[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:59

Wat fijn zeg dat je de auto kwijtbent, top.
Opel Vivaro vind ik erg mooie wagen, vrienden van ons hebben er ook een, verbouwd tot soort camper, prima ding.

Wat een leuke foto Sonjim.

Hier niet zoveel te vertellen. Vanochtend even naar de poowns geweest, die waren denk ik blij me te zien (was bijna drie dagen niet geweest). Heb in ieder geval gras genoeg zeg wat groeit dat snel. Wat ze de 1e weken hadden kaalgevreten staat nu al weer aardig hoog. En ze moeten nog een heel stuk van de wei voordat ze weer bij dat 1e stuk zijn. Gelukkig maar natuurlijk, kunnen ze voorlopig vooruit.
Heb nu het systeem van strookbegrazing er goed inzitten, duurt altijd even voordat je de juiste paaltjes/lint/afstanden enz hebt.

Vanmiddag naar een muziekvoorstelling van zoonlief geweest in de Laurenskerk was erg mooi. Daarna even stad in, wat eten en wat mensen kijken. Altijd leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:30

Baudy: fijn dat hij verkocht is.

Net terug van menwedstrijd. Was een heeeeeel lange dag, maar goed, het vele wachten is onverwacht nog beloond met een winstpunt en 1e prijs in de dressuur. En bij de vaardigheid ook een wp verdiend.

Helaas door iets te lange pauze van de jury te lang losgereden, waardoor Amerigo eigenlijk al leeg was toen we de 1e proef in gingen. Mijn figuren waren wel heel goed, maar de impuls was ver te zoeken. Gelukkig bij de eerste proef toch nog 184 punten. De tweede proef was gewoon lachwekkend, pony stak nog net zijn middelvinger niet op. Ik kon roepen/slaan (niet dat ik dat deed hoor) wat ik wilde, maar de pap was gewoon op en hij ging gewoon niet harder. Ik had al punten rond de 160 verwacht, maar wonderbaarlijk genoeg toch nog 173. Blijkbaar zag het er minder erg uit dan het voelde.

Met de vaardigheid was ik erg blij. Dat ging de laatste paar keren namelijk helemaal niet goed (zelfs een verliespunt gereden), maar nu was hij heel fijn rond te sturen. Helaas stond er naast hindernis 9 een enge plant, die hij pas op het allerlaatst zag. Hij sprong opzij en nam hele pilon mee. Maar goed, ik heb mijn -1 weer weggewerkt. Volgende keer ga ik het anders doen. 1x dressuur en 2x vh.

Op heen en terugweg trouwens vreselijk slecht weer gehad, dikke hagelstenen, onweer en heel veel regen. Zometeen Amerigo naar achteren brengen, voeren en aan de wandel met Rembrand.

Morgen lekker uitslapen en dan smiddag met beide ponys op pad naar trailtraining. Ben benieuwd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:11

goedeavond

wij zijn ook weer terug uit het zandt was een eindje rijden voor ons maar H wou oefenen met de nieuwe wagen.

het tempo was een beetje traaaaaag. ze hadden in de ochtend maar 5 combinatie's in het uur gedaan waar wij gerekendt hadden met 7 in het uur.

maar we hadden wel een goed resultaat we rijden met het 4 span Z dus heb je met 204 een winstpunt. wij hadden 217.5 en 235 punten dus goed voor 3 winstpunten maar eigenlijk waren we voor de vaardigheid gegaan.
boven verwachting ging de vaardigheid want we waren 2 x foutloos, we hebben alleen in het laatste parcour barrage gereden omdat H de paarden voor het 2de parcours nog rustig wou houden.
in de barrage een binnen doorweg geprobeerd die er met enkelspan al moeilijk uitzag. helaas hadden we dan ook op die poort een bal maar als je nooit wat probeert kom je ook nooit verder.

uiteindelijk ook nog beste combinatie in de vaardigheid bij de paarden dus een mooie deken gewonnen.

en met deze wedstrijd achter de rug krijgen ook alle 5 de 4span paarden naast het elite predicaat ook een sport predicaat.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:27

Ik ben wat stil hier. Heb de afgelopen 9 dagen 93 uur gewerkt. Leuk hoor Jumbo....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 06:46

Baudyh. Fijn dat je auto verkocht is. Wij hebben een renault trafic. Is dezelfde bus als de vivaro.

