[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:50

Nope... weet het niet. Ava hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat :(:)

Wat een fijne foto Tine en wat ben je weer lekker bezig met je paard en pony's heerlijk. Zou mooi zijn als je Fabels op termijn ook voor de wagen kunt zetten +:)+
En dat soort ochtenden of dagen hebben we allemaal wel eens een keer. Ik zeg maar zo, dat heb je ook weer overleefd en morgen is er weer een dag.
Doordat jij het zo goed doet Tine, met invalwerk heb je mij ook inspiratie gegeven weer te gaan beginnen :j +:)+

Hier lekker gereden met Cathey, had zelfs een keer een mooie middendraf <3 . Kan het alleen nog niet zo lang volhouden als ik zou willen maar dat komt wel weer goed. We gaan het mooie weer tegemoet en wat hogere temperaturen, dat scheelt altijd al weer een heel stuk :)
Terwijl ik op stal was werden er maar liefst bij 3 schapen in totaal 5 lammetjes geboren echt de een na de ander :)) het is echt voorjaar!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:02

VHU: wat leuk al die lammetjes!

Ik ben zo blij dat ik eindelijk weer een beetje tijd en puf heb voor de paarden. Het geeft me namelijk heel veel energie terug. Morgen ben ik vrij. Mijn duopartner wilde graag komende maandag ruilen voor donderdag, omdat haar dochter jarig is. Toen maar gevraagd of ze met deze donderdag kon ruilen, want mijn zoon is morgen jarig. Dat betekent dan helaas wel dat ik volgende week 4 dagen moet werken, zie daar wel heel erg tegenop, maar goed, we zullen het vast wel overleven. Zoonlief weet nog niet dat ik morgen vrij ben, dus hoop dat hij de verrassing leuk vindt. Kan ik toch de tractaties voor hem naar school brengen. En als hij op school zit taart bakken.

We zijn eindelijk uit de naam die nieuwe hond gaat krijgen. De fokker heeft de vreselijkste namen gegeven (ze moeten dat tegenwoordig al heel snel na geboorte opgeven, dus dat kies je als eigenaar niet meer zelf), onder andere Toyboy en Teddy Bear. Nou, dat doen we maar niet ;-). Na veel zoeken en discussie gaat het Themba worden. Is Afrikaans voor hoop en vertrouwen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:51

Hoe het met haar gaat weet ik niet, maar ik kreeg een dag of 11 geleden nog twee smiley's als antwoord op een foto- app'je. Dus ze is nog in the air :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:02

Ik vind het zo jammer dat ze niets meer post. Ben zo benieuwd hoe het met haar en haar beestenboel gaat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:30

hoop dat alles goed gaat met ava,mis haar verhalen ook best wel met haar dieren.
tine: wat goed van fabels,en weer aan het mennen,leuk mooi geworden je bak met snippers
vhu: heerlijk ber op zijn plek! <3 geeft jou ook weer een stukje rust
biancacoo gaat smorgens volgens mij heel vroeg op met de hussen voordat de zon de boel verwarmt
morgenavond met janouk mee naar Ermelo,zin in een rondje instructie: johan hamminga en gerard leijten.gaan er nog meer hier?

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:37

@ happytime.. Wij rijden mee met 2 paarden..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:45

Leuk dat jullie elkaar dan allemaal zien en lekker mennen etc *\o/*

Ja Ber op haar plek. Ik hoop vooral ook dat ze dat over een maand of 2, 3 nog is. Dan is het goed. Ze is er een ster in om de eerste maanden van haar verblijf ergens anders te doen alsof alles OK is om daarna in haar oude gedrag te vervallen. Dus ik ben gematigd optimistisch maar ik zie wel in de foto's die ik krijg dat ze daar nu in ieder geval erg op haar plek is...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:09

Fijn voor jou en Ber VHU.
Cathey klinkt als een fijn paard voor je, lekker dat je wer zo bezig bent.

Veel plezier morgen in Ermelo Janouk en HT en Lanouska.

