[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:27

Lief ollie !!!

PrinsjeH en ook biancacoo en alle andere die hun paardje hebben verloren een dikke :(:)

Er zijn wel idd een aantal mensen die hier niet meer posten. Zie her en der nog wel eens berichtjes van
een aantal van hun. Het is voor de meeste ook niet bij te houden en op iedereen reageren lukt ook niet.

Zo vanmiddag met ferro wezen rijden samen met mn zusje en pp. Halverwege ging het toch hozen ik was
doorweekt. Zat ook een beetje onweer bij dus alle paardjes maar even op stal gezet. Mijn ouders zijn op vakantie
dus vanavond weer even terug geweest om het spul weer buiten te zetten. Robijn stond er gelukkig wel fris bij !!

bettepet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:32

Hier dan onder een heel dik hunebed vandaan een berichtje van mij. Jaja, ik leef nog. Ik lees wel mee, alleen kan jullie moeilijk bijhouden en heb ook niet heel veel bijzonders te melden. Zit vanaf de voorjaarsvakantie al in een wat roerige periode. Mijn vader heeft in de voorjaarsvakantie een hersenbloeding gehad, en is nu opgenomen in een revalidatiecentrum, al zit er nog weinig vooruitgang in. Daarbij heeft mijn moeder thuis nog 8 paarden en veel grond en onderhoud waar nu dus ook in voorzien moet worden.
Ook heb ik het besluit genomen om te stoppen met invallen als leerkracht basisonderwijs en ben ik per 2 april 2012 begonnen als groepsleider gehandicapten bij Nieuw Woelwijck te Hoogezand. 38 uur in de week, met onregelmatige en weekenddiensten. Nog eens een enorme verandering dus, in vergelijking met mijn 3 tot 4 dagen in de week invallen en tig vakanties.
Daardoor nog wel aan het mennen, maar niet meer zo wedstrijd gericht. Als ie zo blijft lopen als ie nu loopt, dan wil ik misschien nog meedoen 1 juli in Roden, want dat weekend ben ik toevallig vrij. Verder doe ik 15 juli mee met de oefenmarathon in Grolloo, want dat vinden we beiden super.
Tja, en verder? eigenlijk weinig nieuws, vandaar dat ik ook eigenlijk niet meer post. Ik zal proberen om weer wat vaker te reageren.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:37

@Bettepet, wat vervelend van je vader... en helemaal begrijpelijk dat je nu andere prio's hebt buiten Bokt en zeker nog met zo'n verandering van baan :j , wel nog fijn aan het mennen met wedstrijden in het vooruitschiet +:)+ ... gewoon af en toe 'een losse flodder en een teken van leven is ook genoeg hoor', voel je niet verplicht om regelmatig te posten als de tijd ontbreekt ;)
@Maisie, waardeloos dat je een bui op je hoofdt hebt gehad :7 , hier werd het wel donker maar bleef het redelijk droog vanmiddag en vanavond... was je nog lekker vrij vandaag ? Ik mocht weer werken vanochtend en na zo enerverend weekend viel dat niet mee :o :=

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:39

@ ollie, jij hebt een super nieuwe uitdaging gevonden. Helaas is mijn shet net 4 cm te klein.. Hij kan wel op zijn sloffen een marathon uitlopen. Maar ja, regels zijn regels he. Daarom houden we het maar bij oefenmarathons, want we vinden het wel beiden super gaaf! Bij zijn vorige eigenaresse heeft hij in het dubbelspan marathon gelopen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:46

jeetje bettepet. Een dikke :(:) is wel op zijn plek gok ik zo!

En janouk nog droog een bosrondje gedaan?

