[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:53

Ipsilonka: Ik ben verliefd op een Welsh Cob hengstenveulen maar krijg ze hier ook niet zover :')...

Evilli: Beterschap :(:).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:50

kopen en kado geven, kunnen ze er niet onderuit... :D

evelli, sterkte... :(:)

vanmorgen even naar stal geweest om uit te mesten...
Fifi was moe... 8-)
Ze stond te slapen in de paddock, benen wijd, op rust en met een hanglip... :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:41

Hallo allemaal
Wat wordt hier weer gezellig gekletst!

Tallechie weer op Veale gereden, toppie!
Ipsilonka komt even langs tijdens vakantie en is verliefd.
Lacuna lekker tandem mennen
Naaltje heeft reltopic en is duidelijk NIET de leider want ze is gevallen, hahaha.

Ik ben terug van de menles, en wat was het lekker weer!!!! Mennen ging niet helemaal top. Gwin heeft de laatste tijd wat 'opstartproblemen'. Ze loopt in het begin onregelmatig en het lijkt uit haar bekken te komen aan de rechterkant. Na verloop van tijd zie je het niet meer en loopt ze weer regelmatig.
Onder het zadel loopt ze dan gewoon goed nagevelijk en is er niks aan de hand. Voor de wagen vandaag bleef ze teveel tegen de hand en gooide af en toe haar hoofd flink in de lucht. Normaal doet ze dat weleens, maar niet zoveel als vandaag. Denk dat het ergens niet lekker zit in haar bekken en de wagen is natuurlijk best zwaar, dus dan heeft ze misschien meer last ervan dan wanneer ik erop zit. Dinsdag komt de dierenarts om te enten, misschien ook maar even een onderzoekje doen.

Schiet niet echt op zo, eerst rotstraal, toen mok en nu weer wat. Mijn paard heeft anders nooit wat!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:46

Haha Fifi moe van de vakantie..
lacuna Tandem is wel heul stoerrr hooor !! gaaaf.
Ipsilonka....een leuk veulen....tja...daar word je al snel verliefd op hahahaha.
Frensie..Gwin die onregelmatig loopt en tegen de hand komt, idd misschien toch even goed na laten kijken, niks overbelasten met haar.
Melody had ook wat probleempjes en bleek nu door de spat die probleempjes te hebben.
Evelli sterkte !! en beterschap. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:09

frensie, lekker dat je mooi weer had met je les!
vervelend dat ze niet helemaal goed loopt...
hoop dat je snel uit kunt vinden wat het is...

ik heb een topicje gemaakt van onze kleine vakantie...
[ITP] Puur genieten en bijna onwerkelijk...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:06

Wat een mooie rode poes Naaltje ! Heet hij bonkiepoes ? :D
Fading komt foto's maken en Bicci maakt er Femke van, zou dat kloppen ? :D
En blijkbaar een reltopic over leiderschap, altijd leuk, ga zo zoeken, zit me toch te vervelen 8-)

Lacuna gaat lekkere rit maken met tweespan, ben benieuwd of ze braaf zijn geweest ?

Biancacoo; heb jij hondenopvang ?

Ellis is weer thuis van een fijne vakantie ! En ahhh Fifi was beetje moe ;)

Bicci, ben je taxichauffeusse ?

Ahhh Evelli snotverkouden :~ (zie het als snot ipv kwijl hihi) Beterschap !

Ipsilonka; net doen of je hem hebt gehad van een vriendin O:)

Balen Frensie dat ze niet helemaal lekker loopt.....

Ik zit op m'n werk en heb zin in het weekend :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:41

Verveel me en heb trek in wat lekkers hmmm
en hier is ook al niemand hahaha

zo zit eens te googlen op koetsiersbewijs, das duur pfffff prijzen liggen overal rond de 500 euries voor enkelspan.
Ben dan zo ongeduldig he, dan ben ik er nu mee bezig en dan wil ik het ook graag nu halen 8-)
geduld hebben is nooit m'n sterkste kant geweest hahaha 8)7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:18

500 euro ???? :7 hier is het compleet voor 300,- :j maar beetje ver rijden voor je.....

