Zo we zijn er weer na lekker lange paardendag
Klinkt als Snuit-actie van Veale Tallechie
Lees dat Lacuna goed bezig is geweest, ik heb geen verstand van tandem dus kan je helaas niet helpen. Weet alleen dat je voorpony's in vierspan nauwelijks kunt corrigeren dus dat je ze enkelspan/tweespan zo goed voor elkaar moet hebben dat ze voor goed lopen. Plus dat sommige pony's het gewoon wel of niet 'doen'. Dus zo spontaan vrees ik dat je het of eerst enkelspan moet oplossen of dat het niet op te lossen is, maar indien het op te lossen is, zou het het dan in tandem ook beter moeten gaan.
Tandem schijnt het moeilijkste te zijn van al het mennen
Frensie met wat problemen met Gwin. Was de bak gewoon niet veel zwaarder dan de andere keren? Dus dat ze de wagen moeilijker wegkreeg? Dan kunnen ze dat gedrag ook krijgen, kunnen ze de druk niet verwerken op de borst, gaan ze huppelen, springen of onregelmatig van lopen. Of ze heeft 'last' van het bit, dat ze de druk niet kan verwerken, of dat je juist te weinig op druk hebt gereden. Of je hebt bijv de strengen (net iets, kan een gat schelen he) te lang gehad waardoor ze (iets) trekt op het schoftje, kunnen ze ook erg 'naar' van worden. Zou eerst dat soort dingen uit gaan sluiten voordat je het in het lichamelijke zoekt hoor. Ik weet dat het bij de pony van Biancocoo wel wat lichamelijks was maar als je Bente in het begin zag lopen, die mankeerde niets maar was zo gevoelig voor hoe het tuig lag, andere wagen, ondergrond en noem maar op, heeft flinke tijd geduurd voordat we dat allemaal konden verwerken zeg maar
Bij Rizanta liep het ook af en toe echt niet lekker omdat ik haar dan net te veel pakte of te weinig in haar mond/ op de aanleuning, leek het dus ook kreupel of onregelmatig.
Het kan ook erg goed helpen door gewoon met ze naar buiten te gaan, dan pakken ze meer druk, zijn ze meer voorwaarts en zijn vaak dat soort problemen opeens als sneeuw voor de zon weg.
Nou hoop dat je er wat aan hebt aan die opmerkingen
Met Naaltje en Snuit een heerlijke buitenrit gemaakt vanochtend. Snuit gedroeg zich voorbeeldig, als heerlijke super buitenmenpony
Daarna Bente fijn gemend. Ze waren op het land naast de bak aan het jagen
dus af en toe een knal, maar ze is dus behoorlijk schotvast
gek beest.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt