[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:25

dwingeloo is hier ook niet ver vandaan en al helemaal niet ver van mijn ouders
janouk jeetje, gelukkig dat het mee lijkt te vallen
moos aan het halster, leuk dat hij het zo goed doet
maisie aan de les en op zoek naar andere wagen
aks leuke foto

hier heeft de dag een rare wending genomen... ging naar mijn ouders om daan op te halen en kreeg te horen dat mijn opa was opgenomen in het ziekenhuis. Mijn vader ging op bezoek en ben dus mee geweest. Hij mag morgen weer naar huis, hij heeft een hartaanval gehad. Maar hij was zo helder hij herkende mij (ipv mijn tweelingzus, hij haalt ons vaak door elkaar) en vertelde dat hij een dure was voor de maatschappij want hij was met ambulance naar het ziekenhuis gegaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:56

Tallechie: dat is schrikken zeg, met je opa. En dan toch nog grapjes weten te maken. Hopelijk knapt hij snel wer op.
VHU: nou, hier vindt manlief erachter iets heel anders dan erop hoor. Hij is echte crossruiter, maar vindt marathon (vanwege het mennen) veel minder. Wel vindt hij marathon het leukste van het mennen, nog een beetje actie. :+ Honden/paarden zijn vaak heel goed in aanvoelen van je stemming. En poot (om maar even bij de hond te blijven haha) stijf gehouden op werk. Goed van je.

Annemie: ook al een "besmet" kind.
Maisie: lekker met trainen bezig. en maandag naar Kraay.
Aks: fanatiek aan het mennen.
Avaluna: sterkte met de griep. Hij is hardnekkig helaas. Zit hier nog steeds te hoesten.
Gem: lekker gewandeld met Moos
Janouk: gelukkig gaat het weer beter. Schrikken hoor.
Bianca: gaat het weer wat beter?

Ben ik nu weer bij?

Gisteren, vandaag en morgen superdrukke dagen, dus zal weinig hier zijn.
Gisteravond met Thabor naar les. Ging echt super. Hij was heel ontspannen, ik ook. Er is iets heel raars gebeurd. In de les rijdt een oude Haflinger mee, is de rots in de branding, doet nooit 1 stap verkeerd. Hoe gek de rest ook doet, hij blijft rustig doorgaan. Rij er al jaren bij in de les, en echt nooit iets geks gedaan. Ging hij toch gisteren aan de kletter. Die man rijdt op zo'n rare kar met van die autobanden, topzwaar, dus instructrice had grote angst dat hij om zou gaan. Dat is gelukkig niet gebeurd. Maar het allergekste was hoe Thabor reageerde. Nu zag hij het niet, want gebeurde achter hem, maar hij hoorde het natuurlijk wel. Hij reageerde wel onrustig, maar meer dan dat niet. Ik was zooooooooooooooo super trots op hem <3 <3 <3 <3

Nou, ik ga verder met mijn overvolle programma. Moet 3 paarden gewassen en gevlochten krijgen, 2 tuigen en karren schoon. Alles voor de finale van onze competitie in de auto zien te krijgen. En heb ook nog les vanmiddag met Rembrand.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:27

Succes met de drukke dagen tine!
En een bewijs gezien dat zelfs de braafsten de boel op stelten durven zeggen. En degenen van wie je het niet durft te verwachten (zoals jouw Thabor) dan de rots in de branding zijn. Fijn hoor! :) Paard is vast ook meer in zijn element nu jij 'm meer durft te vertrouwen. Hou vol zo! :)

@tallechie; oei! Sterkte met opa :(:)

Pfft, ik heb een probleem zeg. Ik slaap veel te goed. Ik droom als een malle zo druk, stuk of 7 verschillende verhaallijnen in m'n hoofd. En ik ben hartstikke gaar als ik wakker word? :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:13

@Tallechie: sterkte met je opa :(:)

@Aks: oeh, ik heb vannacht ook vanalles door elkaar gedroomd :j

@Tine: pffff, ik durfde amper jouw post te lezen, word er vaak al moe van ;) , altijd zo druk met de paarden en dan voel ik me wel eens schuldig, want hier doen ze bijna nooit iets :o . Wat ontzettend knap van Thabor, super al die goede ervaringen die je nu met hem op doet <3 .

Hier worden vandaag wat buitendingen gedaan, stroom opnieuw op de weien, ergens klopt iets niet, en Liesje in de tuin of op het erf, vind ik nog niet zo erg, maar paard van 1.80 is toch wat minder := . Ook stuk waar de nieuwe stallen komen alvast zover opschonen, voordat alles groen en in bloei is, verder hopen dat het weekend goed is, dan worden de automatische poortopeners gemonteerd, leuk allemaal van die kleine klusjes met groot resultaat *\o/* .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:53

Avaluna lekker buiten aan de slag :)

Ik ga m'n fiets eens wakkermaken en gauw naar stal. De hoefsmid komt vandaag. ben heel benieuwd wat hij zegt. Is al even geleden (bijna 6 maanden :o ) maar voor mijn gevoel is het nu nog maar een beetje nodig :=
Ga meteen vragen wat de mogelijkheden zijn met ijzers. Want als ik van de zomer meer over de weg ga met mennen (als het bos vol beestjes zit) dan gaan die voeten te hard slijten denk ik :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:31

Aks: overweegt Nikes voor Dis
Avaluna: wordt moe van mijn posts :o Dat is natuurlijk niet de bedoeling. En automatische poort is ideaal.

Het gaat lekker hier, loop voor op schema. Amerigo is al klaar, moet nog even drogen dan kan hij de wei weer in. Thabor is ook klaar, toch handig een zwart paard. Hoefde alleen de benen, staart en manen te doen. Die staat weer bij Rembrand in de wei. Zoonlief gaat onverwachts uit school spelen bij vriendje, dus kan straks toch even rusten tussendoor.

De graafmeneer is bezig de wal om de nieuwe bak heen netjes te maken en heeft ook nog wat zand verschept.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:40

@Tine: was naar jou toe positief bedoeld, hoor :j . Fijn dat de wal gemaakt wordt!
Schimmeltje is echt verschrikkelijk, die van dochter ziet er uit :oo .

@Aks: idd maar even kijken hoe het dan gaat en ijzers nodig zijn.
Ben zelf helaas niet echt buiten bezig, gisteren al veel te lang buiten in de wind geweest -O- .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:59

Qua schoenen voor paarden, wat zouden jullie doen, komende twee maanden hoop ik veel met boy op de weg te zitten ivm voorbereidingen bruiloft enzovoort... Schoentjes?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:02

Ligt aan de ondergrond en wat is vaak?
Hier doen ze het prima zonder, ongelijke steentjes in het veld zorgen sneller voor stukjes dan asfalt, toen ik echt alleen maar buiten reed en echt uren, meerdere keren per week met m'n spannetjes hadden ze wel ijzers.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:03

Vaak 1x in de week 15 tot 20 km over asfalt op openbare weg en fietspad...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:06

Dat valt wel mee, dat redden die van mij wel, hebben wel heel goede voeten en dus al een paar jaar geen ijzers meer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:08

goedemorgen..
geen tijd..gisteren is het land bemest...nu alle omheining weer goed dichtmaken en hondjes verzorgen..
ik lees later bij..

lichaam voelt ietsje beter, maar ik heb vannacht een heeel dikke warme wollige wintertrui onder mijn dikke dekbed plus deken aangehad, ...ik kreeg het maar niet warm..dus goed in mijn velletje zit ik nog niet....

lees later bij..solly Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:10

:(:) :(:) :(:) voor biancacoo :(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:29

@Janouk: Fijn dat Image weer mee naar huis mocht! Goed nieuws! *\o/*
@Annemie: Klopt, dan zullen we elkaar zien in Gorssel. Sta je bij een hindernis of?
@Aks een stuiterfjordje voor de wagen, hihi. Lieve foto ook, blijf Dids echt een lekker bolletje wol vinden :D
@Avaluna: Beterschap!
@Maisie: Fanatiek gelest met de pony’s en maandag kijken bij tuigen en wagens, jeej! Veel plezier alvast.
@VHU: Lange dag gehad, maar fijn afgesloten met een wandeling en lasagne, lekker hoor.
@Tallechie: Zo, dat is schrikken. Gelukkig mag je opa weer naar huis vandaag, beterschap voor hem gewenst!
@Tine: Super les gehad met Thabor, ondanks dat de haflinger aan de kletter ging. Thabor is goud waard. +:)+ Succes dit weekend met je wedstrijd.
@Biancacoo: :(:)

Gisteren ook naar stal geweest, tuigen gepoetst en de kar weer schoongespoten. Vandaag even de pony's schoon zien te krijgen en dan morgen op wedstrijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:30

Vanmorgen bij de Paard & Sport lezen zomaar een verrassing:

Nichtje Gina is zo trots op Janouk. Samen trainen ze 1 x in de week en nu staan ze samen in de Paard & Sport, nr 4 april 2013.