Ingrid, ja ik heb hondenopvang, ben verzot op honden !! en we hebben zo'n grote stal dat we een gedeelte vernieuwd hebben en mooie hondenverblijven in gemaakt hebben voor de hobby hoor, 7 in totaal, zodat ik ze ook allemaal lekker veel aandacht kan geven.

Nouvel, ga even genieten van je topic...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:18

Arme ingrid niemand hier. Ik wel, maar niet voor lang ik moet poetsen maar heb geen zin.
Ik heb net de bevestiging binnen dat ik de 29e indoor ga rijden met mijn 2-span. oeps ik heb ideeen. Is op de shetland-indoor. Vanmorgen goed getraind, maar Wieneke dacht ik heb geen zin, totdat we naar buiten gingen toen liep ze ineens wel.
Ik jat even de samenvatting van Ingrid.

Wat een mooie rode poes Naaltje ! Heet hij bonkiepoes ?

Fading komt foto's maken en Bicci maakt er Femke van, zou dat kloppen ?
En blijkbaar een reltopic over leiderschap, altijd leuk, ga zo zoeken, zit me toch te vervelen

Lacuna gaat lekkere rit maken met tweespan, ben benieuwd of ze braaf zijn geweest ?

Biancacoo; heb jij hondenopvang ?

Ellis is weer thuis van een fijne vakantie ! En ahhh Fifi was beetje moe

Ahhh Evelli snotverkouden (zie het als snot ipv kwijl hihi) Beterschap !

Ipsilonka; net doen of je hem hebt gehad van een vriendin

Balen Frensie dat ze niet helemaal lekker loopt.....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:36

Biancacoo, geen idee waar je woont maar heb bij meerdere geinformeerd hier in de regio. Allemaal 500 euries en voor tweespan 350. Nou eerst maar eens een huis verkopen |o

Sonjim; paarden poetsen of je huis ? 1e is leuk, 2e is niet leuk :n
Leuk, een wedstrijd; marathon ?
Handig he mijn verslag hihi

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:39

Ingrid jouw verslag is erg handig. Paarden heb ik vanmorgen gedaan nu het huis nog, maar ik heb vakantie en denk dan snel dat kan van de week ook nog. Dressuur en vaardigheid en de uk Lead rein (oftewel een nuttigheidstest onder het zadel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:40

Shetlander indoor is een wedstrijd van het NSPS voor iedereen met een shetlander :)
Verschillende onderdelen OHZ, aangespannen en aan de hand (springen, agilitie, lange teugel)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:42

Of met meer dan een

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:45

:+ Duh :P
Alleen stippelpony's zijn niet welkom :D en alles wat te ver uit de maat (max 1.08) is gegroeid ook niet. GRootste die keer eme heeft gelopen was 1.16 ofzo. Maar die had wel papieren. alleen teveel gegroeid :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:16

Nou... Tweespan durf ik voorlopig niet meer hoor, rij nu tandem met mn jongens, want dan kan Sun in zn eigen fijne plekje voorop lopen.

Rit ging op zich heel lekker, ze waren braaf, lieten zich sturen en stoppen en foto's zijn aan het uploaden dus topicje komt er strakjes!
Stormpje voelde zich ook prima in zn element, was nauwelijks bezweet na de rit, we hebben iets meer dan 10km gedaan in ongeveer 5 kwartier, dus voor hem heel netjes. Hij zag er ook na de rit uit alsof hij gerust nog een rondje verder kon. :)

Maar loop nog wel tegen een probleem aan, want Sun (voorpaard) is zo vreselijk in mn handen aan het hangen en trekken. Ik ben in mn handen absoluut geen watje, maar wauw dit deed echt zeer... Kreeg het ook echt niet opgelost, dus als iemand nog tips heeft... HEEL GRAAG!
Lacuna @ [AR] Tandem vraagje

groetjes, lacuna

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:23

maar wel fijn dat ze braaf waren ! Tandem is leuk. Waarom doe je geen tweespan meer ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:54

Had vandaag weer een gevecht met Veale, nu voor de kar. Hij was ontzettend dwars. Had neusriem er af gehaald, die er dus toch maar weer aan gezet, ging iets beter, maar nog niet goed genoeg. Toen kinketting 1 strakker en toen liep hij goed. Zijn wel 1,5 uur bezig geweest en hij was ontzettend nat.

