Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Dankjewel, ja he? dat is inmiddels wel mijn conclusie in ieder geval.
Leuk idee, dat bomen trekken! Heeft ze al weleens een autoband oid getrokken? Klinkt inderdaad leerzaam ook met het oefenen op vreemd terrein er bij.
Leuk Kitty! En een heel mooi schilderij Ipsilonka.

Muronia schreef:Greendragon bij twijfel niet doen zou ik zeggen. Als het DE pony is, dan weet je het denk ik wel.
Hier ook even winterstop. De paarden konden vandaag helemaal niet naar buiten zelfs, het is een ijsbaan, zelfs in de paddock door alle ijzel.
Muronia schreef:Wat leuk dierenfan! Gaat hij/zij vaker met je mee op pad?
Dennis wat goed, gefeliciteerd!!
GD hoe was de pony?
en takken) slepen, echt zin in!
. Maar liever heb ik een pony die zelf ook wil lopen, die ik niet de hele dag vooruit moet denken...
. Ik wil aan de slag. 

greendragon schreef:Viel me ook op; geen culeron?
Nou, vanmiddag ritje gemaakt naar de pony. Was wel uurtje heen en uurtje terug, dus was de hele middag wel kwijt... Leuke pony, mooi maatje, braaf, verkeersmak, recreatief gereden voor de kar, niet al te duur. Eigenlijk past ie prima in mijn wensenlijstje.
Wel bekend dat ie last heeft van zomerexceem, en hij wordt dit jaar al 13. Maar hij had er vandaag niet zo'n zin in. wilde zich niet laten pakken in de paddock, Hij had weinig looplust aan de longe en later voor de kar...
Ik heb zelf nog heel fijn een tijd met hem kunnen mennen in het weiland. Was wel beetje glad, maar prima te doen. Moest hem wel steeds aansporen om een beetje door te lopen. Dat voelde wel stabiel, vertrouwd, want zo loopt mijn 22jarige welsh ook voor de kar. Maar liever heb ik een pony die zelf ook wil lopen, die ik niet de hele dag vooruit moet denken...
Dus hij staat nog op de reservelijst.
Ik heb nog een optie voor een pony bij Marijke, een 8 jarige ruin van 122 cm, met wedstrijdervaring, en wat meer conditie en looplust, braaf en ongecompliceerd, naar zeggen... Wel iets duurder.
Maar is ook wel 1,5 uur rijden, dus moeten het even plannen.
Ik merk dat ik het heel lastig vindt omdat ik vorig jaar ook dacht de perfecte pony te hebben gevonden en dat bleek achteraf met veel problemen gepaard te gaan, wat me veel tijd, energie en geld heeft gekost, en uiteindelijk stond ik weer met lege handen. Dus ben beetje huiverig om weer een miskoop te doen of niet de goede keuze te maken. En 'geduld hebben' vind ik ook moeilijk, omdat ik al bijna drie jaar bezig ben met 'starten met mennen', maar tot nu steeds door medische problemen bij mijzelf en inmiddels 3 verschillende pony's steeds weer terug naar Start wordt gestuurd. Dus mijn geduld is een beetje op. Ik wil aan de slag.

swartbeessie schreef:Ik ben stille meelezer
Mijn pony heeft wel een broek maar de culeron eraf, omdat ze de neiging heeft tot het knijpen met haar staart. Dan ontspannen ze de bovenlijn ook niet goed dus niet handig. Instructrice gaf aan dat het ook niet verplicht is, en dat 't slimmer is in dat geval geen gebruiken.