De knapperds
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:32

Super stoer, Janouk! Echt een op en top familie paard. Vind het echt super dat jullie er met z'n allen zo van genieten!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:37

Ah wat eennlief stukje over janóuk...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:38

bedankt.
Niemand kan ontkennen dat Janouk niet veelzijdig getraind wordt.

@Poeltje Als ik dan lees dat jouw paarden en spullen allemaal schoon zijn......................jaloers, dat moet hier nodig gebeuren. Ik wacht nog even op wat meer warmte

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:25

@Janouk: oh, wat ontzettend leuk, die zal wel mee naar school gaan met je nichtje <3 <3 <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:28

Janouk: wat leuk. Zal het straks lezen, hij zit hier nog in plastic.
Poeltje: super samenvatting en alles al klaar. En jij ook alvast succes.
Bianca: sterkte.
PSM: is erg afhankelijk van hoeven. Anders even overleggen met smid

Zometeen les, dus ga Rembrand uit de wei vissen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:53

:wave: Goedemiddag!

Zag inderdaad gisteren Janouk in de P&S staan!
Tine ligt voor op schema, altijd prettig!
Aks wat vond de hoefsmid van de hoeven?
Biancacoo nog beetje ziek...
Avaluna allemaal leuke kleine klusjes die gedaan gaan worden.
PSM ik zou wel ijzers doen. Beter teveel bescherming voor de hoeven dan te weinig.
Poeltje heeft de spullen alweer schoon voor de wedstrijd.

Hier manlief met griep op de bank. Die is bijna nooit ziek en tja, jullie weten vast wel hoe zieke mannen zijn... En de ridgeback voelt zich errrug verbonden met de baas, die heeft net even lekker staan kotsen...
Maar ben de hele ochtend weggeweest ;) Boodschappen, Gwin voeren en uitmesten en zus van Bieb gereden. Nu lekker rustig middagje.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:55

les-ze tine!

janouk een beroemd familiepaard, leuk stukje, en leuke foto :j

Biancacoo nog steeds niet lekker :(:)

Psm twijfelt over hoefijzers.
Ik zou 't gewoon proberen als ik jou was. Op zich bij goede voeten moet dat wel te doen zijn. Maar mochten ze nou toch te kort worden, dan heb je de hoefsmid nog zo gebeld voor een ijzertje toch? :)

Pfft, hoefsmid geweest. 5 maanden geleden.. Wat haalt ie van die voeten af? Voor vrijwel alleen gevijld.. Achter met de tang een halve cm hoefwand.. grmbl :') Hij was het wel met me eens dat een ijzertje misschien slim was als ik veel over de weg zou gaan. En dan gaan we eerst voor ijzers proberen, en als het achter dan nodig blijkt kan dat altijd nog :)

Heb de wei nog uitgemest, en nu weer thuis, en aan school werken :) 't waait nog hard zeg.. pfft.. Wind vol op kop natuurlijk op de terugweg.. geploeter op die fiets :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:58

Fijn aks dat ie er weer netjes bij staat.

Janouk in de paard en sport heb hem nog niet gelezen.

Heb er hier nu 2 op blote voeten en dat gaat prima. Robijn is wel wat gevoelig maar robin
niet die dendert overal doorheen. Laat het voorlopig maar zo scheelt veel centjes.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:05

Ik heb ze ook zonder ijzers staan, wil het even aankijken hoe dat gaat. Kost inderdaad vrij veel. Met veale moest ik wel, maar dat was er maar 1. Als het moet dan moet het en is de hoefsmid zo gebeld.

Belt mijn moeder net, we gaan morgen op wedstrijd bij tine, maar weg waar we langs moeten is afgesloten. Straks even kijken wat de mogelijkheden zijn, maar ga geen hele tour maken om er te komen. Omdat ik over ben gegaan naar de l maak ik toch geen kans op prijzen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:17

PSM: ik zou ook even kijken naar hoe je paard zijn hoeven afslijt. Ster bijvoorbeeld stond met Franse voorvoetjes. Dat houdt in dat ze ze op asfalt of grindwegen aan de binnenkant meer afslijt dan aan de buitenkant. Gevolg: nog Franser staan. Haar achterhoeven sleet ze echter heel mooi gelijk af, dus ik heb haar jarenlang op alleen voorijzers gehad. Pas toen ze in het tweespan over echte brokkelpaadjes moest gaan lopen, heb ik besloten om haar vierkant te laten beslaan.
Mijn nieuwe houd ik ook nog even blootvoets, tot ik weet hoe hij afslijt.