Zomers ga ik niet 3 keer hoor, meestal 1 of 2 keer ligt eraan. Vriendlief doet ook veel, dus wisselen ook af.
Maar als je een plekje voor jezelf heb zal je moeten. Heb er geen moeite mee, heerlijk alles zelf regelen geen gezeur van stalgenoten of pensioneigenaren heerlijk
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:14
ik werk op dit moment ook even 5 dagen vanwege zieke collega, dan krimpt de paardentijd ook even in...
en het is inderdaad, als je veel zelf moet doen, ben je ook vaker op stal... als ik moet voeren e.d. ben ik er ook 2 tot 4x per dag, alleen als ik werk regel ik dingen midden op de dag met stalgenootjes of mijn vriend...
oef, als mijn vent 's durft klagen dat dids teveel tijd snoept laat ik 'm deze paginas van 't topic lezen!
totaal andere boeg overigens, hebben jullie een zaklamp voor savodns op stal? Ik ben een regelrechte schijtbak in 't donker.. En wil dus 'n goeie zaklamp, zoeen waar je ook mee kunt slaan zegmaar.. aangezien dids best 'n stukje van de weg komt te staan
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:33
Wij hebben een hele fijne lamp, die kun je opladen met een oplader aan het stopcontact, en hij kan naar voren schijnen als een zaklamp en opzij met veel ledlichtjes als een soort klein TLbuisje...
Ik gebruik 'm om mijn voer te scheppen en hooi te pakken enzo, want dat staat in een schuurtje zonder verlichting...
ik zie daar echt tegenop, in 't donker daar naar de wei lopen.. Vandaar dat ik 'n lamp wil.. Zat te denken aan zo'n lampje voor op m'n kop zelfs
vriendje keek me heel wazig aan toen ik 't vroeg..
Waar heb je jouw lamp gehaald nouvel? is ie handzaam?
VanHuisUit
Geplaatst: 06-10-10 22:36
Nou zeg, ben even naar mijn werk gegaan, kom terug en jullie zijn 4 pagina's verder
Ik ga zowiezo elke dag naar de pony's, probeer 2x per dag te gaan in de winter, is met voeren wel zo goed voor ze. Want dan kan ik ze goed op dieet houden (het helpt al!). Anders prop ik toch nogal wat in die hooinetten want ik vind als ik maar 1x kom dat ze wel de hele dag wat te knabbelen moeten hebben. We hebben dus een heerlijk plekje voor onszelf, klein maar fijn, ben er super blij mee. Ik werk momenteel zo'n 25 uur per week. Ik kan veel eigen tijd zelf indelen.
Alle mest wordt zoveel mogelijk elke dag geraapt, wat Nouvel zegt, is het ook niet zoveel. En die van ons staan dus altijd in ieder geval in de paddock, heb de deuren naar de stalletjes geloof ik nog maar een paar dagen dicht gedaan. Dus ze kunnen altijd flink heen en weer lopen. Is super fijn idee.
Ik ga binnenkort ook maar eens een grote opruiming topic houden! Heb nog van alles in de aanbieding (van prachtige ariat chaps t/m bitjes).
Oja, wij hebben ook zo'n batterij TL lamp, maar die heb ik overgenomen van de vorige huurder van het stukje van ons. Kom eigenlijk nooit 's avonds bij stal (doodeng vind ik dat )
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:38
Mijn vriend had 'm via zijn werk gekocht geloof ik, zal eens vragen... ja het is gewoon een grote zaklamp om te zien, niet zwaar en goed licht
ja hier ook nog. Liverpool met 3 sleuven maatje fjordenbekkie (13,5 ofzo?) verder viel 't mij wel mee met m'n zooi geloof ik kwam vandaag op stal erachter dat ik al ''geholpen'' was met opruimen. Spullen al op 'n hoop gemikt. Door schoondochterlief van stalhouder.. naja..
Maisie
Geplaatst: 06-10-10 22:39
Ik ga ook zeker 5 dagen per week. Ze staan bij mn ouders dus binnen/buiten zetten hoef ik niet te doen.
