[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:44

ja erg he dat filmpje heb echt met afschuw zitten kijken en daarna weggeklikt, ongelofelijk dat zo iemand alleen al in de ring mag rijden!
vandaag het nieuwe tuig pas gemaakt en mee gereden, ik ben er erg over te spreken, alleen zijn de hoofdstellen wel echt te groot en wat grof, maar heel fijn met kussentjes! zijn meer richting pony/cob maat dus als iemand nog interresse heeft
voor 2 hoofdstellen :) heb er mee gereden en nja,, het tuig zat als gegoten! ik heb er ook foto's van gemaakt dus die zal ik er zo snel mogelijk opzetten, maar ik ben nu niet thuis!
ik heb ondanks dat ze 3 dagen weinig gedaan hadden, erg fijn gereden in het begin, waren ze wat springerig maar toch fijn in de hand, ik heb aan het einde zelfs nog even flink gegallopeert, en ze echt losgelaten, iets wat ikzelf nog nooit gedaan had met het 2span, aangezien ze normaal voor het mooie te sterk waren, maar nu krijg ik toch nog meer vertrouwen erin! al met al lekker beziggeweest met de poppies vandaag!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:56

Wat fijn dat je er meer vertrouwen in hebt :).. voelt fijn he ?! Zaterdag had ik ook echt zo'n gevoel van,, emh.. laura weet niet of je het weet hoor, maar je ment uitgebreid in volle draf over de dijk en er gebeurd van alles om je heen :D.. daar werd ik heel blij mee :D..
Ik wil wel snel foto's zien he van je mooie tuig!, wat voor merk is het?

Napie: mijn deken is gelukkig niet door geregent, bij mijn 0 grams had hij dat wel als het heel hard en dagen regende, vind mijn 200 grams wel heel zwaar worden als het zo nat is.

Hoefschoenen zijn inderdaad meningen mee verdeeld, maar voor mij is dit wel iets om uit te proberen. Ik wil namelijk geen ijzers, omdat ze er dan permenent om zitten, ook als het glad is. Ik ga het gewoon even proberen, wil tot nu toe enkel op het steen rijden, dus denk dat het verliezen niet snel zal gebeuren, anders zie je ze hopelijk gelukkig, wat makkelijker liggen om steen :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:59

ik heb ervaringen met hoefschoenen, de wel op maat gemaakte en de niet op maat gemaakte, ik zou wel echt voor de op maat gemaakt gaan! ik vind het opzich wel beter voor op het harde, maar op verzachte ondergronden kan je niet rijden dat is wel jammer
@L_rivaldo, jah de pony's zijn echt gigantisch sterk, maar weinig mensen kunnen zich dat voorstellen, maar het is heel erg lastig omdat te handelen, maar zekunnen dus ook gigantisch hard, dus het is echt een kwstie van loslaten en vertrouwen, en ja vorig jaar zijn we met het hele spul op zijn kant gegaan dus dat geeft ook een aanslag op je zelfvertrouwen! maar het komt allemaal wel weer goed hoop ik
over een uurtje zorg ik dat ik foto's heb geplaatst!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:03

Ja zoiets schaadt je vertrouwen wel als je om gaat met de kar (gelukkig nog nooit meegemaakt zelf) maar het is fijn dat je nu weer vertrouwen hebt!
Laat mijne ook vaak even los aan het einde, vinden ze echt heerlijk dus een mooie beloning.

ben benieuwd naar je foto's, welk tuig heb je of heb ik daarover heen gelezen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:11

Ik ben ook nog niet op het punt keihard te gaan en te vertrouwen erop dat het goed gaat, daar ben ik nog te onzeker voor. Maar me pony geeft me gelukkig wel alle vertrouwen als ik op de wagen zit, al loopt hij hard, gespannen of iets, hij blijft wel bij me en is nog altijd te sturen of ho te houden.. Ben ook heel blij dat ik het mennen weer op gepakt hebt, nooit durven dromen :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:17

:Y) nou hier dan de foto's van het nieuwe tuig :)
niet allemaal heel duidelijk maar zo zie je toch wat, iemand die ook dat tuig had gekocht kwam het vandaag halen, en bekeek ons tuig, aangezien het hare nog in de doos zat en ze was ook echt verbaasd over hoe soepel het al was!

het merk staat op een aantal plaatsen gedrukt
Afbeelding

het geheel
Afbeelding

Afbeelding

borsttuig met springriem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bij de broek zit er ook een lekker "kussentje"onder
Afbeelding

en tot slot waarom ik in de toekomst denk dat de waterbak geen probleem zal zijn voor onze 3jarige, zo stond ze vanaf het begin toen ze het zag en ze heeft er echt lang in staan spelen
Afbeelding

Afbeelding

zoo hehe :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:41

gaaf tuig marrianne! :)
en die waterpretfotos zijn super :D

Diddle vandaag weer lekker vrij.. achja hij heeft lekker hele tijd in 't land kunnen struinen dus hij zeurt niet hoor :D
hele week tot laat les op school, dus zal niet heel veel meer worden..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:48

dankuuu :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:45

Hallo allemaal! Leuke foto's voorbij zien komen. Met die pessoa maakt dat ik meteen ook weer zin heb om te gaan longeren ;)
Prachtig tuig marrianne!
Pas maar op met je waterbak. De mijne stond ook vaak in plassen te spelen, maar nu durft hij er nog in te gaan liggen als ik niet goed oppas. Staat ook weer zo raar als je paard op wedstrijd besluit om eens uitgebreid in de waterbak te gaan liggen...

Gisteren naar Rammstein geweest in het gelredome. WAUW wat een show! Was nog niet eerder naar een concert van hun geweest, maar het is echt gaaf!
Ik weet in elk geval welke cd er vandaag door de autospeakers galmt... ;)

Vandaag heeft mijn pony het makkelijk. Een kennisje van me wil graag eens leren mennen, dus die komt vanavond eens een rondje met mijn pony rijden. Lekker in onze waterbak, dus ik hoop maar dat ie niet gaat liggen ;)

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:56

Goeiemorgen iedereen!
Lacuna wij zijn er ook erg content mee,
Ach we zullen met Die pony eerst nog wel flink oefenen voordat we dat op wedstrijd gaan proberen moet ze nog ff 2 jaar wachten :)
Veel plezier met je menles vanmiddag;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:37

veel plezier vanavond lacuna! :)

ik mag tot half 5 naar school, dan nog naar huis proberen te komen vanuit den bosch dus dids in het donker weer... :=

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:10

hee marrianne! leuk tuig! het is hetzelfde tuig wat ik heb ;) alleen heb jij het in het zwart of donkerbruin?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:18

Hoi hoi,

Heb gisteren ook nog even kunnen inspannen. Heb een dik half uur dressuur gereden (B niveau: vooral veel voltes om op mijn eigen houding en leidselvoering te letten) en dan nog 10 minuten het bos in. Normaal heb ik een tamme pony, maar gisteren zetten ze er een stevig tempo in. Heb er zelfs zonder problemen een galopje uit gekregen (vind ze normaal heel moeilijk). De menlessen beginnen al vruchten af te werpen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:22

@ marianne wat was je kwijt voor dat tuig?? Ziet er netjes uit.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:51

Het is zwart! En het koste echt heel weinig 285 euro!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:15

voor 2 span :Y) ?.. ik wilde nog een clever tuig enkelspan kopen en was zelfs nog iets duurder uit als ideal :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:17

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:30

Mmmm, volgend jaar maar dan toch naar P&k gaan.. wat een prijzen zeg, dat is zowat niets meer!!
Als ik dit geweten had, was ik nu iets rijker geweest na aanschaf van me ideal tuig haha :P!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:10

Leuke foto's

Heb vrijdag les gehad, ben hard aan t werk geweest met voorwaats houden, ik was kapot na een half uur! Ik ga er hard aan werken, hopen dat er vrijdag al een verbetering is!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:12

ja echt niet normaal hè het is bijna identiek aan ideal alleen een derde wat de prijs betreft :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:15

@Marianne: mooi hoor!

Iemand ervaringen met die Jolly-tuigen?
Dat bruin vind ik wel mooi, lijkt wel wat op mijn enkelspantuig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:52

Geen ervaring. Ziet er wel mooi uit. Alleen die prijzen zou me bijna af gaan vragen of het dan wel stevig genoeg is??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:53

Op paard en koets heb ik de tuigen bekeken. Stond overal Clever op.
Zag er keurig uit :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:05

Dit is een goed tuig, inderdaad vergelijkbaar met de ideal tuigen. Heb er destijds voor gekeken, prijzen waren bij die verkoper niet goedkoper, en had alleen maar bruin. Jammer dat ik dit niet had geweten, had nog op zijn site gekeken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:20

Ok dan is het het overwegen waard. Ga er nog eens kritisch naar kijken. Ben aan het rondkijken voor een leuk spantuig.