[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:02

Ava kreupel, moet je nu ook op boxrust?
Janouk geniet ervan, lekker welness
Tine ook aan jezelf denken. 1 keer is ook goed.

mooie prestaties allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:23

Oh lekker janouk.

Hier mijn spalk van mijn pink af. Even kijken hoe het gaat. Als het na 2 dagen niet wil moet hij er weer om. Ppff

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:24

@Sonjim: hahaha, eigenlijk wel, maar dat is hier niet zo handig :') , maar eens kijken hoe het verder gaat. Rust werkt wel, maar is zo lastig voor het koppie _O- .

@Janouk; heel veel plezier!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:24

baudy zal een lekker gevoel zijn even zonder spalk, of is dat van jou geen irritant zwetend ding.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:26

Boxrust kan alleen goed zijn als het ook bij het koppie past is mijn ervaring anders doet lichte beweging in eigen tempo op de weide meer goed, zullen we je dat maar voorschrijven Ava. Ik wil je wel komen helpen maar aan mij heb je nu ook niks. bij mijn eigen pony's kijk en knuffel ik nu alleen maar.

Onze hond is stout geweest, hij heeft de voerton opengemaakt en eruit gesnoept nu heeft hij buikpijn arm dier. Wordt heel langzaam wel weer iets beter geloof ik, net jankte hij erbij nu niet meer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:43

goedemorgen

ik heb wel het weekend meegelezen, maar natuurlijk weer druk geweest (jullie kennen me ook niet anders)

vrijdag ochtend cupido gelongeert en boodschappen gedaan. s'middags naar coevorden want H had 4 span les van leo kraayenbrink om ook nog de afstellingen van het 4 span goed te krijgen voor de presentatiewagen.
s'avonds heb ik Jelmer nog even geholpen met rijden.

zaterdag hadden we met het 4 span weer training in wierden stond dus weer om kwart over 8 op stal om de paarden netjes te vlechten en te poetsen. training ging weer erg lekker.
2?? oh nee toch 4
AfbeeldingAfbeelding

zaterdag vanuit coevorden door gereden naar vrienden van ons in nieuw buinen. daar lekker patatjes gegeten en een kaart spelletje gespeeld.

zondagochtend weer allebei onze eigen pony's voor de kar gehad en s'middags op verjaardags visite geweest
Afbeelding

woensdag mag ik alvast de presentatiewagen poetsen want we gaan zaterdag op wedstrijd naar 't zandt is dik anderhalf uur rijden voor ons en normaal zouden we dat ook niet doen maar H wil graag wat vaardigheidsparcoursen rijden met de kar zodat ie kan wenen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:57

Lanouska: lekker bezig. En tot zaterdag. Wij gaan ook naar 't Zandt.
Sonjim: haha, stoute hond. Misschien heeft hij zijn lesje geleerd nu, maar eigenlijk betwijfel ik dat
Baudy: fijn dat de spalk eraf is.
Ava: op boxrust.
Janouk: dat klinkt goed.

Hier vanmiddag druk gehad. Zoonlief had van 16.15-17.15 les met zijn ponys, en om 18.10 moesten we (schoon en keurig, dus niet stinkend naar paard) op school zijn voor 10 minuten gesprek. Dat was dus even haasten.

We hadden een buurvrouw (woont 1 km verderop) een zadel geleend. Kwam ze hem vanmiddag terugbrengen (ze heeft een zelfde tweedehands gevonden; onze was nl niet te koop) en gaf als dank een zak voer. Dat had natuurlijk niet gehoeven, maar was wel leuk.

Morgen komt ons nieuwe matras, hopelijk ga ik dan beter slapen en heb ik minder last van mijn lijf. Ben benieuwd

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:56

Zaliggggggggg
Verbrand in de zon {:} in het bubblebad, lekker in sauna, hot stone rug en benen massage, lekker bijbeppen en helemaal schoongeweekt.
Het lijkt wel vakantie, helemaal ontspannen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:15

Goedemorgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:55

Goedemorgen {:} wat een heerlijk weer.

Gisteren middagje naar universiteit geweest, dat ging op zich goed. Maar jammergenoeg heel slecht geslapen, dus dat is dan weer minder.

Zoonlief heeft vandaag van school St Jan viering. Dan vier je de zonnewende (hij zit op Vrije School). Doen ze spelletjes, kinderen hebben bloemenkransen op hun hoofd, erg new age / hippie / of hoe je het ook wilt noemen (zie uitleg bijv http://www.beleven.org/feest/sint_jan ). Zo lachen vanochtend.... Hij is dan als 8e groeper begeleider van een groepje jongere kinderen. Had er totaal geen zin in :') "ja mam, dan heb ik natuurlijk ook weer **naam kind** in het groepje, die moet ik altijd begeleiden en dat is zo'n zeurkind, zo'n trut, valt vast weer een kapotte knie of durft niets -diepe zucht-" merk je echt dat ze groter worden, tot een jaar of 2 geleden vond hij St Jan het leukste feest van het hele jaar, nu is het stom en voor die kleintjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:02

Vanmorgen weer gelest met Amerigo. Pfff het is toch wel een echte Welsh hoor. Als zijn kop er niet naar staat...... Uiteindelijk wel goed geeindigd, maar man, wat kost dat een moeite en geduld. Ben benieuwd hoe het zaterdag op wedstrijd gaat. Kan natuurlijk ook maar 1x per week oefenen tegenwoordig. Eerder reed ik 3/4 keer per week met hem. Maar ja, zoonlief is fanatiek bezig.

Samoerai weer gelongeerd, nu met 2 balken (wel een stuk uit elkaar hoor). Dat ging best goed. Halthouden gaat ook steeds beter.