Tine, Fabels is een goede koop, fijn dat ze zo lekker gaat. Ik vind je heel fanatiek met de paarden bezig, kan ik nog een voorbeeld aannemen. Fijne vrije dag toegewenst morgen en albast gefeliciteerd met je zoon.

Ava, sterkte. Mocht je meelezen.

Vandaag had ik les onder de man. Gewerkt aan overgangen op je zit. Sav is een mooie spiegel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:14

happytime schreef:
hoop dat alles goed gaat met ava,mis haar verhalen ook best wel met haar dieren.
tine: wat goed van fabels,en weer aan het mennen,leuk mooi geworden je bak met snippers
vhu: heerlijk ber op zijn plek! <3 geeft jou ook weer een stukje rust
biancacoo gaat smorgens volgens mij heel vroeg op met de hussen voordat de zon de boel verwarmt
morgenavond met janouk mee naar Ermelo,zin in een rondje instructie: johan hamminga en gerard leijten.gaan er nog meer hier?

:j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:28

Nope...ga niet trainen met de hussen...lijf wil niet na laatste wedstrijd.. tikkie teveel geweest..en t word zomer ... dus...kalm aan..maar we genieten samen af en toe met de fiets of wandelen ..en natuurlijk spelen en ravotten samen.
Succes in ermelo.
Fabels gaat goed.heerlijk
Belker aan het spiefelen met Sav. Super.
Ava .. lieve groetjes , positive vibes ..en dikke knuffels vanaf hier.
Ber gaat fantastisch. Top.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:29

lanouska schreef:
@ happytime.. Wij rijden mee met 2 paarden..

Ga ik toch een keer proberen te zwaaien haha nu wel terug zwaaien hoor. Op de Hippiad eblwef ik zwaaien, maar geen reactie

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:40

@ janouk ik zal mijn best doen om op te letten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:10

Afbeelding

Kon het niet laten :+ Heerlijk zo'n brave pony. En Sam ging dressuurmatig al zoveel beter voor de wagen. Heel blij mee.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:31

Tine wat fijn zo'n brave pony.
Ben even wat afwezig geweest maar wel meegelezen, was zo gaar (leeftijd?????)
Afgelopen zondag wedstrijd was bij 1e proef zo geconcentreerd bezig om de pony recht te laten lopen dat ik bij C links ging i.p.v. rechts, jammer, dag winstpunt. 2e proef ging wel goed 1 wpt.
Maandag alles klaar maken om dinsdag met mijn jongste (6) shet nieuwe schoenen aan te laten meten, moesten daarvoor wel 211 km voor rijden enkele reis, dus hele dag onderweg. 4 uur heen 4 uur terug (zit bij ons nog een boot tussen).
Gister de boel weer opruimen en nu ook eindelijk de rijplaten voor de koets op maat gezet op de trailer, ding stond er al 2 jaar maar door omstandigheden nog niet eerder gebruikt.
VHU fijn dat Ber een goed plekje lijkt te hebben nu.
Verder iedereen een prettige dag gewenst het is hier mooi weer dus we gaan weer aan de slag.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:17

Marga1: altijd leuk die geconcentreerde blunders...toen ik nog onder het zadel reed moest ik E afwenden X halthouden en wat doet Monique? Teugels in 1 hand en groeten....zag de blunder zelf...had geen jury voor me maar mijn eigen spiegelbeeld _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:27

Zo...dat is een hele reis marga voor schoenen...dag kwijt..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:45

Zo wat een reis voor een paar schoenen.
En ik heb ook wel eens naar E/B gegroet hihi

Nou, ik heb een zeer zinvolle vrije dag. Vanmorgen Sam gemend, Fabels gelongeerd, uitgemest, Amerigo gewassen (dit weekend onderlinge bixiewedstrijd), taart gebakken, huishouden gedaan, ramen gezeemd van de keuken (rest van het huis komt later wel een keer, maar we wonen in de keuken en kunnen weer naar buiten kijken ;-)), lessen voor morgen voorbereid en al stukje voor maandag bekeken. Nu even pauze voor de visite komt.

