[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:22

Het is dat ik geen kar en 2de pony heb voor tweespan anders had ik deze actie met beide handen aangepakt. Ga maar eerst lekker enkelspan alles uitproberen enzo. Als de hoefschoenen er zijn, ga ik lange afstanden trainen.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:25

Heeft Clever een site waar je de tuigen op kunt bekijken.
Vind het wel een heel mooi tuig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:27

is voor mij ook wel een optie, kan ik nog wat langer doorsparen voor mijn uiteindelijke tuig :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:28

:).. ja precies, evelli, ga je voor de zilco?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:31

Mochten er mensen zijn die toch ook nog een pessoa willen, vriendin van mij wilt hem ook graag en ga voor haar eentje maken. En hou vast nog spullen over ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:35

Ik wil ook nog een Zilco, maar dit is ook wel heel erg leuk, mits het kwalitatief ook goed is.
Zilco wil ik voornamelijk voor het gemak :o .
Met tweespan banjer ik voornamelijk door bos en veld en dan heeft het allemaal wat te verduren, heb geen hekel aan poetsen, maar ben blij als mijn huis al gedaan is en de paarden verzorgd zijn, paardjes af en toe wat meer doen dan alleen maar op de wei staan, dus tja poetsen is dan ietwat minder belangrijk :+ .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:38

Ja, de bedoeling is dat er uiteindelijk Zilco gaat komen. Omdat het zo heerlijk multifunctioneel is. Als ik daarvan een tweespantuig heb kan ik er enkelspan, dubbelspan en tandem mee kan rijden. En eventueel nog verder kan uitbreiden.
Dan gaat mijn Ideal eruit.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:14

Ik heb zaterdag na het rijden mijn tuig echt schoon moeten maken, wat een zand,, bah! gelukkig helpte joram me met het afnemen. Zondag heb ik alles weer in het vet gezet, was in 20 minuutjes klaar :D.. Dus dan vind ik het nog wel leuk.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:32

@maisie het is echt mooi tuig hoor, ik heb het gister echt hoed getest heb flink gecrossed in superzwarebak, en alles zat nog helemaal goed! Het borsttuig is mooi breed, net zoals de strengen in de broek, alle ringen zijn van rvs en er zitten bij de drukpunten op het tuig fijne kussentjes!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:37

Hoe langer we het erover hebben, denk je toch echt weer, zonde dat dit niet eerder was, maar ben ook erg blij met mijn ideal hoor :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:54

Ik heb zaterdag weer wedstrijd. Heb er zin in !!! Er doen er 80 mee en ongeveer 20 enkelspan pony. Heb de concurrentie een beetje bekeken en er mogen er 6 door naar de finale. Ik heb miss een heel klein kansje om daar bij te zitten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:00

Succes Maaike, was voor JL nog net ff te vroeg, hij komt wel kijken geloof ik....
Zijn jullie ook in Zwartewaal de 27e?

Ons kunststof tuig van de Lemerij(merk Arden) voldoet prima, geen schuurplekken o.i.d, helemaal op de juiste maat, erg handig, ff de tuinslang erlangs en schoon.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:01

@Mammaslamma: jouw tuig is uiteraard ook nog een optie, ziet er mooi uit! Dat gemakkelijk schoon houden, trekt nogal, hier :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:08

Moet je zeggen dat ik bij mijn ideal tuig zaterdag ook bij het borsttuig de zachte slang op gedaan had, het zand kreeg ik er met een natte doek gewoon niet af, natuurlijk gelijk afgedroogd, kan ik dit eigelijk wel doen? ?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:18

@l_rivaldo jahoor wij doen dit ook hoor met ons ideal combituig als het echt vies is, zorg wel dat het zand echt goed eraf is voor je er een handdoek eroverheen haalt :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:21

als het erg vies is doe ik het ook gewoon schoonmaken onder de kraan. Goed laten drogen (niet bij de kachel) en dan pas invetten.

@ mamaslamma jullie tuig vond ik er erg gaaf uitzien de laatste keer. Zou het nog wel een x van dichtbij willen zien maar dat gaat wel goedkomen. En ja 27 december zijn wij met 3 aanspanningen aanwezig. Dus dat wordt niet teveel feesten 2e kerst.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:22

Kan best hoor :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:28

http://www.koetsenpaard.nl/

wij hebben het tuig bij hem vandaan, hij laat het overkomen, deze week besteld hij het nog voor deze prijs maar daarna gaat hij over op ander duurder tuig, dus als je je slag wil slaan moet je even bellen! ik vind het echt een aanrader
wij zijn wel van plan om ook uiteindelijk zilco anatomic te kopen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:56

Oke :D.. ja er heeft een dag tussen gezeten met invetten, hij ligt momenteel in de kantine dus lekker warm maar onverwarmd

Ik wilde die zaak bellen voor mijn westernsingel,, staat er natuurlijk enkel een mail vermeld op de site,, grrr!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:15

Sow... voor zulke prijzen ga je niet zonder tuig zitten. Hoewel de mini;s van mijn tante pas 6mnd jong zijn, ga ik de link toch even doormailen. Begrijp ik goed dat het een tijdelijke aanbieding is?

Lid zijn van een menvereniging heeft zo zn voordelen. Keek net in mijn mail, zijn we uitgenodigd om een vaardigheidswedstrijdje te komen rijden bij een stal in de buurt. :D Hartstikke leuk, ga me zodirect meteen opgeven, en dan gaan we de 19e (onderlinge)wedstrijd rijden! Spannend!

Groetjes, lacuna

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:42

marrianne schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

ik weet wel dat dit niet bij aangespannen rijden past maar mensen lief dit is echt te erg! :(:)

Niet best! Die vent moet ook geen sjaak meer overhebben! Niet normaall.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:21

marrianne , Dat tuig kwam me al zoooo bekend voor hihi.
Ik rijd ook met een tweespan clever tuig! Super fijn ding hoor!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:23

Ik gebruik alleen wel mn Ideal hoofdstellen bij het clever tuig; die van clever vond ik te grof...

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:25

marrianne schreef:
Het is zwart! En het koste echt heel weinig 285 euro!!

Ow... ik was ruim het dubbele kwijt. Is clever nu in de aanbieding ofzo :=

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:05

Maisie schreef:
als het erg vies is doe ik het ook gewoon schoonmaken onder de kraan. Goed laten drogen (niet bij de kachel) en dan pas invetten.

@ mamaslamma jullie tuig vond ik er erg gaaf uitzien de laatste keer. Zou het nog wel een x van dichtbij willen zien maar dat gaat wel goedkomen. En ja 27 december zijn wij met 3 aanspanningen aanwezig. Dus dat wordt niet teveel feesten 2e kerst.

Als jij de startlijst heb van zaterdag wil je die dan naar me doorsturen?

Gr joyce