Tine gefeliciteerd met je punten! Hoe lang moet je nu stappen met Rembrand?

Zo ik ga zo op wedstrijd. Robijn 2x z dressuur en robin 2x b dressuur en 2x l vaardigheid. Heb met
robijn de vaardigheid afgemeld omdat mijn ouders vanavond een feestje geven en dan waren we niet
op tijd terug.

Fijne dag iedereen!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:07

Succes vandaag op de wedstrijd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:22

Wat een rust hier......

Maisie: hoe is het gegaan?

Wij hebben een heel leuke dag gehad bij de trailtraining. Ik heb alleen videoopnames. Moet eens gaan kijken hoe ik de slechte stukjes daar tussenuit kan halen, er 1 bestand van kan maken en dan kan plaatsen. Samoerai vond het in het begin wel heeeeeel erg spannend, baasje ook, maar aan het eind ging het heel goed.

Nu uitgekakt op de bank. Gelukkig zijn de paarden al klaar, dus hoef niet meer naar achteren. Ik heb Rembrand toch maar weer bij de ponys gezet. Hij was te onrustig in zijn eigen stukje en ging steeds ver over de lijn hangen om gras te eten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:45

Fijn Tine, is goed voor het zelfvertrouwen van P & S :j Rembrand er weer bij. Rennen ze bij jou vaak of niet? Die van mij sprinten regelmatig heen en weer. Vinden ze gewoon leuk denk ik. Doen ze alsof ze schrikken en dan stuiteren ze door de wei. Maar hoop dat die van jou dat dus niet doen...

Hier leuk WK feestje gehad en veel gejuicht, uiteindelijk :+

@Maisie hoe ging de wedstrijd?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:27

Ze rennen niet heel vaak. Nu sta ik er natuurlijk niet dag en nacht bij en ze staan nu uit zicht. Maar ik denk dat hij meer rent als hij alleen staat, ook al is het een klein stukje.

Hier nog filmpje van vandaag: https://www.facebook.com/photo.php?v=261663414041050

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:58

Zo'n mooi filmpje <3 leuk zeg.

Hier rustig dagje vandaag want het weekend was best druk voor 'mijn hoofd'. Zo naar DA met Wiske voor jaarlijkse entingen en daarna naar poowns. Hoop Ol en Hero even te kunnen longeren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:56

Ook hier rustig dagje vandaag. Vanmorgen na het voeren en buitenzetten weer lekker verder geslapen. Mag op maandagochtend altijd van mezelf.

Gisteren de hele dag in Wachtum geweest, tuigpaarden concours. Veel bekende gezien, altijd leuk.

Vorige week maandag is mijn spalk eraf gegaan maar dinsdag weer om. Ging niet. Heb hem nog steeds om. Maar mennen gaat niet echt en ik heb over twee weken weer dressuur en vaardigheid. Nou ja we zien wel.

Wel leuk dat de auto verkocht is maar de bus is er nog niet. Lekker handig maar niet heus. Moet woensdag naar de hoefsmid....Gelukkig wil een vriendin rijden.

as zondag naar het drents friese woud met de meiden. Nou ja we zien wel. Misschien wil vriendin wel weer rijden. Ze gaat tenslotte mee als groom. Maar ja wel lastig.

Ik kan het filmpje niet zien...

Niet rennen in de wei. Hier sjeezen ze alles bij elkaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:37

Baudy: misschien dat ze bij jou zo rennen omdat ze korter in de wei staan? Vervelend dat die spalk nog nodig is. Heb je een idee hoe lang je nog moet?

