[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:31

Heftig Belker. Zo confronterend. Neem maar goed de tijd voor je zelf de komende dagen. Paardjes helpen daarbij altijd graag :(:) en wij ook :)

Nou zelfs Ber wilde vandaag graag in de schuilstal staan zo baggerweer was het :brr: arm ding stond helemaal te shaken. Dus maar even deken opgedaan.
Cathey is maar uurtje buiten geweest, die wilde zelfs amper de paddock in :+
Vanaf zaterdag staat ze op ander stuk. Is eigenlijk stuk 'landweg' zeg maar, tussen twee weilanden in. Is stuk droger dan waar ze nu staan. Paarden die daarop stonden zijn dan weg naar andere stalling (ivm dat onze stal ophoudt te bestaan staan er bijna geen paarden meer) en dan kan haar groepje gelukkig doorschuiven.
Maarrrrrr er is toch nog een kans dat we de zomer nog kunnen blijven plus winter tot januari 2018 :D er zijn ambtenaren langsgeweest en het is afhankelijk van waar ze gaan beginnen.... dus.... duimen draaien.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:06

Klinkt gunstig vhu,duimen maar
Mijn dames zijn gewoon buiten geweest vandaag,kont inde wind en gaan met die kaakspieren _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:33

Toch maar goed dat je ze dus niet meteen verplaatst hebt, vhu!

Belker, sterkte, klinkt niet leuk :\

tine, fijn dat het goed gaat met de poezels! Bloed niet van de hond? Kinderen hebben wij, als overblijfouders, nooit de billen afgeveegd. Zelf doen en een briefje mee in de broodtrommel voor de ouders dat er van de kinderen verwacht wordt dat ze dat zelf kunnen.

Ik heb me vandaag vermaakt met het tweedehands tuig van de oliebol poetsen. Kan hij binnenkort aan de bak.

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:02

Klinkt fijn VHU, geeft toch nog wat rust, hoop ik voor je.

Mij benieuwen hoe de oliebol het gaat doen, Gem.

Tine, wat een baan...... Doet me eraan herinneren dat ik ooit in de ouderenzorg heb gewerkt aan het bed.

Hier staan ze ook gewoon buiten. De wei is 1 modderbende, maar er is ook een stuk verhard waar ze staan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:31

Belker :(:) dikke knuffel

Mijn paarden zijn afwisselend buiten geweest in de paddock met de schuilstal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:53

Belker, heel veel sterkte!!!
VHU, klinkt goed! Hopelijk komt er daarna nog weer uitstel :j
Gem, bloed zal dan wel van hond zijn, ik zal er nooit achter komen. Maar goed, het gaat nu prima hier. Hopelijk worden de hekken/poorten snel bezorgd, dan kunnen de katten weer naar buiten (honden kunnen dan niet meer bij slaapkamerraam komen)

Hier 2 stukken van de wei afgezet, zodat dat hopelijk ooit weer iets als gras gaat worden, de rest is een grote blubberzooi. Wat een regen. Bij het eerste hooinet en de schuilstallen is het nog wel soort van droog (als dat ook nat is gaan ze snachts op stal). Domme beesten staan amper in de schuilstallen. Nou ja, moeten ze zelf ook maar weten natuurlijk.

Vandaag heel redelijke dag gehad, heb voorbereidingen voor morgen volgens mij goed klaar, dus nog heel even bankhangen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:01

Vandaag stevig dagje gehad, maar het wel goed kunnen afsluiten. Ik kon op school eerst mijn voorbereide document niet openen, dus beetje stress (oke, zonder kon het ook wel, maar ik had het zo leuk uitgewerkt vond ikzelf hihi). Gelukkig vlak voor de bel ging nog een oplossing gevonden.

Tussen de middag kwam nog een moeder naar me toe van een kind met zeg maar uitdagend gedrag. Ze vertelde dat haar zoon het erg leuk vond dat ik er was en graag naar school ging. Nou, dat is altijd mooi natuurlijk. Ik was best verbaasd want gisteren hadden we nog een beste aanvaring, maar blijkbaar had ik het toch (ook in zijn ogen) goed aangepakt.

Net alles klaar gemaakt voor de lessen van morgen. Nu moed aan het verzamelen om uit te mesten. Zoonlief drukt zich al de hele week. Nu ook weer, is spelen bij vriendje en nu mag hij daar blijven eten. Grapjas. Maar goed, even beetje lichamelijk werk is goed voor me. Het luie zweet eruit :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:06

Heb het uitmesten miv vandaag uitbesteed aan stalbaas. Moet er iets extra's voor betalen maar dan is dat in ieder geval gebeurd. Snap niet waar jij de energie vandaan haalt Tine als ik lees hoeveel jij doet.

Hier ook een prima dag gehad met en 5 gasten in de B&B en een dag werken en het ging allemaal goed :) een heeeeeele drukke groep gehad het is me een volkomen raadsel hoe jongeren in zo'n groep ook maar iets opsteken van een les :o? ik zou er echt stapelgek van worden als ik daar elke dag in zou moeten functioneren...

