[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:45

:D wat een clown :+ :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:57

Maflinger :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:40

Wat een blije foto's !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:41

wat een geweldige foto's <3 <3 <3 <3

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:26

Deze foto's kan je helemaal opfleuren, wat een bekken trekker :D .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:08

Wat een pretletter :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:49

:)) =:)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:18

Hahaha ja tis een heerlijk dier

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:33

Morguhhhh... :O zonnetje schijnt..half uur lekker gewandeld met de snuiten.
Hoop dat jullie lekker met de paarden bezig kunnen gaan.

Vraag me af: Hebben jullie een doel voor dit seizoen met jullie paarden ??
Iets om naartoe te werken ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:36

Hier ook al flink gewandeld :D was nog best wel fris vond ik... Biancacoo kun je nog wat snelheid trainen of ben je aan het afbouwen?

Geen mendoelen dus hier :o maar wel als doel zodanig te kunnen gaan rijden dat we van de winter wat (dressuur) oefenwedstrijdjes / misschien wel echte kunnen gaan doen of zoiets. Indoor beginnen lijkt me met mijn tuttebel wel handig :') en ik hoop dat we van de zomer zover komen dat we samen met andere paarden een buitenritje kunnen maken.
Dus vrij low profile allemaal bij ons :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:45

Mijn doel is Sav deze zomer voor de wagen hebben lopen.
Daarvoor wil ik eerst mijn E halen zodat ik baar mijn meninstructrice kan zonder afhankelijk van iemand te zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:49

Ik ben mijn doelen even kwijt. Was ZZ dressuur worden en wat zwaardere wedstrijden rijden in het SGMW om ervaring op te doen. Maar vooral genieten, meer tweespan rijden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:38

Mooie doelen belker en vhu.
Ips meer 2-span rijden vind ik ook mooi !
Daar kun je als team nog veel in groeien zeker, leuke uitdaging.

Hier geen echt doel;...zelf fitter worden..hondjes gaan richting zomerstop, dan wandelen we samen.
En even beetje dip..mijn oma van 102 is overleden..door familiegedoe heb ik haar de laatste tijd niet meer gezien..is toch even shock nu ze echt er niet meer is...

Leuk om jullie doelen te lezen, ben benieuwd naar nog anderen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:46

Gecondoleerd Biancacoo maar wat een prachtige leeftijd :(:) ...

Doel was hier ook mijn instructeursdiploma te halen maar ik ben gestopt ^) ik vind het doodeng om achter vreemde paarden te lopen met van die korte lange lijnen die je in het freestyle systeem gebruikt. Zo lang ik zelf een paard uit kan kiezen gaat het redelijk goed maar als ik er een krijg aangewezen vind ik het helemaal niets. Geldt ook, maar iets minder heftig, met het loswerken... heb er gewoon geen zin in als ik dat paard niet mag. Lastig besluit maar ik doe het voor mijn lol en ik vertrouw paarden soms nu eenmaal niet, dat zit erg diep en ik heb op mijn 53e ook geen zin om daar nog iets aan te (gaan) doen. Dus helaas pindakaas ik word nooit instructeur.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:05

:(:) gecondoleerd, Bianc

Jammer vhu dat je de opleiding heb moeten stoppen, maar begrijpelijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:00

Dank jullie..ja wat een fantastische leeftijd he?!!... en ook helemaal goed helder en bij de tijd..zo'n blij mens..voor mijn tante's en oom's echt een groot gemis..

Balen dat je daarmee brnt gestopt vhu..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:45

Echt bijzonder Biancacoo...

Jazeker balen. Aan de andere kant best veel geleerd en ook dat ik daar dus niet geschikt voor ben. Dus dat is dan eigenlijk wel weer positief :o gaat er ook om dat ik sommige paarden (en mensen... :o ) gewoon... sorry for saying... waardeloos vind om mee te werken, vind er dan gewoon helemaal niets aan ^) tja en als instructeur zul je je daar toch overheen moeten willen zetten maar ik heb daar gewoon geen zin in...