Ik werk 4 dagen ben om 8.15 weg en om 17.50 weer thuis. Meestal heeft remko dan het eten klaar staan. Dan kleed ik me om en ga naar de paarden. Ben daar meestal om 18.30 en rond 20.00 weer weg. In die tijd kan ik makkelijk 2 stallen doen + 1 longeren. In de zomer hoef ik de stallen niet te doen. Op vrijdag ben ik vrij en doe ik het huishouden en ga ik smiddags nog even rijden. Zaterdag boodschappen doen nog wat in huis en smiddags naar de paarden. Zondag ook vaak tijd om een lekkere rit te maken en ook mee te gaan naar remko zn paard. Zijn paard staat bij zijn ouders dus hebben we wel dezelfde hobby maar toch appart
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:41
grappig, maisi heeft een vrijwel gelijk schema als ik... alleen heb ik vaak iets meer tijd nodig als ik 'avonds ook wil rijden...
naaltje, kun je je liverpool niet bewaren voor je nieuwe paardje?
ik ben jaloers.. Wij zitten hier thuis met beide 6 dagen in de week werken. Vriendlief vaak 'savonds ook nog weg.. dus huishouden is hier soms een verwaarloosd diertje.. achja
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:45
ow sorry, ik zit in de war met iemand anders hier die haar fjordje ging verkopen en een ander paardje aan het zoeken was...
avaluna
Geplaatst: 06-10-10 22:45
*komt weer eens uit de meeleeshoek*
Zo'n hoofdlamp of tl met led-licht hebben ze veelal voor een prikkie bij de Action te koop
*kruipt weer onder d'r steen, erg druk nog de komende maanden...*
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:47
ik heb er ook eentje, maar eigenlijk nog nooit gebruikt...
wij hebben verder in de stallen overal verlichting, heb 'm alleen nodig in m'n 'voerhok' waar geen licht is en daar leg ik de zaklamp gewoon neer...
Maisie
Geplaatst: 06-10-10 22:47
ik heb ook nog van alles te koop.
Ga mn barefoot zadel verkopen ligt te verstoffen. En dan nog een zooi dekens bitten en hoofdstellen van de haf. Tuig en longeersingel zijn gelukkig verkocht.
Kunnen we op paard en koets gaan kijken voor een nieuw tuig
*zet action op lijstje om te kijken* voor prikkies ben ik altijd te porren (leuke zin prikken en porren) zaklampjes hebben ze daar waarschijnlijk ook bedenk ik nu! goeie!
*fluistert bedankt onder de steen*
@nouvel; nee, ik zou niet met een normaal paard overweg kunnen doe mij die gestoorde fjord maar.. Die toen ik vandaag in de wei kwam, en hem eruit wilde halen (en z'n 2 maatjes) alleen maar brummelend en hinnikend achter me bleef staan... Want ik had een appel vast!! (dus voor hem uit de wei uit gerend, hij brummelend achter me aan )
Nouvel
Geplaatst: 06-10-10 22:49
ja bij de action hebben ze altijd wel zulk soort dingen, ook kleine led lampjes en reflecterende vesten enzo...
nee, want ik hoef niks terug heb 't allemaal al geloof ik
L_Rivaldo
Geplaatst: 07-10-10 07:51
Zo deels bijgelezen maar met een stuk of 6 pagina's red ik dat niet in 10 min voor mijn werk
Mijn ex had bij de paarden steeds zijn vest voor zijn neus en kwam op 10 meter afstand. Klagen dat het stikt enzo, zo vervelend vond ik dat altijd maar hij vond het wel leuk om mij te brengen omdat hij net zijn rijbewijs had. Oke mijn vriend hoeft geen paardenliefhebber te zijn maar vind het wel fijn als hij mee is dat hij gewoon normaal doet
Zo'n hoofdlamp wil ik ook nog gaan halen .. mijn paardjes hebben er beide een aan hun front hangen, 2 voor op mijn wagen en 2 achterop mijn wagen. Ik lijk wel een kerstboom maar beter te veel dan te weinig.
Gisteren gingen we spontaan 2 span rijden dus had de mannen hun lampjes op gedaan, riv kent het dus geen probleem maar je zag tum steeds stoppen en kijken naar de grond waar het lampje verscheel hihi.. moest er wel erg om lachen. We zijn even naar het grasveldje gegaan en zowaar was die verlicht .. Stalgenootje die over week gaat beginnen met haar koetsiersbewijs heeft ook nog even wat gestuurd .. Als tum eenmaal ontspant loopt hij zo fijn
morgen weer een ritje met een bokker
Wanneer is paard en koets?
Zo ga mij nu even verder aankleden en op naar mijn werk
Wat gaan jullie weer snel. Ik ga smorgens voor men werk de pony's herzetten (van afgegraast stukje naar gewone weide). Na het werk (tussen 17u30 en 20u) ga ik voeren en terug zetten. Op vijdag heb ik vroeger gedaan (15u30) en mest ik het afgegraasde landje uit, geef ik vers water en als ik tijd heb doen we nog iets leuk.
Pony loopt weer kreupel. het was beter, maar sinds gisteren morgend is het weer begonnen. Hoefsmid komt vanavond.