Als het goed is, gaat morgen dan eindelijk de 1e snee gemaaid worden. Heb de wei waar de paarden staan al aangepast, zodat de mannen niet aldoor linten open en dicht moeten doen zoals voorgaande jaren (ze moeten door de paardenwei heen om bij de rest te kunnen komen). Moet alleen even zien hoe dat gaat als het echt zo warm gaat worden, want de paarden kunnen dan niet onder de bomen schuilen tegen de zon.

Zoonlief heeft vandaag weer les gehad met beide ponys. Ging erg goed. Amerigo voor het eerst met spoortje gereden. Nou dat werkte, want bijna de hele les alles aan de teugel gereden, omdat hij hem nu net iets actiever kon laten lopen. Eens zien of hij dat woensdag weer voor elkaar kan krijgen, dan heeft hij weer wedstrijd.

Nou, ik ga zo maar naar bed, lampje is al bijna uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:04

Amerigo wordt achter de broek aangezeten ~~}> :+
Is dat weer met Zelko Baudyh? Wat lastig zeg van je pink :(:)

Die pony's van mij hebben van die ren-minuten. Dan doen ze alsof ze iets zien en gaan opeens rennen. Of er is echt iets (naja, echt, een eend die opvliegt of zoiets :)) ) en dan gaat het hele zwikkie aan de ren. Vind het wel erg leuk om te zien. Staarten de lucht in en full speed *\%/*

Vandaag Ollie gelongeerd, ze liep lekker vlot en in mooie stelling. Knappe dames is het dan <3 . Daarna nog even met haar gewandeld, vind ze altijd erg gezellig (ik ook).
Nu lekker aan de pasta :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:16

Hier schrikken ze niet van opvliegende eenden of fazanten, gelukkig maar ook haha, dan zou ik met het stuk van huis naar wei wandelen dagelijks een hoop problemen hebben. Misschien dat het komt omdat ze wat ouder zijn? Hoe dan ook, ik ben er erg blij mee dat ze niet van die ren- momenten hebben. Is toch altijd spannend of ze op tijd de rem hebben gevonden als ze op het lint afgaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:22

Onze ukken hebben dagelijks een aantal racemomenten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:33

Ook de merries die dag en nacht buiten staan racen zo nu en dan. Maar het scheelt wel ja als ze minder lang buiten staan zijn ze meer aan het racen.

Ik wilde al heel lang een rambo deken. Heb wel wat rhino's ook top. Maar rambo vind ik toch echt het beste.
Heb nu een rambo gekocht die afgeprijsd was van 229 naar 159 euro.
Een 100 gram waterdicht. Waar je weer liners in allerlei diktes onder kan doen.
Erg blij mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:33

Baudy: blij met nieuwe deken.

Ik heb dan zeker luie exemplaren hahah

Vanmorgen hebben ze alle drie weer heerlijk gewerkt. Samoerai aan de longe en na wat moeite heb ik haar eerst over balk 1 en 3 gekregen en toen zowaar over 1,2 en 3. Helemaal blij. Het halthouden ging ook al weer een stukje beter.

Daarna menles gehad met Amerigo en die was ook lekker aan het uitsloven. Tenslotte weer 20 minuten gestapt met een vrolijke Rembrand.

En nu maar hopen dat er gemaaid gaat worden, paarden staan apart, dus wij zijn er helemaal klaar voor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

Of ze zijn gewoon wijzer :))

Fijn dat Rembrandt vrolijk was trouwens. Gaat hij zich toch al weer zetten naar de nieuwe situatie, mooi zo.

Hier vandaag met Ber naar Steffi vd Laarse geweest. Ik vroeg me dus af of ze pijn had en wat ik met haar zou mogen doen of niet. En of het idee van weidemaatje uberhaupt een goed idee was, ik bedoel, als ze pijn zou hebben of echt totaal 'kapot', dan zou je andere keuzes moeten maken. Er zaten wel aardig wat dingen goed scheef (nekwervels, bekken, rugwervels, schouders) maar dat was allemaal goed te manipuleren en recht te zetten. Je zag haar ontspannen en met stukjes voorstappen en draven steeds makkelijker lopen.
Is toch altijd wel ongelofelijk zoiets vind ik dan ...
Ze heeft druppeltjes meegekregen om zich prettiger te gaan voelen en om alle ellende van zich af te kunnen schudden.
En dan zou het in principe gewoon 'goed' met haar moeten zijn.
Dat is toch wat he.
We gaan het gewoon aanzien, hoe het gaat, maar ben heel blij dat ze dus geen pijn heeft of meer heeft en dat ze in ieder geval bij ons op de juiste plek is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:58

Heb ik eroverheen gelezen. Maar hoe ben je eigenlijk aan ber gekomen? Ik begrijp tenminste dat ze van jou is.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:27

Goedemorgen.

VHU, fijn dat Ber geen of weinig pijn heeft. Dat is een zorg minder. En fijn dat jullie haar die kans kunnen geven.

Tine alle 3 de paarden/pony's weer aan het werk gehad. Samoerai doet het steeds een stukje beter. Hopelijk kunnen ze gaan maaien bij jullie. Hier ziet het er wel heel bewolkt uit. Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor het maaien.

Baudyh blij met de rambo deken. Jammer dat ze zo prijzig zijn maar gelukkig was deze wel afgeprijsd. Balen dat je nog zo'n last van je pink hebt.

Ips, dat zijn flinke uren die je gedraaid hebt!

Lanouska afgelopen weekend weer winstpunten gereden. En alle 5 de paarden hebben nu het sportpredicaat. Gefeliciteerd.

Hier niet zoveel te vertellen op paardengebied. Ben al een paar weken niet meer bij Bubbles geweest. Ik vind dat wel echt super balen maar kom er gewoon niet aan toe in het weekend en heb ook geen zin om in de regen te gaan. Gelukkig staat ie de hele dag met zijn vriendjes op de wei dus hij zal het zelf wel niet zo erg vinden. Maar hoop wel dat het dit weekend gaat lukken om even naar hem toe te gaan, al is het maar voor een knuffel.

Ik ben thuis vooral bezig met de babykamer/spullen en doordeweeks 's avonds behoorlijk uitgeteld. Nog anderhalve week werken en dan heb ik verlof. Ben de dagen echt aan het aftellen nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:43

Er is hier gisteren nog gemaaid. Wel jammer dat dat mooie weer dat voorspeld was er niet is -O- -O- Heb overlegd met de loonwerker, maar nog langer laten staan was ook niet mogelijk. Zou de smaak niet ten goede komen en ook niet de grasmat. Dus toch maar gemaaid, dan moeten het maar ingepakte balen worden. Is niet anders. De vorige droge periode kwam te vroeg, achteraf gezien hadden we dat toch moeten doen, maar ja, weet maar alles van te voren...... Wie verwacht nu zulk zeikweer, en dat al heel lang....

Net boodschappen gedaan, nu snel eten koken en dan naar bed, want vanavond met zoonlief op pad.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:11

Hier hetzelfde verhaal Tine met het gras. Wij hebben ook wat los liggen. Net alweer een dreigende lucht. Als het maar droog blijft.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:25

Das het nadeel als je van het weer afhankelijk bent. Dat valt niet te plannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:33

Zonnetje begint door te komen en het waait een beetje. Zometeen alle paarden naar huis halen, Amerigo moet gewassen en gevlochten, de andere 2 gereden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 06:49

Goedemorgen

de zon schijnt, het belooft een mooie dag te worden.

En..............................

Ikke is jarig. Officieel mag ik nu lid worden van de 50+

Afbeelding