[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:00

Net terug uit Maasdijk, wat een prachtig opgezette wedstrijd mooi mooi mooi...

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:55

Ik had ook de gelegenheid om Maasdijk te bekijken, en idd het is super goed opgezet. aan alles is gedacht complimenten.
maar nu de maar... dit is wel een persoonlijk gevoel!! namelijk ik rijd bijvoorkeur in een omgeving waar er meer bossen zijn een natuurlijker omgeving zoals bijvoorbeeld markelo. halverwege de dag had ik zoiets als kiezen tussen Maasdijk en Markelo dan denk ik 60 voor Markelo en 40 voor Maasdijk. niet voor de organisatie die is wat mij betreft super. het zit hem nogmaals in de omgeving.

En ja vanuit mijn woonplaats rijd ik met een gemiddelde van een uur a' anderhalf naar de meest wedstrijden waar dan ook in het land. maar afstand is voor veel rijders ook een doorslaggevende factor. meer spreiding van wedstrijden door heel nederland zou voor menigeen een toegevoegde waarde kunnen zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 22:39

Het was voor ons zeeuwen eindelijk es aan te rijden, binnen de anderhalf uur, wij zijn dus altijd de klos om ver te rijden, die 2 in de buurt daargelaten.....(Vrouwenpolder/Maasdijk)
Over uithoek gesproken.....

ekos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:38

haarlem schreef:
Ik had ook de gelegenheid om Maasdijk te bekijken, en idd het is super goed opgezet. aan alles is gedacht complimenten.
maar nu de maar... dit is wel een persoonlijk gevoel!! namelijk ik rijd bijvoorkeur in een omgeving waar er meer bossen zijn een natuurlijker omgeving zoals bijvoorbeeld markelo. halverwege de dag had ik zoiets als kiezen tussen Maasdijk en Markelo dan denk ik 60 voor Markelo en 40 voor Maasdijk. niet voor de organisatie die is wat mij betreft super. het zit hem nogmaals in de omgeving.

En ja vanuit mijn woonplaats rijd ik met een gemiddelde van een uur a' anderhalf naar de meest wedstrijden waar dan ook in het land. maar afstand is voor veel rijders ook een doorslaggevende factor. meer spreiding van wedstrijden door heel nederland zou voor menigeen een toegevoegde waarde kunnen zijn.

Markelo was dit jaar slecht bezet met maar 60(?) deelnemers, een degelijke organisatie verdient meer animo,
Wel lekker gereden de marathon dan, dressuur en vaardigheid was een mooie drek zooi maar helaas heb je het weer niet in de hand!

Divine

Re: SGMW Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:28

Laat me raden, je hebt in Ring 1 gereden? Pff, die zag er niet meer uit na de dressuur. Volgens mij voor het eerst dat in die weide werd gereden, dat zal dan ook de laatste keer zijn :D.
Ring 2 was perfect te noemen. Vaardigheid zat inderdaad 1 slecht stuk in, jammer dat de parcoursbouwer daar net 7 poorten op neer had gezet. Dat stuk is volgens mij pas opnieuw ingezaaid.....

Deelnemersaantal lag nog lager dan 60, wat we (als organiserende club) erg jammer vinden. Tot een paar jaar terug zat Markelo altijd vol, het is zonde dat het aantal terugloopt, ondanks dat de organisatie zo haar best doet. Wedstrijd wordt steeds mooier aangekleed, nieuwe waterbak, nieuwe bodem in de binnenbak, verbeterde graslanden, etc.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:30

Wij vonden Markelo een super mooie wedstrijd. Mooie hindernissen en mooie marathon in het geheel. Tja, de vaardigheid en dressuurvelden zijn gewoon ook een beetje afhankelijk van het weer en dat heb je niet in de hand.
Ik denk dat het er zo weinig deelnemers waren omdat er hetzelfde weekend ook wedstrijd was in Zuidwolde en misschien op nog meer plaatsen.
Daardoor verdelen alle menner zich en blijven er bepaalde wedstrijden helaas over met minder deelnemers.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:16

Dat komt omdat er 3 wedstrijden op hetzelfde weekend waren warvan 2 districtskampioenschappen..
De mendistricten zouden beter met elkar moeten overleggen over dit soort dingen en eens naar de organisaties kijken die hiervan de dupe worden

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:38

Ik denk dat er met name binnen de mendistricten gekeken moet worden en dat hier ook een taak ligt van de organisaties zelf.

Wij in Maasdijk nemen nauwelijks deelnemers weg uit Markelo, dat is veel te ver uit de richting. Maar wij moeten wel rekening houden met wedstrijden in Brabant, is er een wedstrijd in Geldrop, kunnen wij erop rekenen dat we weinig inschrijvingen hebben. Zo zal Markelo wel rekening moeten houden met het gebied waar zijn menners vandaan komen en of er nog meer wedstrijden zijn die uit dezelfde regio menners halen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:35

Klopt helemaal. Aan de andere kant: wij switchen nooit van datum: 1e weekend september=Markelo. Al heel vele jaren...

Dat Maasdijk geen deelnemers bij ons wegkaapt klopt, wij hebben gewoon last gehad van Zuidwolde.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:20

Ook Zuidwolde zit altijd rond die datum, echter dit jaar voor het eerst 2 daagse en kamp Noord..
Soms kunnen verenigingen ook niet anders dan switchen het is echter aan de mendistricten en hun afvaardiging daarvan in het menplatform die de kalender goedkeuren om dit soort dingen te voorkomen..
Maar aangezien iedereen voor eigen parochie preekt en zegt dat het elkaar niet jeukt blijf je dit houden..terwijl Noord en OOst wel degelijk last hebben als sommige wedstrijden tegelijkertijd zijn

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:40

Ik denk ook dat Oost en Noord kwa deelnemers overlap hebben. Net als dat West en Zuid veel overlap van deelnemers hebben.

Dat zijn op zich altijd wel van die leuke dingen Divine. Jullie zitten bijv. altijd 1e weekend van sept, een andere wedstrijd op het laatste weekend van de schoolvakanties. Dan heeft iedere wedstrijd al járen zijn eigen weekend, tot ze toch ineens tegelijk uitkomen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:54

Neem Uchelen nou altijd weekend na hemelsvaart, tot hemelsvaart voor een andere wedstrijd een keer ongelukig valt

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:49

Klopt het dat het aantal deelnemers de laatste tijd een beetje terugdringt? Dat er naast de startlijst niet nog een wachtlijst is die bomvol staat. Ik heb hier en daar wat meegekregen van jury leden die zeiden dat het een beetje terug begint te dringen. vond dat in beesd nou wel meevallen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:35

Wij hebben Markelo altijd als een plezierige wedstrijd ervaren, mooie omgeving en een prettige organisatie met gemoedelijke mensen. in totaal 3 keer gstart. 2008 en 2009 verstek moeten laten gaan wegens nog jong en onervaren paard. maar Markelo I w'll be back ;) zeker als er op het deelnemers veld betere faciliteiten zijn zoals een agregaat. jammer dat er ongewild sprake is van een vorm van concurentie tussen wedstrijden. Envanzefsprekend dat rijders voor goede wedstrijd in je eigen district niet verder gaat reizen dan nodig.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:55

haarlem schreef:
zeker als er op het deelnemers veld betere faciliteiten zijn zoals een agregaat.

Als organisatie probeer je een goede wedstrijd neer te zetten. Het kost voor een vereniging veel inspanning om alles rond te krijgen. Ook de financiën moeten rond gemaakt worden. het is dan ook erg spijtig dat het dan niet helemaal blijkt te lukken. De inspanning voor 90 deelnemers is weinig meer dan voor 45.
Erg jammer is het dan dat je inspanningen door diverse oorzaken niet wordt beloond.
Wanneer je toch waarschijnlijk niet klein kapitaal een agregaat hebt geregeld en draaiend moet houden voor uiteindelijk 7 overnachters dan zet dat je waarschijnlijk toch aan het denken.
Bestuurders die aan de top zitten zouden beter naar hun achterban moeten kijken en de dingen ook voor hen regelen.

Anderzijds komen er natuurlijk ook meer wedstrijden en is het landelijk onvermijdelijk dubbele wedstrijden te hebben.
Op de wedstrijden die ik rijdt merk ik dit jaar niets van een afnemende belangstelling. Maar moet ook wel zeggen dat we kwalitatief gezien hier in de achterhoek en omstreken wel gezegend zijn wat wedstrijden betreft.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:16

Aantal menners stijgt nog steeds volgens mij. Echter stijgt het aantal wedstrijden ook, dus houden we absoluut gezien minder deelnemers per wedstrijd over. Veel wedstrijden die vroeger 'wild' waren, zijn nu ook netjes aangemeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:18

Haarlem wij hadden in Beesd een beest van een agregaat, echter doordat de rijders zoveel electrische zooi bij zich hebben tegenwoordig was nog aan het eind de capaciteit niet voldoende..
Dan vraag ik mij af ben je op wedstrijd of aan het luxe kamperen, je hoort zelfs over stoomcabines in grote vrachtwagens..
Aan die behoefte moeten verenigingen dus maar klakkeloos voldoen en dan rijst bij mij de vraag...Wie zal dat betalen, zoete lieve Gerritje

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:52

zal het eens navragen, maar volgens mij zag ik achterop het kampeerterrein een aggregaat staan.
En inderdaad, die was voor een handjevol overnachters. :D

Stoomcabines... hmmm, hééérlijk!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:09

Om even aan te sluiten op de aggregaat, bij de autocross is ook geen stroomvoorziening op het rennerskwartier aanwezig. Het is daar heel normaal dat iedereen voor een eigen aggregaat(je) zorgt.

Ik start a.s zondag in Heeten. Nog meer menners van hier?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:27

Jaa, ik rijd ook in Heeten :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:39

mriekie schreef:
Om even aan te sluiten op de aggregaat, bij de autocross is ook geen stroomvoorziening op het rennerskwartier aanwezig. Het is daar heel normaal dat iedereen voor een eigen aggregaat(je) zorgt.

Echter, wanneer er in het vraagprogramma niet staat vermeldt dat de organisatie niet voor stroom zorgt, gaat iedereen ervanuit dat er dus stroom geregeld is.

Is inderdaad wel wat jij ook zegt; net wat je gewend bent en wat er normaal is. Maar de norm is bij de menwedstrijden, dat je overnachtingsgeld betaald en je daarvoor stroom krijgt.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:54

Ik ga ook gezellig naar heeten.
Maandag hebben we ook nog een show met de paarden in Medemblik op de harddraverij dag.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:49

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar voor mij persoonlijk beginnen de kampioenschappen 2009 behoorlijk te leven.
Als bokkers zullen Gaitlover en mijn persoontje mee rijden en Echwel op de rekenkamer?
Sheltje zal mee rijden in de gewone wedstrijd (tegen mij in die rubriek... :D )
Jammer genoeg heeft Sjonniej besloten om niet mee te doen. Het zou wel leuk zijn geweest... :\

Verder doe ik mee in de wedstrijdorganisatie. Dagelijks houden wij contact en vrij frequent update ik onze website . http://www.instapendraf.nl/Kampioenschappen/index.html

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:30

BlackDevils schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar voor mij persoonlijk beginnen de kampioenschappen 2009 behoorlijk te leven.
Als bokkers zullen Gaitlover en mijn persoontje mee rijden en Echwel op de rekenkamer?
Sheltje zal mee rijden in de gewone wedstrijd (tegen mij in die rubriek... :D )
Jammer genoeg heeft Sjonniej besloten om niet mee te doen. Het zou wel leuk zijn geweest... :\

Verder doe ik mee in de wedstrijdorganisatie. Dagelijks houden wij contact en vrij frequent update ik onze website . http://www.instapendraf.nl/Kampioenschappen/index.html

of niet kan ook laatste moment besluiten om tandem te rijden ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:45

Denk niet dat dat zo makkelijk gaat. Wisselen van rubriek betekend de hele startlijst weer aanpassen...
Maar voor mij hoef je niet zo bang te zijn hoor. Ik neem een pony mee waar ik alleen een oefenmarathon mee heb gereden.