[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:41

Naaltje: begrijp ik nu dat je iets vervelends hebt meegemaakt, waardoor je niet meer kon rijden? Sorry, heb niet alles bijgelezen.

Hier kookt manlief gelukkig wel af en toe en nog lekker ook :Y)

We hebben een heel luie vakantie gehad dit jaar, mede door stuitje, maar ook omdat zoon van 5 op eigen fiets mee was. Dan ga je niet hele einden fietsen. Maar hij deed het super hoor. En tja, dan die buitenrit he, een uur lang door bos en duin, met ook nog 3 keer een stukje galop. Hij deed het zo netjes en met zoveel plezier en dat met 5 jaar. Eigenlijk mogen kinderen bij die manege pas vanaf 10 jaar mee, dus ik vond het nog wel spannend, was bang dat ze hem toch niet goed genoeg zouden vinden, maar daar had ik niet bang voor hoeven zijn (zei een heeeeel trotse moeder)

En hier dan de foto's. Ze zijn helaas niet scherp. Manlief heeft ze vanaf zijn IJslander gemaakt en die wilde niet echt stilstaan. Je ziet mij achter zoon rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:46

coole ijsco's tine!!

enneh.. ja ik ben goed hard van dids af gevlogen zondag :=
rug gekneusd..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:46

Tine wat ontzettend leuk zo met het hele gezin op de ijslanders, wat zul je trots zijn <3
Zeg je staat weer bovenaan de pagina :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:52

tine wat gaaf zeg!

ow naaltje, volgens mij had ik jou ook nog geen sterkte gewenst... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:53

VanHuisUit schreef:
Tine wat ontzettend leuk zo met het hele gezin op de ijslanders, wat zul je trots zijn <3
Zeg je staat weer bovenaan de pagina :+

Gaat wel opvallen he? :o

Jeetje, Naaltje, wat vervelend. Hoop dat het snel weer beter gaat.

Er staat een IJsco te koop, die waar ik beide dagen op heb gereden. Zou hem wel willen kopen (had echt serieus belangstelling, rijd nu 6 jaar op IJsco's als we op Vlieland zijn, zit zooooo lekker), maar ze vragen er echt teveel voor. Erg jammer. Maar ja, een 18jarige manege pony (sorry, paard), die exceem heeft en luchtzuiger is... Ook al is het dan een IJslander en apart ras.... Maar goed, afgesproken dat als de verkoop niet lukt, we misschien een andere overeenkomst kunnen maken ofzo...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:54

zonde dat ze er zoveel voor vragen tine, je kunt 'm tenslotte een heel goed tehuis bieden...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:56

Goedenavond,

@Tine, welcome back en wat een gave foto's en wat kunnen jullie trots zijn op zoonlief :D
@VHU, lekker paardendagje gehad en heerlijk gemend met je knappe peerdenspul :):)
@Naaltje, heeft de hobbeltjes op de menwagen overleefd en zag het zelfs zitten om op Did's te stappen +:)+
@IngridM, mmm lekker pannenkoeken :~

Verder niet écht bijgelezen :o , heb een beetje een dipje... vandaag precies 4 weken geleden dat mijn lieve schoonmams is overleden ;( Het is allemaal nog zo onwerkelijk en vreemd zo zonder haar....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:59

sterkte ollie... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:01

Ollie :(:) de hele wereld draait maar door maar ze is er niet meer.... wat zul je haar missen. Lijkt me dat je dat ook zo kan overvallen, dat trieste gevoel -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:04

@VHU, inderdaad op mijn werk was ik gewoon wat neerslachtig (niet dat ze het weten hoor) maar ik ga dan ineens heel hard werken en me een beetje in mezelf keren :o . Hopelijk komend weekend een leuk paardenweekend zodat ik mijn zinnen wat kan verzetten. Het ene moment gaat het goed en het andere moment dan ben ik :( ;( %) .....zal wel tijd nodig hebben ben ik bang.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:04

Ollie: heel veel sterkte!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:16

Dat zal zeker tijd nodig hebben en dat is meer dan een paar weken Ollie... ;( het is gewoon dieptriest en dat is echt niet anders.....trouwens Nouvel jullie zitten natuurlijk in hetzelfde schuitje ivm je schoonvader, sterkte ook natuurlijk :(:)

Citaat:
Maar ja, een 18jarige manege pony (sorry, paard), die exceem heeft en luchtzuiger is... Ook al is het dan een IJslander en apart ras.... Maar goed, afgesproken dat als de verkoop niet lukt, we misschien een andere overeenkomst kunnen maken ofzo...

