[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:34

vandaag moon gewassen..
had dit zaterdag ook gedaan..met als gedachte dat ze zich wel schoon zou houden(normaal een zeer nette pony, nooit vies). morgen hebben we namelijk een rit waarbij we in de krant komen.
helaas had moon zich woensdag heel erg vies gemaakt... :')
ze zag er verschrikkelijk uit.
dus vandaag nogmaals gewassen(leuk, die witte vlekken)

jackson is gelukkig donker dus hij kwam er vanaf met alleen de staart en zijn witte beentjes :P

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:40

Zo weer thuis uit mijn werk, even bijgelezen. Zie veel leuke buckje foto's voorbij komen en mooie dekjes.
Lacuna die een geldboompje heeft :P
En nog een relatiecrisis bij rivaldo.

Ik heb vanmorgen 3 kwartier gefietst met sharon, ze was weer amper nat (alleen maar gedraafd :))
Even bij oma wezen zwaaien en bij mij moeder gestopt.
Opa is thuis :D

En heb de transportbeschermers gepast, heb me rot gelachen pony was echt over de zeik haha. Maar heb haar er een half uurtje mee in de bak laten lopen zodat ze even kon wennen, want morgen gaan we naar van Rijs :D:D

Oja ik heb me in een wazige bui opgegeven voor een oefenmarathon volgende week. Hihi heb alleen geen idee wat ik kan verwachten en welke van de 2 ik meeneem :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:47

Pff wat gaan jullie weer snel!
Ik heb alles gelezen, maar met mijn kortetermijngeheugen blijft niet alles bij.. :o
Marrianne heeft goede punten (proficiat!), gelezen over tuigen, een prijs die is opgeslaan, wat van BR, leuke foto's van Buckje, het al dan niet hebben van een ruitertje, magicmist heeft moon gewassen, paardjes die naar je toe komen rennen (doet Romeo ook, dan word je toch zoo verliefd als ze hinnikend op je af komen gegaloppeerd <3 ), Yuri wat leuk dat je opa terug thuis is! Gaat het al wat beter?
Ohja! En Buck die uit de kast is gekomen _O- Ocharme, zou ik Romeo niet durven aandoen, daarvoor houdt hij te veel van zijn reputatie :D

Ik ben mezelf gaan pijndoen in de paardenshop. Weer voor 60 euro gekocht en ik heb eigenlijk niets. Een halster voor deze zomer (flashy blauw :+ ), antiklit spray, en een kapje voor over zijn hoofd tegen de vliegen en hier hangt ook een lapje aan voor de neus tegen de zon te beschermen.
Vorige week heb ik dan ook nog een nieuwe fleece deken gekocht omdat de vorige gesloopt was, dat was weer 40 euro, pessoa tuig was 38 euro, hoestspul 22 euro, pff dat beest plundert me helemaal!
Ik was ook nog van plan om een zadeltje te kopen voor hem, maar ik denk dat ik dat nog even ga uitstellen :o Ik ben nog studente, ik heb geen weekendwerk, ik krijg enkel 35 euro per maand van mijn ouders, dus het is niet dat het geld op mijn rug groeit :o

Yuri

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:53

oef sl dan is het wel op ja.

Ik heb ook eigenlijk niet echt geld voor het ideal tuig maar besloten dat het er gewoon komt :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:06

@ Yuri: zo ver was ik nog niet terug gegaan in de tijd... In maart heb ik een Zilco tuig gekocht voor Romeo :Y) En dan spreken we nog niet over de nieuwe Dutch marathonwagen die in vorig jaar in april heb gekocht! Ik ben echt slecht bezig! Ik geef meer geld uit aan Romeo dan aan mezelf :?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:11

agh tis toch je hobby, dus ook voor jezelf :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:12

Blijft dit hoge tempo zo????? Is toch niet meer bij te houden?

Wel gezellig natuurlijk.

@vhu: quincy is nog steeds hetzelfde. Heb overigens niet het idee dat hij pijn heeft. Morgen of overmorgen komt de fysio, hoop dat zij hem kan helpen, anders weer da bellen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:16

@ Yuri: dat is waar :D Ik heb het er ook voor over. Ik kocht liever die marathonwagen dan een eigen auto. Die marathonwagen verbruikt geen benzine :Y) En in de zomer rondrijden in een auto vind ik lang niet zo leuk als met paard en koets!