Morgen schijnt het lekker weer te worden, kan me er nu al op verheugen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:41

Uitmesten viel reuze mee dankzij mijn lieve bijrijdster <3 <3

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:58

Fijn Tine dat ze je geholpen heeft. Goud waard dan zulke mensen.
Vhu ook een druk dagje gehad.
Wij zijn een dagje onderweg geweest. Maar nieuwe stoelen voor in de grote bus, flexibele langboomding gekocht en laatste details besproken voor mijn nieuwe trailer. Nu wel een beetje suf van al die km rijden (en eerst nog ff een paar uurtjes gewerkt ervoor natuurlijk). Morgen vrij en weer een lesdag op de vereniging van p.aul v.ersluis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:52

Zeker weten top dat dat zo goed klikt Tine!
Zo te horen ook drukke dag Ips.

Spoiler:
Dacht nog, het is toch eigenlijk van de gekke dat we hier soms namen met . . . moeten typen om dat gezoek en gevolg tegen te gaan }:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 06:32

Alweer 12,5 jaar getrouwd. Foto is niet helemaal scherp, maar ja, foto van een foto in het donker ;-)
Afbeelding

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:55

Wauwie Tine, van harte gefeliciteerd en heel veel mooie jaren nog toegewenst <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:59

Oh Tine, wat waren jullie daar nog jong! Gefeliciteerd.

Afbeelding
Missy al bijna 1 maand jong!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:11

In ieder geval heel wat kilo's lichter

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:57

Dat zal voor veel mensen gelden als ze naar foto's van 12,5 jaar geleden kijken, voor mij wel in ieder geval

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:08

Tine van harte gefeliciteerd.
Vhu mag nog even blijven staan, misschien wordt het net z'on langdurig project als het laatste stuk van de A4 dan kan je nog 40 jaar blijven staan.
Belker goed op je zelf passen hoor.
Ips zit straks lekker in de bus.
Baudyh wat een lief koppie heeft Missy.
:9k is op, we gaan een rondje met de mannen het is zulk mooi weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:29

marga1 dat zeggen wij nu ook op stal :+ Grote vraag is of het weiland gebruikt mag blijven worden voor de paarden. De bebouwing zal nog kunnen blijven staan in ieder geval tot januari 2018, want het bouwplan of iets dergelijks is op het laatste moment verworpen door Raad van State heb ik begrepen. Maar het weiland staat daar enigszins los van.
Veel plezier met je mannen!

Gefeliciteerd Tine! En ja 12.5 jaar geleden zagen we er allemaal jonger uit :+ en ook al ben ik altijd een spriet geweest zelfs bij mij zijn er kilo's bij :Y)

Wat een poepie Baudyh <3

Hier aan de :9k hopen dat de gasten snel de deur uitgaan :7 kan ik alles in de was gooien en dan door naar stal.
Eerste weekje school ging goed. Ben niet moe en voel me OK. Blij mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:02

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:34

:wave: he Maisie! Geen idee vwb je vragen mbt het vervoer :o?

Erg lekker gereden met mijn knappe paard wat schouder voor geoefend en dat ging direct perfect -:) zowel in stap als in draf.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:57

Ik gister longeerles met Catey, van de week thuis.... Bokken omdraaien en de hele rataplan. Nu bij de zaanse, poepiepoepie braaf joh! Tuthola. Det had ik aan het eind wel aardig aan het lopen, maar toch een groot meningsverschil met de heren instructeurs over druk in mijn handen (wil ik niet!) Ik rijd lekker door op mijn manier :P

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:50

Ja Ips zo'n meningsverschil heb ik ook eens mijn mijn instructie gehad, wil het ook zo licht mogelijk in mijn handen.
De boef die nogal eens het bit wil vast pakken moest ik voorwaarts rijden dan zou hij los laten, na 2 x pakt hij het bit en neemt direct de stutten, dus het tegengestelde effect bereikt. Na ja niet iedereen kan met eigenwijze shetten overweg. Nu flikt hij het me af en toe nog wel eens, vervelend dat ze zulke dingen niet vergeten.

VHU fijn dat het zo lekker ging met Cathy

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:09

Die meningsverschillen zijn heel herkenbaar. Ik wil zelf zo min mogelijk in mijn handen, ook vanwege mijn eigen lichaam, maar sowieso ook voor paard/pony. Daarom dus overgestapt naar andere instructie.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden tenslotte. Nu les ik al even niet meer (hopelijk kan ik het ooit weer met Sam op pakken), maar als ik weer ga lessen wordt het weer bij mijn laatste instructrice. Zij rijdt zelf ook met heel weinig in de hand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:57

Tine nog gefeliciteerd met trouwdag
Maisie...lekker een mooie tent nemen...dan hoef je qua vervoer niets te veranderen :+ je hebt het al zo super voor elkaar..en kun je met 1 auto samen.
Vhu goed bezig met lessen en peerd
Ips..je bent al zo fijn op weg met je dames..ligt in de hand is idd wel zo fijn.
Belker hoe is het, buitenrit gedaan?
Dingetje hoe is het bij jou?
Verder..hoe gaat het met je mooie veulen baudyh..en de drachtige dames...alles goed ?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:09

Ik snap wel wat mijn instructeur doet. Maar hij heeft zoveel meer snelheid in zijn hulpen als mij. Ik durf wel te beweren dat het een krachtmeting word als ik het ga doen. Ik kan daar nog niet goed mee omgaan, dan ga ik trekken. Hij geeft zo snel en zo kort lucht in de boel, ik kan dat niet. En daarom wil ik het niet.
En dan onze voorzitter, ja dat zeg ik al tijden tegen je maar je doet t niet. Nope!