[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:14

Tallechie sterkte met daantje, beter nu van die dingen als dat ze wat ouder zijn. Heb het zelf meegemaakt ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:17

@ PrinsjeH: Ja de woningmarkt is vreselijk! Ik wil ook heel graag een huisje waarbij Romeo aan huis kan zijn, mijn vriend wil dat ook heel graag. Momenteel woon ik nog bij Hotel Mama, maar de plannen zijn er wel. Een vriendje voor Romeo wil ik ook heel graag zodra er geld voor is, liefst nog een 2e Romeo'tje voor in het tweespan.
Ik zou mijn dieren ook nooit verkopen vanwege de afstand, zelfs niet als het financieel niet ging. Als ik financieel krap bij kas zat, zou ik hem verhuren ofzo, maar zeker nooit verkopen. Verhuren zou ik ook niet willen, maar liever dat dan helemaal verkopen!

Har heeft zo een wondje achter zijn voorbenen? (onder zijn oksel om het zo te zeggen) Vandaag heb ik weer eens 28 km gereden en nu is het bij Romeo ook weer open -O- Het is alleen bij korte ritjes (onder 20 km) dat hij zich niet open schuurt. Nu begint de miserie weer, pff :( Ik heb er zinkspray op gespoten, dat helpt heel erg goed bij de genezing. Wel kl*te dat het net nu open schuurt, volgende week ga ik op men-vakantie...
Weet jij toevallig een oplossing? Ik weet namelijk echt niet meer wat ik moet doen... Zo een schapenbontje heb ik gekregen bij mijn paardenshop (man had een oud bontje liggen, gebruikte hij als hij op zijn knieën moest gaan zitten, dus hij verkocht het eigenlijk niet), ik weet niet waar ik nog zo een tweede kan vinden.
@ VHU: weet jij misschien waar je zo een schapenbontje kunt vinden voor rond de singel? Gezien jij die ook had...

@ avaluna: Ja je moet er wel veel van houden om dat ervoor over te hebben. Ik zou het er ook voor over hebben, maar heb bij mijn nicht gezien dat dat niet vanzelfsprekend is. Ik vind dat als je een paard koopt, dat je er dan ook fatsoenlijk voor mag zorgen. Daarom hoef je er nog niet veel geld tegenaan te gooien, maar de goede verzorging is toch een vereiste. Punt bij mijn nicht was dat haar paard niet op pension stond, gewoon op een wei en een stalletje dat ze zelf gebouwd hadden, dus er was niemand anders die voor haar paard zorgde.

@ VHU: kan me inbeelden dat het erg moeilijk is om een betaalbare stal te vinden die kwalitatief goed is.

@ tallechie: wat vervelend die ellende met Daan. Hopelijk is alles snel in orde!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:21

ach, ik ga ook 2 dagen achtereen niet naar stal. Dus dids staat nu ook in zijn wei met schuilstal.
En ik ben vast heel erg slecht, maar ik voel me er geen slecht baasje door :)) Ik mis 'm, maar hij mist mij niet hoor..

Ben net wel gebeld dat hij nog aan de goeie kant van de draad stond. Ik ben zeer verbaasd _O-

Nou ik ga even de stofzuiger van stal trekken... ''t huishouden gaat nu maar even voor 't paardje :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:29

aah Tallechie, wat een pech voor jullie, hopen dat 't allemaal geregeld kan worden met de creche want je geeft zelf wel eens aan 'er doorheen' te zitten en dan is paar uurtjes creche misschien wel fijn (als 't tenminste allemaal kan daar met de beugels en het helmpje evt), sterkte ermee!

