[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:47

Super mooie doelen Gem! Ben ook heel benieuwd naar de keuring :j
Hebben wij ook nog in ons achterhoofd alleen moet ik dan wel een manier vinden om haar nog meer vet op haar ribben te laten krijgen anders denk ik niet dat het zin heeft. Keuringsconditie is toch wat anders dan sportpaardconditie. Ze ziet er nu super uit hoor maar voor een keuring zou ze te schraal zijn.

Wat voor lessen heb jij gegeven Biancacoo?

Doel bij ons is ook nog dat ik lessen wil gaan nemen :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:53

Zoals ik je al zei, voorlopig veel meer brok geven als nu. Inova kreeg de laatste anderhalve maandmeer dan de dubbele portie als voorheen.Sinds een paar dagen pas weer wat teruggeschroefd. Maar zij wordt er ook niet heter van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:09

Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik krijg er gewoon niet meer in :Y) ze laat als ik meer geef het gewoon staan. Ben nu al blij met wat ze eet en dat ze er, naar mijn weten, goed uitziet...
Dus ik heb mijn hoop gevestigd op het weideseizoen }:0

Vandaag ook weer. Ze krijgt een schep slobber (dus een schep en dat week ik dan met hand wortelen erdoor). Denk laat ik toch weer eens proberen of ze meer op kan maar dus 1.5 schep klaar. Blijft prompt in haar bak staan. Ze schakelt dan over op hooi. Met hardvoer krachtvoer ook. Meer dan 1 schep per voerbeurt blijft staan. Het is gewoon geen grote eter. Zal nooit echt dik worden. Op de wei ook, vorig jaar, dan kan ze ook zo een uur of twee voor zich uit staan staren, of rond gaan lopen of rennen door de wei en dan weer kijken, maar niet eten. Rest van de paarden vreet zich helemaal suf, maar zij blijft ook in het hoge koeienraaigras keurig op gewicht. Is ze wel voller, maar dan heb je het ook wel gehad zeg maar.
Lijkt beetje op haar baasje :P

Oja vandaag wel mijlpaal met Cathey want eindelijk zijn alle hoeven op een normale manier bijgevijld.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:25

Vhu.helaal hier het tegenovergestelde : als mijn dames naar de voerkist kijken worden ze al dik :?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:24

Vhu, ... Ik ben westerninstructrice.... := _O- heb dat een aantal jaren lesgegeven.... :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:06

Met de paarden gaat het hier wel qua gewicht. geen extremen. Masr onze hond Mowgli is gewoon anorexiapatiënt. Broodmager, masr niet willen eten. echt om moedeloos van te worden. Gelukkig is hij wel fit voor zijn leeftijd.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:07

Biancoo gecondoleerd, maar wat een leeftijd en zo bij de tijd.
Vhu doen waar je blij van wordt. Zelf heb meer met de ene instructeur dan met de ander, dit zal voor instructeurs niet anders zijn ten opzichte van de lesklanten. Ook dit moet klikken.
Mijn doel deze zomer? Tja.. proberen voldoende punten te halen om naar L over te kunnen stappen, er is hier 1 x per 2 maanden een officiele wedstrijd dus dit gaat dus niet zo snel.
Maar verder lekker genieten van mijn pony's in enkel en twee span en met mooi weer weer wat grotere tochten (ritten) te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:20

Nou Ber is naar een ander adres. Ze is nu bij het meisje wat haar ooit, 4 jaar terug, heeft ingereden bij een handelsstalletje. Van daaruit was ze dus verkocht en kreeg ze dat ongeluk. Daarna heb ik haar toen overgenomen. Via via is ze bij mij terechtgekomen (dat meisje / vrouw) en ze is een paar keer langsgeweest. Denk dat we goede afspraken hebben gemaakt en ik hoop zo ontzettend dat Ber eindelijk op haar plek is...

En over grasjes gesproken, Cathey staat dus sinds een week op een stuk waar ze ook al wat gras kan eten, staat nog niet zoveel maar het is er wel en haalde vandaag de deken eraf denk, ja ja je ziet het al wel *\o/* misschien als ze nu beter in haar vel zit dan vorige zomer (toen was ze nog een enorme stresskip, dat is ze nu eigenlijk totaal niet) dat het toch meer gaat aanzetten. Ik hou dus goede moed :D Heb er toen ik haar net had ook twee keer wormenkuren in moeten gooien voordat ze schoon (dwz onder norm voor nog een kuur) werd getest, ja dat schiet natuurlijk ook totaal niet op.