Ik denk dat die wel naar jullie toe gaat komen.... ze vragen maar wat, maar er is echt geen mens op dit moment in deze paardenmarkt die een mega bedrag uitgeeft voor een dergelijke pony / die raken ze echt niet kwijt. Zou leuk voor je zijn Tine, kun je ook lekker af en toe relaxed buitenritje gaan maken :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:17

Sorry, hier nog een paar foto's van prachtig Vlieland. Ben echt verliefd op dat eiland. Hopelijk kunnen we er volgend jaar weer heen. Het huisje is helaas al gereseveerd (door de eigenaren), dus na 6 jaar moeten we iets anders zien te vinden, waar ook onze honden welkom zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de achtergrond zie je Terschelling
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:19

oeps ging iets fout. Computer doet beetje gek.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 21-10-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:21

VanHuisUit schreef:
Dat zal zeker tijd nodig hebben en dat is meer dan een paar weken Ollie... ;( het is gewoon dieptriest en dat is echt niet anders.....trouwens Nouvel jullie zitten natuurlijk in hetzelfde schuitje ivm je schoonvader, sterkte ook natuurlijk :(:)

Citaat:
Maar ja, een 18jarige manege pony (sorry, paard), die exceem heeft en luchtzuiger is... Ook al is het dan een IJslander en apart ras.... Maar goed, afgesproken dat als de verkoop niet lukt, we misschien een andere overeenkomst kunnen maken ofzo...

Ik denk dat die wel naar jullie toe gaat komen.... ze vragen maar wat, maar er is echt geen mens op dit moment in deze paardenmarkt die een mega bedrag uitgeeft voor een dergelijke pony / die raken ze echt niet kwijt. Zou leuk voor je zijn Tine, kun je ook lekker af en toe relaxed buitenritje gaan maken :j

Dat kan gelukkig ook met Rembrand hoor, alleen die zit niet zo comfi als een ijsco. Nadeel van een 4e is wel dat onze 4e box dan ook vol is. Die gebruiken we nu voor de honden, als die eens opgesloten moeten worden en als reservestal voor de geiten, mocht het echt zulk slecht weer worden als afgelopen winter. Maar goed, dat zou maar voor 1 jaar zijn. Als we nog land (2,5 ha) erbij kopen (willen we al paar jaar, maar ze vroegen 2x landbouwprijs), en een schuilstal mogen bouwen, dan gaan de paarden volgend jaar dag en nacht naar buiten, ook in de winter. In ieder geval de IJsco en Thabor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:21

Heerlijke plaatjes!
Wij zijn nu ook al drie keer naar Vlieland geweest, wie weet volgend jaar wel weer een keer. Vind het zo'n heerlijk eiland! Wij zaten dan altijd op Stortemelk of met eigen tent of met huurtent (zo decadent ... :+ ). Hier ook enorme liefhebber van Schiermonnikoog, ook zo heerlijk autoloos eiland, gewoon uitwaaien, gezellig met z'n drietjes <3

IJslanders schijnen echt lekker te zitten he, en ze zijn ook veel smaller natuurlijk dan een Rembrand of Thabor, denk dat dat ook wel meespeelt met je fysiek zeg maar. Vind ze wel erg klein :o

Was vandaag met de haflingers bij stal bezig (even ontklit en geknuffeld) en dan schiet ook door me heen... oooo ik wil er zo wel mee aan de slag en erop stappen.... maar dat is onzin, want ik heb er geen tijd voor (ja nu wel, herfstvakantie, maar anders niet). Zou jij wel tijd hebben voor nog eentje erbij? Ook qua verdeling van aandacht? Ik heb met twee echt mijn tijd vol. Eentje moet ik eerlijk zeggen denk ik dat ik te weinig vind. Financieel wel aantrekkelijk maar ik vind het heerlijk om een hele middag of dag met de paarden bezig te zijn. Mocht Snuit het ooit begeven dan komt er waarschijnlijk toch echt wel weer een tweede bij.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:23

fijne plaatjes inderdaad! :j

vhu, dank je, klopt inderdaad...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:24

We zijn met zijn 8-en. Wijzelf met drie, mijn ouders, onze 2 honden en hun hond. :D Doen we al 4 jaar zo, erg leuk. We zien elkaar niet zoveel en 1e keer was het ook een beetje zodat wij oppas hadden voor de buitenritten. Alle avonden spelen we Kolonisten van Catan en boggle. Verder heerlijk veel wandelen, fietsen, of zoals dit jaar heel veel lezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:26

Wat gezellig Tine. Alle keren op Vlieland kwamen mijn ouders en vaak ook mijn broer of zus plus kids ook over. Gezellig he.