@SL: ik hoorde hele goede verhalen over die Mattes singels en mijn stalhoudster zweert zelf bij een natte zeemdoek om de singel (zo'n leren zeem, bij de action ofzo), deze maak je nat, wring je heel goed uit en wikkel je om de singel, dat schuurt niet en verkoelt door het koude vocht... heb ik zelf nog niet geprobeerd, laat wondje eerst dichtgroeien. Hopelijk is het bij jou over voor je menkamp joh!!!! Duimen maar!!! (ik doe mee)

@Naaltje: twee dagen zonder Diddle... o o o... Maar vorige week had ik dat ook (met m'n teen) maar ik mis m dan vreselijk....

iemand vergeten??? snorry... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:31

heel snel tussendoor :o
vwb singelhoezen, ik maakte ze zelf van losse schapenbont die ik dan kocht. Als je veel kilometers rijdt moet je soms creatief zijn }:0 Maar voor degenen die enigszins beschaafd aan de gang willen gaan, dit was een van de eersten die ik gebruikte, werkte prima
http://www.divoza.com/collectie/paard/7 ... msvel.html
maar dat is voor onder het zadel.

Er zijn allerlei topics geweest over dit onderwerp, maar bij deze een waar er eentje staat die voor het mennen is, moet je even de topics door B-) heeee, ik heb het al gevonden...bij deze een antwoord dat ik ergens heb gegeven, nou als je het nu nog niet weet, moet je alleen nog een te pakken zien te krijgen maar dan heb je de leveranciers geloof ik :evaw:

Citaat:
Deze vraag komt best wel regelmatig voorbij.... heb even wat voor je opgezocht... mijn paard/poowns hebben er gelukkig geen last van (mennen) onder het zadel had een paard van mij er wel last van, gewoon super goed schapenbont eromheen en nooit meer last (maar dan wel een goede, echte dus ,geen fleece), wel altijd benen even naar voren trekken zodat huid goed voor de singel zit en glad.

Deze tip leek me het handigste...

Divine schreef:
@MarjaR: je hebt gewoon het verkeerde bontje

Als je zoeen hebt, schuift het niet onder de singel vandaan, én je kan gewoon de singelstoten netjes wegsteken en daarna het bontje dichtvouwen (het lijkt op maandverband-met-vleugels ). Simpeler kan niet, en het werkt perfect:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ABXFATBD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCYYZU33.jpg

[AR] Overtollig okselvel, iemand tips voor openrijden
[AR] Drukplekken van de binnensingel
[AR] Singelprobleem , urgent !!
[AR] neopreen mensingel

Komt uit dit topic
[AR] goeie singelhoes of andere oplossing?

Nou ik ga aan de rode wijn & spaghetti :9

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:50

smakelijk en proost VHU! :9

@prinsjeH; mis hem ook wel :j zeker. Wilde eigenlijk vanavond even het bos in gaan zonder zadel. Maar eigenlijk ben ik te gaar daarvoor, en 't huishouden. We zijn elke ochtend allebei om half 8 weg, en komen pas tegen kwart voor 6 weer thuis.. sja ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:13

Ben ik nog even. Heb bijgelezen, maar lampje is hier bijna uit :O

Tallechie: wel vervelend voor Daan, maar beter nu beugels, dan later veel problemen. En datzelfde geldt voor het helmpje. Kinderen schijnen er (van beide ) weinig last van te hebben hoor!

Thabor was superbraaf. Anderhalve week niets gedaan en zo ingespannen. Hij bleef keurig stilstaan bij het inspannen en bij het mennen ook heel gehoorzaam. Wat zijn we toch blij met deze jonge vent. <3 Daarna is de smid een poos bezig geweest, alle hoefjes zien er weer picobello uit. Eigenlijk was ik toen te moe om nog iets met de andere te doen, dus Amerigo heel kort (10 min) gelongeerd en Rembrand 20 min gemend.

Morgen eerst lekker uitslapen en dan begin ik met Rembrand, zodat ik nu wel even serieus kan gaan oefenen voor zondag.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:35

@ Naaltje: begrijp me niet verkeerd hé, ik heb er niets op tegen om 2 dagen niet naar je paard te gaan, maar mijn nicht kwam er soms 2 weken niet, en dat vind ik er toch een beetje over.(zeker als ie gewoon in the middle of nowhere op een graslandje staat met een schuilstal, dus geen pension)
Dat hij jou niet mist, dat is jammer genoeg waar! Zolang ze eten hebben, zijn ze even blij :j

@ PrinsjeH: zo een natte zeemdoek moet toch niet gemakkelijk zijn om te realiseren? Lijkt me moeilijk omdat het toch enigszins los zit (geen klittenband ofzo om het vast te maken) Kan wel een oplossing zijn, dank je voor de tip!
Van Mattes singels heb ik nog nooit gehoord, maar dat kan ook een goede oplossing zijn (gezien men zegt dat schapenwol het beste is).
Vorig jaar ben ik ook met die wondjes op vakantie gegaan, alleen had hij toen ook nog wondjes aan zijn ogen van het hoofdstel. Gelukkig is zijn hoofd wondjesvrij en is het aan zijn oksels nog niet helemaal open (al scheelt het niet veel), volgende week neem ik gewoon mijn zinkspray mee en bontjes die ik kan vinden om toch enigszins te beschermen. Ik heb ook wel halsterbontjes hier die ik aan elkaar heb gemaakt (met de klittenband) waardoor het om de singel gaat, dan zit aan iedere oksel 1 stukje schapenwol.

@ VHU: dank je voor het meezoeken!

@ tine: Geniet van het uitslapen morgenvroeg! Super dat Thabor het zo goed doet!

Ik ben zonet vakantie een beetje gaan bespreken, hoe we gaan rijden enzo. Het is een stukje lopen tot het huis waar we gaan verblijven, maar ik zie het wel zitten! Het is een kleine 40 kilometer, maar als we Romeo voldoende laten stappen tussendoor en even uitspannen als we gaan picknicken, dan moet dat zeker en vast lukken :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:26

Even snel, ben net terug van stal.

Gewandeld met alwyn, heb foto's gemaakt. Heb ook foto van Daan in beugel maar ga nu eerst naar bed. Afgelopen nacht slechte nacht gehad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:01

Rustig hier.
sl vervelend dat romeo weer wondjes heeft
tine lekker bezig geweest

daan in de beugels
Afbeelding
Afbeelding

alwyn aan de wandel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alwyn schrok van de koeien :-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:13

Goeiemorgen allemaal

Alwyn-foto's! <3 wat een droppie toch
En Daan-in-de-beugel-foto's. Vervelend dat het moet, maar net wat de rest zegt, liever nu in de beugel dan straks met een hoop problemen.
Romeo weer wondjes :(:) Wanneer vertrek je op vakantie SL?
Tine lekker aan de gang geweest met de paardsels
Niet naar de paarden, het is heel erg maar nu mijn twee jongens op verschillende plaatsen staan zie ik vooral Sun ook maar weinig. Heb m nu sinds vrijdagmorgen niet gezien en ga vanmiddag weer die kant op. Natuurlijk is er wel verzorging, en dit is ook wel uitzondering, straks als ze weer allebei op 1 locatie staan, ben ik weer 6 dagen per week bij ze.

Gisteren heerlijk genoten van alle Friezen op de keuring. Ons Eefje zat in de twenterrubriek met nog 9 andere paarden. Ze was wel nerveus, daarom liet ze haar stap niet echt mooi zien, die bleef kort en gespannen. Na de keuring moest de groep smiddags terugkomen voor de primering en plaatsing, en toen ze binnenkwamen liep Eef als vierde. Na een rondje mocht ze ook nog een plaatsje naar voren, en uiteindelijk is ze 3e geplaatst met een tweede premie *\o/* Knappe paard!
En dan nu zorgen dat ze dat volgend jaar handhaaft, dan is ze stamboek ster :)

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:15

Super lacuna van Eef

Ik zal even wat gaan doen, huishouding, studie, straks consulatiebureau, fysio komt nog en ook nog naar stal

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:03

daan in de beugels en lekker met alwynn gewandeld.

evelli, wie is vosje?
en ging het goed het rondje met dora? daar had je toch een klein 'ongelukje' mee gehad?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:12

Goedemorgen.

Netjes Lacuna!!

Nou, ik ga mezelf naar de wei slepen. Eens zien of ik Rembrand kan pakken.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:16

Morgen allemaal.

Daan in de beugels. Ziet er naar uit voor hem, maar beter nu even doorbijten dan later er veel last van.

Reistijd van thuis naar stal: ben blij dat het bij mij slechts enkele minuten is. Als ik hier lees van 45min reistijd, in die tijd kan ik al heel wat poepscheppen en voeren,...

Zonet telefoontje gekregen van de boer. Hij komt misschien vanavond hooi brengen. Heel mijn planning in de war. Want de hoefsmid zou ook komen, maar hooi gaat even voor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:17

goedemorgen....
nou, man is aan het zwillen.....(rijtjes maken van het hooi), we gaan voor onszelf een gedeelte van het hooi in grote balen laten persen zonder folie eromheen, dan naar binnen, in de stal leggen op pallets.
de pers komt na 13 uur. en morgenmiddag ook nog kleine pakjes laten persen van de rest.
scheelt mijn man een hoop gesjouw, en het hooi ligt in dezelfde stal als de paarden, dus maakt niet uit of ik nu met een kleine pakjes hooi ik de kruiwagen gooi om te voeren of 1 grote plak.

Daan in de beugels,...zal wel wennen zijn voor hem, maar beter nu dan later problemen.
Alwyn lekker aan de wandel.
Tine gaat Rembrand vangen...succes.
het is al wel warm zeg !!
Lacuna, goede resultaten op de keuring ! super.
Romeo wondjes van de singel ?? balen zeg !!

Gisterenavond voor een vriendin bij een 2-jarige A-welsh kruising geweest om te kijken, het is net een mini-arabiertje...ik vind hem helemaal te gek !! <3 ze heeft nog niet besloten om hem te kopen...hij blijft eigenlijk voor haar iets te klein...dus tja...afwachten maar.
superluxe ruintje om mee te gaan dressuren ofzo en als kinderpony helemaal geweldig <3 zou hem zelf wel willen kopen... :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:21

@Tallechie: oh, dat is zo ontzettend rot voor jullie als ouders :(:) :(:) :(:) , schijnt echt dat de kinderen daar zelf niet zoveel problemen mee hebben, gelukkig.
Ik hoop dat je het allemaal goed kunt regelen op de creche :j .
Wat leuk, Alwyn aan de wandel.

@VHU: hahaha, nog ff bokken tussen de soep en aardappels op vakantie ;) .

@SL: vervelend dat het wondje nu weer komt :(:) . Lijkt me idd wel te doen, die 40 km.

Gisteren met de koets naar het park geweest, kind afgezet in het recreatiegebied met oma, daar was het natuurlijk hartstikke druk, we hadden flink wat geld kunnen verdienen, want er was veel vraag naar een koetsritje *D .
Sta ik voor het grote terras op Connor en oma te wachten, nam Liesje meteen een grote plaspauze :') , gelukkig geen commentaar, want volgens mij mag ik daar überhaupt niet komen met de koets :o .

Vanmiddag gaan we het "blote voeten pad" lopen, dat heeft Connor eens gedaan met een feestje en dat was blijkbaar geweldig, hahahaha, ik ben benieuwd, survivallen op blote voeten, je schoenen gingen in een locker zei Connor, dus ik kan ook niet smokkelen :') .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:58

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:02

Net met Daan bij het consultatiebureau geweest. Hij is 64 cm lang, hoofd 40 cm en 6500 gram, dus maar 2 cm en 300 gram gegroeid. Maar zat wel op het gemiddelde. Heeft ook weer prikjes gehad.

Daarna even broekjes gekocht wat onder de beugel kan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:14

:wave: *komt even snel langs om te zwaaien vanuit een warm brabant!*

sterkte voor daan zijn heupjes!

verder heel vluchtig alles doorgelezen, internet is hier zwak en valt steeds weg, dus thuis lees ik straks weer goed bij... 8-)

echt zomer hier, harige hond ligt in de schaduw uit te puffen, heb zelf de eerste dazensteken al te pakken (wat gelijk resulteert in een mega dikke enkel bij mij... :+ ), maar super naar ons zin!