Wbt verdwenen poster Lacuna. Kan melden dat het met haar wel goed gaat. Heeft alleen andere dingen te doen dan bokt, vooral binnenkort :))
Vorige maand nog een lesje gehad van d'r :) (weet niet of ze nog meeleest, zo ja: haai ik had het over jou ja :P )

Zo! Net lekker gerommeld op stal! Eerst stront geruimd. Daarna hooi gevoerd. En toen vriendje mee naar voor en even in de bak gereden. Ging lekker. Hij is ontzettend voorwaarts, en dat vind ik echt een moeilijk iets.. Afgesloten met galop aanspringen op de rechte zijde vanuit stap. Op beide handen gelukt (linksom moeilijk omdat ik hem heel moeilijk met mijn linkerbeen op mijn buitenteugel gedreven krijg.. helaas. Maar wel genoten!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:03

bettepet schreef:
@ ollie, jij hebt een super nieuwe uitdaging gevonden. Helaas is mijn shet net 4 cm te klein.. Hij kan wel op zijn sloffen een marathon uitlopen. Maar ja, regels zijn regels he. Daarom houden we het maar bij oefenmarathons, want we vinden het wel beiden super gaaf! Bij zijn vorige eigenaresse heeft hij in het dubbelspan marathon gelopen

Jammer is dat hé dat ze een een ondergrens hebben... alhoewel ik het ook al lastig vond om die grote D-pony's bij te benen met mijn pony van 1.30m :o

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:16

PrinsjeH.. een knuffel voor jou..

Ohh.. wat schrik ik van een berichtje van Biancacoo.. Ik heb door een ongeluk van mn vader een tijd ook niet mee kunnen lezen en dit gewoon compleet gemist!! Echt super erg voor jou, de familie en de arme pony zelf...voor jou ook alsnog een hele dikke knuffel.... Y;( hoop dat je het een plekje kunt geven..

W.b. de rest.. tja, nog steeds erg druk en het is hier inderdaad niet bij te houden.. -O- Maar dat wisten jullie zelf ook al :+ Met mij gaat het heel goed. Met eef ook, super menweek gehad en genoten van de hindernissen! Nu lekker proberen door te pakken en hier een beetje het een en t ander bij te blijven lezen, maar t valt niet mee..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:19

ik val in herhaling geloof ik, maar toch: dank jullie

:o

Ozzy Osbourne wannabe gaat poging doen bedje te vinden

Bettepet :(:) heftig wat jij allemaal aan veranderingen hebt meegemaakt en superleuk dat je het hunebed eventjes uit bent gekomen, bevalt je nieuwe baan? En nog een :(:) voor je vader en hele familie :(:)

De rest ook allemaal bijgelezen maar gebrek aan energie om te reageren even, komt weer hoor!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:36

En morgen gezond weer op :(:)

@Bettepet zo zeg heftig allemaal, knap dat het je nog lukt te mennen :j

@Ollie toch vinden veel ponyrijders dat zo'n C-maatje dus ideaal is voor combi snelheid en wendbaarheid. Net als bij de paarden een maat van 160/65 max en niet de grote kastelen.

Bij ons op stal staat weer een erg leuke handelspony, appaloosa'tje van plm 1.53, 7 jaar, mooi koppie lief ding. Leuke familiepoown/peerdje.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:43

@ bettepet sterkte nog. Snap dat het allemaal een beetje druk is.

Ollie ik moest werken hoor van 8 tot 12 had de middag vrij. Morgen weer werken maar ben nog
niet uitgerust hoor !!

Had nog een mailtje van de beleerstal dat Robin goed boos kan worden en een pittig ding is. Daar krijg ik
nog wat mee te stellen dan. Hoop wel dat ie zich een beetje gaat gedragen !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:46

Maisie schreef:
Had nog een mailtje van de beleerstal dat Robin goed boos kan worden en een pittig ding is. Daar krijg ik
nog wat mee te stellen dan. Hoop wel dat ie zich een beetje gaat gedragen !!

:D

@VHU, ik ben ook blij met mijn c-maatje hoor...alleen mist Brutus net wat lengte in de benen want die gooit hij liever omhoog ipv naar voren _O- en fotootje *-:) ...van leuke appaloosa ? Want adverteren doet verkopen :):) :j

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:00

O:) zal ook maar onder mijn steen vandaan komen, ik lees braaf bijna elke dag mee en mis eigenlijk niks mjah men niet meer met blue dus weinig zinnigs toe te voegen aan dit topic <<) vind het wel nog interressant om jullie geweldige avonturen enzo te volgen. blijft schitterend al die men foto s <3 verslavend O:)