@Nouvel ... lijkt me zo leeg als een van de ouders er opeens niet meer is.... wij zijn in de zeer gelukkige omstandigheid dat alles er nog is, maar weten ook dat dat elk moment afgelopen kan zijn, gezien hun leeftijd en kwalen en kwaaltjes die de kop opsteken.....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:26

@Tine, wat een heerlijke foto's .... jammer dat 'jullie' huisje al voor volgend jaar gereserveerd is.. gelukkig hebben jullie nog even de tijd om voor wat anders te kijken, zodat ook de beestenboel meekan.
@Nouvel, jij ook heel veel sterkte :(:)
@VHU, ik vind een huurtent niet decadent hoor :o , mijn kind zei pas nog..... mijn moeder kampeert alleen maar in een vijfsterren hotel :o :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:30

_O- geweldig die uitspraak van je zoon!
Tja, wij zijn eigenlijk echte kampeerders maar afgelopen jaar is daar behoorlijk de klat in gekomen vanwege het dramatische weer :=
Zo'n tent bij Stortemelk is echt heel luxe (vinden wij dan :x ), met echte stoelen, tafel en zelfs een koelkast, nou dat hebben we anders echt niet. Dan zitten we op die halve stoeltjes, echt geen tafel en al helemaal geen koelkast :oo

Nou ik ga erin welterusten :z

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:32

thanx, ja dingen kunnen ineens heel snel gaan, ook al zie je het soms wel al een tijdje aankomen...

verschil bij ons is denk wel dat mijn schoonouders een eind bij ons vandaan wonen, voor mij is daardoor het contact altijd beperkt geweest tot de dagen en de weekendjes daar naar toe...
met mijn eigen ouders is dat toch heel anders, die wonen vlak bij ons en daar heb ik heel erg veel contact mee...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:37

Is wel handig van die kant en klare tenten lijkt me.

Nouvel, jij ook veel sterkte. Ik herken het wel een beetje, met dat contact met schoonouders. Mijn schoonvader is 5 jaar geleden overleden en ik kende hem nog niet zo goed, dat maakt het voor mij heel dubbel.

IJslander zijn inderdaad een stuk smaller, zijn ook veel kleiner, dus zal er neit zo vanaf vallen als van Thabor ;) . Ze zijn wel klein (ca 1.40 die ik reed), maar daar merk je niet veel van.

Als we hem zouden kopen, zou hij maximaal 2 keer per week recreatief gereden gaan worden, voor meer heb ik echt geen tijd. Maar dat zou allemaal geen probleem moeten zijn. Daar zou zijn tolt zelfs nog beter van worden. Maar goed, maar eens zien, net op marktplaats eens gekeken, ze vragen echt idiote prijzen voor IJsco's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:43

Citaat:
ze vragen echt idiote prijzen voor IJsco's.

mwah.... die zijn geen 18 jaar (dus bijna 19) en met zomereczeem ;)
Maar ik snap die prijzen voor IJslanders ook niet hoor (dat mensen het ervoor betalen). Diertjes schijnen wel erg hard te zijn en sober, maar het zijn wel enorme bedragen. Maar weet ook niet wat je verder nog meer voor paarden in een wat lagere prijsklasse hebt die ook tolten / telgangen (behalve, als je ze goed rijdt, diverse dravers, want die kunnen het ook, vergeten heel veel mensen maar dat zijn superfijne veelzijdige buitenrij paardjes).
Maar ik zeg altijd maar zo, ze vragen er veel voor, maar in hoeverre krijgen ze het?
Nou ga nu echt hoor, doei!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 06:03

Hier pech
Mijn KWPN is mijn zorgenkindje; check ik elke ochtend op symptomen van hoefbevangenheid. Maar mijn Haflinger heeft eigenlijk niet vaak iets. Ik ga er altijd van uit dat zij niets heeft.
Gisteren in de les was ze rechtsachter onregelmatig. Uitgespannen en op de harde vloer gelopen; echt onregelmatig. ONduidelijk waar het zit, want ze heeft geen dikke been of warme plek.
Dat wordt een paar dagen rust en eens kijken hoe dit zich ontwikkeld.

@tine10 Gave foto's op Vlieland met de IJsco's.

:(:) Nouvel en Ollie :(:)