Net 2u gesport. Nu gauw wat eten en dan naar stal toe
Ollie1
Geplaatst: 12-06-12 14:41
@Biancacoo, gefeliciteerd met je gepensioneerde knapperd @Lanouska, ziet er gaaf uit jullie span @PrinsjeH, werkse meis @Akshay, wel lekker slapen hoor.... @Janouk, die heeft NK ambities... ffies wachten nog hoor op de Hippiade @SL_ is aan het aftellen @Cyclo86
Biancacoo
Geplaatst: 12-06-12 16:07
dagje in de tuin gewerkt. waar het zwart hoort te zijn in de tuin, staat het gras heel hoog....de helft is nu schoon..schandalig dat ik het zo heb laten verslonzen... er is gewoon te veel om het huis.. bedankt voor de felicitatie's, hij heeft lekker een schep muesli gekregen.. straks eten maken.. en wil voor iemand nog een airbrush afmaken..manlief is vanavond weg, dus ..dan lekker de tijd voor hoop ik !!
Aks..2 uur gesport, super, goed bezig !!
VanHuisUit
Geplaatst: 12-06-12 18:18
Zo hallo, zit hier even wat te chillen op mijn werk voordat ik naar etentje ga wat is georganiseerd door de studenten die ik tijdens hun stage heb begeleid..... Ben benieuwd waar ik naar toe ga hahaha..... pfff het was een erg drukke dag. En zo gaat het de hele week plus volgende week ook nog vrees ik want het is hier een gekkenhuis omdat we alles rondom afstuderen moeten afronden maar dan met een gehalveerd projectteam. Hoop dat ik vrijdag nog even naar 't peerd kan maar 't wordt een vrij paardloos weekje. Ik blij dat ik gisteren heb genoten.
Zag berichtje van Maisie langskomen over Robin. Hij is wel een schatje als hij op stal staat hoor, wat een lief koppie en donderstenen zijn ze daar wel gewend (Peter heeft er ook een paar staan ) dus dat gaat helemaal goedkomen
@biancacoo; in de tuin werken valt ook onder sport! Goed bezig geweest!
@VHU; een ivm de drukte
Hier net thuis. STalgenote geholpen ivm haar gebroken arm gaat poepscheppen wat lastig, en de hond had energie teveel Nu gauw wat eten en vanavond hangen en uitrusten ofzo...
Biancacoo lekker in de tuin gewerkt! Aks stalgenootje geholpen! VHU drukdrukdruk!!
Hier lekker dagje gehad. Gwin vanmiddag gelongeerd, ze liep super fijn. Longeer alleen nog maar met dubbele longe en ik bevestig de longe via de singel direct aan het bit. Ze doet het er goed op! Daarna met stalgenootjes paarden binnen gezet en mest uit de wei gehaald.
De ridgeback is een beetje ziekjes. Ze heeft paar keer overgegeven vandaag en wil geen brokken eten. Net stukje aardappel gegeven, dat ging er wel in Dus ze vindt zichzelf vooral erg ziekjes en zielig Ze was gister ookal wat hangerig, dus ze is ook echt niet helemaal lekker.
@aks: Dat slapen schiet bij jou niet op, komt 't door je rugpijn ofzo? En nog gesport? O lees het nu net, 2 uur maar liefst, da's de moeite @Biancacoo: gefeliciteerd met pensionado arabier En lekker in de tuin gewerkt, was het zo droog bij jullie? Hier veel water gevallen helaas... @Eefielover: jeetje, wat erg zeg Zo'n revalidatietraject zal idd lang duren, maar klinkt goed dat de verwachting is dat het goedkomt, wat zal het leven bij jullie op z'n kop staan. Zit hij in revalidatiecentrum? @Tine: is drukkies, hopelijk loopt de dag een beetje 'crescendo' @Avaluna: dankjewel, alles goed met jou? @Ollie: thnks, heb best lekker gewerkt gelukkig @VHU: zat even te chillen in de drukte, hopelijk vrijdag paardentijd en succes deze drukke dagen @Frensie: Gwin gelongeerd met dubbele longe. Respect, ik kan er niet goed weg mee met zo'n dubbele. Ik bevestig longeerlijn aan neusriem (onder kaak) en enkel het bijzettouwtje vanuit ogen aan de longeersingel via de bitringen onder zijn buik aan het oogje van de longeersingel (van lammert geleerd) En beterschap voor de ridgeback
loopt ze nu van zichzelf zoveel makkelijker naar beneden? wij proberen nog een paar weken zo en gaan vd zomer nog dag naar lammert, kijken of we vooruit gegaan zijn en anders moet er osteo of iets bij, dan is het toch echt iets dat vastzit
Ze loopt nu inderdaad van zichzelf makkelijker naar beneden. Degene die mij heeft leren longeren hoeft vroeger veel samengewerkt met Lammert om voltigepaarden te longeren. Dus hier ook helemaal bekend met de Haanstra methode Met de dubbele longe kan ik haar naar omlaag en ontspanning krijgen. Een touwtje kunnen ze lekker op gaan hangen. Heb het touwtje wel paar jaar nodig gehad dus ben zeker niet anti-touwtje.
ik ook niet anti-touwtje Als je maar blijft kijken naar wat je paardje aan kan tenminste... ik wou dat ik handiger was met dubbele lijn, maar op de één of andere manier raakt Mick dan over de zeik, hij is bang voor die druk en gaat dan aan de kletter (zodoende paar weken terug geheel ONvrijwillig een rondje modder-buitenbak op mijn buik gedaan )
Dit had Gwin in het begin ook. Ik deed de buitenlijn dan niet achterlangs maar over haar rug en had daar geen druk op. Langzaamaan aan laten wennen.
Biancacoo
Geplaatst: 12-06-12 21:57
dus jullie zijn goed bezig geweest met paarden, de zon scheen hier de hele dag, dus ik kon mooi in de tuin werken. Vhu, lekker uit eten, ik ben benieuwd wat de studenten voor je bedacht hebben. Aks, goed om je stalgenoot te helpen, het schept ook een beetje lastig met een gebroken arm. morgen weer een dag weltrusten
Bij deze kom ik ook nog eens binnenvallen. Met mij alles goed. Wij zijn ondertussen verhuist en ik heb nu de pony`s aan huis lopen. Ik lees af en toe nog wel eens mee, maar heb weinig tijd en weinig nieuws te posten. Over enkele weken heb ik vakantie en dan ga ik met ponylief op menvakantie. Voor mij vakantie, voor haar strafkamp.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-06-12 22:30
Zoooo da's een gave bak..... is die van jou of....? Ik laat Bente 1x per week longeren, is super fijn werk. Soms dubbele lijnen, soms pessoa. Als ik zelf gewoon rondslinger voor het rijden is het gewoon uit laten rennen, heeft eigenlijk niets te maken met longeren als ik serieus mijn best wil doen pak ik de dubbele lijnen, maar ben niet echt handig hoor. Ik ben er gewoon neurotisch met met paarden vastzetten omdat ik er rare belevenissen mee heb gehad .
Nou ik ben meegenomen naar een soort Woktent was eigenlijk best wel heel erg lekker & ook erg gezellig moet altijd zo vreselijk lachen om belevenissen van 'mijn' studenten. Je hoort in de verhalen zo jezelf terug van toen je van die leeftijd was, erg grappig. Ze hadden nog een fles wijn voor me en grote kaart met verhalen erop, moet eerlijk zeggen dat ik dat altijd erg leuk vind. Vanmiddag ook nog afstudeerder die had als dank heerlijke bonbons voor me. Kijk zo worden die drukke dagen weer wat makkelijker om door te komen natuurlijk
geen kamp, maar heb zelf iets verzonnen. In Belgisch (en Nederlands) Limburg heb je een uitgebreid men en ruiterroute netwerk. Overnachten in een B&B en overdag met de kar weg.
@ b485: Leuk om nog eens iets van je te horen! Super dat je op 'menkamp' gaat! Heb ik vorig jaar ook gedaan, ik ben van Genk tot Opitter gegaan (met Romeo voor de wagen), dan daar een beetje rondgereden en dan terug. Dat menroutenetwerk is heerlijk! Op voorhand uitgestippeld op het internet en gewoon samen met een vriendin vertrokken.
klinkt inderdaad leuk dat kamp..... Lanouska je hebt onze auto gejat. Ha ha,wij hebben er ook zo een bijna die kleur. Ideale trailer auto. Mandag lekker gereden in de les. Stap ging al iets beter. Vandaag nog ff proefje oefenen met mijn voorlees groom. En dan zijnwe wel klaar voor zondag. Ben erg benieuwd hoe onze eerste wedstrijd gaat. Hoe hij ophet wedstrijd terrein zich gedraagd enzo.
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-12 07:27
@ vhu auto is van harry... maar omdat moeders voet gebroken heeft mag ze dus niet rijden en ze zou met vrachtwagen kar mee nemen voor de wedstrijd van zondag... dus nu auto + auto ambulance mee van harry anders komt de kar niet in coevorden
@ baudyh wij doen vanavond in de les nog even serieus oefenen.. proeven en vaardigheid en dan zal het zondag moeten gebeuren