[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:17

tsja wij gebruiken ook onze eigen hoodstellen van ideal hoor, ik zei voor de grao dat de hoofden van mijn pony's opgegeten worden door die hoofdstellen :P
als ik ze niet snel aan een kennis kwijtraak, ga ik ze te koop zetten :)
vandaag heb ik met misty lekker enkelspan gereden, ze was ondanks dat ik gister gereden had nog steeds erg druk! en rillerg, de achteruitknop is nu wel aardig bevestigd op stem en de galop wordt steeds rustiger en verzamelder dus daar ben ik wel erg trots op!
@Lacuna ja het is tijdelijk, deze week zou hij nog gaan bestellen en dan is het klaar met de mooie prijsjes dus echt als iemand interesse heeft moet je er echt snel bij zijn!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:32

Vandaag rivaldo toch nog even voor de kar gezet en in de bak gereden, het was mij te hobbelig en leek me ook niet fijn voor rivaldo.. dus veel gestapt, dan weer rondje draf en zo het erf op en in volle draf over het terrein :).. hij vond het wel even leuk een uurtje weer voor de wagen te staan. Morgen heb ik het wat drukker, had geruild met bijrijder die gaat normaal op dinsdag en ga dan ook even met hem longeren aan de pessoa.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:37

ik heb mijn testrit gehad met mijn nieuwe oude omgebouwde lamoen, sun heeft meer ruimte om haar lichaam (dressuurmatig te buigen)kwam nog kennis tegen (ook menner) en vond hem geweldig geworden dat lamoen.
helemaal blij nu...hoewel, moet hem nog schuren en schilderen,nu is hij nog 2 kleuren van 2 lamoenen :D
dat clevertuig is echt geweldig, ik wilde hem ook voor sun, maar ze hadden haar maat niet meer en worden niet meer geleverd volgens clever, die gaan alleen maar wagens verkopen :( (athans dat vertelde ze me op paard en koets en een dealer ervan)
ik had de combi willen hebben(enkel en tweespan ineen) :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:04

@L_rivaldo, even wennen is het wel in de bak als het hobbelt, is je bak zo hard dan?
@ happytime fijn dat je lamoen bevalt, bewegingsvrijheid is natuurlijk belangrijk. klopt clever stopt met dat tuig, deze meneer waarvan ik het gekocht heb, heeft het hele zooite zo'n beetje overgenomen geloof ik en nu gaat hij zelf gelijkwaardig tuig laten maken alleen dan van het merk jolly.

mensen wie heeft er net de co-assistent gezien?
ik heb echt als een klein kind zitten huilen te erg

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:01

Door de voetafdrukken van de paarden die voor mij gereden hebben, is de bak zo hobbelig, echt niet om te rijden dan, in stap gaat wel maar draf is gewoon echt te hobbelig.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:58

hmm is heb daar echt nooit last van... terwijl er in onze bak toch ook echt onder de man wordt gereden.

mensen ik heb besloten dat ik met mijn 2span dressuur-vaardigheid wil gaan rijden, en met startkaart, moet je dan gewoon een smw startkaart aanvragen, want dat wil ik ook gaan doen in de toekomst, ook wil ik voor mijn enkelspanpony dressuur- vaardigheid gaan rijden, alleen dan echt alleen d-v is dat dan weer een andere startkaartr? wie helpt mij verder :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:19

rijd jij met een 4 wielige in de bak?, ik rijd namelijk met een 2 wieler.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:28

nee ik rij met een 2wieler ik vind het onzinnig om enkelspan met een vierwieler te rijden, ik wil zo min mogelijk erachter zodat ze zo makkelijk mogelijk kunnen bewegen, maar wij hebben wel soms een redelijk zware bak... dus dan trek je gewoon door het zand

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:33

Op de stal waar ik naartoe wil voor de menavonden, hebben ze echt een super egale buitenbak (zo als de strand).. als we dan nou is op stal hadden!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:43

ach je hebt al een bak aan stal, dat is toch al heerlijk ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:51

Ja daar heb je gelijk in!.. maar zal niet snel les nemen in deze bak met mijn menwagen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:00

