[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:04

Tea kwijt hilarisch hoe je het verteld jeskim. Hier het omgekeerde de dartmoor van mijn ouders werd niet geaccepteerd door de kudde, te groot of de verkeerde kleur ik weet het niet. Nu heeft ze een eczeem deken wordt ze ineens wel geaccepteerd, ben benieuwd hoe dat gaan als de deken af gaat aan het einde van de zomer.

Hier nog steeds alles rustig beeb vind het geloof ik wel fijn in mijn buik, hij heeft ook veel ruimte nog steeds dus geen noodzaak om de buitenwereld op te zoeken denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:26

Beeb denkt ook veel te warm daarbuiten {:} wat een weertje he.

Sterkte met het hooi Tine ....

Hier vanochtend vroeg met Ollie in de bak gereden, ze was me toch pittig, niet normaal. Daarna nog wat uitgestapt buiten, toen was ze weer relaxed, raar dier. Hier nu af en toe een prikbeest, maar is allemaal nog prima uit te houden. Het waait gewoon bijna altijd bij ons, dan heb je ook vrijwel geen prikkers.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:58

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:34

Wanneer komt je man dan thuis Tine? Het is toch wel erg onverstandig om je hand zo te gaan belasten, dan maar paar pakken hooi minder netjes in de schuur denk ik dan...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:40

Manlief is thuis, hij zit tussen 2 opdrachten in. Maar ik kan hem moeilijk in zijn uppie bijna 400 balen laten opruimen. Dat past maar net op de deel, dus moet wel netjes. Maar ik laat hem het meeste werk doen. En als het goed is, komt er straks nog een buurman helpen. Maar goed, de eerste wagen komt eraan, dus we gaan aan de slag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:43

Leve de loom elastieken: ik heb nu gouden elastiekjes voor Janouk en natuurlijk ook paars.
Maar ook oranje, rood, wit en blauw.
Dus mevrouw heeft nu oranje, rood, wit en blauwe vlechtjes in.....................haha ze zie Paul aankomen vanavond in de menles.
haha oranje springschoenen aan en Janouk is klaar. *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:24

Arme Paul :P
Wat niet kan / mag / kan niet Tine ~~}>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:32

Hahaha, wat leuk, Jeskim <3

Hier hadden we al van die gouden elastiekjes van HH, maar idd sinds de loom hebben we nagenoeg alle kleuren, zelfs verkleurende in het zonlicht. Dochter ging van de week ook naar les met Holland extensions in de manen en staart van pony :D *\o/* .

Hier hebben we dit jaar niet gehooid, maar moet volgende week wel een hectare sowieso gaan maaien, het staat tot aan mijn middel als hooi op de wei _O- .

Dochter had een dagje vrij, dus lekker een paar uurtjes samen naar een strandje gegaan, het was heerlijk, nog geen vakantie, dus heerlijk rustig. We hebben de smaak te pakken, dus op zoek naar een simpel rubber bootje :D .

Dochter is naar ballet, even snel wat eten voorbereiden en Romeo longeren, wilde eigenlijk weer eens inspannen, maar het lijkt erop dat we hier nog wat onweer gaan krijgen, zul je net zien dat ik dan weer moet vluchten := .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:44

:D hier gisteren de schapen op een dijk met net zo'n hoog gras gezet. haha
Ik kwam vanmorgen tellen, maar dat was niet mogelijk; ik zag geen schapen. Ik hoorde ze alleen maar. Ze moeten nog even wat meer eten voor ze weer zichtbaar zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:46

@Janouk: ik kan de pony's helemaal achter in de wei als ze met de koppies omlaag staan te eten, ook helemaal niet zien _O- . Gelukkig is paardlief 1,80, dat gaat nog net, hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:47

Yes, al het hooi is droog binnen. 693 balen zijn er van het land gehaald, waarvan wij er zelf 350 op de deel hebben. We kunnen weer een jaartje vooruit. Blijft toch altijd spannend of het allemaal op tijd lukt.

We hebben er nog 80 op een wagen liggen, maar die mochten we laten staan, dus die gaan we morgen of zondag wel leeg halen. De laatste wagen voor ons met 100 balen konden we doorsturen naar buren, dus dat scheelt ons weer werk.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:56

Janouk gaat gekleurt naat les,gelukkig voor paul geen roze stiekjes
Avaluna-hier ook zo hoog gras,maar kan geen maaimachine in ivm ophogingen van beton,dus sta ik om de dag te fitnessen met de bosmaaier,2 kruiwagens vol,jammer voor sun....die mag alleen hooi,maar wel 4 uurtjes die wei op met masker voor,gemaaid gras is voor jane en julia en andere 3 ponys van stalgenootje.
Die baby die nog heerlijk in de buik zit....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:16

zo jij heb een mooie lading droog hooi tine!
help : het leed dat een nieuwe gsm heet...mijn good old gsmmetje is bijna overleden(lees bejaardefoon met bellen/smsen) ben aan het kijken voor een nieuwe....wat een boel telefoons....
misschien kunnen jullie helpen
ik zoek: moet kunnen bellen /smsen (oke foto's maken lijkt me ook handig en vooral meteen terugkijken *D ) maar moet ook handig mee te nemen zijn op stal(niet zo'n grote die ik overal neer moet leggen en ga vergeten)en vooral op de menwagen(stel je voor dat sun met pech onderweg staat!)
en natuurlijk een goede accu(want deze is nu elke dag zowat leeg)en ik wil met de tijd op internet,weet niet of dat handig is met opwaarderen?
wat/welke hebben jullie?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:41

Als je niet veel rotzooi op je mobiel zet, absoluut Samsung Xcover2 echt supersterk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:31

Heb een Nokia Lumia met 4G en een abonnement simkaart van Telfort van 12,- Euro per maand. Bevalt super. Overal bereik echt heerlijk hoor.
Gekocht bij bol.com (iets van 115 Euries of zoiets?) en dan los die sim & abonnement.
Met net hoesje erom is hij ook goed bestand tegen uit tas vallen e.d.
Heb van het werk een HTC, ook fijn, maar geen 4G en dat is toch wel erg handig. En HTC is veel gevoeliger voor vallen ondanks hoesje.

Jeetje wat veel hooi Tine :oo
Het heeft hier net even geregend maar ik hoop dat er echt wat meer gaat vallen, wat is het droog!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:34

Tine heeft het hooi weer binnen heerlijk gevoel. Hier moet nog gehooid worden, mijn moeder doet dat altijd laat in het jaar. Ik geloof alleen dat we dit jaar ook hooi moeten bijkopen ivm grote pony erbij.

Telefoons ik heb gewoon een simpele bellen en smsen, was 15 euro met 10 euro beltegoed. Ik gebruik hem alleen op vakantie en voor de tan codes. Mee naar het paard neem ik hem zelfs bijna nooit, moet wel maar vergeet ik steeds. Dus ik kan je niet echt helpen.

Hier nog steeds geen uk die aanstalten maakt, wel veel mensen die steeds verbaasder beginnen te kijken als ik weer met de honden ga lopen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:12

Goedemorgen

Sonjim: uk die niet naar buiten wil. Lijkt me maar raar. Hier is zoonlief ivm zwangerschapsvergiftiging 2 weken eerder gekomen, dus ik weet helemaal niet wat dat wachten en voorweeen voorstellen (gelukkig maar ;-) )

HT: kan je geen advies geven over telefoons. Heb er geen verstand van. Ik had zo'n dubbelklap ding ivm het paardrijden, maar scherm was niet meer te lezen. Heb nu een oude van manlief (* kijkt even * een nokia, maar ik zit steeds verkeerd met dat vegen). Maar als ik een nieuwe moet hebben, laat ik hem wel een zoeken haha

Ja, heerlijk veel hooi. Krijg nu ineens allemaal mensen die hooi bij me willen kopen. Heb wel iets teveel (als het goed is; Thabor at heel veel meer dan Sammie), maar ja, je weet niet wat voor winter het gaat worden. Heb geen zin dat ik straks zelf moet gaan bijkopen.

Zo, maar eens de paarden gaan voeren en met Rembrand aan de slag. Zonnetje schijnt hier weer volop. De wei kan wel wat regen gebruiken, maar denk dat er weinig gaat komen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:07

Groot gelijk Tine. Als je zelf genoeg opslag hebt neem geen risico!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:37

Hoe is het nu met jou, ips?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:25

Het gaat goed, lief dat je er naar vraagt. Heb het enorm druk. Det heeft al vrij vanaf menkamp. Leuk hoor Jumbo....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:39

Ik hou ook niet van die joekel telefoons.
Daarom ben ik blij met mijn iPhone . Maakt mooie foto's en kan er ook goed op internet en mail checken enzo.

Ook wij hebben het hooi binnen. We hadden echt geen tijd voor kleine baaltjes dus het zijn grote balen geworden maar dan niet gewikkeld. Staan onder de Kapschuur. Was wel een race tegen de klok gisteren. Maar gelukt.

Alle paarden ook bij de hoefsmid geweest.

Nou behalve nenny niet want die stond in ene met koliek. Nou ja lag meer. Colosan en reiki werkte gelukkig. Altijd weer schrikken met nenny.

Morgen naar het Drents Friese woud. Buitenrit met de meiden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:17

Ojeetje die Nenny toch -O-
En druk met het hooi :Y)
Gelukkig dat het een beetje heeft geregend (nadat jullie alles binnen hebben) want wat is het droog. Kreeg prikpaaltjes haast de grond niet meer in.

Vandaag maar weer even gedressuurd met Ol in de bak want het waait zo enorm hard. En bij de weg waar ik stukje langs moet zijn ze nieuwe weg aan het teren enzo. Wel erg veel enorm groot verkeer zeg maar :7 moet zeggen Ol liep best lekker (blijft natuurlijk beetje aanklooien met zo'n kleine pony maar goed).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:59

Citaat:
(blijft natuurlijk beetje aanklooien met zo'n kleine pony maar goed)

Die opmerking snap ik niet hoor. Ten eerste is ze niet klein en ten tweede waarom zou een kleine pony niet goed in de dressuur kunnen lopen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:10

tine10 schreef:
Citaat:
(blijft natuurlijk beetje aanklooien met zo'n kleine pony maar goed)

Die opmerking snap ik niet hoor. Ten eerste is ze niet klein en ten tweede waarom zou een kleine pony niet goed in de dressuur kunnen lopen?

Omdat de verhouding met ruiter erop dan wat scheef is. Je je houding daarop gaat aanpassen. Pony sneller uit balans is etc.

Het is niet ideaal. Wat niet maakt dat het niet kán. Maar wat meer aanklooien.

(Lijkt mij dan hè. Als eigenwijs die ook graag op een c pony klimt )

En een :wave:
Ik blijf maar bijlezen hier telkens.. Dus ik kom ook maar weer gewoon kletsen denk ik :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:12

@aks *\o/*

@baudyh: zorgenkindje :(:)