Helaas ook veel droevig nieuws in het topic daarom voor iedereen die het nodig heeft een :(:) Y;( sterkte, na regen komt ooit weer zonneschijn al zal het nooit helemaal hetzelfde zijn natuurlijk |( , maar wellicht toch ook even goed op een andere manier +:)+

zo ik ben er weer vandoor :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:04

@ PrinsjeH: :(:) Helaas horen die dagen erbij... Denk dat VHU, Tine, HT en anderen hier ook wel over kunnen meespreken...
Ik kan alleen nog maar meespreken over het verlies van mijn hond, voor de rest gelukkig nog niemand verloren.(ja, wat katten, maar ik was te klein om dat te beseffen, huidige kat hebben we al 12 jaar) Vaak denk ik hier wel over na, dat ik er zo tegenop zie om mijn beestjes te moeten afgeven. Maar goed, dat is wat egoïstisch hé, om zo te denken... We mogen blij zijn dat we onze diertjes hebben mogen opvoeden en we hebben er een heerlijke tijd mee beleefd, dat is wat telt!

Voor de rest heb ik niet zo heel veel te melden. Nog 4 keertjes slapen en dan vertrek ik naar huis *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:05

goedeavond

ik kreeg nog enkele foto's van de show die we met het 4 span gereden hebben in zuidwolde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:23

hier voor de rest ook vrij weinig te melden..

hebben van het weekend gereden in hellendoorn. dressuur ging goed die hebben we gewonnen met 64 strafpunten.. zelfs de volte met 1 hand rechts om ging goed, waren we super blij mee omdat harry daar ontiegelijk moeite mee heeft.
vaardigehid was echt heel erg moeilijk, harry moest af en toe de leidsels zo snel en ruim overpakken dat ik 3x een tik met de zweep op me cap gehad heb en het binnenachterwiel van de grond af kwam maar des ondanks maar 4 ballen niet verkeerd dus..

hindernissen in hellendoorn zijn voor een 4 span niet al te ruim maar we hadden mooie lijnen uitgekozen.. op H3 hebben we de hindernis rechter over de railing van de brug gejaagt ~~}> ~~}> we wouden rechtdoor langs de brug maar voorspan sloeg ineens rechts af en daar stond de hindernisrechter die kon nog net op tijd over de railing stappen.. op H4 hebben we een bocht genomen waar we vorig jaar nog nooit over nagedacht zouden hebben. dan hadden we de langere lijn genomen maar dit jaar fietste we er zo door heen :j

uiteindelijk met een beetje hulp van collega rijder (hij moest uitspannen op H4) zijn we met 166 punten eerste geworden. *\o/*

vanochtend heeft harry besloten dat we niet naar de wedstrijd van gaasterland gaan omdat het anders teveel wordt voor het jonge paard.. vond het een verstandig besluit.. dus onze eerst volgende wedstrijd is de marathon van leek..
woensdag ga ik in de les met uzma nog weer een x de dressuurproef oefenen en de vaardigheid ook maar even.. en dan gaan we er voor zondag op het zuidenveld... zou toch leuk zijn als uzma zich van zijn beste kant laat zien

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:09

janouk schreef:
Het is nu nog lekker weer hier. Maar de onweer schijnt hier rond 18.30 u te zijn. Dus snel inspannen en nog een rondje bos maken met Janouk. Wat galoptraining. :j

:j gelukt.

In de voetsporen van Undercover en Salinero een rondje gemaakt over het NK dressuur terrein, door het strodorp :D Alleen waren de winkeltjes dicht :D
Het werd om 18.15 wel heel snel donker sneller dan buienradar verwachtte, dus het rondje afgesneden en snel naar de parkeerplaats. Gelukkig zijn wij een heel snel team, want binnen 5 minuten was Janouk uitgespannen en in de reisbandages, de koets op de trailer en Janouk in de trailer. En toen barstte de hemel open.
Net op tijd alles binnen.