En wat weer een baggerweer he :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:55

Hoop dat ze er kan blijven vhu, fijn dat er een klik is met Ber.
Hier gewoon zon.... _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:48

Lucky you {:}
Ja dat hoop ik toch ook echt... maar ik heb er een goed gevoel over. Beter dan vorig jaar toen ik haar ook in bruikleen had gegeven. Ik denk ergens, dat dit gewoon klopt. Ik hoop het uiteraard ook heel erg...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:41

Hier nu...herfstig weer... :brr: waait :):) ...
Iedereen fijne zondag....
Maisie op wedstrijd zag ik....
Tine druk met de paardjes op wedstrijd..of misschien op buitenrit ?
Dingetje..hoe is het ?
Belker..beetje bijgekomen ? :(:)
Gem mooie doelen.
Ips, ik zag een foto van je fjordje op fb..hoe hoog is ze nu ? ze lijkt groooot... :oo
verder..sorry als ik je vergeet... Y;(

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:07

Ik was vanmorgen even minimarathon gereden met Detje. Ging superfijn! Geen plaatsing ofzo denk ik hoor, maar ging voor de oefening.
Fjordje is voor mij nog wel wat klein, had gehoopt op 150 maar denk niet dat we dat gaan halen.

Morgen ga ik naar equitana!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:33

Veel plezier op de equitana.

Vanochtend de vooruitgang gemeten met Meneer anton na de verandering van training. Minder vaak trainen, 3 x in de week galoptraining. De andere dagen alleen stap herstel.
En hij is in 6 weken goed verbeterd. We merkten al dat hij de galop beter kon volhouden, maar nu leek de 4 minuten galop makkie, terwijl hij vorige keer na 3 minuten leeg was. En de galop is ook ronder, meer dragend en minder stuwend en daar is het om te doen, om meer tot dragen te komen.
Hartslag is sneller laag in rust en in alle gangen is de hartslag 10 lager of zelfs meer. Terwijl het nu warmer was en de bak kleiner, dus meer bochten.

Gaaf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:26

Wat ontzettend leuk zo dat te monitoren Janouk :j
En super veel plezier bij Equitana gewenst Ips, lekker gestuurd met Detje +:)+
Lastig Tine... je wilt graag dat ze er mooi uitzien, of in ieder geval normaal gevuld... bij die oudere dieren is dat soms niet eenvoudig ... wanneer komt jullie pupsel?
Ja hier ook hele flinke woei. Wilde gaan rijden maar durfde het toch niet aan. Niet dat Cathey er onrustig van was ze was met longeren prima te hanteren maar ik word er zelf ook altijd beetje zenuwachtig van dan ruist het zo door die bomen :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:29

Hoe wist je dat hij meer rust nodig had Janouk, is dat aan de hand van zijn rusthartslag ?.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:35

Wow... Ber is bij een familie terecht gekomen waar ze een speciale taak heeft. Cindy, haar 'baasje' is behoorlijk zwaar autistisch, misschien dat het daarom wel zo goed klikt. Ik heb altijd gedacht dat Ber ook autistisch is. Haar moeder is ernstig reuma patient en kan niet goed lopen. Ze gaat dus in een scootmobiel en kijk wat ze vanmiddag hebben gedaan. Heel eind gewandeld met het hele gezin (is nog een kleiner zusje die liep met de shetlander).
Ik ben zooooo trots op Ber.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:03

<3 <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:44

VHU: ik hoop dat Ber nu eindelijk haar (en jouw) welverdiende rust gaat krijgen. Ze ziet er op de foto heel relaxed uit. Pup komt op 1 april. Nog 2 weken wachten. Na veel gedoe zijn we eindelijk eruit met de naam, want de fokker had zulke rare namen bedacht (oa Toyboy)
Janouk: mooi trainen zo he? En super dat je nu al verbetering ziet.
Ips: veel plezier morgen en lekker gereden met Det
Bianca, hier ook herfstig weer. Bedankt voor je tips!!

Weer druk maar leuk paardenweekend gehad. Gisteren had zoonlief springwedstrijd bij eigen vereniging. In de B foutloos met 70 stijlpunten en 3e prijs. En voor het eerst L gestart. Ging echt supermooi. Helaas op allerlaatste hindernis een weigering (parcours was veranderd, laatste hindernis was dubbel geworden, oftewel er stond ineens een hindernis, waar eerder niets stond). Erg jammer, maar weer heel leerzaam. Daarna thuis nog met Fabels gereden en Rembrand en Amerigo werden door de bijrijders aangepakt.
Vandaag zou Fabels voor het eerst op buitenrit gaan, maar springjuf (die erop zou rijden voor de eerste keer) was ziek. Plannen dus aangepast. Eerst even met Fabels proefje geoefend in de bak en daarna met Rembrand, Samoerai en de honden naar het bos in Gasselte. Zoonlief was de gids met bijrijdster op Rembrand en ik heb lekker stuk met de honden gewandeld (die de rest van de dag voor pampus lagen hahaha). Verder druk geweest met achterstallig huishouden. De keuken eens flink gesopt, was wel nodig. Wel jammer dat er daarna weer blubberhonden in komen, maar ja, anders konden de katten niet naar buiten.
Morgen en dinsdag geen invalwerk maar lekker thuis met allerlei klusjes aan de slag. In ieder geval mennen met Rembrand en als het goed is ook weer eens met Sam (is zeker half jaar geleden), ramen moeten nodig gezeemd (en we hebben er nogal wat....) en de tuin moet eigenlijk ook weer eens een schoffel zien. Heb ook al deel van mijn lessen voorbereid. Deze week maar 2 dagen werken. Mijn duopartner wilde graag ruilen, omdat haar dochter de 27e jarig is. Of ik dan wilde ruilen met de 30e. Nou, de 23e past me beter, dan is mijn zoon namelijk jarig. Betekent wel dat ik volgende week 4 dagen moet werken. Maar niet teveel aan denken :+ .
Net nog even naar de wedstrijdplanning gekeken en wat kleine wedstrijden gezocht, want.... tada.... de startpas voor Fabels is op advies van dressuurjuf aangevraagd.