Gisteren met span haflingers mee het bos in geweest, en echt belaagd met dazen, ik wist niet dat er zoveel waren! :oo
vanmorgen met enkelspan met bos in geweest en 2e helft zelf mogen mennen, leuk! *\o/*
heel gevoelig paardje dus echt leuk rijden!

zo wat eten en dan boodschappen doen voor de BBQ!
komen ook vrienden van ons die hier ook in de buurt wonen, dus dat moet gezellig worden... :j

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:24

iedereen nog bedankt voor de felicitaties.
Biancacoo : ik denk dat je niet echt in de buurt woont om te helpen ;)
VanHuisUit : ik heb de schoftbeschermer vandaag gekregen. (moet hij onder het hele schoftje passen ?)
Avula : ik heb gestemd
Nouvel : fijn dat het zo leuk was

Ik ga zo eventjes met me brommer naar stal is het mooi weer voor ;)
de stallen even doen en vanavond denk ik charly even longeren zal nu wel te warm zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:25

@ Nouvel: hier helaas al heel wat dazen gezien. Heb net de grote jongens maar een vliegendeken aan gedaan. Thabor zat helemaal vol met dazen. Hij bleef er wel rustig onder hoor, maar zag er zo zielig uit. Amerigo heeft er het minst last van, maar ja, die is dan ook helemaal wit. Heb voor hem geen deken, dus hij moet het zo maar redden (maar dat lukt wel zoals het er nu naar uit ziet)

@ Biancacoo: fijn dat het hooien lukt!

@ VHU: erg verslaafd hihi

Vanmorgen een uur met Rembrand gemend, ook proeven geoefend, maar dat ging nog niet zoals het hoort helaas. Nou ja, we hebben nog een paar dagen......

Vanavond gaan we de andere 2 doen en uitmesten, is het nu veel te warm voor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:46

grote balen hooi zijn binnen....wel een verademing, die grote balen, gewoon met trekkertje naar binnen gereden geen gezeur.
zijn er 15, staat ongeveer gelijk aan 225 kleine pakjes dus genoeg voor onszelf.
nu ligt er nog hooi op het land voor kleine pakjes, die worden morgenmiddag geperst, en verkocht ! :j daar betaal ik dan het persen van de andere balen weer van, gratis hooi voor mijn eigen paardjes ! super !! *\o/*

wat is het warm he ?! zoon en man lekker in zwembadje..
zit nog te wachten op bericht van vriendin of ze nou de 2-jarige wel of niet koopt !! dan duurd een dag lang zeg !!

binnen hier in huis lekker koel.

Tine vervelend dat het mennen met Rembrand niet zo goed ging, hij had nog niet genoeg van zijn vakantie ??

nouvel lekker gemend !! heerlijk, op die dazen na dan...
ga zo even kijken naar link van avaluna... gekeken en gestemd op jou hoor !!
bijzondere ervaring, van zoiets hoef ik niet eens te dromen, daar kom ik niet eens voor in aanmerking !!
geweldig dat je mee kan doen ik hoop dat je wint !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:51

Ik heb veale ook een sliertending en deken op gedaan, hij zat er onder.

super nouvel, nog veel plezier
tine super en succes nog
super bianca.

Ik heb net gemend met veale, zijn gelijk de weg op gegaan, ik ken hem echt niet terug, helemaal super. kwamen zelfs nog trekkers tegen, hij versneld wel wat maar blijft te sturen. Daarna iemand anders geholpen met zijn fjord. Die is vorig jaar aan de kletter gegaan, maar ging nu goed. Geen tijd om alwyn te doen, fysio komt zo

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:37

fijn dat het zo goed ging talllechie.

Heeft iemand misschien een voorbeeld van vaardigheidsproeven of zijn die er niet echt?
Op de KNHS site kon ik alleen maar de dressuur proeven vinden.

Ik doe binnenkort waarschijnlijk mee met een vaardigheidsproef voor BB enkelspan,
en zou graag voortijd een soort parcourtje willen oefenen.