[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:14

ja echt leuk! ik heb gewoon heel veel geluk met wat ik heb hoor! moet ik zeggen .... alle spullen heb ik allemaal tot mijn beschikking en geen kosten... alleen echt keihard trainen, ik ga nu pas echt flinke vooruitgang zien maar daar moet ik echt wel hard voor knokken, elke dag ben ik weer gelukkig met mijn lieverds! maarja op wedstrijd moet ik nog maar zien wat het wordt,
dressuurkleding moet ik ook nog aanschaffen :D en ik kan echt niet wachten!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:15

Ik heb hier eigenlijk nooit last van vuurwerk, ook op 31 dec kan ik hier rustig rondrijden met de pony's. Lang leve het boerenland hahaha :D Daarna barst wel de hel los hoor 's avonds/eind van de middag dus dan moet je niet meer weggaan.

Wat wel balen was vorige winter, dat Mick doodsbang was voor schaatsers op de sloten. Hij kon maar niet snappen dat er mensen op de sloot liepen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:25

hahah lijkt me een comisch gezicht, ja boerenland is de plek waar me pony staat, maar echt boers :P.. het zit behoorlijk dicht bij het dichtbevolkte :P Dus hier hoor ik nu al best wat vuurwerk, hij reageerd er dan al op.

Eerst mijn koetsiersbewijs doen en wil volgend jaar eerst een kenningsmakingsklasse rijden met de menendurance, weet iemand wanneer de eerste van volgend jaar is? of wara ik dat kan vinden?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:29

Pfoe nu al vuurwerk? Ik hoor hier echt noppes, niks, nul. Alleen vogels, koeien enz :))

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:29

pff in de mendurence ben ik niet thuis, vraag het napie!
omg ik zou trouwens mijn pessoa maandag binnen hebben, had ik al 2 mailtjes gestuurd van joh hij is nog niet binnen, vertelt ze me doodleuk dat ze er door sinterklaas niet aan toegekomen is! en dat ze hem vrijdag pas af kan maken

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:36

Bedankt voor de lieve reacties op de dood van m'n oma...
Ze heeft al 2 jaar extra gekregen, ze is toen opgenomen met ernstige hartfalen. De ene helft van dr hart werkte niet meer, de andere helft nog maar een heel klein beetje, en alle hartkleppen lekten zoveel ze konden. Maar toch nog 2 jaar extra. We hebben toen met z'n allen vanaf vrijdag afscheid genomen (hele grote familie, ze heeft 8 kinderen), en maandag zat ze weer rechtop in bed.. Onvoorstelbaar, buiten dit had ze al zoveel meegemaakt, zóveel operaties..
En het is precies gegaan hoe zij het wilde: Vorige week zei ze nog dat ze het liefste weggleed in slaap, is inderdaad zo gegaan. Ze had zondag hallucinaties waarop ze een beroerte heeft gehad, maar ze was toen al semi-comateus zoals de dokter het noemde. Maandagmiddag zijn wij dus meteen gekomen toen de dokter ons belde, en maandagnacht om half 2 is ze rustig ingeslapen.
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het fijn dat het zo is gegaan. Ze had er zelf ook vrede mee, maar bleef wel tot het eind strijden tegen de dood. Maar, écht hard om te zeggen, ben blij dat ze nu dood is, nu heeft ze geen pijn meer en kan ze eindelijk écht rusten. Pff heel verhaal.. :)

L_Rivaldo schreef:
Rivaldo is vandaag met de meiden aan de slag geweest..

Hihi, ik dacht dat ík altijd met de pony bezig ging, niet andersom :P

Met Kerst wordt het wel leuk denk ik.. Vrijdag naar mijn schoonouders, lekker gourmetten.
Zaterdag naar mijn zus met de rest van de familie, chique dineetje.
En zondag heb ik mijn oefendag, wat inmiddels aardig op een wedstrijd-indoor begint te lijken :) Is wel leuk dat de organisatie van de indoor van 9 januari mijn oefendag wil gebruiken om de hindernissen te testen :D

Met Oud en Nieuw vind ik het ook een beetje eng. Mijn pony's staan naast de wei waar ze gaan carbidschieten. Vorig jaar (was voor het eerst dat ze met oud en nieuw daar stonden, ze waren toen sinds augustus verhuisd) was mijn toekomstige wedstrijdpony echt gestresst, de rest viel me mee.. 'sNachts ging de deur van de stal wel dicht zodat ze veilig binnenstonden, maar toch wilde mijn zus ze wel in de gaten houden omdat ze daar toch waren. Hoop dat ze dat dit jaar ook weer doen.... Nu heb ik ook een hond welke ik in de gaten moet houden!

Helaas nog niet gereden sinds vorige week. Voel me niet zo lekker en het land is er ook niet echt naar. Daardoor twijfel ik, maar door de keiharde regen heb ik er ook niet veel zin in. Ja, maandag was het mooi, maar toen zat ik bij oma.. :\

Ondanks het slechte nieuws van dinsdag, heb ik een leuk telefoontje gehad. Ik wilde donderdagavond naar Hippisch Hengelo gaan om te kijken. Aantal leden van mijn club helpen daar in het parcours, maar ook een paar bekenden van mij mogen daar rijden. Leek me wel gezellig om te kijken. Maar nu belde een rijder om te vragen of ik dat kijken vanaf achterop zijn marathonwagen wil doen!! Ik sta achterop!! :D Zó tof!!! (ben benieuwd of ik uberhaupt nog wat van de verdere wedstrijd zie, maar goed :D )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:37

ja de service vond ik echt bagger hoor!

