[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:37

Niet leuk ips, nogmaals sterkte.

Hier de 4e merrie ook in 1 x drachtig. Gaat goed dit jaar.
Dus als alles goed gaat volgend jaar 3 tuigers en 1 dressuurtopper. Van de hengsten Urgent, Dylano, Emilano en Fashion Hill. Afwachten maar weer.

Ons laatste veulen dit jaar trekt nu eindelijk een beetje recht. Word een leuk ding.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:24

@Ips lijkt me dat de confrontatie met die lege stal ook zo hard is als je terugkomt van menkamp. Dan dringt het dagelijks weer tot je door. Sterkte hoor, die pijn is niet zomaar weg :(:) -O-

@Baudyh mooi dat het veulentje goed opdroogt *D en perfect zeg alle dames in een keer drachtig.

Ik zit hier in Boszicht. Moet paar dagen naar universiteit (in Nijmegen, hier half uurtje vandaan). Dat hou ik natuurlijk nog lang niet vol, dus ga elke dag paar uurtjes en dan weer naar de camping, is het idee. Werkte gisteren goed. Hoop dat het vandaag ook weer lukt. Wilde eerst Ollie ook meenemen maar dat was toch teveel geweest, heb mijn rust tussendoor nog steeds heel hard nodig. Zo op de camping is toch een stuk aangenamer dan in een hotel, lekker buiten, nog beetje paarden snuiven :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:57

Ips: heel veel sterkte. Zijn zulke moeilijke dingen. Het kost tijd. :(:)

Gisteren met zoonlief op wedstrijd geweest. 1e proef 177 punten, 2e proef 202; met als commentaar: "ik dacht even dat ik Edward Gal in de ring had, maar Edward heeft een zwart paard, dus dat is niet mogelijk. Wel rijd je net zo goed. " Eerste proef ging echt niet heel veel slechter. Snap het maar die jurysport. Maar goed, toch weer 2 wp erbij.

Vandaag heeft hij, als het doorgaat, weer springles en morgen een oefenwedstrijd door de ogen van de jury. Zijn juf helpt met losrijden en dan mogen we bij de jury filmen, dus ook met al het commentaar. Ik ben benieuwd. Hopelijk rijdt hij net zo als gisteren, dan ben ik toch wel benieuwd naar al het commentaar. Of ik hetzelfde zie/beoordeel of niet.

Nou, Rembrand is al weer aan de beurt geweest (gewandeld, gekoeld en behandeld met de Bemer), dus die ga ik weer naar achteren brengen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:15

mooi commentaar Tine, dat is wel goed voor het zelfvertrouwen van je zoon.

VHU lekker rustig aan doen en geniet ook van de rust.

Baudy fijn dat het dekken weer gelukt is bij de dames.

Ips heel veel sterkte nogmaals, je maatje moeten missen is en blijft moeilijk. Hoe veel er verder nog staan die ene mist.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:25

We hebben 5 merrie's maar hebben besloten om Nenderose niet meer te dekken. Die was afgelopen winter zo ziek met der tanden niet goed. Ze is 19 jaar. Hoop wel dat ze nog bij ons kan blijven. Is zo een lieve merrie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:32

@Baudyh: fijne beslissing voor d'r, hopelijk kunnen jullie nog jaren van d'r genieten.

@Ips: heb met je te doen, echt een rottijd, nu :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

@VHU: hoop dat je fijn wat rust kunt pakken op de camping!

@Tine: wow +:)+ , hartstikke goed! Wat zijn er bij jullie trouwens altijd veel wedstrijden. Succes met de behandeling van R!

Hier niet veel te melden, ga wel zo even een stukje naar buiten, ohz, even kijken hoe het gaat O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:13

Citaat:
Wat zijn er bij jullie trouwens altijd veel wedstrijden.

We wonen op de grens met Drenthe en in Drenthe worden veel wedstrijden georganiseerd.

Net weer boodschappen in huis gehaald. Twee grote fruitmanden laten maken voor de juffen van zoonlief. Morgen is het juffendag, dan vieren alle juffen van school hun verjaardag. Ze krijgen doorgaans chocola, bloemen of badschuim. Ik dacht: laat ik eens origineel zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:59

Leuk idee Tine.

_/-\o_ Baudyh, fijn voor Nennie!

Hoop dat je lekker ritje maakt Avaluna.

