[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:21

Ik wil wel druk zodanig dat je ze mee kunt laten veren zeg maar, uitschuiven als je dat wilt en ruimte pakken naar voren, dat ze je hand volgen en niet blijven 'hangen' in zo'n houdinkje maar ook niet dat ze hangen, daar heb ik echt giga hekel aan. Maar ik ben ook maar een muis hoor met wat ik aan kan dus bij mij is gewenste druk ook erg weinig.

Vandaag ging zoooooooo geweldig. Heb zo fijn gereden. Heb met Cathey omdat ze zo smal is eindelijk weer een paard waar ik goed op kan doorzitten. Wat is dat een genot, lekker zitten, mooie draf, verruimen, wat verkorten, paar pasjes wijken, schouder voor en doordraaien heb echt zitten genieten. Als ze die ontspanning heeft met dus dat beetje druk dan kan ze zo fijn lopen :*

Uiteraard ook het nodige getut. Oftewel uitstekend dagje paard.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:30

Vandaag een echte paardendag.
Eerst 's morgens op springwedstrijd met Samoerai. Zooo trots, ze stuurden heel netjes en rustig door het parcours. Resultaat 1e prijs met 78 stijlpunten (=2 winstpunten), een prachtige zweetdeken en een dikke envelop. Daarna voor het eerst een progressief parcours gereden. Ook dat ging heel erg netjes, helaas net een paar honderdsten van seconden te langzaam om in de prijzen te vallen. Maar ze gingen zo fijn door de baan.
Op de terugweg paard en berijdster op gehaald, zij gingen net als zoonlief, Sam, Rembrand en ik 's middags meedoen met een westerntraining. We zijn er te paard heen gegaan (duurde iets langer dan gedacht, oeps), toen daar 2 uur bezig geweest (we stonden ook veel stil hoor voor uitleg en wachten op elkaar). Eerst trail, daarna horsemanship en tenslotte pleasure. Rembrand deed het heel leuk dus ik heb ons opgegeven voor alle drie de onderdelen. Zoonlief vond alleen de pleasure leuk, dus daar gaat hij in mei aan mee doen bij onderlinge westernwedstrijd. Toen te paard weer naar huis en nu compleet gesloopt. Dat was ik eigenlijk al, erg drukke werkweek gehad. Maar goed, dit is andere vermoeidheid.

Helaas komende week weer heel erg druk. En morgen, mijn enige vrije dag, toch ook bezet. Ga morgen werken op school van zoonlief (andere groep). Ik vind dat erg leuke school om te werken, dus tja, als ik wil dat ze me blijven vragen moet je soms concessies doen.

Nu even bankhangen en vroeg naar bed.

O ja de katten vandaag toch maar weer naar buiten. Ze vlogen letterlijk tegen de deur op. We hebben nu provisorisch met schapengaas de boel afgezet. Nieuwe hekken kan nog wel paar weken duren, daar konden de dame en heer niet meer op wachten ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:51

Lekker bekkie :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:06

Hahaha Gem.. :* die laatste foto is gaaf !!
Mooie grote bak .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:35

Blij ei :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:24

Gave foto's. Die laatste :+

Ik heb nog stoere foto van gisteren.
Afbeelding

Volgens mij zoekt Sam iets te eten hihi
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:34

Knap gedaan hoor van je zoon Tine.
Mooie foto's.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:22

Allemaal blije foto's, het is inderdaad voorjaar want de Kwikstaartjes zijn sinds gister weer terug.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:26

Afbeelding

Helaas gisteren Bennie in laten slapen. Onze shet die hier al 22 jaar woonde en al niet meer de jongste was toen hij hier kwam. Maar niemand weet hoe oud hij was. 30+ zeide wij altijd.
Gisteren ochtend wilde hij geen wortel, nou dat klopt niet. Koliek. Colosan gegeven maar hij knapte niet op. Later de DA erbij. Ja in overleg besloten dat in laten slapen toch het beste was. Heb er ook vrede mee hoor. Maar mis hem nu wel. Zijn doordringende hinnik als ik ging voeren.

De andere paarden gaan goed. Het veulen doet het ook prima
De volgende zijn pas eind april en begin mei er aan toe.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:29

Baudyh gecondoleerd met Bennie, zal wel even duren voordat je hem uit jou systeem hebt, ze horen zo bij het leven van alle dag. :(:)
Ik zie dat een van jou merrie's bij mijn verjaardag uitgerekend is spannend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:52

Sterkte Baudyh..
Die zul je missen... zo lang bij jullie geweest.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:03

:(:) baudyh verdrietig om afscheid te moeten nemen van Bennie

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:59

Het verhaal is dat Bennie op een kinderboerderij stond maar te oud was om met kindjes rond te toeren toen hij 22 jaar geleden hier kwam. Stel dat hij toen 15 was. Dan was hij nu 35+.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:01

Gecondoleerd Baudyh. Altijd een groot verlies als zo een maatje weg valt. Sterkte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:33

Sterkte. Prachtige leeftijd dus

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:40

Prachtige leeftijd, hij heeft het goed gehad!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:41

Dan heeft hij het tot het eind toe prima gedaan Baudyh. Je zult hem inderdaad wel gaan missen, zo'n mannetje wat er altijd is. Sterkte ermee!

Hier weinig te melden, dagje school. Ging lekker :) wel weer tegen dingen 'nee' moeten zeggen (nu al...) Tussendoor surveilleren, dan had ik totaal geen pauze, en intakes doen, weet zelf nog amper wat het programma is... en tja, staat niet op mijn takenlijst en ik doe gewoon niet wat ik niet moet doen... maar levert dan wel paar }> blikken in mijn richting op ... naja we zullen wel zien, willen ze me straks niet meer is het niet anders. Ik wil niet meer overspannen worden :7

Gisteren lekker gereden met Cathey :D zo weer naar school maar dan van zoonlief voor een ouderavond.

Fijne avond allemaal :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:18

Pauzes heb ik niet op school waar ik nu langer ga werken. Heb ze nodig voor nakijken en voorbereiden. Gisteren los invalwerk op school zoonlief. Werd door andere juffen gehaald om pauze te nemen. Zal morgen chaotisch worden. Zit in noodgebouw met daarin 2 lokalen. Andere lokaal is morgen stembureau. . . . Nu snel zoonlief ophalen van gitaarles, thuis boodschappen opruimen en pizza in de oven en nog lessen voor morgen voorbereiden. Fijne avond allemaal

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:19

ik kruip weer even onder mijn steen uit.. oh man, ik heb t gewoon te druk om op bokt te zitten, maar vind het zo leuk om alles te lezen en mee te kletsen.

Even een kleine update, we hebben onze haf voor t eerst voor de wagen en op de weg gereden dit weekend, ik en mijn man samen voor t eerst.... ik heb de volle 45 minuten met een brede grijns op de bok gezeten, sjonge wat ben ik trots! geen pas verkeerd! :D

Ik ga even koffie zetten en dan eens rustig bij lezen hier :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:01

Wat geweldig newmom *\o/* dat is toch genieten!

Ik heb officieel ook geen pauze, want er staat geen 'pauze' in mijn rooster maar het is wel mijn enige tussenuur. Officieel moet ik dan stagebezoeken doen (kan echt in een uur :P ) en in de 2 uur 's ochtends dat ik niet ingeroosterd ben. Nu kwam vanochtend weer de vraag over de mail over aanwezig zijn bij open dagen... duszzzz }:0

Wat een heerlijk weer is het :D flink eind gewandeld met de honden, boodschappen al in huis. Zo de B&B doen en dan naar Cathey. Omdat er maar zo weinig mensen op stal staan plannen we dat een beetje zo dat er altijd iemand is om de paarden weer op stal te zetten. Dus sommige mensen gaan vooral 's ochtends, anderen 's middags. Gaat prima. Stonden 35 paarden/pony's, staan er nu nog 15, waarvan 5 shetjes. Stemmen doe ik vanavond manlief en ik wandelen altijd gezamenlijk even op en neer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:08

Zo, burgerplicht gedaan voor twee ingezetenen van ons durpie..... :)F .

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:50

Afbeelding

Deze moet ik echt ff delen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:56

Oke.. en deze ook gewoon omdat ze te leuk zijn. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding