[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:05

Heb je ook een dekenfoto van voren?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:10

IT hoe dik is deze? Hij ziet er heel lekker warm uit!

Idd, ik 'krijg' een nieuwe pony, veel sneller dan verwacht. Ik vertelde Jan (zie profiel) dat ik tandem heb gereden met de pony's van Rein (zie onderschrift & profiel) en dat dat onze toekomst is, we zijn helemaal om. Zegt hij: 'dan heb je nog een pony nodig!' Ik zei meteen dat we daar geen haast mee hebben en dat dat vanzelf een keer komt. We kijken wel rond maar niet met de gedachte dat hij morgen al bij ons op stal moet staan.
Hij vertelde meteen over een vosje, maar die wilde hij liever niet verkopen. Toen vertelde hij van een schimmel, qua looks een echte Welsh Mountain met veel bot (geweldig!) maar daar was een ander vrouwtje ook mee bezig. En als hij dan naar mij zou gaan wilde hij hem eerst nog even iets verder doorrijden zodat ik er zo mee weg kan rijden. Die pony staat nog niet zo lang voor de wagen en ik wilde geen pony die net of half beleerd is, maar veel van kan leren. Toch kwam hij weer terug bij het vosje. Ja zegt ie, wil hem niet verkopen, maar als je hem bij jou neerzet en wedstrijden mee gaat rijden dan issie iig weer in training. Mocht hij een pony geblesseerd hebben dan zou hij hem weer kunnen 'lenen'. Vond hij een geweldig plan.
Wel heel grappig, want toen ik stage liep waar Jan ook werkte (zo leerde ik hem kennen) praatte hij altijd over die pony.. En nu.. komt ie bij mij op stal! :D

Edit: wat vergeten:)
Laatst bijgewerkt door lienepien610 op 07-10-10 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:12

Wat leuk! ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:56

jellee, nee heb geen foto van voren.

de deken is 200 gram.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:32

Mag ik ook meekletsen ik dit topic?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:58

wat mij betreft wel hoor :))
wel met voorstellen ;) :D

een wobbe met 'n nieuwe jas gezien, sexy :D
en gelezen over tuigen die opgestuurd zijn, ponies die het goed doen, opengebroken wegen en daardoor tussen de wipkippen gaan dressuren
en ik vergeet een boel nu ;)

gestage't vandaag. En toen ik thuis kwam omgekleed en direct naar buiten om te gaan hardlopen. Wil 't weer proberen vol te gaan houden :P
hardlopen werkt niet tegen hoofdpijn overigens, dat werd er alleen erger door..
Heb 2,5 liter water gedronken vandaag, dus daar ligt het niet aan..

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:11

Oke dan :+

Ik ben Rhine en ik ben bijna 16. Ik heb 3 shets, 1 veulen, een kleine en 1 waar ik op rij (ik ben 151cm). De 2 'volwasse' lopen, bijde enkelspan maar omdat het kleintje knieprobleemen heeft is dubbelspan niet mogelijk. Maar als het veulen volgroeid is gaan we er een dubbelspan en tandum van maken.
Dat was het zon beetje!

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:12

Triest dat je al zover bent om kind en vrouw achter te laten.

Wobbe heeft een mooie nieuwe jas zag nog 2 leuke foto's voorbij komen.

VHU wachten op je nieuwe tuig.

Ik wil misschien ook naar P&K is denk wel leuk om eens te kijken wat er allemaal op het gebied van mennen is....

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:12

Rhine welkom

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:16

_Patrick_ schreef:
Triest dat je al zover bent om kind en vrouw achter te laten.

Wobbe heeft een mooie nieuwe jas zag nog 2 leuke foto's voorbij komen.

VHU wachten op je nieuwe tuig.

Ik wil misschien ook naar P&K is denk wel leuk om eens te kijken wat er allemaal op het gebied van mennen is....

:7
vind dat een ongepaste reactie
vind het eerder vreselijk dat iemand zo ontzettend kapot kan zijn dat zelfs dát hem niet meer genoeg reden geeft op deze wereld te blijven
maar te oordelen dat hij nu maar triest is... :n

Welkom Rhine :D heb je fotos van je ponies? :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:30

Patrick, vind jou reactie eerder triest. Jij weet waarschijnlijk niet hoe zo'n persoon zich voelt/gevoeld heeft. Die man heeft echt niet voor zijn lol zijn 2 kindjes + vrouw achter gelaten! Ik hoop dat hij zijn rust gevonden heeft die hij zocht.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:35

Misschien bedoelde Patrick triest als in erg of misschien iets van sneu?

Zelf vind ik het altijd zo moeilijk, als iemand zelfmoord pleegt. Moet je verdrietig zijn of niet? Want die persoon heeft het zelf gedaan en vind het dus zelf ook niet erg om dood te gaan, maar aan de andere kant gaat die persoon wel voor altijd weg, en dat is wel iets om verdrietig te zijn.

Dit is niet zo bedoelt als het misschien overkomt, maar ik zit er altijd zo mee in de knoop... Want je bent verdrietig omdat iemand sterft, maar in dit geval doet die persoon het zelf.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:37

Ik denk dat jullie mij niet begrijpen omdat ik het niet goed verwoord heb misschien :o
Ik bedoel er niet mee dat hij triest is

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:38

welkom rhine,

over zelfmoord ga ik geen meningen geven.
daar is al genoeg over gezegd lees ik.
bovendien heb ik er geen zin in dat ik het hele topic over me heen krijg als ik per ongeluk iets verkeerd zeg ofzo.
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 07-10-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:38

Verdrietig voor alle nabestaande die van hem houden voor de persoon zelf tja goede vraag ik weet het niet ik denk dat die juist eindelijk de rust heeft gevonden waar die naar opzoek was. Je doet zoiets niet zomaar.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:42

Ja daarom. Dan is het toch moeilijk om er dan ook verdrietig over te zijn...

Maar het is sowieso wel erg voor iedereen die er de nadelen van verdriet door ervaart natuurlijk. En misschien mist Antonie nu wel een leven die beter was geweest als hij door had gezet. Maar dat weten we niet, we weten niet wat hij voelde en dacht. Misschien was hij nog tien keer verder heen dan dat we nu maar denken.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:44

Ik ga er ook geen mening over geven, doet heel Nederland al.
Erg triest.. Hoop dat hij zijn rust heeft gevonden daarboven.

Heb net even met Kokkie gemend, hij liep echt super! Ga met volste vertrouwen starten zondag. :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:25

wobbe met nieuwe deken,wauwie....ik zag dat die voor sunrise verzonden is....dus verwacht hem morgen.
ik ga op paard en koets kijken voor een marathonwagen, weet nog niet welke,wil niet echt zo"n super zware,robuste.
zag bij van schie wel een recreatie/marathon wagen die me wel aansprak.
kon hem vorig jaar wel kopen,maar wacht tot volgend jaar,eerst tiamo beleren, die word volgend jaar 3 jaar en dan zie ik wel hoe of wat.
eerst moet tiamo nog een groeispurt krijgen,had hem gekocht dat hij rond 124cm zou worden....mmm denk dat hij op 120cm blijft steken :( (of ze moeten ijzers van 4 cm dik hebben...)
rijden er meer met verschil in hoogte bij de ponys?
hij is wel ruim in gangen en sun wat slomer....

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:29

Nog niet, maar mijn huidige pony is 1.16 en de nieuwe is 1.23..

Misschien nog even afwachten hoe hij nog groeit, misschien kan het nog meevallen.. 4cm is ook niet zoveel :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:46

Vond het wel schrikken van Antonie K. Beetje van onze leeftijd. En Isa Hoes lijkt me zo'n ontzettend lieve vrouw. Vind het ook triest, dan als geheel bedoel ik. Kinderen, vrouw, en waarschijnlijk voor hem (en hun!) al een hele zware tijd voordat hij zo'n beslissing heeft genomen ;(

Vwb grootte van poowns, volgens mij is 4 cm heel goed overheen te komen hoor. 't Ligt er maar net aan hoe het loopt met z'n tweeen. Bij de stalhouderij hebben we ook in span staan wat wel 10 cm verschilt (denk dat dat vergelijkbaar is met pony's zo'n 5 cm of zoiets) en dat gaat prima.
Heb toevallig nog een plaatje, beide spannen schelen zo'n 10 cm...
Afbeelding

Mooi he :D
Zarah (met smalle blesje) heeft gewoon veel langere benen dan Uniek (de grote bruine). Dus die loopt hem er zo uit, ondanks dat ze kleiner is.
Pandoer is helemaal niet zo snel en Impala (de kleine vos, met het ene witte been) is veel bijdehander en kan ook veel meer trekken :+
Dus grootte zegt niet altijd wat over een leuk lopend span.
Nog eentje van Pandoer en Impala, staan ze zo mooi op...
zie je duidelijk dat Pandoer groter en slanker is dan Impala, die is veel breder (stoere merrie)
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:06

oke ik begon me al zorgen te maken over het hoogte verschil,sun is ook iets langer dan tiamo (die is nog geen 2,5 jaar) maar erg kort gebouwd(tja dat zag ik ook niet toen hij 9 maanden oud was)

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:26

Hoor vaker dat hoogte verschil niet zo heel veel uit hoeft te maken.
Denk dat bij de mannen van mij ook hoogte verschil zal blijven....maar dat is afwachten hoe beide uitgroeien.
En of ik ze ooit in 2 span gaat doen.

Eerst maar eens kijken hoe Patrick het gaat doen en kijken hoe Hidalgo zich verder ontwikkeld die is heel anders dan Patrick

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:28

jee wat gaan jullie enorm snel zeg!

mooie jas voor wobbe zag ik!

en gave foto van evelli!

en mooie spanplaatjes van vhu...
maatverschil valt zo niet op...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:29

Denk echt dat je er pas iets over kunt zeggen als je ze een paar keer met elkaar in het span hebt gehad, zou me er nu nog geen zorgen over maken hoor.

Alwyn is ook korter dan Snuit, ook helemaal niet op gelet bij aankoop :+
Een mooi en goed lopend tweespan heb je niet zomaar voor elkaar, dat weet ik ondertussen wel. En dan kan het ook nog zo zijn dat het soms in het begin niet goed lijkt maar toch langzamerhand naar elkaar toe groeit.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:30

Iemand hier nog op zoek naar een mooie maratonwagen ? nieuw, enkel & tweespan. bruine bekleding. Voor shetlander en A/B pony. Geremd.