Van mijn coach moest ik kijken of ik het die drie dagen wel vol kon houden, was al van plan anders dagdelen te doen of gedeeltes. Maar vandaag lukt niet. Voel me niet goed genoeg om zo intensief met 'mijn hoofd' bezig te zijn. Dus wat fietsen, tekenen en niets doen.
Morgenochtend staat er wat op het programma wat ik niet wil missen, dan maar vandaag even niets.
En dan is het best lekker op de camping te zijn, zeker met dat lekkerer weer. Net even buitje maar vanochtend heerlijk in de zon. Kan dan toch niets doen, is toch anders dan thuis.
Het gaat op zich wel beter met me. Maar elke dag paar uur actief lukt nog niet. Om de dag gaat gelukkig langzamerhand de goede kant op.
Maar duurt lang zoiets zeg... pffff....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:06

VHU hoe dieper je gegaan bent hoe langer duurt het herstel. Hier kreeg een collega te horen reken maar op een jaar, en dan nog kom je vaak niet helemaal op je oude niveau terug. Dus blijf goed op je grenzen passen, en geniet vandaag inderdaad even lekker van het zonnetje.

Onze shetten gisteren zouden ze de verplichte vakantie erg vinden?
Afbeelding

Die drie van mij oefenen met de shet van mijn zus voor een vierspan, alleen die dartmoor van mijn ouders ervoor ziet gek uit.
Afbeelding

En de kudde compleet zoals hij sinds gisteren is, de dartmoor van mijn ouders is gisteren op de wei erbij gezet.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:45

Sonjim: handig dat ze zelf vast gaan oefenen voor het vierspan :D
VHU: vooral rustig aan blijven doen!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:21

Goedemorgen.

Rustig hier.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:52

Goedemorgen: als ik zie hoeveel regen er valt bij jullie in het Noord en Oost. Hier is het al weken droog. De bak stuift als een gek en de wei kan nodig water gebruiken. Volgens het KNMI komen we hier al 120mm tekort sinds april.

@ sonjim wat een zalig stel heb jij in de wei lopen. Ze zien er allemaal top uit. Lekker zo'n vakantie.
@VHU je lichaam geeft duidelijk aan dat het meer rust nodig heeft :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:48

Waarom denken mannen toch altijd dat ze doodziek zijn als ze een beetje verkouden zijn? -O- -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:06

@Tine: ach :') ; even een beetje extra aandacht en liefde voor je mannetje; dan is het zo weer over :D .

@Sonjim: <3 <3

Hier komt er wat regen aan, kunnen we ook wel gebruiken, al zou het natuurlijk het fijnst zijn als het "gewoon" 's nachts zou regenen :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 09:07

Haha. Tine die van jou ook al ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:48

tine10 schreef:
Waarom denken mannen toch altijd dat ze doodziek zijn als ze een beetje verkouden zijn? -O- -O-

Ha ha herkenbaar!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:20

tine: zwakke geslacht he? _/-\o_ (sprak iemand met al een week een giga keelpijn met slikken) ^)
janouk: was maar een klein beetje regen vanmorgen wat zo weer verdampt was >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:03

Het is hier ook een invasie van dazen. Komt door het broeierige weer. Jullie hebben natuurlijk minder regen en minder van die irritante beesten. Bijna alle merries hebben nu vliegenkoppen op omdat ze allemaal vieze ogen hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:38

Hier net ook een masker voor Sammie besteld, want ook een prutoog. Rotvliegen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:49

Ik haal net db over de zeik , zeiknat van het zweet uit de wei omdat hij hard aan het rennen was om de dazen kwijt te raken. En dan heeft hij een vliegendeken met hals en een kap op!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:00

baudy balen dat db daar zo'n last van heeft, hier gebruiken we van die eczemaspray, in groene flessen mega stinkend maar wel geen jeukende en rennende pony's voor de dazen en zo. Mijn haf had ook wel eens een vliegendeken op, zaten de vliegen onder de deken, dan schiet die deken zijn doel voorbij.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:31

Bij mijn vriendin in aalden gaan de paarden in de nacht op de wei en overdag op stal. Anders gaat het ook niet met de dazen idd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:53

Tja mannen :x :))

Hier nu af en toe een prikbeest, maar bijzonder weinig en poowns dus zonder enige vliegenbescherming gewoon 24/7 buiten. Heerlijk. Enige bescherming die ze hebben is zo'n flapje tegen zonnebrand, overigens geen gezicht }:0 maar goed neusjes blijven netjes.

Hier vandaag goede dag gehad, begin nu af te knappen dus :evaw:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:00

Het is dat benauwde weer voor een onweersbui dat die beesten mega aantrekt. Db heeft een rambo vliegendeken die perfect past. Maar soms is het gewoon te.

Er komt zo iemand naar onze auto kijken. Hij staat te koop. We gaan over op een bus. Een Opel vivaro om precies te zijn.
Hopelijk word het wat met de koper.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:13

Het is stil hier!

Onze auto is verkocht. Dus nu ff autoloos. Tenminste trailer auto loos. Als het goed is komt de andere bus volgende week.