[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 07:44

tine10 schreef:
IJslander zijn ook veel kleiner, dus zal er neit zo vanaf vallen als van Thabor ;)

ha-ha...

mijn pony is net zo groot als een ijsco
En geloof me, ook dat doet zeer.. Meer misschien nog wel, omdat je zo weinig tijd hebt tot de grond om jezelf op te rollen enzo...

:(:) voor ollie, voor Nouvel

en een :(:) voor janouk! Jeetje, hopelijk gauw over!

ik heb mijn straf voor gisteren.. Rug nu net zo zeer als normaal savonds... :') oeps

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:24

goeiemorgen!

he wat vervelend...
sterkte ermee janouk, hopen dat het meevalt!

ik ga zo gauw de stallen doen en dan fifi klaarmaken, want we hebben weer lange teugel les! *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:35

Leuke foto's Naaltje !

Tine10 terug van een heerlijke vakantie met ijslander plannen, leuk zeg !! En wat stoer van je zoontje !
Leuke foto's !! Ziet er mooi uit dat Vlieland !

VHU heeft genoten van haar Snuitje rit met Naaltje en is lekker uit eten geweest mjammie :-)

Een grote dikke knuffel voor Ollie :(:) Ja meis, dat zal nog wel even duren en ze heeft zoveel voor je betekent..... :(:)
Morgen gaan we er een leuke dag van maken :j
Overigens herkenbaar hoor, dat je soms gewoon doorloopt en dan opeens..........komt het hard binnen........

Nouvel, ligt jouw schoonvader ook slecht ? Sterkte !

Vwb kamperen; ik kan op vakantie met kleine tent waar je je reet niet in kan keren en dat vind ik leuk maar liever zit ik ook in een luxe hotel. Ligt er beetje aan wat de bestemming is ;)
Wat VHU noemt is inderdaad luxe kamperen en eigenlijk vind ik dat zelfs geen kamperen. Ik heb dat ook wel eens gedaan hoor.

Janouk, wat rot zeg van je haf !! Hopen dat ze snel weer verbetert. Overigens vind ik het zelf juist altijd beetje eng als er niets dik en warm is.......(peesje ?) Succes !

Fifi moet weer aan het werk bij Piet weer ? Leuk, veel plezier!

Ik ga zo naar Tinus, dat is even geleden door omstandigheden dus heb er weer zin in (zie profiel voor wie Tinus is haah) Poetsen lukt nog niet of moet nog met krukje (hij is nogal groot) voor mijn schouder, kanonne wat doet die pijn elke nacht ondanks de diclofenac. Hoop dat ze hem er snel afhakken, wordt het nu beetje zat. 8-)

Daarna middagje en avondje met mijn man doorbrengen, want ben morgen hele dag weg.
Zit eraan te denken om ergens naar het strand te gaan met de doggie, het wordt mooi weer. Nu mijn man er nog voor opporren :-)

Iedereen fijn weekend!

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:38

Goedemorgen!

Bedankt voor de mooie samenvatting IM ;)

Wat een heerlijke vakantieplaatjes van Tine!

Ik was gisteravond een FNRS wedstrijd jureren, er werd heel netjes gereden dus heb lekker kunnen punten.
Net al een flinke wandelingen met de hondjes gemaakt. Zo naar stal, alleen even stappen met Gwin en vanmiddag hele middag omroepen bij de springwedstrijd.

Vanavond hebben we groot feest op de manege waar manlief en ik elkaar hebben leren kennen (en waar ik al 20 jaar kom). Word ook een mega reunie want heel veel mensen van vroeger komen ook. Heb er zin in!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:52

Goedemorgen.

Frensie: wat leuk zo'n feest/reunie. Veel plezier
Nouvel: les straks, *\o/*
Naaltje: :(:) . Trouwens, als je van een grote achterover valt, valt er ook weinig tijd om op te rollen hoor, weet ik uit ervaring.
Janouk: Zoals jij je Haf beschrijft, had ik laatst problemen met Thabor. Na een kleine week bleek hij een diepe hoefzweer te hebben, dus misschien valt het mee.
VHU: volgens mij zijn er niet veel andere rassen die tolten. En telgang zit toch weer anders. Dravers zijn denk ik wel minder sterk dan IJsco's. Maar goed, ik ben ook niet echt op zoek. Maar dacht het dier een leuke oude dag te kunnen geven met af en toe een lekkere buitenrti, maar dan moet er wel wat aan de prijs gebeuren.

Nou, ik heb de paarden op stal gezet, ga ze zo wassen/scheren/beweging geven.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:02

Tine leuke vakantie gehad !!! Foto's zien er leuk uit.
Fifi heeft les.

Ik heb ook zo les. Nou ja om half 11. Remko gaat ook mee met jeroen. Ben benieuwd is in een andere
binnenbak waar hij nog nooit geweest is. Robijn heeft weinig gedaan deze week dus die zal wel een
beetje stuiteren.

Iedereen veel plezier vandaag het word mooi weer maar nu is het nog wel een beetje koud :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:16

't Ziet er buiten prachtig uit!
Net broodjes in oven gedaan.... bleh zijn helemaal verbrand, schiet niet op zo.
Wel al alles opgeruimd want vandaag komt hele stoet eerst hier voordat we vanavond naar concert gaan. Slaat eigenlijk nergens op he, dat je het dan opruimt want als de meute vertrokken is is het weer een zooi. Maar goed.
Naaltje let je op jezelf bij je werk?
Frensie, zo jij hebt een druk programma! Wel mega gezellig :j
Zo even de hond uitlaten en dan richting stal :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:17

goeiemorgen!

Haha, tine weer terug van vakantie, en prompt pakt ze weer de bovenste plaats op de pagina... hmzz...
Wel hele gave foto's! Super ook van je zoon, vond hij het ook leuk op de ijsco?
Maisie veel plezier met de les!
VHU lekker genoten van de groom-hulp! ;) Je hebt haar er toch wel heel vaak naast laten lopen he? :Y)
Janouk, knuffel voor de haf!

IJsco's vragen ze ook voor oudere paardjes inderdaad nog goed geld. Ik begreep ook altijd dat die paardjes dan ook superlang meegaan, met 25, 30 jaar toch nog gewoon fit en vrolijk en nog lekker aan het werk.

Kamperen, hier ook volop krampeerfanaat. Alleen vriendlief niet, die gruwelt al van het idee...
Kamperen doe ik dan ook gezellig samen met mn moeder ofzo, of met een vriendin. Met vriendlief gaan we altijd ergens in een of ander huisje (en mijn eis is dan tenminste dat er een vaatwasser in zit, die heb ik thuis niet, en als we dan "luxe" op vakantie gaan, dan is er OF een vaatwasser, OF we gaan elke dag uit eten haha!)
Maar geef mij maar een tentje, elke ochtend naar de receptie om de koelelementjes voor de koelbox te wisselen en broodjes te halen, savonds koken op zo'n mini-gas-gevalletje en de poten van je tafeltje zo stellen dat er de minste kans is dat je koffie omgaat... Geweldig! <3
... prikpaaltjes mee, pony's lekker om de tent heen laten grazen.... en de volgende dag weer inspannen en doorrijden naar de volgende camping... <3 *droomt nog ff verder...*

fototopicje is dan toch gelukt. Had gister mot met photobucket, want mn foto's zouden te groot zijn volgens bokt en ik had ze verkleind, maar dat bleek toch niet goed gegaan. Complete bericht gekopieerd, in word opgeslagen en vanmorgen zo weer opnieuw geplaatst en toen deed ie het wel... Schiet mij maar lek, maar hierbij dan dus toch de tandemfoto's!
[AR-ITP] mn knappe jongens in tandem naar buiten.

Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:22

Citaat:
Je hebt haar er toch wel heel vaak naast laten lopen he?
Naaltje heeft vooral gestaan denk ik? Ze staat dan achter me, let ik niet zo goed op wat de groom doet :o Voor Snuitje hoeft ze er nergens af. Alleen een keer had hij steen gemeen in hoef gekregen, moest er even uitgepeuterd worden.

@Janouk wat vervelend van Janouk.... hoefzweren kunnen ze inderdaad erg naar kreupel van zijn. Hoop dat het zoiets, of iets anders, simpels is :(:)

@Lacuna zag je topicje al, wat lopen ze super achter elkaar! Maar vroeg me wel af, ben misschien enorme zeikerd, is het voor Storm niet zwaar, hij is pas 3 jaar en dan zo'n tocht lopen?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:45

ja, dat vraag ik me ook af, daar twijfel ik nog heel erg over.
De rit die we nu gedaan hebben was 10 km, maar tussendoor was er een doorsteekje zodat mocht hij halverwege aangeven dat het te zwaar zou zijn, we terug konden. Heeft hij gisteren niet aangegeven, en op het eind van de rit was hij nog steeds fris, vrolijk en fruitig :)

Met de rit, ik ben meestal juist te voorzichtig met mn paardjes en luister heel goed naar ze. Eventueel kan ik op de rust Storm uitspannen en hem naast de wagen laten meelopen, dan hoeft hij enkel te lopen en niet te trekken. Sun kan dan gewoon in enkelspan de wagen verder trekken.
Daarbij ken ik de omgeving waar we de rit maken heel goed, mocht er twijfel zijn gaan wij gewoon terug natuurlijk.

Maar ik begrijp je heel goed, en ik twijfel nog heel erg of ik Storm uberhaupt meeneem.
*en daarbij... als Sun zo erg in mn handen blijft trekken, hou ik de rit absoluut niet vol, dus daar moet voor die tijd een hele effectieve oplossing voor zijn, anders houdt het daar al op.*

groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:50

Mogge,

Een dikke :(:) voor Janouk, hopelijk valt het mee en is het met een paar dagen weer over....
@IngridM, heel veel plezier vandaag *\o/*
@VHU, verbrande broodjes :r , het zal vast goedgekomen zijn met jullie ontbijtje ;)
@Maisie, les ze vandaag... ben benieuwd wanneer we Jeroen 'live' mogen bewonderen :j
@Frensie, heel veel plezier vandaag :):)
@Tine, scheerse... ik moet het ook (weer) nog doen en heb er geen zin in :o

Ga zo pony's rondslingeren ~~}> en daarna mijn wagen en tuig etc. wat opkuisen :+

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:23

Tine is weer terug van vakantie.
Tine, hebben jullie gereden op ijsco's van stal Edda?
Wij hebben vorig jaar op onze vorige stal een ijsco gehad die kwam overwinteren bij ons van die stal.
Dat was ook een schimmel, ben alleen zijn naam even kwijt. Super lief beestje, en ik meende dat die idd ook te koop kwam na dit seizoen, daarom mijn vraag.

Hier gisteren weer heerlijk menles gereden.
Hoop dat hij vandaag weer zo lekker loopt.

Heb deze week zelf 2 mendekentjes gemaakt, en ik moet zeggen. Ze zijn goed gelukt.
Ook is Oot zijn halsdeken binnen, en gelukkig past hij. Kan hij die mooi op krijgen als het kouder wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:24

Goedemorgen!
Straks naar Lunteren om bokster dennis aan te moedigen op het nationaal kampioenschap met haar Benno. En mleenbos met Velvet. Daarna verjaardag.
Morgen reis ik af naar rijsbergen om met Bickel te rijden.

Kamperen doe ik niet aan. Doe mij maar een huisje of appartement of hotel. Heb wel een goed bed nodig om de vakantie door te komen.

Vhu: had je mijn cap op je wagen liggen? Vind het echt super tof dat ik je wagen mag lenen voor de tijd dat Bickel daar nog staat!

tallechie

Eindelijk weer goed kunnen slapen. Van 2 tot 7.

Sterkte voor Janouk. Wij hebben ook een kreupel paard op stal. Zat een hoefzweer, maar die is open gegaan, maar loopt nog niet goed. Hopelijk is het bij janouk ook zo iets

vhu jullie hadden tenminste broodjes, wij moeten eerst boodschappen doen....

maisie veel plezier
frensie veel plezier
tine succes
ollie succes

Alwyn is ook een bolletje wol. Staat niet onder de deken. Men momenteel 2 keer in de week met hem en soms longeer ik hem. Ik wilde hem mits conditie genoeg in januari meenemen in hobbyklasse, maar wil hem eigenlijk niet scheren.

Straks ook nog even naar stal. ik wilde er nog weer op, maar heb ontzettend spierpijn. Mijn zus komt vanmiddag met de kleine en ik moet aan de studie en boodschappen doen.

Daan heeft net weer omgedraaid met heupbroekje, en ook weer terug gedraaid :-)

IvysToeter

Ollie, een knuffel voor jou

evelli, heb je ook halstertje van dora te koop?
en welke maat dekentje heb je?
ik ben benieuwd of er misschien wat voor mijn pony's bij zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:27

Ik heb alleen een paars halstertje liggen. Morgen mijn br4ever even passen op.Bickel. Anders heb ik misschien nog twee br halsters te koop.
Heb verder alleen een lime groene zweetdeken te koop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:46

bettepet schreef:
Tine is weer terug van vakantie.
Tine, hebben jullie gereden op ijsco's van stal Edda?
Wij hebben vorig jaar op onze vorige stal een ijsco gehad die kwam overwinteren bij ons van die stal.
Dat was ook een schimmel, ben alleen zijn naam even kwijt. Super lief beestje, en ik meende dat die idd ook te koop kwam na dit seizoen, daarom mijn vraag.