O ja, ook nog met metaaldetector gespeeld omdat manlief van het weekend ging maaien en gewoon de prikstok uit de grond trok, daar waar een mollenklem zat verstopt. Klem met inhoud gevonden.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:02

Tine nog gefeliciteerd met zoonlief zijn verjaardag. fijn dat je een metaaldetector hebt mijn ega heeft eens een uur gezocht naar een weg gespatte kram of spijker in de wei. Je hebt in ieder geval een gaten graver minder.
De paardenschoenen van Smit zijn zo fijn, ze zijn te verzolen want mijn mannen maken zo'n 1500 km per jaar anders kan ik bijna elk jaar nieuwe confectie schoenen kopen (die minder goed passen),en er is minder keus in kleine maatjes. Dus hier hebben we wel een dag voor over.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:28

Eindelijk thuis na rondje instructie in ermelo. Janouk en echtgenoot en HT gezien! Nu eens geen artikel schrijven maar foto's gemaakt met de camera van Rinaldo de Craen. Te zien op Hoefnet!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:01

Zag al foto's Gem. Gaaf om zo alles rondom je sport mee te maken, en verslag te doen
_/-\o_ goed bezig !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:43

Heb je goed geregeld Gem dat je van die leuke en interessante dingen kunt bijwonen en dan ook nog soort van werkt +:)+ :))

Wat knap van Fabels, vind je dat niet eng met de knippen van de longeerlijnen? Zou zelf bang zijn dat ze hard tegen benen / billen aan gaan (die haken) en dat dat ze dus zeer doet / schrikreactie zou kunnen geven. En vind het dan ook knap dat je je handen blijkbaar vrij durft te geven om een foto te nemen *-:)

Gisteren weer echt zo'n onderwijsdag gehad :x heb mezelf opdracht gegeven om niet meer te doen dan in die twee dagen kan op een normale manier. Nou da's dus een hele uitdaging <<) maar het is weer gelukt -:)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:59

Ik ben ook gisteren met mijn instructeur naar Ermelo geweest. Ik vond het een hele positieve en inspirerende avond. Nu heb ik de mazzel gehad dat ik zeker 10 jaar geleden eens les heb gehad van Johan Hamminga. Wat ik toen heb geleerd gebruik ik nog steeds voor de kar als onder zadel. Het was mooi om hem weer eens te zien. En dat hij heeft gevestigd dat ik nog steeds zo werk met mijn paarden. Grappig, dat één les zoveel impact kan hebben. We zaten op de tribune en kijkend naar de paarden wat beter kon en we waren hem vaak voor in zijn commentaar. We zijn met een super blij gevoel naar huis gegaan.
De paarden van Harry waren gewoon perfect. Maar ook leuk om te zien samen met een jong span. Die waren zeker op de goede weg, maar moesten nog een hoop training hebben om dressuurmatig goed te lopen.
Heerlijke avond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:08

Even snel via telefoon. Vhu ik heb nog nooit reactie gehad op de minimusketons.longeerlijn glijdt niet genoeg, daarom deze op oplossing.ze is zo braaf dus durf best veel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:10

Fijn Tine!
En soort bokt meeting dus gisteren met veel en goede info +:)+

Belker ben je al begonnen met je E rijbewijs? Hoe gaat het rijden met je knappe paardje?
Sterkte met je lijf Biancacoo wat balen dat die laatste wedstrijd net te veel was :(:)

Heerlijk gereden in het zonnetje met Cathey. Galop begint ook eindelijk met een echte sprong te worden, zo af en toe :)) Het is wel erg luxe dat mijn stal nu wordt uitgemest. Merk dat ik meer energie in het rijden kan stoppen, erg prettig :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:00

Goed bezig vhu *\o/*
Was gisteravond zeer leerzaam,verschillende paarden op verschillende niveaus ,gem en lanouska gezien