Nou, ik ga nog even bankhangen. Fijne avond nog

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:56

Afbeelding

Eindelijk!!! Nu hoor ik weer een beetje in dit topic :D
Maar flink aan de sop met het tuig nu, paardje was een heel klein beetje vies :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:22

Wat fijn Tine !! Rembrand voor de kar ! Top !!
Baudyh, hoe gaat het bij jullie ?
Vhu, ziet er super uit, gezellige Ber !
Ips, veel plezier op equitana !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:40

Afbeelding

Jaja, en dan vandaag eindelijk ook weer eens achter Samoerai gezeten. Wat was ze ontzettend braaf, bij het inspannen rustig wachten, alsof ze er gisteren nog voor had gelopen. Na een kwartier gestopt, ze moet geen spierpijn krijgen. Wel jammer, want ze begon dan net dressuurmatig wat beter te lopen. Maar goed, nu proberen om er weer ritme in te krijgen en hopelijk dan ook 1x per week les, of om de week ofzo, maar eens kijken of we weer op L niveau kunnen komen. Wie weet...... Nu heb ik geluk dat zoonlief voorlopig geen belangrijke wedstrijden heeft, maar dat komt straks natuurlijk wel weer.

Zo naar huisarts voor B12 injectie en dan tractaties voor zoonlief gaan kopen.

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:46

*\o/* Lekker Sam ook voor de wagen weer. En gisteren Rembrandt, top.

Ik heb net onder het zadel met Janouk gereden en die was me een partij nerveus. Ik had haar een blauwe vliegenkap opgezet en de wereld is in het blauw blijkbaar te veel smurfenland. Ik ging af en toe veel harder dan ik had gepland }>
Ze is sowieso fit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:46

Ze had de verkeerde kleur haha, grote smurf heeft toch een rode op?! :+

De nieuwe Bit is uit.
Vanaf pagina 18:
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:24

Kan het artikel niet lezen maar begrijp dat er verslag wordt gedaan van hoe Patrick van zijn spring angst afgekomen is / angst in bepaalde situaties. Vind dat zo goed Tine dat jullie dit doen. Er zijn volgens mij heel veel mensen / kinderen met dezelfde problemen.

Zo hier een beetje afgedraaid maar lekker gewerkt. Vind het eigenlijk best wel knap van mezelf dat ik de klas gewoon mee krijg en dat ze dingen doen, elkaar niet in de haren vliegen en er zo waar ook nog heel goede dingen worden gemaakt :)) het is MBO niveau 2, 3, 4 en dan vanuit Rotterdam. We worden hier standaard een schaal hoger ingeschaald dan 'in de provincie' omdat heel veel docenten dit werk niet willen doen.
Moet zeggen dat ik dat ook heel lang niet heb willen doen, want je hoort er af en toe van die vreselijke verhalen over. Maar vorig jaar invallen vond ik ook al heel leuk, je beleeft nog eens wat zeg maar :+ het is niet zo dat je super gestructureerde lessen kunt geven maar met een beetje laveren links/rechtsom en soms totaal anders dan wat je van plan was kom je ook een heel eind.
Tenminste, dat gevoel krijg ik }:0
Naja voel me er in ieder geval goed bij en daar ben ik super blij mee :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:42

Vanmorgen weer overleefd.... ik zeg er verder maar even niets over :x

Zoonlief is aan het spelen bij een vriendje, dus ik ben maar even met de ponys aan de slag gegaan. Eerst met Samoerai gewerkt aan de hand en daarna gelongeerd met Fabels. Ik wilde weer eens met dubbele longe (nog over de rug heen), maar dat ging zo goed, dat ik voor het eerst ook de lijn achterlangs heb gelegd. Nou, ze liep of ze nooit anders deed. En verder ook nog superbraaf want in het land naast ons was een kraan met rupsbandenpech. Een van de rupsen was er in de blubber afgelopen, dus die was met de rups aan het worstelen, ging steeds de lucht in, viel dan weer neer. Ook daar keek ze totaal niet naar <3 <3 <3 <3

Menpony in wording ????? hihi

Afbeelding

Iemand trouwens een idee hoe het met Ava gaat???