Ga dit weekend alle spullen halen voor een pessoa te maken voor een vriendin. Mocht dat bevallen, ga ik er mee verder :D.. lijkt me wel leuk en hoop de service ook beter te doen als dat zij het gedaan heeft. want bij mij was het ook telkens ja dan dan, dan weer later, nog later en weer later.. ...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:41

Leuk zeg lienepien!!!

Ja soms zet rivaldo de meiden echt aan het werk hoor,, dan is hij heerlijk eigenwijs en dan probeerd hij ze lekker uit (natuurlijk niet gemeen) maar hij laat wel zien,, wat nou ruiter de baas :D.. dan ben ik :D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:42

@ marianne: schijnovergangen moest ik ook veel oefenen, merk nu al wel lichtelijk vooruitgang.

Vandaag weer gereden, hij liep lekker, maar na een poosje had hij wel zoiets van: zak lekker in de stront, ik doe het niet meer! Nog een klein poosje door gegaan, want ja ik ben degene die bepaalt wanneer we stoppen, niet hij. Vrijdag vervalt de les, hij kon niet. Komt mij ook niet heel slecht uit, moet daarna nl nog weg.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:00

Woehoe hengstje gisteren gereden. Voor de verandering niemand in de bak... Denk je lekker rustig, heeft meneer zijn eigen idee over doorlopen. Man wat was dat een lamme tak zeg!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:06

die van mij donderd ook in stap. Idd veel schijnovergangen en goed de voorwaartse drang er in houden. Ook goed te oefenen met longeren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:17

pff ik heb dan juist weer het omgekeerde met mijn 3jarige, die stapt niet graag, dus gaat heel langzaam draven, dat is echt lastig op te lossen, zonder flink te trekken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:22

Vandaag kerstboom halen :D :D
Hebben jullie hem al staan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:33

Jaaaa :D Maandag gehaald, Dinsdag alle ballen erin en de lichtjes :)
Heb alleen nog veeeeeeeel te weinig kerstballen dus vanaaf even de stad in :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:33

nee nog niet ik hou er niet zo van

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:37

Citaat:
De kerstsfeer in huize Sanne en :+:

Afbeelding
Hier zie je de lichtjes wel, op de volgende fotos minder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn nieuwste aanwinsten :D :+: (:) (:)

Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:41

Hahahaha, helemaal in kerstsferen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:43

moeten alleen nog veeeeeeeeeeeeeel meer kerstballen in :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:03

Hallo allemaal
Een paar drukke dagen geweest, vergaderingen, middagje symposium en kalenderoverleg mendurance dus... ik weet inderdaad wanneer de mendurancewedstrijden volgend jaar zijn. Tipje van de sluier
21-3 kootwijkerbroek
24-4 westdorp (drenthe)
23-5 zelhem
19-6 renkum
28-8 bij mij, drents friese wold
11-9 laren nh
25-9 onstwedde
9 of 16-10 etten leur

KWB, renkum zijn vrij zwaar. DFW had afgelopen jaar de meeste uitval met name door slecht weer. Zelhem had geen uitval, is ook een fijn terrein op in te rijden. Onstwedde is heel vlak en absoluut niet zwaar. Etten leur is nieuw, weet niet hoe daar het terrein is

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:34

Leuk! Zou het in Etten-Leur ook mogelijk zijn om daar dan eens een kennismakingsrit mee te rijden? Das bij mij namelijk niet zo ver weg, en het lijkt me wel errug leuk!

Groetjes, Lacuna

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:37

Hun organiseren inderdaad een kennismakingsklasse (alle wedstrijden hebben een kennismakingsklasse)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:43

:D
Dan zal ik die 2 data in elk geval vastzetten in mijn agenda! Lijkt me hartstikke leuk om eens mee te rijden!

Oh ja, bij mij staat de boom ook al. En de eerste kerstkaarten zijn ook al binnen. Zit me nu hard te bedenken wat ik op de kaartjes ga schrijven voor mn lesklanten. *zucht* Ik geef een aantal mensen les in Natural Horsemanship, en die krijgen natuurlijk ook allemaal een kaartje. Maar wat zet je daar nou op... Iemand nog een geniaal idee?

Groetjes, Lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:20

Nope nog geen kerstboom bij ons. Miss zondag heb het morgen en zaterdag geen tijd ivm de wedstrijd.

Had gisteren les. Instructeur had een slalom neergezet van 8 pilonnen over de lengte van de bak. Moest daar op het laatst in galop doorheen en mijn instructeur vond het echt prachtig om te zien dat zodra ik m omstel hij overspringt van gallop :D . Zelf heb ik het niet eens door om dat hij het zo onopvallend doet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:40

Napie!!
kan ik bij jou meer info vragen over die mendurance etten-leur!? :D
ik wil meedoen... zou dat kunnen, bedoel, kan mijn pony zoiets aan := ..?
wauw :D wat zijn meestal de kosten daarvan?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:57

@ maisie leuk zeg! mijn pony's springen niet altijd over, daar ze echt makkelijk galloperen in de contra :)