Daarna met alwyn gereden. Die gaat echt fijn en gaat met sprongen vooruit. Tempo zit er al flink in.

Nu even rusten, vanavond flink aan de studie

Heb wel bij gelezen, maar moet Daan eerst de fles geven

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:54

Zo we zijn er weer na lekker lange paardendag :D Klinkt als Snuit-actie van Veale Tallechie :+

Lees dat Lacuna goed bezig is geweest, ik heb geen verstand van tandem dus kan je helaas niet helpen. Weet alleen dat je voorpony's in vierspan nauwelijks kunt corrigeren dus dat je ze enkelspan/tweespan zo goed voor elkaar moet hebben dat ze voor goed lopen. Plus dat sommige pony's het gewoon wel of niet 'doen'. Dus zo spontaan vrees ik dat je het of eerst enkelspan moet oplossen of dat het niet op te lossen is, maar indien het op te lossen is, zou het het dan in tandem ook beter moeten gaan.
Tandem schijnt het moeilijkste te zijn van al het mennen -:) B-)

Frensie met wat problemen met Gwin. Was de bak gewoon niet veel zwaarder dan de andere keren? Dus dat ze de wagen moeilijker wegkreeg? Dan kunnen ze dat gedrag ook krijgen, kunnen ze de druk niet verwerken op de borst, gaan ze huppelen, springen of onregelmatig van lopen. Of ze heeft 'last' van het bit, dat ze de druk niet kan verwerken, of dat je juist te weinig op druk hebt gereden. Of je hebt bijv de strengen (net iets, kan een gat schelen he) te lang gehad waardoor ze (iets) trekt op het schoftje, kunnen ze ook erg 'naar' van worden. Zou eerst dat soort dingen uit gaan sluiten voordat je het in het lichamelijke zoekt hoor. Ik weet dat het bij de pony van Biancocoo wel wat lichamelijks was maar als je Bente in het begin zag lopen, die mankeerde niets maar was zo gevoelig voor hoe het tuig lag, andere wagen, ondergrond en noem maar op, heeft flinke tijd geduurd voordat we dat allemaal konden verwerken zeg maar :7 Bij Rizanta liep het ook af en toe echt niet lekker omdat ik haar dan net te veel pakte of te weinig in haar mond/ op de aanleuning, leek het dus ook kreupel of onregelmatig.
Het kan ook erg goed helpen door gewoon met ze naar buiten te gaan, dan pakken ze meer druk, zijn ze meer voorwaarts en zijn vaak dat soort problemen opeens als sneeuw voor de zon weg.
Nou hoop dat je er wat aan hebt aan die opmerkingen :list:

Met Naaltje en Snuit een heerlijke buitenrit gemaakt vanochtend. Snuit gedroeg zich voorbeeldig, als heerlijke super buitenmenpony <3
Daarna Bente fijn gemend. Ze waren op het land naast de bak aan het jagen :roll: dus af en toe een knal, maar ze is dus behoorlijk schotvast <<) gek beest.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:55

evelli, beterschap

naaltje & VHU een lekkere middag gehad.

Naaltje, wat is bonkie een :+:

effe ego verder (sorry)

ik heb ook weer eens wat besteld via internet hoor....
had dus laarzen en een halster besteld bij epplejeck.
eergisteren nog met een vraag gebelt (zag ineens 15%korting staan op alle internet aankopen en wilde dat graag nog, kreeg ik ook netjes)
en toen werd er gezegd dat mijn order verwerkt werd en verstuurd zou worden dus zou ik het de volgende dag (gisteren dus) binnen krijgen.
goed gisteren had ik dus niks, kreeg wel een mailtje van UPS dat mijn pakket onderweg was en vrijdag (vandaag) bezorgd zou worden.
ik kwam helemaal blij thuis, want pakketje was afgeleverd bij de onderburen.
blijkt nou.... is het alleen het halster... terwijl ik me zo verheugd had op m'n laarzen....
ik ben nu dus heen en weer aan het bellen met epplejeck.
ze hadden het in het distributiecentrum niet op voorraad, maar ze zouden het vanuit een ander filiaal verzenden.
die mevrouw is dus nu voor mij aan het bellen of dat inmiddels al gebeurd is.
er stond nu ook ineens op de website binnenkort weer leverbaar, terwijl er gisteren en eergisteren nog stond: Ruim voldoende voorraad.
zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dan moeten ze niet eergisteren tegen mij zeggen ze zijn met je order bezig en je kan het donderdag verwachten.
Ik ben nu dus benieuwd hoe het verder zit... wacht het weer even af.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:58