Op stal heb ik een bak van 20x40 welke ook heel hobbelig is.
Mocht daarom in de wei een ring uitzetten van 80x40 :)
Alleen zit die vol met molshopen.. Ach, je moet toch altijd wel wensen hebben he.. :)

Pff, ben nu bezig met muziek downloaden voor mijn vannacht overleden oma. Wat dramatisch, maar wel typisch haar..
Gelukkig had ze al haar wensen, eigenlijk de hele crematie al vastgelegd.. Krijg er wel een brok van in m'n keel hoor..! Maar het is goed zo, ze heeft al zoveel geleden..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:05

Ik meld me ook aan bij dit topic.

Van een medebokker heb ik de link gekregen.

Ik heb twee pony's (een shetlander en een haflinger) die ik beide in het tuig wil hebben.
De karren zijn eral.

Ik zal binnenkort in alle rust het topic doorlezen.

@marrianne, jou tuig spreekt me ook erg aan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:31

@ lienepien610: wat erg dat je oma is overleden! Met mijn oma is het ook aftellen, ze weet perfect waar ze aan toe is. We hebben de afgelopen 4 jaar al 2 keer afscheid moeten nemen van haar(de dokters zeiden dat ze elk moment kon sterven), maar gelukkig leeft ze nog steeds. Ze weet ook perfect wat ze wil, op zich is dat wel goed, maar het doet toch wel zeer om te weten dat zij ongelofelijk goed beseft wat er gaande is. Momenteel loopt ze nog gewoon rond, dus er is vrij weinig te merken aan haar, maar haar binnenkant is aan het wegkwijnen.
Veel sterkte in ieder geval, moet echt niet gemakkelijk zijn voor je!

@ L_Rivaldo & marrianne: ik rijd enkelspan met een marathonwagen, maar niet in een binnenbak. Ik zou het wel willen, maar hier is geen manege in de buurt. Momenteel doe ik het op een grote weide bij mijn thuis achter. Op deze weide volg ik ook menlessen (erg handig, zo dichtbij :o )

@ happytime: fijn dat je lamoen je goed bevalt! Mijn lamoen is ook vrij breed vanaf de buik, het is niet heel erg mooi(van bovenaf gezien), maar het is enorm voordelig. De paarden die ik ken die voor de koets lopen, zijn allemaal heel stijf onder het zadel omdat ze de mogelijkheid niet hebben om te buigen voor de koets. Dan heb ik liever een minder mooi uitziend lamoen maar dat Romeo toch fatsoenlijk kan buigen!

Tijdens de menles van afgelopen zondag heeft mijn instructeur me aangeraden om een liverpool bitje aan te schaffen. Momenteel heeft Romeo een gewoon watertrensje aan, dit heb ik bewust gedaan voor het opleren. Maar Romeo begint op bepaalde momenten te profiteren van dat bit. Even een voorbeeld: We waren rustig aan het rijden op het veld toen plots een wit paard voor de koets het bos uit kwam draven. Romeo moest weer het arabiertje uithangen, dus zijn staart ging recht omhoog, neus de lucht in, hij begon te blazen en in een show-galopje ging hij ervandoor. Ja en daar zat ik dan... Er is niets gebeurd, maar op dat moment had ik gewoon niets te zeggen.
Zo waren er nog minder drastische dingen gebeurd(zoals het gewoonweg negeren van een teugelhulp), waardoor de instructeur me aanraadde om toch een liverpool stangetje aan te schaffen.
De instructeur vertelde me dat hij sowieso niet echt voorstander is voor een trensje bij het mennen. Hij zei dat ik met een liverpool nog fijner zal kunnen inwerken bij Romeo, waardoor het sturen veel gemakkelijker zal gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb vandaag een liverpool gehaald, ik ben eens benieuwd wat het gaat geven!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:17

@ sander-lotte heel verstandig inderdaad op een liverpooltje te gaan rijden! mag ik je er 1 aanraden?

@Lienepien sterkte!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:34

@ Jellee: leuke foto! Was dat op het strand?

Lijkt me ook super om nog een keer vol gas over het strand te rijden!

Heb vanmorgen weer gereden, en echt met het voorwaarts houden bezig geweest! Zeker al een verbetering. Alleen van draf naar stap dondert hij in die stap en is gelijk alle actie weg! Ga ik morgen hard mee aan de slag! Vrijdag heb ik weer les, heb er nu al zin in!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:46

@silfie

dit heb ik laatst gedaan. wat was dat gaaf zeg! ook wel spannend maar mijn pony gin keihard en vond het prachtig, echt je bent puur aleen aan het genieten van de omgeving en je beestje en de rest vergeet je gewoon even dat is echt fijn!

vandaag mijn 3 jarige maar weer eens aan de lange lijnen gehad, vorige week ook even, ik merk nameljk dat ze wel blij is om te werken, wantelke keer als ze mag, gaat ze eerst ff lekker uit haar pannetje omdaarna lekker te briesen :o
maar ze deed het super was de eerste keer dat ze echt flink schuimde op dat bitje, ik wordt steeds trotser op haar nu ze gaat laten zien wat ze kan

kan iemand mij nog helpen met mijn eerder gestelde vragen. ik had de knhs namelijk gemaild maar daar hoor ik niets van :(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:54

je hebt geen 2 verschillende startkaarten. Maar voor 2-span moet je wel appart aanvragen volgens mij.

Heb nu ook een wagennummer aangevraagdvoor de sgmw en het enigste wat aan mijn startkaart is verranders is dat het nummer er nu op staat.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:42

ooh okeh :) tnks!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:14

Sterkte met het verlies van je oma!

Vandaag rivaldo 3/4 aan de longe getraint met pessoa :D.. ben helemaal weg van dat ding :P.. had een tip van me zus, de longeerlijn vast maken aan je singel en door het bit te halen, zo kon ik ook meer binnenstelling vragen.. zijn makkelijke kant ging soepel, zijn moeilijke kant zaten toch mooie momenten in, dus was helemaal blij met de tip.

Ik mag denk ik niet in de wei mennen (nooit gevraagd ook), maar boer is erg zuinig op zijn land.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:25

Vandaag lekker 2-span gereden. Was zowaar eens een keer echt voorwaarts. Alleen nu was alles weer dood en dood eng....Kwamen ook van alles tegen wat je anders niet ziet. Maar wel lekker weer gereden.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:52

Sterkte met het verlies van Oma. Heel dubbel gevoel als ze zoveel geleden heeft dan heeft ze nu haar rust, maar het liefst hou je haar nog veel langer bij je.

@silfie: ja daar liep ik met de mijne ook nog al eens tegenaan. Vanuit draf, overgang naar stap en hij valt als een blok bijna stil. Van daaruit wel weer terug voorwaarts te rijden hoor, maar tijdens de overgang werkt zn achterhand gewoon totaal niet.
Van mijn meninstructrice moest ik veel schijnovergangen rijden. vanuit draf het tempo verlagen tot net voor het punt waarop hij inkakt, en dan terug voorwaarts. En zo blijven oefenen tot hij op elk punt in de overgang terug voorwaarts te rijden is. Ook in stap, veel tempowisselingen, lekker voorwaarts laten denken. Inmiddels doet hij zijn overgangen goed als ik er met mn kop voldoende bij ben.

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:30

Vanmorgen eindelijk weer gemend met de pony (ben ziek geweest). Ondanks dat hij ruime week niets heeft gedaan, ging hij heel fijn. Geen rare panieksprongen meer. Heerlijk. Was alleen cap en handschoenen vergeten, had dus heel koud hoofd en afgevroren vingers.
Morgen weer les!!! Heb er zin in.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:47

fijn dat je weer kon rijden tine!
vandaag paardje gereden, ging echt heel fijn, nu even college volgen op school en straks mijn pony's weer trainen heerlijk!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:59

silfie35 schreef:
@ Jellee: leuke foto! Was dat op het strand?

Lijkt me ook super om nog een keer vol gas over het strand te rijden!

Die foto was bij het strand ja, niet op het strand.
Op het strand keihard scheuren is zooo gaaf, echt heerlijk gewoon :D