[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:55

Huh... Petertje. Dat is wel heel triest zeg.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:00

tjeetje...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:06

tallechie schreef:
antonie kamerling is overleden, zelfmoord.
had een depressie, laat 2 kinderen achter.....

heb vandaag niet veel tijd om te reageren, zit samen met een collega

Ik las het....... heb hem laatst nog gezien.....
Buiten dat ik hem wat onverantwoordelijk vond (rijden met kind op schoot op drukke wegen) was het wel een ontzettend aardige gast.
Volgens mij heb ik hem zondag nog gezien....

Tijd geleden dat ik wat gepost heb hier :) wel al die tijd meegelezen en her en der een PBtje gestuurd :)
Alles gaat super :) meer heb ik niet te vertellen :)

P&K is idd in november :) ga er zeker heen, Manon ging mee geloof ik :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:14

Ik ga ook naar P&K. waarschijnlijk zondag :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:20

Ik ben er het hele weekend op de stand van de endurancevereniging

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:30

Ik ga beide dagen naar paard en koets

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:07

ik ga op zondag,wil mijn vriend mee hebben..heb hem verteld dat we voor een marathonwagen gaan kijken,en dat mannen meer verstand van die dingen hebben... ;) tja toen voelde hij zich zeer vereerd! (mannen ego gestreeld) ha ha

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:23

Leuk! Wat voor maat marathonwagen ga je zoeken?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:40

las het idd van antonie kamerling tallechie! wat naar...
happytime leuk, wat voor wagen wil je?

kwam nog een leuke foto tegen van een avond in de zomer. kay zn pootje voor jelle hihi <3
Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:54

Evelli schreef:
tallechie schreef:

P&K is idd in november :) ga er zeker heen, Manon ging mee geloof ik :)

Ik kom inderdaad als ik nog in de auto pas :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:04

Millanka schreef:
Ik kom inderdaad als ik nog in de auto pas :D

Je bent voorlopig de enigste die mee rijdt :D hopelijk pas je op de terugweg ook nog in de auto :+
Maar goed :D je hebt er tot nu toe altijd nog bij gepast, ondanks de berg spullen die er altijd in ligt :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 13:16

ik weet nog niet als ik heen ga.
Ben er ook nog nooit geweest, maar heb denk ik niemand die mee wil en het is een behoorlijk eind rijden.

Ik ga mijn zus leren longeren, zodat zij veale straks wat beweging kan geven als ik niks meer kan

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:58

ik hoorde inderdaad ook al van een klant over antonie kamerling.
moet eerlijk zeggen dat ik gelijk aan zelfmoord dacht.

evelli, leuk dat je weer een beetje post.
wil je iets kwijt over je afwezigheid?

ik wil ook wel naar P&K eigenlijk.
waar is dat ook alweer?

wobbe zijn nieuwe deken past!
en het is echt een super mooie deken.
die krijgt hij nu op tot het weer kouder word.
aangezien het nu toch wel iedere keer rond de 15graden is, dan kan hij makkelijk een iets dunnere deken op.

jellee, ik denk dat jouw jelle hem dan ook wel past hoor :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:01

Napie schreef:
Napie schreef:
Paard en Koets is van 12 t/m 14 november.

2010
Bijna weer dus

Stond er al ;)

Heb wel een foto die ik graag wil laten zien :)

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien staan mijn twee meiden inmiddels braaf in het tweespan. Ciska heeft Dora eerst in het enkelspan beleerd, daarna hebben we ze samen in het tweespan gezet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:38

@Evelli, wat zul je trots zijn! Ziet er erg leuk uit!
Paard en Koets ga ik maar niet heen, is veel te gevaarlijk :P Kreeg net bericht dat mijn tweespantuig op de post is dus ... nog even wachten en we kunnen eindelijk los *\o/*

Kwam vanochtend toen ik met Snuit aan het mennen was ook een heel leuk tweespannetje tegen, zo grappig. Die pony's keken niet op of om, was ook zo'n lekker pittig spannetje en Snuit natuurlijk ook stoer doordraven, toen ik omkeek waren ze alweer ergens anders in de woonwijk en zag ik ze niet meer :D

Doordat de straat rond de stal helemaal is opgebroken kan ik niet meer op die manier de wijk uit die ik altijd ben gewend. Nu moet ik een hele drukke straat oversteken, maar kom dan wel in een hele andere woonwijk terecht met mooie brede fietspaden en een super groot veld met wipkippen plus bankjes :+ waar ik lekker kan dressuren :D Zo heeft ieder nadeel weer zijn voordeel want zonder dwang van die opgebroken weg was ik dus echt niet uit mezelf die kant op gegaan omdat het eerste stuk in die wijk een rotstukje is. Maar vandaag dus de stoute schoenen aangetrokken met Snuit, overgestoken, naar veldje toe en daar maar liefst een half uur gedressuurd. Dat is dus erg goed van mij en Snuitmans .... wonder boven wonder ging het redelijk dat wil zeggen ik had een tempo, kon voltes rijden links en rechts, overgangen naar stap en halthouden en heel, heel soms had ik hem nagevelijk. Denk gewoon dat we dit eigenlijk elke keer als we gaan rijden even moeten doen. Wie weet wordt het dan langzamerhand wat beter.

Daarna nog uurtje heerlijk rondgereden naar Pijnacker, op zoek naar een doorgaand fietspad, dat daar moet zijn naar Zoetermeer. Maar kon het niet vinden :o dus van alles in die wijk gezien en daarna weer terug. Moest heen en terug over een zeer spannend bruggetje met ijzeren platen erop ('t is een nieuwbouwwijk). Knappe Snuit denderde er gewoon overheen 8-) Dressuur is niet zijn ding maar voor buitenritten is hij toch echt een zalige poown hoor (en laat ik daar nu juist het meeste lol in hebben :D ).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:44

Wat fijn dat je lekker gereden hebt :) en op een plek waar je anders nooit heen had gegaan :)
Ik heb sinds 2 weken pas weer de ponys thuis, dus ben nog niet wezen mennen. Zaterdag zijn ze de pineut :D

Ben enorm trots, vooral omdat ze beide hebben laten zien dat ze precies zijn wat ik van ze dacht maar ook verwacht.
Okee, de een vind dat de andere een irritante puber is en die puber denkt weer dat die andere evrvelend is. Maar al met al zijn ze precies wat ik gehoopt heb :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:33

leuk zeg je meiden zo in 2 span!

VHU, een ander veldje en andere route is ook wel eens leuk toch?
ik vind het altijd wel leuk om nieuwe wegen te ontdekken :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:35

:wave: Dag dames!
Pfoe wat heb ik veel moeten bijlezen.. :D
Sorry dat ik daarom ook zomaar weer even kom binnenvallen, maar ik hoop het nu toch echt weer een klein beetje bij te kunnen houden..
Wil iig Tallechie even van harte feliciteren met haar zwangerschap!! Superleuk!! :D (longerende zussen zijn idd handig, die van mij doet het ook als ik weer een week op wedstrijd of beurs ben)
Paard en Koets ga ik niet heen, vond het vorig jaar weer tegenvallen. Wil volgend jaar (geloof ik) naar Equitana, eens kijken hoe het daar is.

Inmiddels zit het superdrukke wedstrijdseizoen er zo goed als op, en begint het drukke beurs-(werk) & indoorwedstrijdseizoen weer een beetje.
Het ene vierspan (klasse 2) hebben we na de shetlandmendag geen officiele wedstrijd meer gereden. We hebben Bussloo (oefen) nog gereden, maar de pony's waren daarna zo doodop dat we die week erna de officiele in Heeten maar hebben afgemeld. Het was zó nat en zwaar daar, als we 20cm wegzakten in de modder was het nog weinig. En dat in de dressuur........
Met het kl. 4 vierspan hebben we supermooie resultaten behaalt. Ik kon de eerste 2 wedstrijden niet, toen een wedstrijd wat voor ons niet doorging. Toen Giethmen waar we 2e zijn geworden, toen een gebroken hand met 3 weken erna een show op Horse Event, dan de week erna naar Bregenz (Oostenrijk) wat zwaar was, maar wel alle onderdelen gewonnen en met meer dan 20 strafpunten verschil op nummer 2 de hele wedstrijd hebben gewonnen. Daarna was de spannendste wedstrijd van 't seizoen: het NK in Deurne. Met 0,13 strafpunt (dus ±driekwart seconde) de wedstrijd gewonnen!

Afgelopen weekend éindelijk weer een weekendje vrij, zaterdag naar de woonbeurs geweest en zondag met het heerlijke weer wilde ik een buitenrit met mijn pony maken. Blijkt dat ze kreupel is. Ik heb me daardoor af moeten melden voor de wedstrijd komend weekend in Hengelo. Ze loopt nog steeds niet goed.

Inmiddels flink aan het wisselen met dekens (wat een raar weer is het toch) en nog steeds flink aan het twijfelen over mijn pony.. Maar ben weer eens lekker aan het shoppen geweest voor de poowns. Bij Ros in Nistelrode, kennen jullie die? Was er nog nooit geweest maar komen er vaak langs. Wat groot!!! }> Gelijk kadootjes voor mijn verjaardag gehaald, vriendje wist toch niets :) Heb nu een hele mooie winterdeken met afneembare hals, 2 nieuwe voerbakken, springschoenen, dubbele longeerlijn met katrollen en een superlichte tandemzweep want ja, de nieuwe pony komt binnenkort!! *\o/* *\o/* We hebben er ook een supermooi tweespantuig besteld, de BR Premiere Luxe Tweespan, maar dan in het zwart met donkerbruin onderlegt. Deze wordt 'verbouwd' zodat we tweespan, tandem en dus ook enkelspan kunnen rijden. Wat een tuig zeg, geweldig. Die details..! <3

Wil dan straks ook een startkaart aanvragen voor de nieuwe pony, dan blijf ik eerst nog officiele sgmw enkelspan rijden, met 2 pony's. Tijdens oefenmarathons zullen we dan tandem gaan rijden. Ook wil ik met de nieuwe pony indoor dressuur en vaardigheid wedstrijdjes gaan rijden. Maar kun je dan ook 2x dressuur en dan géén vaardigheid rijden? Ga liever voor de dressuur...
Was trouwens net de afstamming van de pony aan het opzoeken, zit in moeders bloed de naam 'Moorland's'. Denk je dat ik íets kon vinden? Haha ik kwam alleen maar Totilas tegen :D

Pfoe ik hoop jullie een beetje bijgepraat te hebben..
Laatst bijgewerkt door lienepien610 op 07-10-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:36

Manon je mag ook met mij mee hoor :D.. Kijk maar :D
Ik ga even kijken wanneer ik wil gaan :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:42

krijg je een nieuwe pony??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:44

Wobbe met zijn nieuwe jas
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:58

Kijk, dat is een goed zittende jas :j
@Lienepien, nieuwe pony, nieuwe pony ????? Tell us moorlands :+

Citaat:
VHU, een ander veldje en andere route is ook wel eens leuk toch? ik vind het altijd wel leuk om nieuwe wegen te ontdekken

Ik ken mega veel routes (en een paar veldjes ;) ) hoor, maar die weg is de doorgaande provinciale weg tussen Zoetermeer en Rotterdam. Gelukkig is het oversteek punt vrij overzichtelijk. Moet dus over brug met water links/ rechts, van dijkje af, achter je soms grote vrachtwagens, rechts bushalte, links en rechts alles wat je maar kunt verzinnen en dan ook nog een fietspad over :7

Gelukkig zijn we heel wat gewend, maar zelfs ik vind dit een heftige oversteek :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:01

Wauw die staat gaaf kim!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:02

ik dacht eerst dat hij van boven naar onderen te lang was.
maar volgens mij valt het toch wel mee.
en beter zo dan dat zijn kont er aan de achterkant weer uit valt.
het is iedere keer wat haha.

Deze houd hij nu sowieso tot zondag op denk ik.
want het is nu toch wel wat warmer.
als het dan kouder word doe ik wel weer de dikkere deken op.

het is ook echt een hele mooie deken in het echt.
ben er echt super blij mee :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:04

Ik vind m niet mega lang naar onder vallen hoor. Die amigo dekens hebben allemaal van die lange flapjes bij de voorbenen.