Dikke knuffel :(:) voor iedereen die het nodig heeft.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:29

@ Lanouska; goed wedstrijdresultaat weer dus! Top!
@ Cyclo: :wave:
@ SL: moet er ook niet aan denken om afscheid te moeten nemen van de honden, maarja, het hoort nu eenmaal bij het leven...
@ Janouk; precies op tijd op de trailer en in de auto! Pfff geluk hoor.
@ Maisie; hopelijk is Robin op een manier pittig dat je het kan omzetten in activiteit!

Hihi, hier weer een nachtje slapend rijk geworden. Gisteravond had ik nog wel wat telefoontjes, maar vanavond echt he-le-maal NIKS. Lekker hoor :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:33

Janouk met een razendsnelle inlaad-actie. En dus nog lekker trainingsrondje gedaan voor de bui (pff binnen 5 minuten is wel echt superknap, dat duurt bij ons nog heel wat langer...)
Cyclo :wave: Hoe komt het dat je niet meer ment met Blue, heb ik denk ik destijds even gemist??? (of heb je mss niet gepost)
Eefielover van de menweek genoten en ik had bij jou het ongeluk van je vader gemist :o :(:) Hoe gaat het nu?
Aks aha, jij kent Lacuna, da's waar ook, die staat bij jou op stal denk ik?
Lanouska: mooie foto's en was je zo stout dat je met de zweep op je cap-kop werd getikt :=
Frensie weer slapend rijk geworden
SL hierna nog 3 nachtjes meid, wat is het snel gegaan allemaal
Ollie blij met formaatje Brutus
Maisie krijgt heel wat te stellen met Robin straks /3

Vandaag weer een 'gewone' dag, dat betekent richting kantoor, tot later!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:55

@lanouska; wat een power toch voor die wagen :oo
En hindernisrechtertjes pesten, foei :')

@janouk; oef :P precies geluk dus. lef hoor. En knap zo snal uitspannen!

@prinsje; nee, lacuna staat niet bij mij op stal. was dat maar waar :)).

Pff.. weer rot geslapen ^) Ga zometeen naar de sportschool, maar gezien het hier hoost vraag ik me nog af hoe.. :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:59

Goedemorgen...
lanouska..mooie foto's !!
cyclo en bettepet :wave: hoi hoi..
Bettepet..een roerige periode voor jou....petje af dat je zo door gaat !!!! en erg fijn dat je kunt relaxen met die superpony van jou.
Eef.. ik was ook wel even afwezig in de periode dat we afscheid moesten nemen van Melody. ^)
SL....aftellen, en dan over 3 nachtjes op naar huis !!! en dan ga je nieuw-zeeland missen, haha..
AKs..rot geslapen.. :(:)
Na het slechte nieuws ook leuk nieuws..
mijn arabier..die al jaren met pensioen is..is vandaag dan officieel jarig en echt 21 jaar geworden !!
hier een paar weken geleden voordat hij zijn woedeaanval kreeg.. :=
Afbeelding

Werkze voor ieder, veel plezier voor diegene die vrij zijn..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:09

Gefeliciteerd met je paardje Biancacoo!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:13

thanks frensie...wat fijn dat je een rustige nacht hebt gehad....vandaag nog met je paard op stap ?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:15

Oei biancacoo.. Gefeliciteerd met je paardje.. Nou misschien daarom gemist.. Ging t niet meer met haar been of..?

PrinsjeH.. Daar heb ik hier verder ook niet over geschreven.. Met koninginnedag heeft hij tijdens het paragliden in Oostenrijk een noodlanding moeten maken waarbij hij zijn rug heeft gebroken.. Het gaat nu goed, hij kan lopen met een corset om.. Komt dus weer goed, maar zal nog wel even duren..

Sl jou tijd daar is zeker snel gegaan.. Zal wel even gek zijn weer naar huis te gaan, maar ook weer heerlijk de familie te zien en je dieren!!

Frensie, ik wil ook zo'n baan!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:55

@ Biancacoo; vandaag paardje longeren.
@ Eefielover; het is niet altijd zo rustig hoor ;) Heb ook nachten gehad dat ik elk uur van de nacht gebeld word... Maar het gebeurt vaker dat ik gewoon lekker kan slapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:07

Goedemiddag.

Sluit me aan bij alle samenvattingen, heb het erg druk. Sorry.