Hier twee foto's van het kapje:
Afbeelding
http://img576.imageshack.us/img576/5783/1006125.jpg

Mijn vader verklaarde mij gewoon gek dat ik dit had gekocht, maar mijn moeder was echt boos op me. Ze zei: "Arm beestje, ik heb echt medelijden met hem! Als je hem dat aantrekt, gaat hij het zich nog beklagen dat jij zijn baasje bent!"(ze zei dit niet om te lachen, ze meende het echt wel)
Toen zei ik boos terug: "Wat weet jij er nu van! Je weet amper dat een paard 4 benen heeft!"
Sorry hoor, maar ze weet niets van paarden, dus ik vind niet dat ze het recht heeft om te zeggen dat ik het niet waard ben om Romeo zijn baasje te zijn. Toen ik haar uitlegde dat dit was om hem tegen de zon te beschermen, en tegen een oogontsteking(door de vliegen, dit heeft hij vorig jaar gehad), toen zei ze: "Dan heb ik nog liever een oogontsteking en een verbrande neus dan met zo een ding over mijn kop te lopen!"
Pff... krijg je grijs haar van! -:(-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:24

Citaat:
Pff... krijg je grijs haar van!
_O- _O- en hier dus zo'n moeder met grijs haar :D ;)

Vind het een prima kapje hoor, zo zielig als ze met die zere ogen zitten en ook nog met een verbrande neus. Alwyns neus is wel heel roze maar nog niet verbrand...hopen dat hij er tegen kan. Anders moet hij er ook aan geloven. Heb wel nog een ogenmasker, een met een paars randje :+

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:27

haha geweldig van die ouders die het zo goed weten (not)
mijne lopen ook al weer met die kappen hoor :D
Alleen de shet niet maar die heeft een berg manen :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:41

Zeg maar tegen je moeder dan dat er meer dierenbeulen zijn, ik heb namelijk ook zo'n kap voor Lizzy besteld loopt ook met ontstoken ogen rond en bekookt water + zalf hebt niet. Langdurige oogontsteking zorgt voor blindheid dus tja liever een kap of,.. ?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:19

Haha, wat dat geldboompje betreft, dat heeft Sunny zelf verdiend door les te lopen. En hier en daar geef ik nog wat grondwerklesjes, en dat hou ik allemaal apart voor de paarden :)
En dankzij het weiland van mijn pappie en mijn mammie hou ik in de zomermaanden altijd wat over om wat leuke dingetjes van te kopen.

Zo, en nu stop ik ermee voor vandaag. Straks lekker pirates kijken, lekker wijntje erbij denk ik maar, gewoon even genieten. :)

Tot morgen!!
Lacuna

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:56

doe mij ook zo'n pony, die zijn eigen voer verdiend :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:13

Citaat:
Mijn vader verklaarde mij gewoon gek dat ik dit had gekocht, maar mijn moeder was echt boos op me. Ze zei: "Arm beestje, ik heb echt medelijden met hem! Als je hem dat aantrekt, gaat hij het zich nog beklagen dat jij zijn baasje bent!"(ze zei dit niet om te lachen, ze meende het echt wel)
Toen zei ik boos terug: "Wat weet jij er nu van! Je weet amper dat een paard 4 benen heeft!"
Sorry hoor, maar ze weet niets van paarden, dus ik vind niet dat ze het recht heeft om te zeggen dat ik het niet waard ben om Romeo zijn baasje te zijn. Toen ik haar uitlegde dat dit was om hem tegen de zon te beschermen, en tegen een oogontsteking(door de vliegen, dit heeft hij vorig jaar gehad), toen zei ze: "Dan heb ik nog liever een oogontsteking en een verbrande neus dan met zo een ding over mijn kop te lopen!"
Pff... krijg je grijs haar van!

Tja ouders die nergens wat van snappen.

Afbeelding

Mijn ouders vonden dit ook vreselijk. Gelukkig zijn ze er achter dat hoefbevangen toch erger is. enne zo verbrand
zn neus ook niet.

Maar ik snap dat je het omdoet en volgens mij heeft ie er geen last van.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:17

Kan die er nog goed mee eten op een beetje schraal gras ook ? Buck is ook moddervet, veel te eten krijgt hij niet. Staat ook op redelijk schraal gras! Heb zoiezo zo'n masker besteld maar ik twijvel erg om m op te doen (heb nog niet binnen!).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:20

S_L, leg je ouders maar uit dat het heel nuttig is juist zo.
al snappen sommige ouders dat niet denk ik

Yuri, ik ben benieuwd met wat voor tuig je thuis komt morgen!

moon had zich dus alweer vies gemaakt?
ik hoop dat ze morgen dan schoon is voor de rit.

Heb met mijn nieuwe bitje gement.
er staat 10cm op het bitje.... maar hij valt groter...
mijn andere bitje van 10cm daar scheelt hij best nog een stukje mee.
maar met bitringen past hij goed.

Zijn eerst een paar rondjes om de schuren gereden.
heb nog een babyvogeltje uit de waterbak in de wei gered.
die lag erin en kon er niet meer uit fladderen.
daarna ben ik toch maar de dijk op gegaan.
het was lekker rustig op de dijk, dus ik kon midden op de weg.
Wobbe deed het prima.
alleen hij bleef de hele tijd naar links kijken op de heenweg (hij zag allemaal 'leuke' dingen denk ik)
lekker gedraafd ook.
op de terugweg komt er van voor af een auto hard aangereden, dus ik al mijn zweep opzij en gebaren maken
dat ze best wat rustiger mag rijden.
maar die auto dendert keihard door, gelukkig schrikt wobbe niet (zo snel) van auto's die zo hard langs hem scheuren.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:22

waar heb je je half cheeck vandaan Amerika ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:26

bij equimatch.
die haalt ze uit engeland.
maar zonder bitringen is hij dus echt te groot.
met bitringen kan het nét, maar hij is echt super mooi!
mooi dun.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:28

Van equimatch had ik ook die vond ik te dik voor Buck zijn mondje en viel idd groot!