Cathey lekker gelongeerd. Zo fijn ze staan nu op een super lang stuk en ze stonden helemaal achteraan. Riep ik en kwam ze heerlijk aangegaloppeerd. Merk het goed aan haar dat ze nu weer lekker kan rennen, ze is stuk relaxter :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:31

Biancacoo,zo wat een leeftijd,gecondoleerd en hoop dat het eengeneratie overslaat..dat je ook zo oud in goede gezondheid mag worden!
Jammer vhu,je hebt het teminste geprobeerd
Mijn doel....z proeven rijden en ondertussen op de wedstrijd te leren genieten van het moment ipv stressen. En ik wil jane voor de wagen dit jaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:39

VHU: ik begrijp je heel goed hihi. En fijn dat Cathey zo ontspannen is.
Bianca: gecondoleerd

Mijn doel: weer eens iets met mijn paard gaan doen. Ben zo blij met mijn bijrijders, ik heb totaal geen tijd of puf. Echt waardeloos. Nu ook totaal afgemat thuis gekomen. Moet eigenlijk ponys van zoonlief (samen met hem) trainen, maar kan het gewoon niet opbrengen. Dan maar even rondslingeren..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:09

Ht stressen....dat is idd niet fijn..had ik ook altijd bij wedstrijden..maar nu denk ik..ik weet hoe het moet, honden zijn braaf, doen altijd wat ze kunnen, en samen kunnen we het ... floep..weg spanning..heerlijk.
Is ook leerzaam idd vhu .maar ook jammer..ik begrijp je wel..toen ik les gaf had ik er ook tussen zitten waar ik geen klik mee had..lastig maar je leert er wel mee om gaan..professioneel blijven ten allen tijde ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:12

Ja dat professioneel blijven doe ik in mijn echte werk :-) had gedacht dat ik het instructeurswerk gewoon leuk voor af en toe erbij zou doen of zoiets maar ik krijg er zo een hekel aan }:0 dus daarom gestopt (incl uiteraard die angst voor de methode vooral bij het lange lijnen, ik loop zelf altijd schuin achter).

Als ik ooit weer echt ga starten met Cathey wil ik gewoon ook zonder stress starten. Wat een onzin eigenlijk he dat we ons er met z'n allen dan zo over opwinden :7 Met Ollie was ik met endurance al een goed eind op weg daar lukte dat al vrij aardig. Het ligt ook wel erg aan je paard denk ik dus... als je daarvan op aan kunt en ze doen geen rare fratsen, scheelt al heel wat!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:17

Moeilijk hoor professioneel blijven...ik trok me alles aan...vandaar dat ik het ook niet meer doe...al begin ik langzaamaan een soort kluizenaar te worden...haha...wereldje word steeds kleiner...
Maar stress..heb ik niet meer voor de wedstrijden...just having fun...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:33

Biancacoo schreef:
Vraag me af: Hebben jullie een doel voor dit seizoen met jullie paarden ??
Iets om naartoe te werken ?

Zeker wel. Wil zelfstandig kunnen mennen met Inova door het bos, over de weg, door de bebouwde kom en in de les. Ontspannen, geen gedoe, rond en laag. Momenteel rij ik alleen met instructie achterop.
Daarnaast wil ik dat ze weer onder zadel opgepakt wordt, maar wel met een 18+ meisje (of jongen).
En dan nog de gelders paard merriekeuring die begin juli plaats vindt. Genoeg doelen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:39

Mooie doelen Gem !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:46

In ieder geval genoeg doelen :D. Gisteren weer les gehad met de koets. Door het tunneltje, over het fietspad en de weg, door de wijk, stuk bos (dat vond ze nog het spannendst) , fietspad parallel aan de snelweg, vlak langs de voet van een electriciteitsmast, door een flinke plas water en weer door het tunneltje. Ging goed, kreeg een dikke 7 van de juf
Laatst bijgewerkt door Gem op 17-03-17 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt