Zo wij hebben even heet a-sociaal enorm genoten van het heerlijke weer
Vandaag alles in enkelspan gehad, eerst Alwyn oefenen in de bak, ging al stukken beter, mooie rechte stukken en paar goede voltes. Toen Snuit buitenritje over heerlijke zandpaden, wat een genot zeg, hij vond het ook heerlijk. Daarna Rizanta voor de tweewieler dressuren zaten paar hele goede stukken tussen ook paar zeer slingerende lijnen
Toen nog even gekeken naar prachtig vierspannetje dat bij Peter te trainen was (2x soort Snuiten achter, 2x prachtige sabino/vosjes voor, allemaal Welsh A'tjes
).
Citaat:
Maar hoe hebben jullie geleerd aan jullie pony's om met kinderen om te gaan? Het zal ook wel aan de leeftijd liggen, Romeo wordt dit jaar nog maar 5, maar ooit moet hij het toch gaan leren hé Hebben jullie tips voor me?
Heeft niets met leeftijd te maken, mijn ervaring is dat pony's kinderen leuk vinden of niet, opletten of niet zeg maar. Die van mij zijn allemaal zeer kinderproef (en Freddy kregen we met een half jaar, Alwyn met 2,5 jaar, was direct goed met Han) maar daar zijn ze ook echt op uitgezocht. Heb hiervoor verschillende gehad die dat absoluut niet waren. Vind kind van 5 laten lopen met een pony van 1.20 echt te jong. Ze zijn gewoon nog te klein om in te grijpen. Han laat ik nu sinds een jaartje, dus vanaf zijn 7e met de pony's lopen, dan vooral Alwyn, maar met Freddy en Snuit kan hij het ook. Daarvoor lukte dat als ik de pony aan de andere kant aan een lijntje had, maar niet helemaal los. Als die van mij er ook maar aan zouden denken om te drammen of te bijten krijgen ze op hun donder (maar ze proberen het denk ik 1 of 2x per jaar en dan is het weer tijden afgelopen). Met kinderen mogen ze gewoon niet zeuren, jong, oud maakt mij niet uit. Ben dus heel streng
@Tine vervelend dat je zoon niet meer op Amerigo wilde gelukkig heeft hij er nu weer even opgezeten. Moet wel zeggen dat Han een paar keer van onze shetlander is afgevallen toen hij zo'n jaar of 4 was en dat is nooit meer wat geworden (met erop zitten). Dus hoop dat het bij jullie wel goedkomt.
@Rivaldo wat fijn dat het goed loopt met je tweespan en dat je gaat starten, spannend hoor!
Moet nu echt nog boodschappen doen, heb echt zo zitten spijbelen 
Oja, viel me wel weer op dat Rizanta voor de wagen echt zo ongelovelijk braaf is echt zo fijn. Als ik erop zit heb ik altijd ergens gestuntel, tussensprint of even heel stug ofzo, voor de wagen doet ze dat gewoon niet. En wat is het heerlijk dressuren met zo'n groot paard, zo'n lekker relaxedte gang, ze bleef zo heerlijk sjouwen, lekker in haar mond