Veel tips van VHU. Bedankt!
Bak was niet veel zwaarder en in stap is ze niet onregelmatig. Had vooraf gelongeerd om te kijken of dat scheelde en tijdens longeren rechtsom vond ik haar ook niet zuiver. Niet overduidelijk maar wel te zien. En gisteren ohz begon ze ook onregelmatig, dus vandaar dat ik al gauw aan iets lichamelijks denk.
Maar dinsdag komt de dierenarts om haar te enten dus kunnen we er meteen even naar kijken en anders osteopaat bellen.

Ben lekker al hele middag hachee aan het koken, jammie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:02

Daarom wilde ik snuit toen ook niet kopen. Die lijken veel te veel op elkaar.:-)

Alwyn huppelt ook wat als hij te langzaam loopt in draf. Ik dacht eerst dat hij kreupel was, maar instructeur zei dat hij mij in de maling nam :-)

Ik moet ook nog wat verzinnen om te koken, maar denk dat ik maar wat in de frituurpan gooi.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:04

:( m'n laarzen komen maandag of dinsdag pas thuis.
ze hadden ze vandaag pas binnen gekregen in het magazijn en UPS bezorgd niet in het weekend.
ik snap dat er iets op de website niet kan kloppen.
maar vind het gewoon poedersuiker dat ze eergisteren zeggen dat ze met mijn order bezig zijn.
en dat gisteren en eergisteren gewoon nog op de website staat: voldoende voorraad en dat dan net mijn laarzen er niet zijn (terwijl ik ze notabene DINSDAG besteld heb...)
ik baal hier echt heel erg van.
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 21-10-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:06

OK begreep dat ze voor de rest regelmatig was maar voor de wagen dus niet, maar dat was niet zo.
Dan kan dat wat ik zie het hebben verergerd, maar Bente en Rizanta waren 'los' van de wagen altijd 100% regelmatig hoor. En als we dan met ze naar buiten gingen (onder het motto: dan maar even wat anders) waren ze direct echt helemaal goed :+ Kunnen ze ook gewoon lekker rechtuit he, helemaal als je over de weg gaat, rolt wagen lekker licht, zien ze van alles, dus zijn ze niet zo met jou bezig.
Misschien dat Gwin toch ook wel door dat mokbeentje wat dingen vast is gaan zetten, zou ook nog kunnen natuurlijk. Plus dat die prednisolon en alle antibiotica wat ze heeft gehad de weerstand & conditie ook behoorlijk ondermijnt.

Evelli beterschap trouwens!
En IT wat weer een ge-K met de bestelling zeg, zou voor mij de hele lol er alweer afzijn -:(-
Lees nog geweldige tips over what to do if you fall in love with......
Vind het wel groot nadeel van zo'n heel jong dier dat je er nog niets mee kunt, maar ze zijn verschrikkelijk leuk om te zien natuurlijk :j

Oja, leuk detail: Snuit stapt dus als hij lekker doorstapt (en dat doet hij meestal :+ ) maar liefst 6.3 km/uur knap heb voor zo'n uk :D

Nou zo even onder de douche, nette kleren aan en weer lekker uit eten :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:07

nou ja ik ben er op z'n zachtst gezegd niet blij mee.
maar eigenlijk ben ik gewoon heel erg boos.
ik snap heus dat ze een foutje kunnen maken op een website.
maar iemande via de telefoon die mij beloofd dat ze er donderdag (en nu dus nog geen eens vrijdag) zullen zijn... dat is i.m.o. wel een hele vervelende fout.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:08

Kun je het nog annuleren?
Die Alwyn, probeert het ook eens :+
Denk wel Tallechie als je Veale dus nog meer doorkrijgt dat je er een wereldpaard aan hebt. Als ik en Snuit het met elkaar eens zijn, wat steeds vaker zo is, kan ik zo enorm van die pony genieten :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt