[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:32

Nee, ontstopmeneer is nog steeds bezig. Wij wonen in doodlopende straat, bijna aan het eind. En hebben dus een rioolpomp. Die blijkt niets meer te doen en de oorzaak te zijn van het niet goed weg kunnen lopen van afvalwater. Mijn buurman heeft al langer last, kwam ik net achter (had hem even gebeld, was toch wel benieuwd of hij ook last had). Ipv dat hij dan belt. Nu zit ik met de rekening. Eerst werd op verkeerde plek gegraven. Ik wist ongeveer waar afvoer zat, maar niet precies. Hij zat er dus een halve meter naast en is anderhalf uur aan het proberen geweest met de hemelwaterafvoer. |o . Nu dus goede afvoer gevonden, daar zat een klein scheurtje in. Tja, als ze er dan toch zijn, maar laten repareren. Echter het zit in de bocht en nu blijkt de bocht vastgemetseld in de muur. Die moet nu eerst losgebikkeld worden voor er nieuwe bocht op kan. Op zich zorgde die scheur niet voor problemen, dus baal nu flink! Want gemeente is er nog steeds niet en vrees dat ik gewoon de nacht in ga zonder afvoer. Maar kan nu dus ook niet koken. Had een hele waslijst aan klussen (voer halen, nog spullen afleveren) maar kan nu natuurlijk niet weg. Grrrrrrrrrrrrrrr

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:34

baudyh schreef:
Gem schreef:
Annemie: welkom hier! Ziet er goed uit hoor! Ik denk dat ik wel belangstelling heb voor jouw tuig :j . Is het leer of kunststof? Ik heb in januari mijn D - pony verkocht en volgende week gaan we beginnen met mijn nieuwe paard. Ik heb er echter een hard hoofd in dat mijn cobmaat tuig gaat passen. Ik stuur je pb, goe

cob tuig moet makkelijk passen op moos hoor.

Ik vraag me af of het schoftje niet te krap is, of de takken niet "klemmen" om zijn ribben := .
Kun je zo'n schoftje eigenlijk niet wijder buigen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:23

Annemie, ja, van shettenforum. Missy...dat is mijn shetje.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:45

:wave: naar annemie!

:(:) voor tine! :(:) (en stoer hoor, met thabor!)

Wat betreft zelf inspannen.. Ik heb dat nu een aantal keer gedaan. Bind Dids niet vast, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Ook met poetsen etc niet.

Als hij helemaal compleet is opgetuigd klik ik een lang touw aan zijn bit, wat ik over zijn hals hang.En dan ga ik inspannen. Hij moet dan pertinent stokstijf stilstaan. Alleen op rust staan is toegestaan (wat hij dus ook doet :P )

Net terug uit Utrecht, lees straks even beter bij! :) In de trein wel gelezen, maar dat is toch een beetje afgeleid ;)

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:34

@Biancacoo; Missy; ik had de link nog niet gelegd. Inderdaad Shettenforum. Daar heb ik al even niet meer opgezeten. Heb er veel verdriet van gehad dat we de pony moesten verkopen. Het begint nu te slijten..

@Tine; wat een tegenvaller zeg die ontstopper.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:39

@VHU; ooh! Is Freddy van de eigenaresse van tommie? :D (mini + beleren levert mij deze conclusie op? :D )
En wat leuk als je lekkerin 't brabantse komt lessen!! :):) ;)
En als je wil samenmennen bied ik me ook aan _O-

@annemie77; wat een mooi paard! Leuk koppie! :) Wbt tuig kan ik niet helpen, monster van mij past met moeite in een cob.. Dan heb ik al tuig over _O-

Ik ben helemaal gaar zeg, van 't reizen denk ik.. Bah :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:08

@Aks ja eigenaresse van Freddy heeft ook Tom de Tinker. Ze heeft zo'n leuk spannetje met Fredje en haar andere mini paardje echt geweldig om te zien. Gaar van busreis nou dat is dus ook echt helemaal niets voor mij %) Aanbod hou ik in mijn achterhoofd :D
@Baudyh gelukkig weer beetje op de been....
@Tine aaargh..... wat een ellende!
@Annemie wij hebben hier een zeer wisselende tijd achter de rug de afgelopen jaren en ik hoop echt dat ik nu bij wijze van 100 jaar van dezelfde pony mag genieten. Dus kan me heel goed voorstellen dat verkoop vorige poown erin heeft gehakt.

Weer werkelijk compleet :brr: maar wel heel lekker met Ollie gereden, buiging/stelling gaat al stukken beter. Na wat bakwerk ook nog stukje bos gedaan en kwam dus soort van bevroren terug door die rotwind die maar zo ellendig blijft.

En nu met flink glas rode wijn aan het bijkomen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:16

Zit hier met een dilemma. Zou komende zaterdag met Amerigo ons debuut in de M gaan maken. Maar heb nog eens naar het competitie overzicht gekeken, als ik nog in de L start, maak ik grote kans op 2e prijs en zelfs heel kleine kans op 1e prijs. Weet nu niet wat ik zal doen, want had erg veel zin in de M....

Lastig en moet het natuurlijk wel heel snel gaan beslissen ivm definitieve startlijsten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:31

Tine: er volgen nog zoveel wedstrijden.... lekker een keer voor de prijzen gaan in de L en daarna met een goed gevoel over naar de M :P .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:37

Ben ondertussen aan het puzzelen met de muziek voor de kur. Ik dacht het allemaal uitgezocht te hebben en zo de muziek in elkaar te zetten. Heeft dat beest ineens heel andere beweging gekregen. En nu vind ik dus geen stuk meer dat bij hem past. Tenminste niet van de muziek die ik graag zou willen. Ga nog 1 cd afluisteren en dan snel naar bed, want morgen is het weer DD (drukke donderdag)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:11

Goedemorgen!

@Tine: Super stoer dat je alleen met Thabor hebt gemend! *\o/* En nog een fijne wedstrijd gereden in Leek las ik, top!
@Annemie77: Welkom! Gaaf paard is Zenzi. Bij welke wedstrijd ga je helpen?
@Tallechie: Lekker gefietst, doe het je niet na! Mooie route geworden?

tine10 schreef:
Zit hier met een dilemma. Zou komende zaterdag met Amerigo ons debuut in de M gaan maken. Maar heb nog eens naar het competitie overzicht gekeken, als ik nog in de L start, maak ik grote kans op 2e prijs en zelfs heel kleine kans op 1e prijs. Weet nu niet wat ik zal doen, want had erg veel zin in de M....

Lastig en moet het natuurlijk wel heel snel gaan beslissen ivm definitieve startlijsten

Nog een keertje L starten! :j Altijd leuk als je zo hoog in de competitie staat.

Hier onwijs druk gehad met oma en de paarden. Oma zit intussen in een revalidatiecentrum waar ze het volgens mij wel prima naar haar zin heeft.
Verder hadden we afgelopen zaterdag de laatste wedstrijd van de competitie.
Peppie deed weer super zijn best, 1e bij de enkelspan pony's en uiteindelijk op 1 punt na tweede in de competitie. :D

Maandag deed onze menvereniging mee met ritjes voor staatsbosbeheer.
Heerlijk weer gehad en super genoten. Hilbert mocht voor de eerste keer mee en dat deed ie braaf.

Afbeelding

Gisteren het dressuurtuig voor tandem bij elkaar gezocht en vandaag nog even de kar schoonspuiten en het tuig poetsen en dan zijn we weer klaar voor de eerste samengestelde wedstrijd van het jaar.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:16

@tine; succes met muziek uitzoeken
VHU lekker met Ollie gemend! (wanneer mag ik een rondleiding door het Rotterdamse land? ;) Lijkt me leuk om een keer met jullie mee te mennen! :) )

Gisteren nog druk geweest met het afmaken van iets wat ik vergeten was voor school.
Nu nog een stukje en dan gauw opsturen :)
(leuke note: van school uit was een brief gestuurd dat ik dat morgen zou moeten opsturen om door te mogen met opleiding. Ik heb alleen nog geen brief gehad en 't is dat mijn begeleidster het me gisteren zei anders had ik dit dus niet geweten := )

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:18

struikelt even binnen en zwaait................. iemand nog naar Heukelom dit weekeind?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:22

Akshay schreef:
@tine; succes met muziek uitzoeken
VHU lekker met Ollie gemend! (wanneer mag ik een rondleiding door het Rotterdamse land? ;) Lijkt me leuk om een keer met jullie mee te mennen! :) )

Gisteren nog druk geweest met het afmaken van iets wat ik vergeten was voor school.
Nu nog een stukje en dan gauw opsturen :)
(leuke note: van school uit was een brief gestuurd dat ik dat morgen zou moeten opsturen om door te mogen met opleiding. Ik heb alleen nog geen brief gehad en 't is dat mijn begeleidster het me gisteren zei anders had ik dit dus niet geweten := )

Zo, dat is even geluk hebben. Gelukkig dat je begeleidster het zei. En erg netjes van school dat ze die brief niet hebben gestuurd.

@Ezelvrouwtje: Nope, wij gaan dit weekend naar een andere wedstrijd. Succes in Heulekom!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:12

Aks wat laks van school.
Poeltje ja is wel leuke route, we hebben daar niet veel mogelijkheden dus moeten tevreden zijn. En succes met de wedstrijd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:20

Ezel: noop... stalhouder en verschillende verenigingsgenootjes moeten wel rijden in Heukelom, maar ik vind het te ver om te gaan kijken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:23

goedemiddag

vond net een filmpje van de waterbak van zaterdag..
wij zijn de laatste combi

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:25

@Gem: Wie is jouw stalhouder? Kan ik ff aanmoedigen, ga wel kijken... beide dagen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:36

Ezel: moedig dan de rest van mijn clubgenoten ook maar aan, blijf je lekker warm :D ! Ik heb de startlijsten nog niet gezien, maar ik verwacht dat S. van E.ijk (SH en lesmees, 2sp-pa-kl.3), S. M.oors (1sp-pa-kl.3), G. M.oors (2sp-po-kl.3) en R. H.ölzkens (1sp-po-kl.1) in ieder geval wel meedoen. Verder zal ik de lijst moeten zien wie er van ons nog starten, maar die is volgens mij nog niet bekend?
En als jij van foto's / filmpjes maken houdt.... ik hou me aanbevolen O:) . Heb ik weer wat beeldmateriaal van de leden, voor op onze verenigingswebsite :list: .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:37

*gromt tegen laptop*
6 pogingen om filmpje te kijken

lanouska wat gaaf! :)

:wave: naar ezelsvrouwtje! :)
En Heukelom, dat klinkt tropisch ver weg voor mij :)) ;)

Ik heb mijn verslag bijna af. Nog 1 onderdeel en even doorlezen (27 pagina's, ik zal ze krijgen ook ;) ) maar dat doe ik vanavond. En vanavond ook notulen uitwerken en database opzetten :):)

Nu eerst gauw de fiets op en naar stal toe :)

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:49

@gem

Startlijsten staan op www.mensportheukelom.nl
Zal kijken of ik met de aaiphoon wat vast kan leggen als ik ze zie.

@Aks, nou tropisch zou ik het hier niet noemen hahahahahahahaha.

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:52

Ik wil ZOOOOOOOOOOOOOOOOON, of in ieder geval lente. De ezels moeten hoognodig aan hun training beginnen. Heb me een uitdaging gesteld voor dit jaar.................... en die moet ik 9 juni realiseren met mijn ezeltjes.... :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:54

Hier zat zon, maar ook veel te harde wind, uit de verkeerde richting, dus mijn zand is weer aan het verdwijnen.

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:57

@tine:
je wordt zeg maar gezandstraald in jouw bak? meteen peeling zou ik zeggen :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:59

*baalt ook van zon gebrek en wind overschot*

heb vandaag maar eens gestort op benefiet en trail2013 :D