wagen is 1.15. Met SGMW zouden we zowiezo 1.25 moeten hebben. Nu zou ik een wagen met 21 inch kunnen kopen, want daar kan Bente ook goed voor, en dan een voor enkelspan (Bente) en tweespan (de mannetjes).... niet dat ik geld heb voor een andere wagen maar zit er toch wel regelmatig aan te denken.... (tja, plannen moet je blijven maken he :7 )

@Bicci sterkte met je hoofd :(:) doorzetten hoor, het wordt echt vanzelf beter :(:)
@Frensie fijn dat je lekker hebt gereden in de les (is dat trouwens een groepsles,wat grappig zo door de week en dan overdag)
@Tine vind ze wel schattig hoor zo met die bal <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:33

@ VHU het is inderdaad een groepsles. Er zijn 2 lessen op woensdagochtend. Van oudsher is de eerste voor 'iedereen' en de tweede is een 40+ les.

Fijn dat je lekker gemend hebt met de mannetjes! Is het geen optie om je beide wagens in te ruilen voor éém wagentje?

Heb vanmiddag maar even geslapen. Net met de honden gewandeld. En straks eten koken, boerenkool. Een hele grote pan, want morgen heb ik ook dienst dus dan kunnen we morgen boerenkool opwarmen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:38

ballonnen-bicci tussen stand,

vandaag meer last dan gisteren helaas....
ballonnetje is sinds 11u - half 12 weer wat voller en drukt dus...
blegh...
heb dan ook nu ffkes wel btje meegelezen, maar is niks blijven plakken...
reageren word m nu niet...
vanaaf vroeg naar bed had ik gedacht met pil van de HA en keihard duimen dat morgen wat beter is....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:44

Heb gelukkig geen last met te kleine pony's. Robijn is 1,18.

Idd moeten alleen de D/E maatjes gemeten worden daar valt die van remko ook in. Denk dat Robin nog in de b maat valt maar die ga ik ook laten meten puur omdat ik het leuk vind om te weten en kost maar 7,50 ofzo.

Tine leuke foto met de skippybal. Joep heeft ook een zo'n bal gesloopt daar was ie helemaal fan van.

Tallchie balen van Daan zn tadjes. hopelijk is hij snel weer de oude.

VHU heb je nog wedstrijdjes staan met het 2-span of niet? Naar Rhoon gaan wij waarschijnlijk ook weer deze zomer. Ga binnenkort eens een aantal wedstrijden opgeven heb ook geen flauw idee hoe dat nu werkt zonder coupons.