Hier gisteren weer heerlijk menles gereden.
Hoop dat hij vandaag weer zo lekker loopt.

Heb deze week zelf 2 mendekentjes gemaakt, en ik moet zeggen. Ze zijn goed gelukt.
Ook is Oot zijn halsdeken binnen, en gelukkig past hij. Kan hij die mooi op krijgen als het kouder wordt.

Inderdaad stal Edda, paard heet Draumer (je spreekt het uit als Dreumer.
Ik heb voor Amerigo ook een mendeken gemaakt vorig jaar, beviel erg goed.
Fijn dat je les zo goed ging.

Nou, heb Amerigo gelongeerd en weer buiten gezet. Hij liep heel fijn. Vanmiddag mag hij nog kinderpony spelen.
Thabor ook gelongeerd, liep ook fijn. Hij staat nu gewassen op stal. Als hij droog is, krijgt hij deken op.

Nu Rembrand nog rijden ohz (stappen) en dan scheren en wassen. Denk dat ik hem niet helemaal scheer, maar weer bumpermodel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:20

Wij hebben trouwens ook een ijsco op stal. Deze is al 22 jaar en loopt nog 4 keer in de week onder zadel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:33

haha :o mijn paarden hebben nooit gewoon "gewone dingen". Dat zegt de VA ook altijd: "Bij jou zal het wel weer iets speciaals zijn :o "
Het is zeker geen hoefzweer. Het zit veel hoger. SI gewricht of schenkel. In ieder geval het lijkt boven de sprong te zitten. Ze is ook niet stokkreupel, maar behoorlijk onregelmatig in de draf. Even een paar dagen rust en wat stappen op de harde ondergrond en dan verder kijken.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:41

hey Tine,
Die heeft vorig jaar bij ons op stal gestaan.
Een super lieve pony.
Is wel super toevallig dat het dezelfde is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:57

It: groene dekentje heeft onderlengte 120 ongeveer. Kan er een cm naast zitten.
Heb foto, die komt maandag. Moet hem nog wel even wassen. Heeft lang achterin de auto gelegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:24

bettepet schreef:
hey Tine,
Die heeft vorig jaar bij ons op stal gestaan.
Een super lieve pony.
Is wel super toevallig dat het dezelfde is.

Nou, dan moet hij maar hier overwinteren hahaha.

Rembrand toch maar helemaal geschoren. En onder de vacht kwam een heel vies grijs paard tevoorschijn. Dus was goed idee om hem ook nog te wassen. Hij staat nu op stal en mag straks ook weer lekker naar buiten. Zolang het zulk droog weer blijft, mogen ze snachts nog buiten blijven, zodra de bodem weer blub wordt, gaan ze de nachten naar binnen.

Nu ga ik even slapen. :wave:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:42

Leuk Frensie, veel plezier vanavond !

Ga zo de foto's van Lacuna bekijken.

Het is echt heeeeerlijk weer buiten. Vanochtend al lekker bij Tinus en Ullie geweest, net even gegeten en zo met man en doggie naar het strand, ik denk even naar Kijkduin omdat we dan ff daar een bakkie kunnen doen na het wandelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:04

Ha Tine is terug, moooooooie foto's Tine, genieten hoor.
Ingrid is al lekker bij de paardjes geweest, heerlijk weer.
Bettepet fijne les gehad, en mendekentjes gemaakt, dat werkt super !
Lacuna, ik vind je tandem echt TE gaaf !!! supermooi !
Frensie druk druk druk druk...
Ollie paardjes rondslingeren en de rest schoonmaken..
Evelli ook druk druk druk en morgen naar Bickel !! fijn even mennen met hem ?!
IJslanders zijn wel erg leuk, :j had vroeger een X ijslander, ze is 26 jaar geworden, haar hart heeft het opgegeven, verder nooit gezondheidsproblemen met haar.

Wij zijn vanmorgen al lekker een half uurtje in het bos wezen wandelen met de puppen, zoontje was ook mee, was echt lekker maar al best koud :brr: heb mijn softshell broek aangedaan... :o
ben inmiddels weer opgewarmd...heb al even geslapen, ben even op...
Fijn weekeinde verder..Groetjes.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:07

s'middags all!!!!

ego-postje

wij hebben 1 en ander geoefend met breezer vandaag...

iets dat binnekort echt niet fout mag gaan...
en heeeeeel gaaf is...

oefenen ging goed...
wss dinsdag stapje verder,hihi

(veel gezecht en niks duidelijk,hahahahah)