Ik heb er 2 vanuit Amerika heel dun zijn die. :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:28

diegene die ik heb van equimatch is heel mooi dun :j
net zo dun als mijn ongebroken watertrensje.
alleen valt hij inderdaad groot.
ik kijk het even aan, kan hem altijd nog verkopen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:31

filmpje van vandaag

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:42

zo ik kom ook weer even langs waaien! :D

kan jullie niet meer bijhouden, jullie gaan veeeeeeeel te snel! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:07

Toevallig was de DA bij ons op stal voor een ander paardje, zodat ik toch mijn vragen kon vragen. Niet naar de pony gekeken!..jammer genoeg.. het leek vandaag mee te vallen ik mocht licht werk doen zoals wandelen.. ik dus met beide heren op pad gegaan.. maar halverwege begon hij weer (nu ook in stap) bleef even door gaan en uiteindelijk kwam er ook gras kleine propjes gras uit zijn mond.. ook zag je gras op zijn tong. Neus had wat wittige snot. DA vertelde dat ik het even aan moest kijken tot maandag.. het zit me gewoon echt niet lekker.. pony heeft tot nu toe nooit van die dingen gehad.

Dacht ook al op de foto te zien dat er blever stond.. maar uiteindelijk dacht ik er ook clever in te zien maar dan is het goed kijken hoor :P

SL : lekker wezen shoppen, kan ik ook zo goed hihi.. nu een dutch marathon wagen op het oog.. in de kleuren die ik wilde.. helaas blijkt de bekleding niet bruin te zijn maar bordeaux achtig..Leek me zo leuk die kleur bruin :P

Marianne: gefeliciteerd met je behaalde punten, goed zo!

Buckje: gewoon omdoen en kijken hoe het gaat.. mijn mannen lopen er super mee rond. En nog groeit de buik van rivaldo.. maarja die is al 4 weken niet goed in training en wilde hem vandaag oppakken, maar dat moet dus uitgesteld worden.

VHU: ik geef rivaldo zowiezo vrij dit weekend. Tum loopt morgen maar een beginnerslesje (2de keer erop, dus loop er nog in stap naast) daar is hij wel geschikt voor :P.. met draf los gaat hij gelijk in galop hihi..

Mijn moeder gaat morgen weer voor het eerst rijden op de fries :D ze heeft er helemaal zin in :) Daarna foto's maken van tum voor het eerst in het tuig :D Vandaag had hij voor het eerst de hoefschoenen aan van riv.. die passen hem ook :D.. hihi hij liep echt als zo'n 3 jarige die voor het eerst wat om zijn benen krijgt :P.. maf gezicht haha :P

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:14

Jullie gaan veel te snel.

Ik lees over grote uitgaven: mag zelf men tweewieler binnenkort betalen
Ouders waarvan je grijze haren krijgt: hier ook onbegrip over de graaskorf en het geven van extra's: vers brood, aardappelschillen,...
Schone pony's die niet lang genoeg schoon zijn gebleven.
Marianne proficiat met de goede punten.

Ik ben juist ook gaan rijden. Pony doet het goed en braaf. We genieten er steeds meer van. Alleen blijven we het moeilijk vinden om op de weg rechts te blijven rijden. Ik verkramp uit schrik voor auto's en begin dan continu te grote druk op men rechter leidsel te houden. Maar we werken er aan.

Ben ook nog naar een paardje gaan kijken. Maar zit nu meer in men hoofd met een paar andere die hij lopen had. Alleen kunnen we de centen er nu niet aan uit geven (eerst onze bouw).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:25

Citaat:
Alleen blijven we het moeilijk vinden om op de weg rechts te blijven rijden. Ik verkramp uit schrik voor auto's en begin dan continu te grote druk op men rechter leidsel te houden. Maar we werken er aan.

Vind ik soms ook lastig hoor. Ik ben dan wel niet bang voor de auto's want Sim en Alwyn zijn super braaf en de paarden van de stalhouderij geven er ook niet om. Maar vooral Simba wil gewoon heel graag midden op de weg lopen >;) bij menles heb ik het soms dat ik gewoon teveel naar rechts ga sturen, omdat ik dan de weg niet goed inschat of zoiets :o? dan krijg ik als tip dat ik gewoon weer mijn leidsels even lang moet maken en op de stellling moet letten dat ze recht uitkijken maar niet steeds naar rechts, want dan heb je teveel druk op rechts. Als je paard dan naar links loopt, even ophouding met rechts en vooral weer loslaten en weer rechtuit. De kunst is vooral het loslaten ;)