Zometeen warm eten en dan slapen op het logeerbed, want eigen bed is de matras af, omdat vanmiddag de nieuwe komt. Vrees dus dat ik weinig zal slapen, want is bij de katten. Maar wat extra pillen nemen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:44

Goedemiddag allemaal :)
Jeetje, wat een serieus gesprek vorige pagina. Best heftig VHU, nu gewoon lekker plezier maken met endurance dan.
Tine: Leuk he die Welshjes, ik heb ook zo'n monstertje lopen. Die heeft vorige week dus eerst even 5 winst in 1 oefenwedstrijd gelopen en de volgende dag de kop opengehaald. Dus dat was even verplicht pauze, nu rijden we weer maar met alleen bakstuk en bit, ziet er niet uit maar het werkt.
Verder eindelijk bericht, de wagen zou volgende week geleverd moeten worden. Dan moeten we hem nog ophalen en dat gaat nog problemen opleveren (ik ga paar dagen na leveren naar Terschelling voor 6 weken en is nu waarschijnlijk geen plek meer in de veewagen). Maar voor het gevoel wel fijn dat hij er bijna is. Levertijd was 8 weken, vond ik al pittig met mijn ongeduld.. Als het dan uitloopt naar 11 weken is het toch wat zuur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:46

Ik heb een beeld van jou en Amerigo Tine :+ kleine monstertjes zijn het zo nu en dan <<)
Sterkte met het slapen bij de poezels :z

Hier lekker onkruid getrokken, mest geschept en pony's geaaid :7 knapt een mens van op.

Hero gaat a.s zondag naar een beleeradres. Durf het zelf niet meer aan, die eerste paar keer erop zitten. Ben benieuwd, denk eigenlijk dat hij zo wegloopt met mens op zijn rug alsof het de gewoonste zaak van de wereld is }:0

Zit dan alleen wel met dat ik eigenlijk een pony erbij op de wei zou willen, zodat ik wel buiten kan gaan rijden. Maar ja, hoe ik dat weer voor elkaar ga krijgen. Alternatief is Ber mee als handpaard maar ik wil eigenlijk niet dat ze leert dat ze altijd mee mag. Maar haar alleen in de wei laten staan zoals ze is is geen optie, ze is net een beetje tot rust gekomen.
Dus als iemand 'iets' heeft staan wat een maand of 2 op vakantie mag, in de wei, let me know :list:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:11

Moet je wel even rijden maar je mag er hier best een komen lenen, wil ze wel terug. Uiteraard. Moet je wei wel shetproof zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:03

@Sonjim dat is wel heel lief van je. Maar mijn wei is niet shetproof, dat wil zeggen, ik heb nu een enkele draad op plm 80/90 cm hoogte. Dan moeten er overal extra draden langs... da's ook zoiets :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:49

VHU: mijn gevoel zegt dat Hero dat zo oppakt. Het is zo'n heerlijke en eerlijke pony. Ik hoop dat je een weidemaatje vindt, is zoveel makkelijker. Ik moet ook steeds alles naar huis nemen als er 2 moeten werken, want geen van 3 kan ik ze alleen op de zomerwei laten. Op de winterwei kunnen Amerigo en Rembrand wel alleen blijven gelukkig.

Nou, net toch lekker geslapen bij de katten en dankzij de medicijnen haast geen les.

Zometeen weer op pad met zoonlief naar zijn muziekles. Bah het regent weer. Hopelijk is het straks droog anders vrees ik dat Remband maar 1x stapt vandaag :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:06

Sorry VHU geen weide maatje voor je.

Heb ik net de tuin gesproeid en jawel nu komt het met bakken naar beneden. Onweersbui. Ggrr

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:09

Mijn shetten zijn ongeveer 90 cm, dan lopen ze er heel makkelijk uit ben ik bang.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:31

Dat denk ik ook Sonjim, helaas. Nu zit er een flinke vaart omheen en flinke sloten dus eruit gaan ze niet, maar daar wil je ze niet in aantreffen :oo Ik heb expres geen twee lijntjes om dat ik twee van die merrie trutjes heb die wel eens een voetje willen geven, met een draad en dan op die hoogte is de kans kleiner dat ze in de draden verstrikt raken.

@Mooney jammer van je wagen, kan me je gevoel wel voorstellen. Kost hoop centjes en je wil dan ook dat hij er op een gegeven moment is. Ook al monster-welshje :))

HEt mag hier wat mij betreft ook wel even flink regenen, alles is erg droog.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:02

Nee, nou zijn ze alledrie bang voor vieze voeten, ik denk dat het ligt aan de witte voetjes, stel je voor dat die vies worden, maar water langs de wei kennen we hier niet, dus zijn ze niet gewend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:41

Goedemorgen

Gisteren is de Bemer bezorgd met de post, dus straks beginnen met de behandeling van Rembrand. Ik heb hem gisteravond en vanmorgen al bij mezelf gebruikt. Ik ben benieuwd of we verschil gaan merken.

Nu snel zadelen, dan ga ik weer met zoonlief een stuk meerijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:05

Ben heel benieuwd Tine zeker ook voor of het bij jezelf gaat werken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:51

Net terug van bezoek aan neuroloog ivm hand. Nou....... was dus inderdaad niet goed van handenteam. Zij hadden me gewoon terug moeten nemen als patient. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Wat een tijdverspilling!

Volgende week wordt er voor de zekerheid nog een scan van mijn hand gemaakt en ik moet wachten op oproep van handenteam.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:58

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:04

:(:) Ips
Zo'n zware beslissing. :(:)